Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

To zas bude den píše:Modeláři......Ty seš přesvědčenej že japonci sou nejlepší.....
A já taky, ať si říká kdo chce co chce, u těch "japončíků" jsou kvalitou "trochu dál", ale......
.....v dnešní době nejsou špatná auta, jsou dobrá auta, a jsou lepší auta.
A je jasné, že každá značka/model - má "něco", co výrobci "uletí", a "něco", na co může být právem hrdý. Otázkou je, v jakém je to poměru u dané značky/modelu. A auta "made in japan" mají prostě těch "plusových bodů" nejvíc.
P.S. modeláři, ale řeknu Ti, že máš teda výdrž :lol: :wink:
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:To je dobrá diskuze absolutně o ničem. Každý jezdí v tom, na co má, co mu vyhovuje a čemu věří.
Takže tato část diskuze je absolutně o ničem :wink:
Ne, tato diskuse rozhodně není "o ničem", a dokonce bych řekl, že je právě "o jádru pudla". Pominu-li otázku financí a víry, k nimž jsem se už dostatečně vyjádřil (proč si někdo kupuje horší auto za více peněz; proč někdo slepě věří právě v tu svou značku, když s žádnou jinou vlastní zkušenosti nemá), pak musím dodat to moje již okřídlené: "Je až neuvěřitelné, s čím vším dokáží lidé jezdit a ještě s tím být spokojeni!"

Nedávno jsem navštívil mého spolužáka, vzděláním a částečně i praxí konstruktéra-strojaře. On je zarytým vyznavačem koncernových vozů, momentálně má Octavii II 2,0 TDI ještě v PD. Nesebral však odvahu odjet s ní na plánovanou dovolenou do Chorvatska (kam jezdí každým rokem, ostatně jako více než půl milionu Čechů...), jelikož má opakované problémy se šestistupňovou převodovkou, kterou mu za poslední měsíc už 2x překopávali. Je to první případ, kdy jsem se s tím setkal, už proto bych si nedovolil zevšeobecňovat, jako to udělal škodovkář ve vztahu k "jakési" Mazdě.
Ale proč to vlastně píšu: Opět jsme vedli vášnivé debaty o autech, tentokrát hlavně o teorii a praxi konstrukce zavěšení kol, a skončili na tom, že "japonská škola", v níž se na rozdíl od té "evropské" počítá i s vlastní flexí prvků zavěšení, resp. je jí dokonce využíváno pro zlepšení jízdních vlastností, podle něho sice dobře funguje na kvalitních vozovkách, ale už z principu nemůže fungovat na rozbitých českých okreskách. A protože jsem u něho byl svým vozem, on bydlí v zapadákově (boží kraj, klid, příroda, prostě super), kde v okolí není o ty rozbité silničky nouze, šli jsme to rovnou prakticky vyzkoušet: Spadla mu čelist a všechno uznal! Ale až poté, co to v praxi vyzkoušel. Jenže jeho vlastně nikdy předtím ani nenapadlo si to sám zkusit - vycházel pouze z toho, co si o tom díky svému vzdělání v oboru myslel. A to on alespoň to odborné vzdělání má, co potom laická veřejnost!
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Mi to je naprosto jedno. Ať si každý jezdí v čem chce a v čem se cítí dobře. Mám známé, kteří nedají dopustit na Mazdu a v rodině nic jiného nemá šanci uspět, ale znám i lidi, kteří dodnes jezdí 30 let starými škodovkami a jsou s nimi spokojeni. Další známí jezdí denodenně v pasatu, felicii a nenadávají.
Ta diskuze je o ničem, protože nikoho nedonutí změnit názor , jen tu budeme házet pojmy. Tady je pořadí (prvních top 10) spolehlivosti automobilů po 100 000Km podle Auto Bildu

1. BMW 130i
2.Mazda 6 1,8MZR
3.Mazda 5 2,0 MZR-CD
4.Toyota Prius II HSD
5.BMW 320i Touring
6.KIA Ceed 1,6CRDI
7.Fiat Bravo1,9MJT
8.Škoda Octavia II 1,6FSI Combi
9.Mercedes-Benz E 320 CDI
10. Ford Focus 1,6i Kombi
modelář

Příspěvek od modelář »

[quote="skodovkar"]Ta diskuze je o ničem, protože nikoho nedonutí změnit názor , jen tu budeme házet pojmy.

No a není potom chyba právě v oněch "nositelích neměnného názoru"? Poněvadž neměnný názor není nic jiného než dogma a jeho nositel není nikdo jiný, než dogmatik s vymytým mozkem!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Ano je, přesně tohle sedí na tebe modeláři. :idea: Znám pár lidí kteří měli fiaty a nedali na ně dopustit než se spálili tak až na ně nadávají doposud ,opel, peugeot či renault alfa romeo všechno poruchové auta ,některý typ míně některý více záleží jak se co povedlo většinou každý zaplatí za opravu a věří dál že už to snad bude lepší.Záleží také jak kdo s autem zachází ale je to jen technika a ta je jaksi poruchová. :wink:Další věc je že u nás se většinou kupují vraky z ciziny na kterých se někdo už vyřádil ale my jsme přesvědčeni že by nám měli sloužit ještě dalších 500 000km přitom tam jsou rádi že se jich zbavili protože ty bezporuchové km už mají odježděny. Že japonská auta jsou méně poruchová to je pravda ale zase někdo tyto vozy nesnáší ,takže je těžko mu je doporučovat.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Škodovky jsou jistě poruchové jako každé auto ale vemte si ten nepoměr u nás pár milionů škodovek a několik japončíků,samozřejmě že v servisech bude víc škodovek.Další věc škodovka s tachometrovými 90 tis km se prodá a kazí se jedna věc za druhou, po zjištění zkutečného stavu z Ř.J se nestačíte divit chudák škodula má doopravdy najeto přes 400 tis km bez nějaké údržby.
modelář

Příspěvek od modelář »

Pitris píše:P.S. modeláři, ale řeknu Ti, že máš teda výdrž :lol: :wink:
Ne, nemám - po posledních dvou příspěvcích anonyma to vzdávám! Jako kdyby hrách na stěnu házel: Pkod to ostatně již ve svém příspěvku ze včerejšího večera dostatečně trefně vyjádřil. Období tmářství nejspíše ještě neskončilo, zvláště pak v podrobených Čechách dost možná neskončí nikdy... :cry:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

modelář píše:
Pitris píše:P.S. modeláři, ale řeknu Ti, že máš teda výdrž :lol: :wink:
Ne, nemám - po posledních dvou příspěvcích anonyma to vzdávám.....
Ani se Ti nedivím, když jsou i tací.....
modelář píše:......kteří si vyzkoušeli dealerskou Fabii RS, a pán pak stále ještě s úsměvem na tváři ze svezení podepsal kupní smlouvu na Fabii Junior s tím, že je to přece pořád tatáž Fabie.....
.....pro které je totéž "naprosté holátko" / Fabia Junior, a auto "v plné palbě" / Fabia RS....
uznávám, že o peníze jde až v první řadě, jenže třeba prvky aktivní bezpečnosti sice zvyšují tu cenu, ale i tu bezpečnost. A krom toho, za stejné peníze jako nová Fabia "jen s volantem a koly" se dá pořídit velmi slušná zánovní ojetina "o dvě třídy" výš.
Ale argument, že je "auto jako auto" - to je tedy gól...... :evil:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:.....v dnešní době nejsou špatná auta, jsou dobrá auta, a jsou lepší auta.
A je jasné, že každá značka/model - má "něco", co výrobci "uletí", a "něco", na co může být právem hrdý.....
Z jiného vlákna.....
Pkod píše:.....Konkretni priklad je sluzebka (kdyz uz jsem ji nacal). FabiaII......V zime nedokazala udrzet rozmrazene predni sklo. Pri ceste po D1 a venkovni teplote kolem -10 zamrzala i plocha stirana steraci. Ty bych asi velice rychle znicil, pokud bych neskarabal okno jak vul na kazde cerpacce.
Zpetna bocni zrcatka za deste svadi vodu presne do mista, kudy ridic do zrcatek kouka. Takze nejen ze jsou za deste bocni zrcatka nepouzitelna, ale jeste ridice rusi pohyb vody (periferni videni). O samovolnem znecistovani skla zrcatka radeji ani nemluvim.....
......a to je třeba ten příklad, že "něco uletělo"...... :cry:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Žádné auto není na 100 %,je to jako když stavíte dům ,sotva ho dostavíte už víte že příště by jste něco udělal jinak.Nechci se slepě zastávat škodovek ,ale pořád lepší samovolné špinění zrcátek jak samovolné zasekávání plynu nebo samovolný únik paliva u toyoty.Tam také asi soudruzi z NDR (japonska) udělali někde chybu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:Žádné auto není na 100 %.
Asi tak nějak, ale některý výrobce / model má těch "much" víc, některý míň....
Anonymous píše:Nechci se slepě zastávat škodovek.....
Ani já zas nechci tvrdit, že škodovka (potažmo koncern VW) je špatná.....ale třeba ti "japončíci" těch "much" mají prostě míň......
Anonymous píše:.....samovolné zasekávání plynu nebo samovolný únik paliva u toyoty.....
.....a když už se u nich nějaká najde, tak to přiznají, a vyhlásí svolávací akci - kdežto třeba ta škodovka bude "zapírat", a svádět to na všechno možné, (což nesvědčí moc o důvěryhodnosti výrobce), jako třeba v případě nosníků plných vody http://www.ceskatelevize.cz/program/cer ... :25-1.html kauzy "voda" (na fóru "Ostatní" 7.11.2009 uvedl ka-spel)

Ale je fakt, že toto tady nevyřešíme - ať si každý jezdí s autem značky, jakou preferuje, nebo má rád. Jen tu diskuzí vyvstala otázka, kterou (jen) "vyvedl na světlo" modelář - totiž:
modelář píše:Jaké pohnutky má ten, kdož si kupuje HORŠÍ auto za VÍCE peněz?
Krom toho, už jsme se dost "vzdálili" od původního tématu - totiž "životnost oleje při provozu na LPG"......
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tohle jsem zrovna neviděl ,celkem slušný ty nosníky.Ale potvrzuje to asi to co jsem říkal , teď by to možná škodovka udělala jinak.Nosníky podobného typu byly už na favoritech ale byla tam ta díra větší,tak ta voda lépe odtíkala,ale možná se tam nedostávala shora,ale zase se tam musela dostat spodem při jízdě na mokré vozovce.Škodovka asi nechtěla ty nosníky zeslabovat většími dírami ale už nedomyslela že se ty díry můžou ucpat.Možná je ta antikorozní úprava už na takové úrovni že i ta voda ,neznamená snížení životnosti auta ,a dnes se počítá asi 5let pak už jsou to vraky.Je otázkou jestli by bylo lepší mít ty nosníky vzduchotěsné kde by se ta voda jen kondenzovala a neměla možnost úniku.Tím škodovku neomlouvám ale až životnost auta ukáže jestli to mělo podstatný vliv na životnost nosníků či podvozku.Sám mám vrak 15 let starý a nosníky ještě jakš takš drží.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Ale musím dodat že čvachtat bych se v autě taky nechtěl. To bych ty díry zvětšil a ošetřil ale to už je dodo dodělej doma.:lol:
Pkod

Příspěvek od Pkod »

Jasne, konecne sa na necem shodneme. Chybu, nebo spise skrytou vadu se podari udelat snadno a behem testovani se nemusi odhalit. To se stava u vsech znacek a pri dnesni rychlosti inovacniho cyklu pod 3 roky je zazrak, ze je jich tak malo. Ale tyto "omylem a nevedomky" zpusobene problemy se neprojevuji hned nebo alepon ne u velkeho poctu vozu.

Jenze porad mi neni jasne, proc vyrobce neodstranil vady, ktere jsou zjevne uz po par ujetych km a to i bez hlubsi znalosti konstrukce. Schvalne, komu u Fabie II "spini" zrcatka? Pocitam ze vsem. K tomuto "objevu" staci pouze jizda za prvniho deste. Proc s tim vyrobce neco nedelal pred serii? Nebo netestoval auta za deste? Zakaznik v CR to vyresi nakupem nejake samolepici listy a pod. V zahranici by za neco takoveho znacka zakaznika ztratila. Rozhodne by na aute nic nebastlil. Proste priste by sel jinam.

Sam take nemam nic proti zadne konkretni znacce a tim min proti Skodovce. Modelar vsak ma pravdu v tom, ze snad jenom Skodovka v dnesni dobe povazuje za priplatkovou vybavu central, posilovac rizeni nebo dokonce zaviraci schranku pred spolujezdcem...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pkod přesně jsi trefil hřebíček na hlavičku ,hned ti to vysvětlím takový jokusaka z japonska nebo heer herman z německa chtějí mít auto bez problémů a věří v to že nové auto by mělo bez problémů být.Stejně si za dva roky koupí nové.A čech proleze nové auto od shora až dolů a zvyklý si auto za xx let totality dodělat a vytunit doma ,snaží přetvořit k obrazu svému.Ajestli najde na autě nějakou mouchu tak je dokonce hrdý na to že si to spravil sám a vymyslel -třeba lištu aby se mu nezasírala zrcátka a nebo vyvrtat v nosníku větší díru ať mu auto déle vydrží.Němec je většinou v koncích protože není zvyklý takhle improvizovat a možná to ani nemá zapotřebí.Nás (některé)to prostě baví se v těch zgarbech šťourat a pak sousedovi říct, ty sis to ještě nedodělal tak to děláš chybu já už to mám dva roky a bez problémů. :wink:
Odpovědět