Oleje.cz

 

Nové brzdové kotouče / desky - zajíždění

Další nezařaditelná témata

Moderátoři: Pitris, Demo

Nové brzdové kotouče / desky - zajíždění

Příspěvekod Pitris » pon zář 12, 2011 8:50

Na vlákně o brzdových kotoučích jsme se "dobrali" :P i způsobu zajetí nových brzdových kotoučů / desek - snad to bude přínosné i pro ostatní, tak jsem z toho "udělal výcuc"....
Pitris píše:ale úplně ten nejjednodušší způsob, který by měl každý řidič vždycky použít, je třeba tady: http://www.brzdove-desticky.com/aktualita.asp?id=30

Je tam uvedeno: (cituji) :arrow: Po výměně brzdových destiček není dostatečný styk mezi brzdovými destičkami a brzdovým kotoučem. K dokonalému sladění dojde až po cca 200 km jízdy. Vyhněte se proto intenzivnímu brzdění po dobu zajíždění brzd. Nemusíte vždy využívat jen brzd pro snížení rychlosti. Snižte rychlost přeřazením na nižší převodový poměr a dojíždějte plynule do zastavení. Ale především: Předvídejte situaci, snižte včas rychlost a vyhněte se prudkému brzdění. :arrow:

Shi píše:Bohužel to je jen začátek. Po těch 200 km až 400 km se destičky a kotouče zbrousí tak, že je možné přikročit ke kroku č. 2 a tím je vypečení destiček.

Takže to chce minimálně 5x zpomalit z rychlosti cca 120 km/h na cca 30 km/h, tak, aby brždění nebylo prudké, ale bylo středně ostré (brzdit cca 5 sekund), potom je nezbytné dát brzdám 10 až 15 minut pauzu a dochladit je jízdou bez intenzivního brždění a bez zastavení. Následně opět cca 5x až 8x zpomalit ze 120 km/h na 30 km/h a dalších 10 minut jet bez zastavení. Tím jsou destičky definitivně zapečené.

Ten druhý cyklus není nutný pokud člověk nejezdí jako magor. Ale ten první cyklus je hodně důležitý. Počet brždění závisí na typu destiček, vhodné je dělat takový počet brždění, aby začaly smrdět, nebo aby začaly mírně vadnout - to se z nich vypaluje pojivo, které by jinak skončilo nalepené na kotouči.

Že to je potřeba dělat někde kde je minimální provoz snad nemusím dodávat. Je mimořádně důležité s rozžhavenými brzdami nezastavit do úplného zastavení, jinak dojde k tomu co popisoval modelář.

Pokud člověk destičky nezajede výše uvedeným způsobem, a pak je nucen na dálnici zastavit, tak jedním bržděním může brzdy odsoudit k vibracím volantu, což se ale obvykle neprojeví hned, ale až po čase.
Uvedený postup - rozžhavení a pozvolné vychladnutí je důležité i pro kotouče.


A tady je to, co popisoval modelář.
modelář píše:- Nejčastěji k němu dojde poté, co s kotouči "do červena" člověk zastaví a zůstane stát na fleku bez možnosti dalšího pohybu a navíc s nohou na pedálu brzdy. Desky, jejichž pozice vůči kotouči se tak nemění a navíc jsou na něj tlačeny, z něho lokálně odvedou teplo a je vymalováno. Házení kotoučů (kopání do volantu) se následně objeví hned při prvním použití brzd.....
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, po zimě Penrite Racing 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22381
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků