výměna mirálního oleje za syntetický ve šnekové převodovce

Fórum o průmyslových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
paša

výměna mirálního oleje za syntetický ve šnekové převodovce

Příspěvek od paša »

Dobrý den,prosím o radu jakým způsobem správně vyměnit stávající minerální olej ve šnekové převodovce za syntetický a zda je nutný výplach a případně čím.
Dále by mne zajímalo jaký syntetický převodový olej by byl vhodný pro šnekovou převodovku s bronzovým kolem. Nyní je použit minerální Shell Omala.Děkuji
easyfly

Příspěvek od easyfly »

Máte konkrétní důvod pro změnu oleje ?
Děkuji
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvek od bio »

Vzhledem k tomu, že drtivá většina syntetických olejů pro šnekové převodovky je vyrobena na bázi polyglykolů / PG / tak tento typ olejů se nesmí mísit s minerálnimi ani jinými syntetickými oleji. V každém případě je nutné dokonalé vyčištění od starého oleje a výplach olejem ,který bude používán.
Vhodnost oleje určuje výrobce převodovky , který provedl řadu zkoušek mimo jiné i na snášenlivost s barevnýmí kovy, těsnivy a povrchovými úpravami / laky/ .
Konkrétní případ bych raději řešil s dodavatelem oleje.
Kadel

Příspěvek od Kadel »

Také by mne zajímal důvod přechodu z minerálního na syntetický olej. Neplatí totiž automaticky, že syntetika je lepší než minerál. Výsledné vlastnosti oleje ovlivňuje ne jen použitý základový olej, ale velmi významně i to, čím je aditivován.
Jinak bych se při výběru nového oleje zaměřil (samozřejmě kromě předepsaných specifikací) hlavně na reference od dodavatelů. Tím myslím nespokojit se s "Tento olej by Vám měl vyhovat", ale "Tenhle olej dodáváme do stejného zařízení tam a tam". A samozřejmě chtít kontakt a zavolat tam, příp. i zajet.
Když už o tom píšu šnekové převodovky s bronzovými koly taky v naší firmě provozujeme a používáme minerální olej RENOLIN CLP 220+ od fy Fuchs.
paša

výměna minerálního oleje za syntetický ve šnekové převodovce

Příspěvek od paša »

Dobrý den, v podstatě nám jde o prodloužení periody výměny oleje ve šnekové převodovce.Minerální olej měníme min. 1x za rok. Syntetický by mohl vydržet déle.
Děkuji za vaše rady.
easyfly

Příspěvek od easyfly »

Dobrý den,
obecně platí, že synt. oleje (ať už PG nebo PAO) vykazují oproti minerálním olejům vyšší odolnost proti termické degradaci (v případě šneku teplem, vznikajícím v místě kontaktu šnek x kolo)
Otázkou je MÍRA tepelného zatížení (teplota okolí, otáčky, zatížení....)
a z ní plynoucí MÍRA degradace
a s tím vším související CENA olejů.
Synt. oleje bývají cca 3x dražší než minerální.
Mohou snad být i 3 x odolnější.
Je-li pro Vás prioritou délka bezporuchového provozu a spolehlivost zařízení, přejděte na syntetický olej (již zmiňované polyglykolové PG jsou nemísitelné jednotky, podobně výkonné polyalfaolefiny PAO jsou mísitelné i s minerály).
Pokud máte v převodu minerální olej a chcete jej nahradit PG olejem, je naprosto nezbytné ZCELA odstranit zbytky minerálního. Pokud nasadíte PAO olej, stačí předchozí minerální náplň vypustit.
Podobně významným parametrem bude také viskozita zvoleného oleje - obecně čím vyšší, tím lépe ovšem až do té míry, kdy z titulu provozní teploty nebude na překážku. Znám šnekové převody v průmyslu, kde jsou výrobcem předepsány oleje ISO VG 1000 a výše. opět - záleží na otáčkách, zatížení, teplotě okolí. Běžné menší šneky si vystačí i s VG 220, 320, 460.
Ať se daří.
Odpovědět