Tlumící autohifi materiály
Moderátor: Colommbo
Tlumící autohifi materiály
Jakou levnou náhradou lze účinně nahradit tlumící autohifi materiály jako je Vibraflex, Dynamat, Ballistic, Sikadamp atd. na vytlumení dveří? Jelikož jsou téměř všechny tyto materiály na bázi bitumentu, tak mě logicky napadá něco jako http://www.drostra.cz/?pid=1505&PN=Body ... %C3%A9+5kg. Když jsem to probíral s autohifi nadšenci, tak mě tvrdí, že je to něco jiného. Osobně si myslím, že ty jejich značky jsou spíš taháním peněz z kapes a kromě pohodlnější aplikace (samolepky) tam rozdílu nebude.
bylo
je
je
Fajnovým způsobem "tlumení" je "přeladění": V zásadě jde o to, že hladina hluku se v absolutním vyjádření nezmění, jen se jeho spektrum přesune do oblasti frekvencí, které jsou lidskému uchu příjemnější.
Jinak nejúčinnějším způsobem tlumení hluku je jeho potlačení na úrovni primárního zdroje a také rezonančních ploch či komor, fungujících jako druhotný zdroj.
Problémem vytlumení rezonančních komor je však např. to, že v nich přestane proudit vzduch, což je zase důležitá podmínka prevence vzniku koroze. Vcelku závažným problémem "stříkaných" protihlukových bariér je pro změnu to, že takové plechy se tím pádem stávají v případě nehody neopravitelnými. Atd. atd. Prostě je toho moc, co všechno je třeba vzít v úvahu při dodatečném odhlučňování.
Jinak nejúčinnějším způsobem tlumení hluku je jeho potlačení na úrovni primárního zdroje a také rezonančních ploch či komor, fungujících jako druhotný zdroj.
Problémem vytlumení rezonančních komor je však např. to, že v nich přestane proudit vzduch, což je zase důležitá podmínka prevence vzniku koroze. Vcelku závažným problémem "stříkaných" protihlukových bariér je pro změnu to, že takové plechy se tím pádem stávají v případě nehody neopravitelnými. Atd. atd. Prostě je toho moc, co všechno je třeba vzít v úvahu při dodatečném odhlučňování.
Pri odhlucneni jde o vice faktoru.
Jednou cestou je utlumit amplitudu zvuku pomoci materialu, ktery prakticky nepropusti tlakovou vlnu plynu (zvuku). Zaroven takovy marerial nesmi prenaset tlakovou vlnu mechanicky (pruznost, hustota). Takovy material je zpravidla vlaknity nebo penovy. Pouzit lze plst, ruzne vaty, PUR pena (molitan) a pod.
Druha cesta je zvysit hmotnost dilu prenasejicich hluk (posun frekvencni char.) a zaroven zvysit ztraty pri mechanicke deformaci (tlumeni amplitudy). Asi nejcasteji se pouzivaji pripravky na bazi zivice (bitumen).
Obou moznosti se u aut vyuziva. Staci se podivat na puvodni odhlucneni auta. Dnes je slozeni protihlukove vrstvy na nejexponovanejsich mistech vrstva plnene zivice a vrstva plsti. Myslim, ze pro intrerier je tato kombinace s ohledem na hmotnost a cenu asi nejefektivnejsi.
Na mistech, kam ma prstup voda a necistoty, lze misto plsti pouzit povrchove uzavrene peny. V jedne aplikaci (prumysl) jsem pro tento ucel pouzil mikroporezni pryz (gufero.cz). Puzitelna by byla i mekka PUR pena s uzavrenou strukturou.
Mozna jsem v tomto ohledu prehnane opatrny, ale resil bych i pozarni bezpecnost takove izolace. Pri kratkem hledani na netu jsem nasel toto
http://www.eurofoam-tp.cz/fireflex.php
ostatne maji toho vice
http://www.eurofoam-tp.cz/dokumenty/audiotec.pdf
Snad nejlevnejsi antivibracni natern je Tlumex plast. Odvede srovnatelnou praci jako BODY 930.
Jednou cestou je utlumit amplitudu zvuku pomoci materialu, ktery prakticky nepropusti tlakovou vlnu plynu (zvuku). Zaroven takovy marerial nesmi prenaset tlakovou vlnu mechanicky (pruznost, hustota). Takovy material je zpravidla vlaknity nebo penovy. Pouzit lze plst, ruzne vaty, PUR pena (molitan) a pod.
Druha cesta je zvysit hmotnost dilu prenasejicich hluk (posun frekvencni char.) a zaroven zvysit ztraty pri mechanicke deformaci (tlumeni amplitudy). Asi nejcasteji se pouzivaji pripravky na bazi zivice (bitumen).
Obou moznosti se u aut vyuziva. Staci se podivat na puvodni odhlucneni auta. Dnes je slozeni protihlukove vrstvy na nejexponovanejsich mistech vrstva plnene zivice a vrstva plsti. Myslim, ze pro intrerier je tato kombinace s ohledem na hmotnost a cenu asi nejefektivnejsi.
Na mistech, kam ma prstup voda a necistoty, lze misto plsti pouzit povrchove uzavrene peny. V jedne aplikaci (prumysl) jsem pro tento ucel pouzil mikroporezni pryz (gufero.cz). Puzitelna by byla i mekka PUR pena s uzavrenou strukturou.
Mozna jsem v tomto ohledu prehnane opatrny, ale resil bych i pozarni bezpecnost takove izolace. Pri kratkem hledani na netu jsem nasel toto
http://www.eurofoam-tp.cz/fireflex.php
ostatne maji toho vice
http://www.eurofoam-tp.cz/dokumenty/audiotec.pdf
Snad nejlevnejsi antivibracni natern je Tlumex plast. Odvede srovnatelnou praci jako BODY 930.
Tak jsem si trochu začal hrát s přestavbou muziky v autě a první přišli na řadu kapsy ve dveřích, které předělávám na 16,5 cm komponentní repro. Tak jsem si o víkendu hrál se zabudování MDF kroužků. http://img42.imageshack.us/g/img1006wf.jpg/ Než to tam nasadím, tak chci vytlumit dveře. Nechci do toho zase moc cpát a tak to vidím že venkovní stranu dveří vylepím bitumenovými samolepícími pásy v akci http://www.lidl.cz/cps/rde/xchg/SID-1D3 ... =noservice a pod tapec přijde http://www.fancarhifi.cz/www-fancarhifi ... ilent-Coat asi tak nějak http://tappaja.com/autohifi/bouda/index.html
Na toto bych neměl nervy, čas ani prachy http://forum.skodahome.cz/uploads/post- ... 439581.jpg
Asi odpověď na moji otázku http://www.autohifi.cz/forum_rep.php3?a ... r_id=25287
Na toto bych neměl nervy, čas ani prachy http://forum.skodahome.cz/uploads/post- ... 439581.jpg
Asi odpověď na moji otázku http://www.autohifi.cz/forum_rep.php3?a ... r_id=25287
bylo
je
je
Re: Tlumící autohifi materiály
Měl bych tu pro vás článeček ohledně tohoto tématu...
http://neutralne.cz/jak-odhlucnit-auto- ... -materialu, teoreticky by to mělo odpovědět na všechny vaše otázky
http://neutralne.cz/jak-odhlucnit-auto- ... -materialu, teoreticky by to mělo odpovědět na všechny vaše otázky
Re: Tlumící autohifi materiály
V podstatě nic nového. Ten Silent Coat jsem používal i před těmi x lety na feldě. Za ty prachy dobrý matroš.
bylo
je
je
Re: Tlumící autohifi materiály
Pokud tě vážně zajímá odhlučnění, pak všechny odpovědi najdeš tady: https://www.2din.cz/tlumeni-odhlucneni-auta/ )
Re: Tlumící autohifi materiály
Hi-fi na plné koule, do zrcátek se nedívá, houkání sanitky neslyší. A aby byl IN, tak stejně otevře všechny okna, jaký je bourák pro lidi na chodníku. Tak proč ty vystýlky ve dveřích???
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Tlumící autohifi materiály
ja pouzivam klasicky Tlumex pripadne Bitumenovu pasku . teda na auto
ale niekto tu spominal odhlucnenie PC - tam sa mi osvedcilo Tlumex rozriedit benzinom a natrie kus koberca a tlumexom prilepit na skrinku PC zvnutra (velke plochy)
dalsia dolezita vec je makke uchytenie hardiskov aby sa rezonancia a hluk neprenasali na skrinku (napriklad zavesit na odrezky mirelonu alebo gumicky)
a samozrejme dalsi zdroje hluku ako chladic grafickej karty, chladic CPU a ventilator zdroja
tu plati ze kvalitnejsie drahsie a tichsie robi vela a da sa najst kompromis za rozumnu cenu, napriklad chladic procesoru Intel od vyrobcu je bieda ale za 20-30 € sa da v pohode kupit super tichy a vykonny chladic (Gelid alebo Arctic Cooling)
Netreba zabudnut na dobre vetranie skrinky ktore umoznuje znizi otacky ventilatorov (idealne su tzv veterne tunely, cize direkt pristup vzduchu priamo na CPU)
ale niekto tu spominal odhlucnenie PC - tam sa mi osvedcilo Tlumex rozriedit benzinom a natrie kus koberca a tlumexom prilepit na skrinku PC zvnutra (velke plochy)
dalsia dolezita vec je makke uchytenie hardiskov aby sa rezonancia a hluk neprenasali na skrinku (napriklad zavesit na odrezky mirelonu alebo gumicky)
a samozrejme dalsi zdroje hluku ako chladic grafickej karty, chladic CPU a ventilator zdroja
tu plati ze kvalitnejsie drahsie a tichsie robi vela a da sa najst kompromis za rozumnu cenu, napriklad chladic procesoru Intel od vyrobcu je bieda ale za 20-30 € sa da v pohode kupit super tichy a vykonny chladic (Gelid alebo Arctic Cooling)
Netreba zabudnut na dobre vetranie skrinky ktore umoznuje znizi otacky ventilatorov (idealne su tzv veterne tunely, cize direkt pristup vzduchu priamo na CPU)
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317