Ostatní

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2195
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Ostatní

Příspěvek od kornel »

nielen ten vzťah k autám, ktorý tam má (resp. nemá) väčšina amikov.. ale to sa premieta aj v tej "tuningovej komunite v US", kde sú takmer všetci ti tzv. "tuneri" (až na nejaké výnimky) uplne mimo zdravého rozumu (nielen že plny boost nasoliť čím skôr, ešte aj predstiť zvačšujú priam na hranu detonácii len aby to malo od spodu krutak jak blazen.. potom sa niekto čuduje že v US im tie piety praskajú na dennom poriadku), to sa ale týka aj mnohých tých tzv. "profi" tunerov v Europe, ktorí deklarujú pekným marketingom na stránkach, že vedia čo robia.. no z toho čo som sa dozvedel z "kuloárov" od ľudi v tejto komunite, ktorí naozaj vedia a venujú sa tomu na závodnej úrovni, tak by som vačšine z nich nedal šahať do mojho auta.. snáď niektorým len v prípade bežnej úpravy bežných civilných motorizácii, na ktoré lejú UNI mapy rad radom s minimálnymi korekciami a ktoré vďakabohu fungujú..
Naposledy upravil(a) kornel dne ned bře 30, 2025 9:09, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2534
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Ostatní

Příspěvek od lefort »

rosso píše: sob bře 29, 2025 22:01 Poradím ti. Napiš na YT, nebo google Yaris GR fail a pár odkazů ti vyskočí. Je mi celkem u zádele, kolik aut v ČR skáplo na blbém motoru, ale přijde mi vtipné, že se čertíš (ikdyž vlastně nedivím, když vidím tvůj podpis) Nevadí, hledej šmudlo, nebo vlastně né, poptej se kolegy, který o tom taky četl.
jerome píše: sob bře 29, 2025 13:42 Čítal som niečo o tom.
Já se nečertím, tvůj názor je mi úplně ukradený :lol:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Aprilia SR GT 125 Sport
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2195
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Ostatní

Příspěvek od kornel »

ešte pre doplnenie k tejto (GR Yaris) téme.. :arrow: Sám Naohiko Saito (hlavný inžinier GR Yarisu) sa konkrétne vyjadril na dotaz "aký olej používať pre tento motor :?: ".. jeho odpoveď bola: používať olej 0W-20 normy ILSAC GF-6A a to aj pri extrémnom používaní vozidla z dôvodu predídeniu zkrátenia životnosti motora :idea: :!:
Myslím, že o slovách takejto kapacity je šialené pochybovať (to za prvé..), a za druhé.. v takejto kategórii áut-špeciálov, inžinierom pri kladení požiadaviek na mazivo pre tento motor určite nešlo a nejde primárne o tabuľkové hodnoty emisií a nejaké EKO-terorizmi :D

..A kto by chcel trochu faktov ohladne samotného motora, tak zaujímavé zistenia z reálneho otestovania hranice tohto motora :D (v článku aj video)
https://powertune.com.au/2024/05/03/g16 ... breakdown/
PUO
Příspěvky: 336
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: Ostatní

Příspěvek od PUO »

kornel píše: sob bře 29, 2025 14:33 ..u tých zopár kusov ktoré mali takýto problém sa už takmer s istotou hovorí o príčine LSPI vzhľadom na charakter poškodenia a všetky súvislosti. Samotný inžinier Toyoty sa vyjadril že vyslovene tento motor vyžaduje olej plniaci ILSAC GF6-A a viskozitu 0w-20 je to z dôvodu nielen zloženia samotného oleja a chemického potláčania vzniku tohto javu ale aj a hlavne schopnosti efektívne stierať olej zo stien valcov vzhľadom na použité krúžky a ich napätie.
kornel píše: ned bře 30, 2025 17:20 ešte pre doplnenie k tejto (GR Yaris) téme.. :arrow: Sám Naohiko Saito (hlavný inžinier GR Yarisu) sa konkrétne vyjadril na dotaz "aký olej používať pre tento motor :?: ".. jeho odpoveď bola: používať olej 0W-20 normy ILSAC GF-6A a to aj pri extrémnom používaní vozidla z dôvodu predídeniu zkrátenia životnosti motora :idea: :!:
Myslím, že o slovách takejto kapacity je šialené pochybovať (to za prvé..), a za druhé.. v takejto kategórii áut-špeciálov, inžinierom pri kladení požiadaviek na mazivo pre tento motor určite nešlo a nejde primárne o tabuľkové hodnoty emisií a nejaké EKO-terorizmi :D

..A kto by chcel trochu faktov ohladne samotného motora, tak zaujímavé zistenia z reálneho otestovania hranice tohto motora :D (v článku aj video)
https://powertune.com.au/2024/05/03/g16 ... breakdown/
Očakával som že sa vina zvalí na " riedky olej" - pár príspevkov späť :x A to bez akýchkolvek znalostí kokrétneho problému . Možno si tu niekto myslí že vie viac ako inžinieri z Toyoty :D :P
KORNEL: Vdaka za užitočné a zaujímavé info :wink:
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 6123
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Ostatní

Příspěvek od jerome »

PUO píše: pon bře 31, 2025 7:57 Očakával som že sa vina zvalí na " riedky olej" - pár príspevkov späť...
Hurá, konečne si trafil klinec po hlavičke jak sa hovorí. Maník vtedy vysvetľoval, že ideálnejšie je použiť olej 5W30/40 :wink: Písal v tom zmysle, že letíš, odľahčíš plyn a potom mu zase naložíš plný. Neviem nájsť ten článok. Asi to ozaj bolo za velkou louzi jak pisal BigBang
Honda Civic 1.4iS 66kw => FANFARO VSX 5W40 + PURFLUX LS350
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kw => FANFARO 6719 5W30 + CHAMPION COF100530E
Shi
Příspěvky: 1421
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Ostatní

Příspěvek od Shi »

kornel píše: ned bře 30, 2025 17:20 ..A kto by chcel trochu faktov ohladne samotného motora, tak zaujímavé zistenia z reálneho otestovania hranice tohto motora :D (v článku aj video)
https://powertune.com.au/2024/05/03/g16 ... breakdown/
Trochu jsem to video prolítl - pokud jsem to správně zchytil tak pravděpodobná příčina destrukce pístu - klepání/LSPI v kombinaci s pístem z křehkého materiálu a suboptimálním palivem schopným klepání/detonačního spalování.
jarson1
Příspěvky: 2760
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Ostatní

Příspěvek od jarson1 »

Páni, mam taky dotaz.
Chceli by sme s manželkou stravit zaciatkom cervna par dni na šumave. Ona je tak trochu fanusik " Policie Modrava" :D
No a zaujmalo by ma kde najlepsie zohnat nejake ubytko. Net som samozrejme skusil, je tam toho plno, az tak, ze som z toho tak trochu strateny.
Napadlo ma, ci niekto náhodou tam do tych koncin nechodieva a ma nejaku konkretnu skusenost, odporucanie alebo tak.
Mohol by to byt penzión, chatka alebo aj v sukromi u niekoho ak sa tam tak prenajima... Alebo kludne aj iny nápad.
A este idealne s moznostou pozicat elektrobike. Alebo pripadne tie male elektro motorky.
Vopred dakujem.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2395
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Ostatní

Příspěvek od tonny »

Dobrej nápad, taky by mne to zajímalo a mojí bych udělal radost. Kdyžtak by jsme se mohli domluvit. :wink:
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 10W-40
jarson1
Příspěvky: 2760
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Ostatní

Příspěvek od jarson1 »

No, to by slo. Zistim presny termin. Viem , ze zaver bude 6-8.6. u nejakeho Perstejna - zraz starych toyot. Do roku 2000. Teda aj youngtimery. A predtym ta šumava. To by bolo fajn to zladit :D
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2395
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Ostatní

Příspěvek od tonny »

Jarson, 6-7. 6. máme Břeclavské slavnosti, takže to nevyjde. Když tak si zavoláme nebo SZ.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 10W-40
jarson1
Příspěvky: 2760
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Ostatní

Příspěvek od jarson1 »

Jo, telefon mas na propiske .
Ak si ju teda nestratil uz :D
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2195
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Astra G 1,7DTi

Příspěvek od kornel »

naftová 1,5 DCi s predpisom ACEA A1/B1 ?.. bud taký hodný a daj nejaký link na manuál.. totiž ani AI nenašlo taký predpis pre tento motor :D ..všade 5w-30 ACEA C4,C3
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 6123
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Astra G 1,7DTi

Příspěvek od jerome »

Posledná špecifikácia ACEA A1/B1 bola vydaná v roku 2012 tj Matuzalem by bol tesne pred pubertou :mrgreen: Ford prešiel z A1/B1 na A5/B5 niekedy okolo 2006 roku a osobne som videl manuál Qashqaia z 2007 a pre motory K9K 1.5 dci bol predpísaný olej A1/B1
Honda Civic 1.4iS 66kw => FANFARO VSX 5W40 + PURFLUX LS350
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kw => FANFARO 6719 5W30 + CHAMPION COF100530E
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2195
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Astra G 1,7DTi

Příspěvek od kornel »

ale pravdu ako v čom ako? že nejaké automobilka v r. 2007 pre nejakú motorizáciu mala predpis aj ACEA A1/B1 alebo o čom je reč?
Tu sa nebavíme o nejakom Civicu (a dosť pochybujem že aj Honda v daných rokoch predpisovala A1/B1 do dieslových motorov)... reč je tu konkétne o dieslovom motore 1,5 DCi K9K z kooperacie Renault-Nissan.. pre tento motor nie je na celom nete ani s použitím "AI" ani jediná zmienka o predpise ACEA A1/B1, ale absolútne všetky záznamy aj na renault/nissan fórach od ľudí, aj mazacie plány jednotlivých výrobcov hovoria o ACEA C4,C3 (logicky by som chápal ešte A3/B3,B4) a len o olejoch s HTHS 3,5+ .. preto sa pýtam na ten manuál a dokaz o predpise A1/B1 :idea:
Nie že by ma to nejako zvlášť trápilo :D ale v tomto prípade a kontexte toho čo tu bolo napísane v suvislosti s materialovo nezvládnutými ložiskami a olejom, sa nad tým pozastavujem
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 6123
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Astra G 1,7DTi

Příspěvek od jerome »

https://www.prirucky.sk/viewer/35/593535/120/bg78.webp
AI je metla ludstva - nepoužívať :!: :idea: :lol:
Honda Civic 1.4iS 66kw => FANFARO VSX 5W40 + PURFLUX LS350
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kw => FANFARO 6719 5W30 + CHAMPION COF100530E
Odpovědět