Shell V Power

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Yper

Re: palivo

Příspěvek od Yper »

serpico píše:....to Yper přečet jsem si tvůj příspěvek - fundovaný - podepřený praxí Česká rafinérská - Litvínov, chemik. Proto se ptám: všechny prodávané benzíny jsou nejspíš od Vás a SHELL POWER se liší jenom přísadou dodávanou do benzínu u Vás nebo na čerpadle? Neustále se přeme z kolegy, SHELL dováží benzíny do republiky a to je dle mě blbost, kdo by zaplatil podstatně vyšší dopravní náklady anebo jsou z Vaší produkce? :?: :?: :?:
Díky za odpověd serpico
2 Serpico:
Dá se říci, že téměř všechna paliva prodávaná na čerpacích stanicích Shell, jsou vyráběná u nás zde v Litvínově a nebo v Kralupech.
Vyjímku tvoří pouze palivo 100 okt. - to bohužel nevyrábíme - to je dovážené a oktany nejsou doháněny jen aditivem, ale především vyšším podílem vysokoktanových složek.
Nevyrábí se u nás z několika důvodů - jednak kvůli osvědčené receptuře ze "západu", výrazně nižší republikové spotřebě a našim velkovýrobním kapacitám.
Jinak uvádím obě lokality proto, protože společnost Česká rafinérská a.s., založená v roce 1996, vznikla odčleněním rafinérských výrob z bývalého Chemopetrolu Litvínov a Kaučuku Kralupy.
To, že jsem napsal, že "téměř všechna...", tak to znamená, že se mohou vyskytnout případy, kdy i tento prodejce má možnost si palivo koupit jinde - máme odstávky, opravy a nebo spotřeba motoristickou obcí je větší, než kolik je společnost ČeR schopna okamžitě dodat.
To je ale obecně problém všech rafinérií na světě.

Většina paliv se expeduje na tzv.Terminálech do AC. Jezdí si pro ně různí přepravci a různí prodejci. Čás paliv se expeduje i do ŽC.

Nicméně jen to palivo, které je určeno k prodeji na stanicích Shell je speciálně aditivováno! A to platí jak pro naftu, tak BA91 a BA95.
Teď ale nechci, aby to znělo tak, že ostatní paliva aditivována nejsou. To není pravda. Ať benzíny či nafty, tak mají přídavek širokého spektra aditiv, ale jen v případě, že na plnící místo přijede cisterna pro Shell, tak se do expedovaného paliva vpustí dávkování aditiv této firmy. Má je přímo na terminálech uskladněna ve speciálních nádržích a do proudu produktu jsou kontinuálně dávkována kvůli zachování homogenity.
Systém je uzavřený a nelze z něj odebrat nic tzv. "bokem". :( :wink:
Takže složení jejich přísad je originální a je jen v jejich prodejní a distribuční síti.
e

Re: Vysoké oktanové číslo ano či ne?

Příspěvek od e »

Raptor.1 píše:Téma vysokooktanového benzínu a přísad zvyšujících OČ má mnoho společného.
V zásadě lze konstatovat, že pokud je oktanový nárok motoru uspokojen používaným palivem, není žádný důvod k čerpání benzínu s vyšším OČ, nebo k použití boosteru. U motorů s adaptabilním nastavením předstihu riziko poškození nehrozí, u starších ano.
Jiná situace ovšem nastává, pokud stávající palivo jde na svůj limit a v některých režimech práce motoru přestává jeho oktanový potenciál dostačovat - dosahuje hranice detonačního spalování, nebo se dostává i za ni. V sériových motorech ovšem velmi zřídka, takže jde většinou o problematiku závodních motorů, případně tuningu sériových motorů. Pak může použití benzínu s vyšším OČ nebo oktanového boosteru znamenat výkonový přínos, někdy i zásadní.
Mohu potvrdit z vlastní zkušenosti - zatímco v motocyklu, jakkoliv je jeho motor výkonný, je přece jen sériový a má oktanový požadavek 95. Při použití stooktanového benzínu není patrná změna ani k lepšímu, ani k horšímu - ostatně rozdíl pár koní bych stejně asi nepoznal, jede zběsile tak jako tak... Na druhé straně u "chipnutého" benzínového turbomotoru, kde byla významně zvýšena hodnota plnícího tlaku je rozdíl dosti citelný. Zvuk je se stooktanovým benzínem trochu ostřejší a v prakticky všech akceleračních režimech je cítit výrazně lepší zátah, těžko odhadnout o kolik, ale 10 - 15 koní to možná bude (z celkových cca 210).
Před časem jsme na brzdě posuzovali vliv přísady na zvýšení OČ. Podotýkám že nešlo o žádné opičí kapky typu "nalej do plné nádrže těchto 200 ml a uvidíš ten rozdíl", které se běžně prodávají u čerpacích stanic pro potěchu důvěřivých motoristů a prospěch obchodníků, ale o seriozní produkt pro závodní používání, který se dávkuje v množství až do 3%, tedy cca 2 litry do plné nádrže auta. Pokusným králíkem byl závodní motocykl Ducati 748 s poměrně rozsáhle modifikovaným motorem. Zatímco při použití standardního paliva měla výkonová křivka při akcelerační zkoužce dva propady (díry), takové hrby v oblasti 7 - 9 tis. otáček, které jsou pro tyto motory velmi typické, při použití paliva s boosterem došlo k posoruhodnému "narovnání" těchto propadů a plynulému zátahu až do maxima. Samotná hodnota maximálního výkonu, který byl při cca 11 tisících se zvýšila relativně málo, asi o 9,55 koně, ale je zřejmé, že palivo s vyšším OČ zafungovalo tam, kde standardní palivo už nestačylo.
Kamil2

Oktany

Příspěvek od Kamil2 »

Ahoj. Tahle debata je pro mne nesmírně zajímavá. Vlastím Hyundai Getz 1.1 r.v. 2007. Cca 1 rok jezdím na benzín s vyšším OČ (verva 100, Carrera a pod.) předtím jsem jezdil na N95 a sem tam jsem dal nádrž lepšího benzínu. V návodu výrobce uvádí, že se do vozidla tankuje cituji "výhradně bezolovnatý benzín s oč 91 nebo vyšším". Na další stránce výrobce uvádí cituji: "společnost Hyundai doporučuje, aby palivo bylo obohaceno detergentními aditivy, která zamezují tvorbě usazenim v motoru"... z toho mi vyplývá, že používání vysokooktanových benzínů je u mého vozidla v pořádku, protože splňuju podmínku minimálního OČ a třeba Verva nebo Carrera je obohacena těmi aditivy. Getz je s lepším benzínem živější, mám nižší průměrnou spotřebu než na N95 (cca o 0,5l na 100Km), ale vzhledem k ceně benzínu nula od nuly pojde. Trochu mě straší názor, že může dojít k podpalování ventilů a jsem z toho trochu nejistý. Je mi divné, že by lepší benzín měl mít škodlivé následky pro motor vozidla.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Podpalování ventilů je podle mě nesmysl, právě naopak. Pokud byste používal benzín pod minimálním oktanovým nárokem, tak i když to dnešní elektronika částečně potlačí, bude docházet k předzápalům a právě to by mělo katastrofální následek na stav celého pohybového ústrojí! Jednalo by se o legendární klepání ventilů a také o přehřívání motoru, což by mělo za následek nadměrné tepelné namáhání motoru.
U víceoktanových a prémiových benzínů se právě kvůli přídavku biosložek musí dodávat aditivace. Někde jsem četl, že u Vervy je to VIF. Já kupuji 95 a používám aditiva (VIF cca 0,46Kč/litr).
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oktany

Příspěvek od Pitris »

Kamil2 píše:Ahoj. Tahle debata je pro mne nesmírně zajímavá. Vlastím Hyundai Getz 1.1 r.v. 2007.......
"Devadesátpětka" tomuto motoru plně dostačuje, a myslím si stejně jako Ty, že to mírné snížení spotřeby benzinu a mírné zvýšení výkonu při použití benzinu 98, 99+ nebo 100 nevyváží tu podstatně vyšší cenu těchto benzinů. (A krom toho, vyšší počet oktanů neznamená zákonitě kvalitnější benzin). Pokud máš zájem udržet čistý palivový systém, tankuj u velkých pump známých značek, kde je velká výtoč, a občas vem buď Shell V-Power 95, nebo OMV Carrera 95, které ty "lepší" aditiva obsahují, ale oktanů mají 95. A nebo s "normální pětadevadesátkou" přidávej do benzinu třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1019 nebo http://www.millersoils.cz/255--petrol-power-ecomax.html
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

Kamil2: Tvůj motor s vysokou pravděpodobností 100 oktanů využít nedokáže. Na základě svých celkem dlouhodobých zkušeností doporučuji Carrera 95 - je to (v mém okolí) o 1 Kč/litr levnější než Shell V-power 95, extra aditiva to (dle tvrzení OMV) obsahuje, mému motoru to chutná - zejména za studena v nízkých otáčkách méně cuká a lépe a ochotněji táhne.

Subjektivně mi to na "českou" Carreru 95 jezdí lépe než na N95 nebo ekvivalenty N95 natankované v Rakousku a Německu na benzinkách OMV, Jet, BP a Aral.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Shi píše:.....Carrera 95 - je to (v mém okolí) o 1 Kč/litr levnější než Shell V-power 95......
.....a o skoro 4koruny levnější než Shell V-Power Racing 99+, který si myslím, že není zas až o tolik "extra" oproti Carreře 100 nebo Vervě 100, které jsou jen o korunu dražší než Carrera 95.
Moja

Příspěvek od Moja »

skodovkar:ventily nikdy neklepou.To je klepání pístů o stěnu válců při detonačním hoření!
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Fakticky vzato máš pravdu, ale lidově se tomu jevu tak říká.
Moja

Příspěvek od Moja »

No právě!Zajímalo by mě který lid takovou blbost vymyslel. :lol:
modelář

Příspěvek od modelář »

Slovní lidová tvořivost nezná mezí: poloklinika, skřipka... :lol:
modelář

Re: Oktany

Příspěvek od modelář »

Kamil2 píše: Na další stránce výrobce uvádí cituji: "společnost Hyundai doporučuje, aby palivo bylo obohaceno detergentními aditivy, která zamezují tvorbě usazenim v motoru"... z toho mi vyplývá, že používání vysokooktanových benzínů je u mého vozidla v pořádku, protože splňuju podmínku minimálního OČ a třeba Verva nebo Carrera je obohacena těmi aditivy.
Vyšší OČ ještě neznamená vyšší aditivaci ve vztahu k detergentním vlastnostem. Tak jako tak je vhodné (je třeba) čas od času aplikovat nějaký přípravek na čištění vstřiků.
Moja

Příspěvek od Moja »

Tak jak říkáš. :wink:
Odpovědět