Jaké auto?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Chlapi, ještě bych s tím nezačínal, ale když už se tady "nakouslo" téma jaké auto, a čtyřkolky, tak se chci zeptat. Výhledově uvažuji o jiném autě, protože z Civica mě do tří let "vyzuje" synátor. Sice bych chtěl Accorda 2.4 i-VTEC, ale musím se na to dívat realisticky. Zůstaneme s maminou sami dva, tak na co takovou "loď", a na převážně ježdění po městě a na chajdu mi přijde skoro dvaapůllitr trošku moc. No a právě kvůli té chajdě chci 4x4, ale zároveň něco "malýho". Otec má od Hondy HR-V 1.6 - kdyby to dělala Honda pořád, neváhal bych ani chvíli, ale je to už dlouho, co s tímto modelem skončili, a CR-V už je veliký. A naftu nechci, takže mám výběr hodně zúžený. Tak mi z toho vychází buď Suzuki SX-4, nebo (ta nová) Subaru Impreza 1.5, nebo maximálně dvoulitr, ale ten v LPG verzi. Nemáte někdo zkušenosti s těmito auty?
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Suzuki SX-4?

Kdybych nemusel řešit spotřebu a cenu, tak bych se rád projel v http://auta.yauto.cz/mitsubishi-galant- ... 21451.html
Líbivý vzhled, hezká výbava,rozumný počet válců, prostě povoz :lol:
Tirika

Příspěvek od Tirika »

Land Rover Freelander
Suzuki Samurai,SX4,Vitara
Dacia Duster
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Tirika píše:Land Rover Freelander
Suzuki Samurai,SX4,Vitara
Dacia Duster
Takže Suzuki? Rád bych zůstal u "japonce" (i když SX-4 je tuším maďarka)
skodovkar píše:Suzuki SX-4?.....
Takže taky Suzuki?
skodovkar píše:Kdybych nemusel řešit spotřebu a cenu.....
......tak beru toho Accorda. Ale tito "myšáci" jsou moc hezcí.
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:Kdybych nemusel řešit spotřebu a cenu, tak bych se rád projel v http://auta.yauto.cz/mitsubishi-galant- ... 21451.html
No a za kolik myslíš, že takové auto jezdí (z hlediska celkových nákladů v případě, že už kvůli zachování záruky nemusíš jezdit na pravidelný servis do značkového servisu)?
modelář

Příspěvek od modelář »

Accord 2,4 sice není špatný, ale na toho Galanta 2,5 prostě nemá! A to je generačně podstatně novější.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Píší tam 8,6l a jak jsem hledal na netu, tak níže se s ním nedostanu. Povinné bude taky "pěkné". Jenom nevím jak by to bylo s ND a servisováním. Jestli jsou díly k sehnání a jestli jsou kvalifikované autoservisy.
modelář

Příspěvek od modelář »

To skodovkar: Prima, ale položil sis otázku, co za to? Ve smyslu, zda se někdy svezeš lépe, resp. zda Ti to s ničím jiným prakticky nesrovnatelné svezení stojí za to? Např. ve srovnání s pořízením ať už nové či ojeté Fabie 1,2 HTP? Od odpovědi na tuto kardinální otázku se totiž odvíjí všechno ostatní! :idea:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Já to srovnávám s motorem 1,9TDI (66kW) v GolfuIII, který bych si reálně mohl dovolit pořídit a provozovat. Má rozumnou spotřebu a životnost. Díly na golfa seženeš všude a myslím si, že je to pořád skládačka, na které si toho sám hodně udělám.
Ojeté HTP bych nekupoval v žádném případě!
Itall

Příspěvek od Itall »

Pitris: SX4 je rozhodně nejlevnější a mě se i celkem líbí. Ovšem jsem zaslechl, že má dost nekomfortní podvozek. A auto, které člověka naklepe už bych po zkušenosti s P107 asi nebral. V miniautě se to taknějak ještě snese, ale v nižší střední třídě je to dost přiblblé. Takže čtyřkolku kup Pandu, beztak se tam s mámou v pohodě vejdete :lol: . Ale vážně - na to, že P107 je vlastně Japonec, tak se ten podvozek co do komfortu dost nepovedl. A u SX4 prý také ne. Jestli v tomhle japonští soudruzi nedělají někde chybu? :P
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:...na to, že P107 je vlastně Japonec, tak se ten podvozek co do komfortu dost nepovedl. A u SX4 prý také ne. Jestli v tomhle japonští soudruzi nedělají někde chybu? :P
Japonští soudruzi nikde chybu neudělali, naopak konečně pochopili, že pro komerční úspěch je třeba "jít s proudem". A ten velí vyhovět průměrnému evropskému zákazníkovi, jemuž bylo tak dlouho vtloukáno do palice, že jenom auto s naprosto prkenným podvozkem má dobré jízdní vlastnosti/je bezpečné, až tuto tezi přijal. Že je to ke škodě věci, resp. jeho samého, to je očevidné. A už jsem opět u toho házení perel sviním... :evil:
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:Já to srovnávám s motorem 1,9TDI (66kW) v GolfuIII, který bych si reálně mohl dovolit pořídit a provozovat. Má rozumnou spotřebu a životnost. Díly na golfa seženeš všude a myslím si, že je to pořád skládačka, na které si toho sám hodně udělám.
Ojeté HTP bych nekupoval v žádném případě!
Zrovna na tomhle motoru (a vlastně na kterémkoli turbodieselu, zvláště pak moderním) si toho sám mnoho neuděláš, díly jsou na většinu jiných značek dostupnější (především cenově) a skládačka je tak jako tak každé auto.

Ale já jsem chtěl zmínit spíše jinou, mnohem obecnější věc: Kdykoli jedu s nějakým autem (a že to jsou dost často vozy, na které v životě mít nebudu (jeden příklad za všechny z poslední doby - MB SLS AMG) a i kdybych měl, věděl bych, jak s těmi penězi naložit lépe), kladu si otázku, v čem je právě ten daný vůz dobrý/špatný, čím předčí konkurenci/zaostává za ní, čím "je jiný", "čo mňa nadchýňa" (Slováci nechť prominou, že to třeba není správně napsané) a co mne naopak se.., co bych mu byl event. ochoten prominout a co zase určitě ne... A především zda bych měl chuť usednout za jeho volant a jet se projet jen tak, pro potěšení ze samotné jízdy.

OK, někdo třeba namítne, že tyhle emocionální záležitosti jsou sice pěkné, ale že pro něho je rozhodující racionální stránka věci, tedy obvykle pořizovací a provozní náklady. Zde je ovšem třeba vycházet z konkrétních podmínek: např. pro mne jsou náklady na palivo tou zdaleka nejmenší položkou (navíc tzv. variabilní, tj. takovou, kterou jsem schopen ovlivnit), přičemž na opačném protipólu stojí fixní náklad (nezávislý na typu, hodnotě atd. mého vozu) pronájmu parkovacího místa u bytu a u pracoviště. A tyhle náklady jsou tak vysoké (pro představu), že za měsíční pronájem těch dvou míst jsem téměř schopen auto přezout. Jinými slovy, mne ani trochu nezajímá spotřeba mého vozu, poněvadž v nákladech na to, že vlastním a užívám vůz, má naprosto minimální váhu. Na druhou stranu mne však velmi zajímá jeho spolehlivost, poněvadž jediná vynucená návštěva servisu nad rámec běžné údržby, kterou si dělám sám, by znamenala výdaj min. ve výši ročního kompletního pojištění (zákonné + plné havarijní s řadou příplatkových položek). Pravda, mám maximální bonus (platím 35% základní sazby), ale přesto.

Osobně se domnívám, že u většiny vlastníků aut by řádná ekonomická rozvaha rovněž naznačila, že otázka spotřeby je vlastně mimo mísu. :idea: A to už vůbec nehovořím o úvaze typu: Zasloužím si, abych za své poctivě vydělané peníze jezdil v autě, jež mi plně vyhovuje nejen z hlediska mých praktických potřeb, ale také nároků na pohodlí, jízdní výkony...?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

modelář píše: Zrovna na tomhle motoru (a vlastně na kterémkoli turbodieselu, zvláště pak moderním) si toho sám mnoho neuděláš, díly jsou na většinu jiných značek dostupnější (především cenově) a skládačka je tak jako tak každé auto.
Dovolím si tvrdiť, že práve na tomto motore si dokáže urobiť "takmer všetko" a je pravdou, že tieto motory pri "normálnom zaobchádzaní" toho vydržia naozaj dosť. Napokon tieto "staré rotačky" nie sú žiadnym sofistikovaným technickým zázrakom. Dokonca aj diagnostické zariadenie je dostupnou a nie drahou záležitosťou (legálne zadovážené, nie všelijaké pokútne klony).
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Modeláři obecně vzato můžeš mít pravdu. Netvrdím ani zdaleka, že ten Golf je nejlepší auto a asi bych si když začnu vydělávat koupil jiné.
Volil bych ho přesně jak píše Anonym, protože motor je "držák" a mění se tam jen rozvodový řemen. Na octávkách byl někdy problém s dobíjením, ale to je pořád přijatelná položka (oproti PD). Opravdu nejsem vůbec náročný, obejdu se bez všech elektronických serepetiček, protože řídím hlavou. S touto motorizací se ještě dělaly octávky, ibizy, cordoby. Z toho jsem si vybral Golfa, protože doufám ve větší kvalitu než u Seatu, ale zase jsou levnější než octávky. Ten vůz pro mě není není ničím jiným, než průnikem několika čistě racionálních požadavků (cena, očekávané provozní náklady,očekávaná kvalita). Ale zatím si ho nepořizuji.
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Dovolím si tvrdiť, že práve na tomto motore si dokáže urobiť "takmer všetko"... Napokon tieto "staré rotačky" nie sú žiadnym sofistikovaným technickým zázrakom. Dokonca aj diagnostické zariadenie je dostupnou a nie drahou záležitosťou (legálne zadovážené, nie všelijaké pokútne klony).
Turbo se "samozřejmě" nejlépe repasuje doma na kuchyňském stole... :lol: A nejspíše právě pro nesofistikovanost tohoto motoru trvalo dvěma značkovým servisů měsíc a mnoho opakovaných návštěv, než našly a odstranily příčinu občasné (či spíše časté) nemožnosti nastartovat (pravda, šlo o verzi 81 kW). :P A vůbec nejlepší je tvrdit něco o maximální spolehlivosti a výdrži tohoto motoru někomu, kdo s ním zažil neuvěřitelné potíže, včetně několika "nepojízdností" v zahraničí, což stálo dost peněz. "Samozřejmě" se to netýkalo mé maličkosti, ale mého bývalého šéfa. :twisted: Zároveň však uznávám, že povětšinou se jedná o spolehlivý a nenáročný agregát.
Odpovědět