A tu by bolo spravodlivé porovnať spotrebu turbobenzinu a turbodiesela pri rovnakom obsahu. Mierne vyššia tepelná účinnosť by sa tu prejavila asi dosť razantne.modelář píše: a na misce vah tak ve prospěch turbodieselu zbývá vlastně už jen jeho mírně vyšší tepelná účinnost.
Test motorových naft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Moderátor: Colommbo
Ano, ale pouze v případě, že bys počítal spotřebu vyjádřenou v litrech na 100 km. Ovšem pokud bys to vyjadřoval správně z hlediska fyziky, tj. v hmotnosti spotřebovaného paliva na ujetou vzdálenost, např. v gramech na kilometr, pak by ten rozdíl byl právě jen na úrovni rozdílu tepelné účinnosti práce obou druhů motoru při daných otáčkách a rychlosti (a tedy i zpřevodování), tj. v praxi téměř zanedbatelný, poněvadž rozhodující vliv by mělo spíše to, jak bys nastavil podmínky odběru výkonu z obou motorů: jestliže by měly stejný objem a stupeň přeplňování, pak by se ten logicky výkonnější benzínový musel namáhat méně, tudíž by svůj tepelný handicap srovnal.Anonymous píše:A tu by bolo spravodlivé porovnať spotrebu turbobenzinu a turbodiesela pri rovnakom obsahu. Mierne vyššia tepelná účinnosť by sa tu prejavila asi dosť razantne.
Neboť stále platí, že pro dosažení stejných výkonových parametrů si v případě turbobenzínu vystačíš s menším objemem, což nejenže setře rozdíl v oné teplné účinnosti, ale jednoznačně otočí situaci ve prospěch turbobenzínu.
Nepochybne je to pravda. Fyzika platí. Dokonca benzín má aj vyššiu výhrevnosť (energetický obsah) asi o 1,6 MJ.kg-1. Len sa to všetko predáva v litroch a to sú jednotky z tohto uhla pohľadu zavádzajúce a ekonomicky ocenené tak, ako sú. A teda ak vyjadrím náklady na phm v l/100km, potom mi nerešpektovanie fyzikálnych daností prinesie väčší ekonomický efekt pri nafte než pri benzíne.modelář píše: Ano, ale pouze v případě, že bys počítal spotřebu vyjádřenou v litrech na 100 km. Ovšem pokud bys to vyjadřoval správně z hlediska fyziky, tj. v hmotnosti spotřebovaného paliva na ujetou vzdálenost, např. v gramech na kilometr, pak by ten rozdíl byl právě jen na úrovni rozdílu tepelné účinnosti práce obou druhů motoru při daných otáčkách a rychlosti (a tedy i zpřevodování), tj. v praxi téměř zanedbatelný, poněvadž rozhodující vliv by mělo spíše to, jak bys nastavil podmínky odběru výkonu z obou motorů: jestliže by měly stejný objem a stupeň přeplňování, pak by se ten logicky výkonnější benzínový musel namáhat méně, tudíž by svůj tepelný handicap srovnal.
Neboť stále platí, že pro dosažení stejných výkonových parametrů si v případě turbobenzínu vystačíš s menším objemem, což nejenže setře rozdíl v oné teplné účinnosti, ale jednoznačně otočí situaci ve prospěch turbobenzínu.
A opět něco, co mne nadzvedlo ze židle.
http://www.novinky.cz/ekonomika/208871- ... nafty.html
Naprosto nechápu proč nezveřejní "hříšníky".
U závadných tříkolek, nebo kočárků to dělají.
EDIT : prosím o smazání, KELDON byl o minutku rychlejší.
http://www.novinky.cz/ekonomika/208871- ... nafty.html
Naprosto nechápu proč nezveřejní "hříšníky".
U závadných tříkolek, nebo kočárků to dělají.
EDIT : prosím o smazání, KELDON byl o minutku rychlejší.