Ostatní
Moderátor: Colommbo
Re: Ostatní
nielen ten vzťah k autám, ktorý tam má (resp. nemá) väčšina amikov.. ale to sa premieta aj v tej "tuningovej komunite v US", kde sú takmer všetci ti tzv. "tuneri" (až na nejaké výnimky) uplne mimo zdravého rozumu (nielen že plny boost nasoliť čím skôr, ešte aj predstiť zvačšujú priam na hranu detonácii len aby to malo od spodu krutak jak blazen.. potom sa niekto čuduje že v US im tie piety praskajú na dennom poriadku), to sa ale týka aj mnohých tých tzv. "profi" tunerov v Europe, ktorí deklarujú pekným marketingom na stránkach, že vedia čo robia.. no z toho čo som sa dozvedel z "kuloárov" od ľudi v tejto komunite, ktorí naozaj vedia a venujú sa tomu na závodnej úrovni, tak by som vačšine z nich nedal šahať do mojho auta.. snáď niektorým len v prípade bežnej úpravy bežných civilných motorizácii, na ktoré lejú UNI mapy rad radom s minimálnymi korekciami a ktoré vďakabohu fungujú..
Naposledy upravil(a) kornel dne ned bře 30, 2025 9:09, celkem upraveno 1 x.
Re: Ostatní
Já se nečertím, tvůj názor je mi úplně ukradenýrosso píše: ↑sob bře 29, 2025 22:01 Poradím ti. Napiš na YT, nebo google Yaris GR fail a pár odkazů ti vyskočí. Je mi celkem u zádele, kolik aut v ČR skáplo na blbém motoru, ale přijde mi vtipné, že se čertíš (ikdyž vlastně nedivím, když vidím tvůj podpis) Nevadí, hledej šmudlo, nebo vlastně né, poptej se kolegy, který o tom taky četl.

Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Aprilia SR GT 125 Sport
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Aprilia SR GT 125 Sport
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Ostatní
ešte pre doplnenie k tejto (GR Yaris) téme..
Sám Naohiko Saito (hlavný inžinier GR Yarisu) sa konkrétne vyjadril na dotaz "aký olej používať pre tento motor
".. jeho odpoveď bola: používať olej 0W-20 normy ILSAC GF-6A a to aj pri extrémnom používaní vozidla z dôvodu predídeniu zkrátenia životnosti motora
Myslím, že o slovách takejto kapacity je šialené pochybovať (to za prvé..), a za druhé.. v takejto kategórii áut-špeciálov, inžinierom pri kladení požiadaviek na mazivo pre tento motor určite nešlo a nejde primárne o tabuľkové hodnoty emisií a nejaké EKO-terorizmi
..A kto by chcel trochu faktov ohladne samotného motora, tak zaujímavé zistenia z reálneho otestovania hranice tohto motora
(v článku aj video)
https://powertune.com.au/2024/05/03/g16 ... breakdown/




Myslím, že o slovách takejto kapacity je šialené pochybovať (to za prvé..), a za druhé.. v takejto kategórii áut-špeciálov, inžinierom pri kladení požiadaviek na mazivo pre tento motor určite nešlo a nejde primárne o tabuľkové hodnoty emisií a nejaké EKO-terorizmi

..A kto by chcel trochu faktov ohladne samotného motora, tak zaujímavé zistenia z reálneho otestovania hranice tohto motora

https://powertune.com.au/2024/05/03/g16 ... breakdown/
Re: Ostatní
kornel píše: ↑sob bře 29, 2025 14:33 ..u tých zopár kusov ktoré mali takýto problém sa už takmer s istotou hovorí o príčine LSPI vzhľadom na charakter poškodenia a všetky súvislosti. Samotný inžinier Toyoty sa vyjadril že vyslovene tento motor vyžaduje olej plniaci ILSAC GF6-A a viskozitu 0w-20 je to z dôvodu nielen zloženia samotného oleja a chemického potláčania vzniku tohto javu ale aj a hlavne schopnosti efektívne stierať olej zo stien valcov vzhľadom na použité krúžky a ich napätie.
Očakával som že sa vina zvalí na " riedky olej" - pár príspevkov späťkornel píše: ↑ned bře 30, 2025 17:20 ešte pre doplnenie k tejto (GR Yaris) téme..Sám Naohiko Saito (hlavný inžinier GR Yarisu) sa konkrétne vyjadril na dotaz "aký olej používať pre tento motor
".. jeho odpoveď bola: používať olej 0W-20 normy ILSAC GF-6A a to aj pri extrémnom používaní vozidla z dôvodu predídeniu zkrátenia životnosti motora
![]()
![]()
Myslím, že o slovách takejto kapacity je šialené pochybovať (to za prvé..), a za druhé.. v takejto kategórii áut-špeciálov, inžinierom pri kladení požiadaviek na mazivo pre tento motor určite nešlo a nejde primárne o tabuľkové hodnoty emisií a nejaké EKO-terorizmi![]()
..A kto by chcel trochu faktov ohladne samotného motora, tak zaujímavé zistenia z reálneho otestovania hranice tohto motora(v článku aj video)
https://powertune.com.au/2024/05/03/g16 ... breakdown/



KORNEL: Vdaka za užitočné a zaujímavé info

Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
Re: Ostatní
Hurá, konečne si trafil klinec po hlavičke jak sa hovorí. Maník vtedy vysvetľoval, že ideálnejšie je použiť olej 5W30/40

Honda Civic 1.4iS 66kw => FANFARO VSX 5W40 + PURFLUX LS350
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kw => FANFARO 6719 5W30 + CHAMPION COF100530E
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kw => FANFARO 6719 5W30 + CHAMPION COF100530E
Re: Ostatní
Trochu jsem to video prolítl - pokud jsem to správně zchytil tak pravděpodobná příčina destrukce pístu - klepání/LSPI v kombinaci s pístem z křehkého materiálu a suboptimálním palivem schopným klepání/detonačního spalování.kornel píše: ↑ned bře 30, 2025 17:20 ..A kto by chcel trochu faktov ohladne samotného motora, tak zaujímavé zistenia z reálneho otestovania hranice tohto motora(v článku aj video)
https://powertune.com.au/2024/05/03/g16 ... breakdown/
Re: Ostatní
Páni, mam taky dotaz.
Chceli by sme s manželkou stravit zaciatkom cervna par dni na šumave. Ona je tak trochu fanusik " Policie Modrava"
No a zaujmalo by ma kde najlepsie zohnat nejake ubytko. Net som samozrejme skusil, je tam toho plno, az tak, ze som z toho tak trochu strateny.
Napadlo ma, ci niekto náhodou tam do tych koncin nechodieva a ma nejaku konkretnu skusenost, odporucanie alebo tak.
Mohol by to byt penzión, chatka alebo aj v sukromi u niekoho ak sa tam tak prenajima... Alebo kludne aj iny nápad.
A este idealne s moznostou pozicat elektrobike. Alebo pripadne tie male elektro motorky.
Vopred dakujem.
Chceli by sme s manželkou stravit zaciatkom cervna par dni na šumave. Ona je tak trochu fanusik " Policie Modrava"

No a zaujmalo by ma kde najlepsie zohnat nejake ubytko. Net som samozrejme skusil, je tam toho plno, az tak, ze som z toho tak trochu strateny.
Napadlo ma, ci niekto náhodou tam do tych koncin nechodieva a ma nejaku konkretnu skusenost, odporucanie alebo tak.
Mohol by to byt penzión, chatka alebo aj v sukromi u niekoho ak sa tam tak prenajima... Alebo kludne aj iny nápad.
A este idealne s moznostou pozicat elektrobike. Alebo pripadne tie male elektro motorky.
Vopred dakujem.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan

Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey


Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey

Re: Ostatní
Dobrej nápad, taky by mne to zajímalo a mojí bych udělal radost. Kdyžtak by jsme se mohli domluvit. 

Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 10W-40
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 10W-40
Re: Ostatní
No, to by slo. Zistim presny termin. Viem , ze zaver bude 6-8.6. u nejakeho Perstejna - zraz starych toyot. Do roku 2000. Teda aj youngtimery. A predtym ta šumava. To by bolo fajn to zladit 

Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan

Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey


Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey

Re: Ostatní
Jarson, 6-7. 6. máme Břeclavské slavnosti, takže to nevyjde. Když tak si zavoláme nebo SZ.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 10W-40
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 10W-40
Re: Ostatní
Jo, telefon mas na propiske .
Ak si ju teda nestratil uz
Ak si ju teda nestratil uz

Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan

Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey


Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey

Re: Astra G 1,7DTi
naftová 1,5 DCi s predpisom ACEA A1/B1 ?.. bud taký hodný a daj nejaký link na manuál.. totiž ani AI nenašlo taký predpis pre tento motor
..všade 5w-30 ACEA C4,C3

Re: Astra G 1,7DTi
Posledná špecifikácia ACEA A1/B1 bola vydaná v roku 2012 tj Matuzalem by bol tesne pred pubertou
Ford prešiel z A1/B1 na A5/B5 niekedy okolo 2006 roku a osobne som videl manuál Qashqaia z 2007 a pre motory K9K 1.5 dci bol predpísaný olej A1/B1

Honda Civic 1.4iS 66kw => FANFARO VSX 5W40 + PURFLUX LS350
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kw => FANFARO 6719 5W30 + CHAMPION COF100530E
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kw => FANFARO 6719 5W30 + CHAMPION COF100530E
Re: Astra G 1,7DTi
ale pravdu ako v čom ako? že nejaké automobilka v r. 2007 pre nejakú motorizáciu mala predpis aj ACEA A1/B1 alebo o čom je reč?
Tu sa nebavíme o nejakom Civicu (a dosť pochybujem že aj Honda v daných rokoch predpisovala A1/B1 do dieslových motorov)... reč je tu konkétne o dieslovom motore 1,5 DCi K9K z kooperacie Renault-Nissan.. pre tento motor nie je na celom nete ani s použitím "AI" ani jediná zmienka o predpise ACEA A1/B1, ale absolútne všetky záznamy aj na renault/nissan fórach od ľudí, aj mazacie plány jednotlivých výrobcov hovoria o ACEA C4,C3 (logicky by som chápal ešte A3/B3,B4) a len o olejoch s HTHS 3,5+ .. preto sa pýtam na ten manuál a dokaz o predpise A1/B1
Nie že by ma to nejako zvlášť trápilo
ale v tomto prípade a kontexte toho čo tu bolo napísane v suvislosti s materialovo nezvládnutými ložiskami a olejom, sa nad tým pozastavujem
Tu sa nebavíme o nejakom Civicu (a dosť pochybujem že aj Honda v daných rokoch predpisovala A1/B1 do dieslových motorov)... reč je tu konkétne o dieslovom motore 1,5 DCi K9K z kooperacie Renault-Nissan.. pre tento motor nie je na celom nete ani s použitím "AI" ani jediná zmienka o predpise ACEA A1/B1, ale absolútne všetky záznamy aj na renault/nissan fórach od ľudí, aj mazacie plány jednotlivých výrobcov hovoria o ACEA C4,C3 (logicky by som chápal ešte A3/B3,B4) a len o olejoch s HTHS 3,5+ .. preto sa pýtam na ten manuál a dokaz o predpise A1/B1

Nie že by ma to nejako zvlášť trápilo

Re: Astra G 1,7DTi
Honda Civic 1.4iS 66kw => FANFARO VSX 5W40 + PURFLUX LS350
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kw => FANFARO 6719 5W30 + CHAMPION COF100530E
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kw => FANFARO 6719 5W30 + CHAMPION COF100530E