Autoškoly

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

hju

Autoškoly

Příspěvek od hju »

Musím se podělit o zajímavou zkušenost.
Pravě pracuji na zjískání odborné způsobilosti pro výuku v autoškole čili učiteláku. Dnes jsme probírali techniku mimo jiné olejové hospodářství motoru až jsem se zapotil hrůzou. Učitel autoškoly naprosto vážně tvrdíl že označení 15W40 znamená
15 - minerální olej 10-polosyntetický 0a5-syntetický
W se neřešilo
40 -teplotní odolnost oleje
o olejích se sníženou viscozitou nevěděl
A že toto jsou oficiální požadavky ministerstva
že nosná norma je SAE
ostatní je nezajímavé
Pokud máte podobné zkušenosti podělte se s nimi možná že to přečte někdo kompetentní a chytne se za nos.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Na mém studijním oboru (VŠ) mi taky tvrdili vyučující, že v motoru mají syntetiku.
Je to boj s větrnými mlýny... ale my víme své! :lol:
Což takhle do učitelova PéDéčka nalít "plnou syntetiku" 0W-40 s 505.00 a říct mu, že to je nej olej :-D
Mimochodem hodně štěstí při zkouškách, udělat to není žádná sranda :wink:

PS: informuj nás až budete brát převodovky, to bude teprve pošušňáníčko :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Z deseti autoškol "umí" tak tři. A taky to tak na silnicích vypadá......
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
mipesa
Příspěvky: 763
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

No, já nedávno s kolegou jsme úspěšně udělali strojničák na dozéry a musím říct, že ten učitel věděl o olejích úplné prdlajs.Kolega je i držitelem atestu tribotechnik, tribodiagnostik a když panu učitelovi to dokázal, tak už o olejích neříkal nic.Já jsem zase držitelem zk.komisaře hydraulických soustav stacionárních zařízení a učitel mě zkoušel z primitivních hydraul.zařízení, musel jsem vytáhnout koncesi, aby se semnou přestal hádat o kravinách.
Osobně to vnímám tak, že ty učitelé musejí mít mnohem větší rozsah znalostí, ale jen teoretické a my jsme proti teoretikům praktici, dále je problém v metodice výuky a použití osnov.V tom školícím centru, co jsem byl vyučovali stroje z osmdesátých let, a to mi přišlo dost podivné a při tom to školící zařízení vypadalo poměrně slušně zařízené.
hju

Příspěvek od hju »

člověče já byl z toho na prášky já už jeden učitelák měl ten jsem si nechal bohužel vlastní blbostí propadnout v 95 ale ono se nic nezměnilo od toho 86 nebo kdy jsem ho dělal další explozi jsem neustál při vysvětlování chlazení motoru tatra 928 prošel jsem školícím střediskem tatry a dneska toho na mě bylo moc.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Autoškoly

Příspěvek od Jerry3 »

Pitris píše: https://m.novinky.cz/articleDetails?aId ... &sId=&mId=
Jak když pustí psa ze řetězu. Hurá - mají řidičák. Že to neumí (byť si to nepřipouští), je vedlejší :(
Opět si dovolím předestřít trochu jiný pohled na věc: při vší úctě k těm poctivým a schopným se domnívám, že dnešní autoškola je tak trochu něco jako obchod s řidičáky, kam si zákazník chodí pořizovat službu, jejímž výsledkem je opravňující papír (ŘP), a který - ten obchod - primárně existuje jen proto, aby tvořil zisk, a to zhusta na úkor kvality poskytované služby. Začíná to už tím, že učitel nenaučí žáka správně se usadit za volant(em) a především udělat si pohodlí, tj. např. se vysvléct ze zimáku, který řidiče při řízení samozřejmě omezuje. A nezřídka je příčinou to, že sám učitel to nedělá, poněvadž to zřejmě sám neumí, resp. mu to nic neříká.

A už snad ani nepamatuji, kdy jsem na českých silnicích - na rozdíl od těch zahraničních - potkal vůz autoškoly se žákem za volantem, který by jel tak nějak normálně. Jak potom mohou ti řízením dosud nepolíbení vůbec vědět, co to znamená jezdit normálně? A u těch druhých, kteří již mají nějaké ty "boční" zkušenosti či prostě jen přirozené předpoklady pro řízení, to jen buduje frustraci z toho, jak to být nemá. Namísto toho, aby je učitelé pod legálním krytím autoškolácké výuky naučili např. ovládání vozu na limitu. Jenže to by stálo nějaké to palivo navíc, tedy zase nic... :evil: No a konečně tu máme ještě i fenomén tzv. sračkoidní frustrace. Ale to bych se již opakoval. :twisted:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Autoškoly

Příspěvek od lengy60 »

Tohle já už píši celá léta,tedy že co asi umí čerstvý držitel řidičského oprávnění,který všechny jízdy odjezdil 30-40 km rychlostí po městě a pokud se snad náhodou podívá mimo město,tak jede 60-70 km/h. :x Já když dělal řidičák,tak jsme měli například k dispozici plac,kde jsme jezdili nejen dokolečka,ale také třeba slalom,ale i jízdu na sněhu,nezpevněném povrchu a v neposlední řadě jsme jezdili maximální povolenou rychlostí,jak v obci,tak mimo ni.Dnešní absolventi neumí ani pořádně zaparkovat podélně u chodníku,o parkování pozadu ani nemluvím a zaparkovat v kopci.....? :P :D :lol: :mrgreen:
Když dělal před cca 5 lety zeť(do té doby v autě za volantem nikdy nesděl)řidičák,tak na něj instruktor při první jízdě(bez jakéhokoliv osahání vozu někde na placu) ječel jak hovado,že se neumí s autem rozjet,protože už jaksi předpokládal,že si to již v minulosti někde vyzkoušel. :roll: Tak jsme se holt večer vydali na parkoviště u jednoho hypermarketu a hodinu cvičili rozjezd na volnoběh,aby si osahal spojku,couvání,ovládání volantu atd. :wink: Druhý den instruktor koukal jak tele a dokonce si pár pikosekund myslel,že to je výsledek jeho předchozího řvaní. :twisted: Když mu zeť zdělil,že se tohle vše naučil předchozí večer cca za 1 hodinu na parkovišti,tak.... :shock: :shock: :shock:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Autoškoly

Příspěvek od Jerry3 »

lengy60 píše:...Já když dělal řidičák,tak jsme měli například k dispozici plac,kde jsme jezdili nejen dokolečka,ale také třeba slalom,ale i jízdu na sněhu,nezpevněném povrchu a v neposlední řadě jsme jezdili maximální povolenou rychlostí,jak v obci,tak mimo ni.
Nemohu nevzpomenout "mou" učitelku autoškoly, která měla 5 dětí a vypadala jako jejich starší sestra - nádherná ženská! :D Rozborku převodovky dokázala zvládnout v civilním oblečení, aniž by si ho umazala, a nutila nás jezdit smykem. :wink: S tím měly problém spolužačky, z nichž mnohé nakonec ten řidičák vůbec nedostaly. Druhý "můj" učitel byl automobilový závodník, který to učitelování měl jen jako civilní "krycí" zaměstnání, poněvadž tehdy musel být každý někde zaměstnán. Byl absolutní flegmatik, mne nic neučil, ale zároveň se nebál (stále si jen pročítal noviny), když jsem zkoušel, kolik se dá z tehdejší novinky Š120L vymáčknout. Pouze jednou, při tacho nad 140 (tehdy ještě nabyla mimo obec omezená rychlost), procedil mezi zuby, že bych s tou cedulí na střeše neměl zase až tak moc provokovat. :lol:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Autoškoly

Příspěvek od lengy60 »

Tak to jste si jezdili :shock: ,já odjezdil celou autoškolu v Š-100,V3S a S5.Instruktoři byli fajn,s jedním(hasič a tohle měl jako vedlejšák)jsem jezdil pravidelně s S5 do Roudnice na náměstí pro tlačenku,kterou následně pozřel a do Lovosic celou cestu prospal. :lol: Na motorce jsem se svezl(Lovosice-TP a zpět) jednou a naposledy,když si cestou instruktor vyrobil ve spodním prádle záhnědu a prohlásil,že je nadbytečné,abych další jízdy absolvoval. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Autoškoly

Příspěvek od Pitris »

Já v autoškole na "A-čko" vyzkoušel s motorkou skoro všechno a probralo se i dost o technické části stroje. A když jsem dělal "C-éčko", tak první 3jízdy se Š120 a pak jsme jezdili s Pragou V3S. A dělalo se to skoro půl roku; technika, konstrukce a vč. praktických ukázek - pod Svazarmem. To autoškoly ještě učily....
Teď je to kšeft - a pro tak 7 z 10-ti jenom kšeft; hodně ušetřit, moc nenajezdit, nezničit auto a vydělat co nejvíc. A moc toho (kromě peněz nejlíp nic) po žácích nechtít, aby se náhodou nerozkřiklo že to ta autoškola dělá moc "náročný" a že je to tam "vopruz"....
A bez snahy o nějakou reklamu - kdo chce umět řídit a chovat se v silničním provozu, tak třeba autoškola při DPmB.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1749
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Autoškoly

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Přidám se do diskuze z pohledu toho, co dělal autoškolu nedávno - A1 v roce 11, A2 v roce 2013 a B+C1 v roce 2014. A1 a A2 v soukromé nejmenované autoškole v Brně. Při A1 hned první jízdu - ještě jsem neměl ani jedinou hodinu teorie - mě po hodině jízd na parkovišti borec vzal do provozu - nechápu jak můžou vůbec poslat někoho sednou na bajk když ještě neměl ani hodinu teorie... Na A2 už byl jiný přístup. I když jsem měl už papíry na "malou", tak napřed bylo povinných 5 hodin učeben + povinná zdravotnická dvouhodinka a teprve sednou za řidítka, na cvičáku první 2 hodiny slalom, technika jízdy a zručnosti. Na B+C1 (naše školní autoškola měla výjimku že mohla učit oboje najednou) jsme museli udělat něco kolem 10ti hodin teorie + jeden celý školní rok předmět ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL. Po splnění poloviny jízd s B jsme mohli začít s C1 a než jsme šli na závěrečky, tak jsme museli udělat písemný testy na 48 bodů z 50ti (minimum na splnění je 43).

Né každá autoškola je stejná 8)
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Autoškoly

Příspěvek od BigBang »

Moje zkušenost s autoškolou v r. 2009 byla taková, že jsem asi byl z těch co jim bylo dáno. Po prvních asi 2 h teorie se šlo na jízdy. Prvních cca 20 minut jsem kroužil s O1 1.6 combi na cvičišti (napůl to bylo parkoviště pro kamiony, napůl cvičiště s různě rozházenýma pneumatikama na slalom atd.). Po tom, co jsem tam takhle 20 min jezdil jsme se vydali z centra TP domů se mnou za volantem. Byla něco po 16h, takže špička, ale zvládnul jsem to bez ztráty kytičky :D Zbytek jízd jsem absolvoval tak, že se instruktor většinu času díval do mobilu a jen udával kam pojedeme, případně jsme se bavili o provozu, autech hrách na PC apod. Jednou když jsme jeli po „sedmadvacítce“ z Dubí na Osek, tak jsem si tak jel a když jsem měl na tacho 120, tak mi s klidem oznámil, že bychom se měli držet tý 90. Konec konců už od první hodiny mi říkal, že se mám držet limitu (na 50 jet 50 na 90 jet 90) a nebát se pořádně přidat plyn. Vzhledem k tomu jak člověk jel vždycky pro dalšího žáka, tak jsem byl svědkem jízd jiných. Jeden z těch ostatních byl chlap tak kolem 40. Tomu kdyby instruktor neříkal „a teď dvojku, teď tam dáme trojku...“ tak byl jen na jedničku do dneška :lol:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Autoškoly

Příspěvek od Colommbo »

Řidičák na M jsem dělal v r. 1973 a rozšíření na A+B jsme měli ve třeťáku na gymplu celý školní rok 1975/1976 jako volitelný předmět "PSP a řízení motorových vozidel", dokonce z něj mám hodnocení na vysvědčení (kdo z kluků předtím odmítl nacvičovat na spartakiádu 1975, měl po žížalkách)... :mrgreen: Jelikož kurs trval dlouho, což nám ale vůbec nevadilo, platil jsem tehdy 499,-Kčs. :wink: A pěkně klasicky - teorie ve třídě jedna dvouhodinovka týdně (učitel AŠ Svazarmu za námi docházel), dvě hodiny trenažeru ještě s technikou Š1000MB, čtyři hodiny autocvičiště a pak teprve hurá na silnici (asi deset hodin, přesně si už nevzpomínám) s bílou a červenou Š100L. Jó, to bývaly doby...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Autoškoly

Příspěvek od Durex »

Je to všude stejný a pod text Jerryho bych se podepsal. Já dělal Autoškolu celkem 4x. V 15-ti,16-ti, 18-ti a 21-ti. Už v 16-ti sem jezdil na moto,na které bych měl jezdit až od 21-ti :lol: Na závěrečky v 18-ti sem přijel na moto,na kterou sem si vlastně dělal papíry,ale výkonově opět až od 21-ti :lol: To komisař musel trochu rozdejchávat :lol:

Nicméně kvalita výuky ... mě autošklola nic nedala. Jen vzala čas a peníze a né málo. Technika jen obecná a ještě s chybama.
Co se jízdy s autem a hlavně na moto týká,tak dalo mi dost sebezapření,abych jezdil tak,jak chtěli,ale samozřejmě špatně. Největší blbostí bylo lpění na zadní brzdě jako na té hlavní a přední je pomocná. Přitom je to přesně obráceně.
Jezdilo se vždy jen ve městě a od světel ke světlům. Co se tím jako na moto naučím?! O možnosti vysedání,přenášení váhy,jízdy v krizový situaci,nebo jak se na moto správně koukat nic. Je taky rozdíl jezdit na silniční moto a nebo enduru. Pak je jasný,že je tolik začátečníku ko. Já mít autoškolu,tak to by byla jíná :twisted:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Autoškoly

Příspěvek od Jerry3 »

Durex píše:Já mít autoškolu,tak
si u tebe nikdo řidičák nekoupí! :mrgreen:
Odpovědět