5w40 vs 5w30

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Otherscene

5w40 vs 5w30

Příspěvek od Otherscene »

Ahoj,
chtěl bych poradit jaký olej do vw 1.9tdi pd 110kw+chip.
minulý majitel tam lil 5w30, ale auto ještě nemělo chip. Já často v létě využívám potenciál auta. Zajímalo by mě tedy, jestli bude vhodnější 5w40 nebo zůstat u 5w30? Specifikace 505.01 není u 5w40 totiž moc obvyklá.

děkuji
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1740
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Příspěvek od kornel »

chcel si skor napisat ze 505.01 nieje moc obvykla u 5W-30..? totiz v 5W-40 je VW505.01 pomerne slusne mnozstvo.
A co sa tyka tvojej samotnej otazky, tak podla toho co si napisal (vyuzivanie potencialu, chip) za mna radsej 5W-40 VW505.01 (a najidelanejsie by bolo, keby zaroven nesplnala ACEA C3, ale boh vie ci sa take este daju zohnat-kupit..)
DPF tam podla vsetkeho nemas, ak sa o tom nezmienujes.
maros112

Příspěvek od maros112 »

Tu maš nejake...5W 40: http://olejposta.sk/?s=5&m=0&t=0&v=4&p=0&a=5
je ich pomerne dosť
A tu su 5W 30: http://olejposta.sk/?s=5&m=0&t=0&v=3&p=0&a=5
A tak ako pisal Kornel ak nemaš filter pevných častí vyber si olej ktorý nesplňa ACEA C3...
Výber je na tebe...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

tak jdu do 5w40...a koukal jsem, tak většina olejů právě to acea c3 splňuje, to je co? PDF naštěstí nemám :-) ... tenhle jí nesplňuje http://olejposta.sk/r_82.html ... jak je na tom kvalitou? Děkuji
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

I já bych se "přimlouval" za 5w40 - samozřejmě s normou VW505.01, a s výměnou po max. 15-ti tkm / 1rok (v případě převažujících krátkých jízd i dříve - a vždy s filtrem). Co se týče té ACEA C3, tak když nemáš filtr pevných částic DPF, tak je zbytečná, protože to jsou tzv. Low Saps oleje - se sníženým obsahem popela, fosforu a síry. Je to potřeba pro ten DPF, ale právě proto, že je tam toho méně - protože to jsou aditiva i na kilometrovou výdrž oleje - je vhodné, pokud nemusíš, ho nepoužívat. Stačí ACEA B3 nebo B3/B4. Ten Valvoline DuraBlend Diesel je v pohodě, a já můžu "přidat" i třeba Motul http://www.motokros.sk/?p=productsMore& ... 01-5W40-5L nebo Millers oils http://www.technomat.sk/eshop/action/pr ... litr.xhtml nebo třeba Agip http://www.motoolej.eu/motoolej/eshop/1 ... 4-5W-40-1L
Ale výběr olejů 5w40 VW505.01 bez C3 je zatím ještě celkem dobrý.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

tak jsem objednal ten valvoline...a teda když je míň popela, síry atd, tak je to pro motor ,,horší´´ ? Já jsem se o tohle nikdy nezajímal a je to pro mě nová a překvapující informace :-)
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1740
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Příspěvek od kornel »

sulfatovy popol, fosfor, sira su tzv, kriticke prvky, ktore su pritomne v niektorych aditivach olejov (ako napr. antioxidanty, detergenty, protioderove prisady.. ) cize vsetko prospesne zlozky oleja. A nakolko LowSaps oleje potrebuju mat znizeny obsah zmienovenaj siry, fosforu, popola,, tak sa to dosahuje tym, ze sa znizuje obsah zloziek v ktorych su zastupene.. to sice ide ruka v ruke s ekologiou, ale nie uz tak s ochranou a zivotnostou motora.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:.....a teda když je míň popela, síry atd, tak je to pro motor ,,horší"....
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju5 poslední část "Rozměr a složení detergentů a disperzantů"

A se svolením alfiho použiji k vysvětlení i "jeho" stránky http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... roby-oleju
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
IBIZA

MOTUL

Příspěvek od IBIZA »

Pitris píše:I já bych se "přimlouval" za 5w40 - samozřejmě s normou VW505.01, a s výměnou po max. 15-ti tkm / 1rok (v případě převažujících krátkých jízd i dříve - a vždy s filtrem). Co se týče té ACEA C3, tak když nemáš filtr pevných částic DPF, tak je zbytečná, protože to jsou tzv. Low Saps oleje - se sníženým obsahem popela, fosforu a síry. Je to potřeba pro ten DPF, ale právě proto, že je tam toho méně - protože to jsou aditiva i na kilometrovou výdrž oleje - je vhodné, pokud nemusíš, ho nepoužívat. Stačí ACEA B3 nebo B3/B4. Ten Valvoline DuraBlend Diesel je v pohodě, a já můžu "přidat" i třeba Motul http://www.motokros.sk/?p=productsMore& ... 01-5W40-5L nebo Millers oils http://www.technomat.sk/eshop/action/pr ... litr.xhtml nebo třeba Agip http://www.motoolej.eu/motoolej/eshop/1 ... 4-5W-40-1L
Ale výběr olejů 5w40 VW505.01 bez C3 je zatím ještě celkem dobrý.....
Ten Motul http://www.motokros.sk/?p=productsMore& ... 01-5W40-5L uz v MOTUL Specific VW 505.01 5W40 sa uz zrejme nevyraba, ale uz je zrejme v tomto vyhotoveni http://www.motul.com/system/product_des ... 1323966040 ja som si ho kupil pred tyzdnom a uz je v nom C3 v tom prvom este cecko3 nebola :cry: Je tam podstatny rozdiel v TBN smerom k horsiemu :roll: Pred tym 9,5 http://www.madoil.cz/dodavatelsky-progr ... 05W-40.pdf teraz uz len 7,4

Na zadnej strane balenia je v popise uvedene okrem ineho aj / mid SAPS / nie LOW SAPS...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Low je ještě míň, než mid....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
vladimir98

Příspěvek od vladimir98 »

Uz dlhsie tu sledujem debaty, ale moc nevystupujem..
Zaujimal by ma Tvoj nazor na 505.01 oleje.
Chcem to do 1.9TDi PD 77kW, ziaden long-life.
Auto doslova maznam, na zimu davam Shell Helix Diesel HX7 5W-30 AV s 505.01 aj ked ma C3, jazdim menej a kratsie trasy...
Na leto som daval Motul Specific 505.01, no uz aj ten sa pohorsil a dal tam aj C3 normu a TBN islo dole z asi cca 9,X na cca 7 ako pisal Ibiza.

Kukam, ze je celkom problem vybrat 5W-40 bez C3.
Motul - out
Agip 7004 - out
Aral - out
Mobil - out
Castrol moc neriesim
Liqui Moly ???
na Q8 tu chalani vravia o zvysenej hlucnosti
Valvoline, MOL mi nie su moc sympaticke -aj ked Pitris vravi o Valvoline -OK.

Zostali mi:
Fuchs Titan Supersyn Plus 5W-40
Millers-Oil XFE-PD 5W-40
Addinol Light MV 0546PD 5W-40

Dakujem za nazor
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Klidně Valvoline, nebo Millers oils (u Vás třeba na http://olejposta.sk/r_82.html a http://www.technomat.sk/eshop/action/pr ... litr.xhtml ) anebo, pokud bys je ještě sehnal, dá se dobře použít i třeba Texaco Havoline 505.01 5w40 nebo Total Quartz 505.01 5w40. Ještě je možnost použít Liqui Moly http://www.damoslovakia.sk/sortiment/ol ... ech-5w-40/ nebo Aral 431 http://www.damoslovakia.sk/sortiment/ol ... 431-5w-40/ ale u Aralu je to potřeba "pohlídat", protože některé C3 už mají, ale některé ne. Výběr ještě je....A za mě - Valvoline, Millers oils nebo Liqui Moly.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..kludne si mozes vybrat aj nejaky Liqui Moly... Valvoline dobre skusenosti aj ked moja cosi spominal ze zasieral motor,ja mam opacnu skusenost..

Millers horuci kandidát,Aral tiež gut...podla mna je toho dost na vyber len sa treba rozhodnuť
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
vladimir98

Příspěvek od vladimir98 »

Kukal som tie Liqui-Moly oleje,
a konkretne tiez nejak smejdia,
podla technic. listov je Diesel High Tech 5W-40
uplne rovnaky s Top Tec 4100, aj v TBN -7,6 akurat ze ten Top Tec uz ma C3:

http://www.liquimoly.co.uk/assets/pdf/tech/32.pdf

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/medi ... 100_EN.pdf

Stale mi vsak neda pokoj ten Motul Specific 505.01, kde uz s ten s C3 ma TBN 7,4 a Motul je tu velmi chvaleny a aj poctivo dodrziava syntetiku -uvadza 100% syntetiku -Technosythese, kdezto napr. Millers uvazda semi-synthetics...
Quido

Příspěvek od Quido »

Co je špatného na C3. C3 nemá sníženou HTHS viskozitu, tak není tolika lehkoběžný jako C2 a C1.
Odpovědět