
HTHS viskozita
Moderátor: Colommbo
- Durex
- Příspěvky: 4077
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: HTHS viskozita
V současné době nevím o tom,že by do nějakého motoru Ducati (resp i obecně) měl být předepsán olej viskozní třídy 0W20. Netvrdím,že ta doba nepřijde. Ze závodního hlediska si to dokážu představit. Ono totiž už jaksi není kde brát a tak se tonoucí i stebla chytá a snižování viskozity určitě sníží čerpací ztráty a přinese výkon.
Je to vlastně stejné,jako když se v silničních závodech začali jezdit motokrosové netěsněné řetězy a pak se šlo ještě na snižování šířky resp místo řetězu 530 se šlo na 520. Závodní dvacky jezdí 428. I kolem zápěstí mám silnější řetízek. Ale koně to přineslo tedy spíš nepožralo. A to že se po závodním víkendu vyhodí je věc druhá.
Kde jednoznačně vidím trend ve snižování viskozity je v tlumičových olejích. Nicméně motocyklový svět je víc konzervativní a dalo by se říct víc v pořádku,co se viskozity týká. Uvidíme,co nám doba přinese.
A ještě jedna poznámka. Třeba u 2T motorů je krásně vidět,že né vždy hitech olej je lepší,než "horší" olej pro daný motor resp podmínky provozu.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 4077
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: HTHS viskozita
A ješě jedna poznámka. Myslím,že snižování HTHS resp viskozity obecně byť krátkodobě snížení emisí přinese (samozřejmně s tím jde technologicky vývoj motorů),tak z dlouhodobého pohledu planetu nezachrání. Složitější technologie výroby,dražší materiály,často nemožnost opravy opotřebovaného válce atd přispívá výrazně ke snížení životnosti a tím větší produkce emisí. Takže s novými oleji sme zase dál,ale celý počin není zaměřen na maximální životnost agregátu. A to mě na tom štve. Ale to už jsem off
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: HTHS viskozita
Vie mi niekto vysvetilť k čomu je dobrá táto SAE trieda,resp. čo vedie užívateľa použiť túto SAE triedu namiesto 0W20

Dík

Honda Civic 1.4iS 66kw => FANFARO VSX 5W40 + PURFLUX LS350
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kw => FANFARO 6719 5W30 + CHAMPION COF100530E
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kw => FANFARO 6719 5W30 + CHAMPION COF100530E
Re: HTHS viskozita
Rád vysvetlím
Mimo Eú, úplne bežná Viskozita !!
Veľmi jednoducho , čím menší rozdiel medzi zimným a letným číslom, tým menej modif.viskozity, a tzv viskozifikatorov! Pri 5W, viskoznejsi zakladovy olej, mierne vyššia HTHS -vacsinou cca 2.9, oproti 2.6 - 2.8 pri olejoch
0W20. V našom miernom podnebí 5W20, dobre použiteľná
celoročne.

Veľmi jednoducho , čím menší rozdiel medzi zimným a letným číslom, tým menej modif.viskozity, a tzv viskozifikatorov! Pri 5W, viskoznejsi zakladovy olej, mierne vyššia HTHS -vacsinou cca 2.9, oproti 2.6 - 2.8 pri olejoch
0W20. V našom miernom podnebí 5W20, dobre použiteľná
celoročne.
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
Re: HTHS viskozita
Ešte k tej Sae 5W20. Táto Sae je často odporúčaná pre ľudí, ktorý majú objavy z použitia oleja 0W20 v lete, pri vysokej záťaži, diaľnice a pod. Tieto oleje majú aj nízky Index viskozity, čiže minimum modifikatorov, a pod. To je také nepriame vodítko, čím nižšie Index viskozity, tým menšie množstvo týchto modif.
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
Re: HTHS viskozita
Ja neviem my sme ozaj úplne inak zmýšľajúci
veď keby som sa bál letnej sezóny s 0W20 tak tam šupnem buďto 0W30 alebo 5W30 nie 5W20 (prvé číslo je zimné druhé letné)
Honda Civic 1.4iS 66kw => FANFARO VSX 5W40 + PURFLUX LS350
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kw => FANFARO 6719 5W30 + CHAMPION COF100530E
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kw => FANFARO 6719 5W30 + CHAMPION COF100530E
Re: HTHS viskozita
No niečo som zabudol doplniť. 5W20 sa často odporúča pre ľudí ktorý majú obavy z ol. 0W20 ale zároveň nechcú 5W30,
resp. 0W30. Viď.predch príspevky od SHI.!!
resp. 0W30. Viď.predch príspevky od SHI.!!
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
Re: HTHS viskozita
Chlape, ty berieš oleje a viskozity príliš jednoducho,
jednoznačne

To by nám tu stačili 2-3 vyskozity a basta.
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
Re: HTHS viskozita
Jak jednoducho veď doteraz sa to takto vždy bralo. Ale možno u týchto nových olejoch je to asi inak nehádam sa
Nechápem ani to pre čo by sa niekto mal báť použiť na leto alebo aj celoročne 0W30 prípade 5W30. Z čoho plynie ten strach alebo to nechcenie

Nechápem ani to pre čo by sa niekto mal báť použiť na leto alebo aj celoročne 0W30 prípade 5W30. Z čoho plynie ten strach alebo to nechcenie

Honda Civic 1.4iS 66kw => FANFARO VSX 5W40 + PURFLUX LS350
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kw => FANFARO 6719 5W30 + CHAMPION COF100530E
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kw => FANFARO 6719 5W30 + CHAMPION COF100530E
Re: HTHS viskozita
Ty brďo tak toto sa mi nestalo ani razShi píše: ↑úte kvě 13, 2025 14:25 Pozoruji, že mezi 0w-20 a 5w-30 je dost zásadní rozdíl rychlosti roztočení motoru na provozní otáčky v důsledku zdechnutí díky Start-Stop systému.
Start-stop obvykle vypínám, ale občas ten krám vypnout zapomenu.
Když jsem měl 0w-20, tak byl start stop většinou (ale ne vždy) dost rychlý na to, aby mi to při rozjezdu nezdechlo. S 5w-30 mi to při rozjezdu chcípá častěji, protože jsem zvyklý, že motor z volnoběhu do otáček jde nějakým tempem, jenomže kvůli SS se to občas potká tak, že SS motor vypne zrovna když já se chci rozjet a najednou motor po sešlápnutí plynu nezačíná nabírat otáčky z volnoběhu, ale z nulových otáček. Když je olej ještě relativně chladný, tak je ten rozdíl samozřejmě největší.
Čert aby ten SS vzal. Někdy příště možná zkusím 5w-20 s HTHS = 2.9

Honda Civic 1.4iS 66kw => FANFARO VSX 5W40 + PURFLUX LS350
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kw => FANFARO 6719 5W30 + CHAMPION COF100530E
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kw => FANFARO 6719 5W30 + CHAMPION COF100530E
Re: HTHS viskozita
. Ešte raz. 0W20/ 5W20.
Oba oleje majú rovnaké letné číslo a tým pádom rovnaké parametre pri prevadz.teplotach. Pri oleji 0W20 je logicky použitý nizkovyskizny zakl. olej, a preto na dosiahnutie letného čísla+ HTHS je potrebné väčšie množstvo modif. vyskozity a ďalších polymerov. Kdežto pri oleji 5W20 je použitý vyskoznejsi zakl.olej ktorý tvorí nosnú časť letných parametrov. Proste, jednoducho nepotrebuješ ten olej toľko
" zahustiť" !!
A prečo nie 0W30?? Z môjho pohľadu: 0W - v lete zbytočná+
veľký " rozptyl po hodnotu 30, ešte viac modifikatorov ako 0W20, z už vyššie popísaných dôvodov. Uuf.

Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
- Colommbo
- Příspěvky: 10678
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: HTHS viskozita
Vnímám to vlastně úplně stejně a často si říkám zaplaťpánbu, že mám a vždy jsem měl (zvolil jsem) "normální auta s normálními motory" a tedy záležitostmi, které se tu v poslední době čím dál častěji řeší, jsem se nikdy zabývat nemusel. Některým z vás to opravdu nezávidím, chlapci...

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: HTHS viskozita
Člověče PUO, a pročPUO píše: ↑čtv kvě 15, 2025 9:21 Ešte raz. 0W20/ 5W20.
Oba oleje majú rovnaké letné číslo a tým pádom rovnaké parametre pri prevadz.teplotach. Pri oleji 0W20 je logicky použitý nizkovyskizny zakl. olej, a preto na dosiahnutie letného čísla+ HTHS je potrebné väčšie množstvo modif. vyskozity a ďalších polymerov. Kdežto pri oleji 5W20 je použitý vyskoznejsi zakl.olej ktorý tvorí nosnú časť letných parametrov. Proste, jednoducho nepotrebuješ ten olej toľko
" zahustiť" !!
A prečo nie 0W30?? Z môjho pohľadu: 0W - v lete zbytočná+
veľký " rozptyl po hodnotu 30, ešte viac modifikatorov ako 0W20, z už vyššie popísaných dôvodov. Uuf.![]()




Možná by to chtělo přestat hltat vědecké práce a dát víc na selský rozum


Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: HTHS viskozita
A to niektorí vyslovene milujú túto SAE triedu (0W40) pretože je použiteľná jak pri silných mrazoch tak aj pri vyššom zaťažení motora v lete. PUO si zober že koľko tebou spomínaných modifikatorov a polymerov musí byť napumpovanych v tejto SAE triede
ale inak s tebou súhlasím bo čím je väčší číselný rozdiel medzi zimným číslom a letným tak ten olej dosť rýchlo degraduje resp. rýchlejšie ako 5W30 ( preto sa používa pri LL intervaloch) ale zas na druhej strane kopec ľudí tu na fóre čo používajú 0W40 vedia, že treba o niečo skrátiť interval výmeny aby bolo všetko v cajku 


Honda Civic 1.4iS 66kw => FANFARO VSX 5W40 + PURFLUX LS350
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kw => FANFARO 6719 5W30 + CHAMPION COF100530E
Ford S-Max 2.0 TDCi 103kw => FANFARO 6719 5W30 + CHAMPION COF100530E