Benzín od ONO

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Itall

Příspěvek od Itall »

Zdá se (ještě se to vyzkouší), že v benzinu ONO a SHELL přecejen rozdíl je. U Fábie 1,2 12V to na SHELL patrně lépe jede a je tam, řekl bych, méně pazvuků při přidání plynu. I spotřeba podle PP je pravděpodobně nižší - vypadá to asi na 5%, což je znát, ale chce to zkusit víckrát. Nic to nemění na tom, že i u SHELL jsem jednou natankoval dost bídný benzin, ale byla to pumpa převzatá SHELLEM, původně nevimjaká a pověst předtím neměla nejlepší.
modelář

Příspěvek od modelář »

V mém případě vůbec nesedí "projev motoru" na ten či onen benzín se spotřebou dle PP a už vůbec ne s tou reálnou, přičemž nejzajímavější je to, že s benzínem, který motoru evidentně nechutná (nevztahuje se to k ONO), dosahuji třeba rekordně nízké spotřeby, a to především té reálné, která je najednou hluboko pod údajem PP. :? Prostě je tam nějaký fígl, jen mu nemohu přijít na kloub...
Freev

Příspěvek od Freev »

modelář píše:V mém případě vůbec nesedí "projev motoru" na ten či onen benzín se spotřebou dle PP a už vůbec ne s tou reálnou, přičemž nejzajímavější je to, že s benzínem, který motoru evidentně nechutná (nevztahuje se to k ONO), dosahuji třeba rekordně nízké spotřeby, a to především té reálné, která je najednou hluboko pod údajem PP. :? Prostě je tam nějaký fígl, jen mu nemohu přijít na kloub...

Kterej benzín mu nechutná, jaká je to značka?
modelář

Příspěvek od modelář »

Vzhledem k tomu, kde jsem se v posledních dnech pohyboval a kolik tisíc km jsem přitom najezdil, není tento údaj pro podmínky ČR relevantní. Ale rozhodně platí, že u pumpy téže značky, ale fyzicky se nacházející jinde, jsem natankoval jak "spořivý"/"nejezdivý", tak i "jezdivý"/"nespořivý" benzín, přičemž se vždy jednalo o 98-mičku. Zároveň platilo, že na ten "jezdivý" reálná spotřeba +- odpovídala údaji dle PP, zatímco na ten "spořivý" byla až o 0,5 litru pod údajem PP. :shock:
Itall

Příspěvek od Itall »

Já bych měl spíš zkušenost, že když to lépe jede, také to méně bere. I když - může se stát, že to souvisí i s pasivními odpory auta - máme správně nahuštěné gumy nebo ne, brzdy nám váznou nebo ne, vozíme s sebou zbytečný balast nebo ne apod. Ale s tím benzinem také tak.
Freev

Příspěvek od Freev »

:shock:
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:Já bych měl spíš zkušenost, že když to lépe jede, také to méně bere. I když - může se stát, že to souvisí i s pasivními odpory auta - máme správně nahuštěné gumy nebo ne, brzdy nám váznou nebo ne, vozíme s sebou zbytečný balast nebo ne apod. Ale s tím benzinem také tak.
No a právě proto jsem napsal, že tomu (této nelogičnosti) nemohu přijít na kloub! Jelikož všechny ostatní podmínky - tedy právě kromě aktuálního paliva - jsou stejné... :? A tomu navíc ty "nůžky" mezi údajem PP a reálnou spotřebou. :shock:
Petr H.

Příspěvek od Petr H. »

Je to prosté. Záleží co u konkrétní pumpy do paliva přidají resp. co si nechají namíchat. Každá složka (nejlépe bez spotřební daně) má jinou hustotu a oktanové číslo. Pak záleží jak moc se daná příměs hodí pro spalování v motorech. PP obvykle palivo neváží. Tak máš podle hustoty a výhřevnosti paliva různou spotřebu. A motor buď je pružnější nebo línější.
modelář

Příspěvek od modelář »

A domníváš se, že zrovna ve Francii pančují u benzínek palivo? Zejména s přihlédnutím k tomu, že moc benzíňáků tam nejezdí...

Jinak bych chápal to, že na špatný benzín to blbě jede a více žere, a to jak dle PP, tak v reálu. Ale aby to blbě jelo, a přitom bralo méně, než normálně - jak dle PP, tak hlavně reálně, to mi prostě logika nebere.

P.S.: PP počítá spotřebu nepřímo, z doby otevření vstřikovačů, od čehož odvozuje, kolik paliva "prošlo".
Petr H.

Příspěvek od Petr H. »

Odpověď byla v obecné rovině. PP sice měří délku otevření, ale obvykle neví jakou máš zrovna zařazenou rychlost :lol: . Takže realita této informace zpravidla zvyšuje s cenou vozu, kde se používá více vstupních údajů. Navíc jak PP pozná viskozitu, hustotu paliva a případně jeho momentální teplotu?

Takže blbě jede málo žere - například směs benzín nafta. Nafta do 10% objemu. Moderní motor to ještě dokáže spálit, i když to hůř jede. Protože dokáže využít energii z výhřevnějšího a hustšího paliva klesne celková spotřeba. I reálná.

V podstatě jde jen o to, který uhlovodík má dostatečné oktanové číslo a větší hustotu než benzín a kouzlo je na světě. A nejlépe pokud takový uhlovodík není zatížený spotřební daní. Pak dosáhnou výrazného uspokojení motorista i prodejce.

To je jen příklad, ne start pro nějakou ohnivou diskuzi!!! :wink:
modelář

Příspěvek od modelář »

Petr H. píše:PP sice měří délku otevření, ale obvykle neví jakou máš zrovna zařazenou rychlost :lol: .
Tak zrovna tohle je PP úplně fuk, poněvadž množství paliva, které "prošlo" do motoru přes vstřiky, přepočítává na ujetou vzdálenost, nikoli na otáčky motoru.

Ale jinak moc díky za vysvětlení, které mne fakt samotného nenapadlo, přitom je nanejvýš pravděpodobné: nafta je totiž právě ve Francii zatížena výrazně menší spotřební (tzv. "minerální") daní, takže se pančování benzínu může vyplatit. Akorát se nějak nemohu ztotožnit s tím, že výsledkem je spokojenost prodejce i zákazníka! Přinejmenším mně přijde hned divné, že mi to najednou bere nepřehlédnutelně méně, než normálně, což mne spíše děsí, než aby mě to uspokojovalo...
Itall

Příspěvek od Itall »

Rozdíl ve spotřebě s benzinem ONO a SHELL nebude ani těch 5%, takže je zanedbatelný proti vysokému rozdílu v ceně. Tankuji dál u ONO.
Odpovědět