VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Jo tak to +/- sedí,projel jsem už všechny hlavni značky LL olejů a nezaznamenal jsem významné rozdíly.
Za výjimečný považuji pouze Ravenol VSW,s nájezdem vůbec netmavne,neubývá,, nejtišší projev, po 14 tis byl tmavý jak ostatní po 7-8 tis,asi ta technologie USVO je fakt extrémně odolná proti oxidaci,jak slibuje.
Za výjimečný považuji pouze Ravenol VSW,s nájezdem vůbec netmavne,neubývá,, nejtišší projev, po 14 tis byl tmavý jak ostatní po 7-8 tis,asi ta technologie USVO je fakt extrémně odolná proti oxidaci,jak slibuje.
Octavia II FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Motor:Mobil1 ESP 0W-30 API SP
Převodovka:Ravenol MTF-3
Motor:Mobil1 ESP 0W-30 API SP
Převodovka:Ravenol MTF-3
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
To je ale nesprávne pochopenie skutočností.. Netmavnutie oleja nieje žiadnym znakom kvality oleja a odolnosti voči oxidácii.
.. toto je na ďalšiu tému ale
.. toto je na ďalšiu tému ale

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
"Lepšie" zloženie ravenolu určite nie.. PAO nieje žiaden zázrak.. mimo veľmi málo výhod ktoré tento základ samotnému oleju prináša , prináša niektoré dosť významné negatíva, ktoré naopak majú synergický a reťazovy vplyv na ďalšie vlastnosti. Samozrejme ja to teraz píšem veľmi veľmi zjednodušene a nekonkretne...
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ono s tym " tmavnutim" to nie je tak jednoduche. Dolezity je dovod . Preco stmavol ?
1, rozpustil necistoty a drzi ich " vo vznose" - ok
2, prepaluje sa, lebo ma nizky bod tepelneho rozkladu (v suvislosti so sposobom pouzivania/ zatazenia motora) - nie ok.
Diesle sem nemiesam , tam su dovodom proste sadze, co souvisí s principim fungovania diesla.
Takze ak mas inak motor cisty , napriklad dlhodobo ti olej " tmavne " tak nějak rovnakym tempom a zrazu pri nejakom " novom" oleju je to inak , potom mas pravdepodobne pripad 2.
Ak si ale dal olej do motora s nie prave dobrou predoslou olejovou udrzbou , pravdepodobne, ze ide o pripad 1.
Banality ako neporiadne vypustena stará napln alebo nebodaj zabudnuty stary filter nepocitam.
1, rozpustil necistoty a drzi ich " vo vznose" - ok
2, prepaluje sa, lebo ma nizky bod tepelneho rozkladu (v suvislosti so sposobom pouzivania/ zatazenia motora) - nie ok.
Diesle sem nemiesam , tam su dovodom proste sadze, co souvisí s principim fungovania diesla.
Takze ak mas inak motor cisty , napriklad dlhodobo ti olej " tmavne " tak nějak rovnakym tempom a zrazu pri nejakom " novom" oleju je to inak , potom mas pravdepodobne pripad 2.
Ak si ale dal olej do motora s nie prave dobrou predoslou olejovou udrzbou , pravdepodobne, ze ide o pripad 1.
Banality ako neporiadne vypustena stará napln alebo nebodaj zabudnuty stary filter nepocitam.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan

Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey


Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Pri mojich vymenach neverim, ze je tam bordel, ale mozem skusit este vyplach?
A je to diesel, takze to ine nebude, akurat, ze ten Shell je ovela skor cierny.
A je to diesel, takze to ine nebude, akurat, ze ten Shell je ovela skor cierny.
Volkswagen Passat B8 2.0 TDI DFGA DSG DQ381
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Chcel som tym povedat, ze diesel proste produkuje " bordel" tak nejak inak nez benzin. V dlhodobo opatrovanom benzine plati zhruba co som napisal.
Diesel proste tie sadze tvori viac. Snad sposob jazdy by mohol mat vplyv ale viacmenej je to tam furt.
Diesel proste tie sadze tvori viac. Snad sposob jazdy by mohol mat vplyv ale viacmenej je to tam furt.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan

Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey


Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ja som mal Toyotu Avensis 1.8 2005, po roku od vymeny bol olej medovy 

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI DFGA DSG DQ381
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
shell ako aj mobil1 majú aditivné koncepty od infineum, ktorý pri vývoji kladie zvlášť veľký doraz na schopnosť olejov izolovať vznikajúci bordel z procesu spaľovania a nedovolení mu sa naviazať na kovové povrchy obsadzovať ich povrch a zvyšovať oter.. Toto je napokon snaha aj najnovsích API, ACEA, Ilsac noriem docieliť.. zároveň za každú cenu snaha udržať čistú oblasť krúžkov a ich plnú pohyblivosť
zabezpečenie najefektívnejšej činnosti spalovania a zároveň minimalizovať samotné spaľovanie oleja (čo najefektívnejšie stieranie).
Aj preto ma neprekvapuje že oleje týchto dvoch značiek (zaznamenávam to aj u MO rady olejov CFS) tmavnú akoby subjektívne trochu rýchlejšie..
Diesel bude vždy olej zakaľovať podstatne rýchlejšie, prakticky hneď.

Aj preto ma neprekvapuje že oleje týchto dvoch značiek (zaznamenávam to aj u MO rady olejov CFS) tmavnú akoby subjektívne trochu rýchlejšie..
Diesel bude vždy olej zakaľovať podstatne rýchlejšie, prakticky hneď.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Este nie.
Len to zralo 13 litrov po meste

Len to zralo 13 litrov po meste

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI DFGA DSG DQ381
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
pri popisovanom rezime jazd sa niet co cudovat
Ten motor sa proste neohreje a toto je potom logický výsledok. A je jedno ci toyota alebo cokolvek ine .... verim , ze moja honda by to tiež "dokázala"
Tu mam rozdiel ked jazdim kombinovane a len mesto aj dva litre /100. A to vlastne RV nie je ani ziadne mesto ...ziadne kolony, zapchy, zelene vlny ...tu nie su. Len par kruhacov a 1 ( slovom jeden ) semafor
Na 4x1 km denne je aj taký Smart velke auto



Na 4x1 km denne je aj taký Smart velke auto

Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan

Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey


Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Po mojich výmenách v 131, 139, 147, 156, 171 sa mi nezdá, že by Shell AV-L čo celý čas používam, rýchlo tmavol, skôr naopak, vydrží nie úplne čierny aj pár tis. km. Nie raz som sa pozastavil nad tým, že či "dobre čistí" a keď náhodou nie, či to nemôže byť kvôli GTL základu. Aspoň bolo to tak keď som to sledoval.
Momentálne na 5l náplň najazdených 14tis, o 20 dní/1000km pýta výmenu. Skúsim to odsledovať kvapkovou metódou. Ani úbytok na ryske som nesledoval pekne dlho. Každopádne dolievať zatiaľ nepýtalo.
a to malo letné Chorvátsko za sebou aj. O mesiac podám správu. 
Momentálne na 5l náplň najazdených 14tis, o 20 dní/1000km pýta výmenu. Skúsim to odsledovať kvapkovou metódou. Ani úbytok na ryske som nesledoval pekne dlho. Každopádne dolievať zatiaľ nepýtalo.


OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016
Shell HU Professional AV-L 0W30 +Mann f.
Orlen Effecta/Shell FuelSave+Wynns Supremium/BG HP 2256
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, Valvoline Maxlife 5W40, VIF SBA
Shell HU Professional AV-L 0W30 +Mann f.
Orlen Effecta/Shell FuelSave+Wynns Supremium/BG HP 2256
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, Valvoline Maxlife 5W40, VIF SBA
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Nie každý Shell je na tom rovnako.. tuším len rada ultra používa/la dané "spešl" ušité balíčky od infineum (podobne ako pre M1 ESP ).. nie univerzálne recepty široko dostupné pre iných "výrobcov/miešačov"
GTL nemá priamo / primárne nič spoločné s úrovňou dispergačnych a detergentnych vlastností oleja... len nepriamo skrze úroveň zabezpečenia rozpustnosti jednotlivých aditív a prvkov v základovom oleji, pri tej ktorej teplote a tým vplyv na efektívne pracovné okno oleja (ako je široké) + koľko pomocných rozpúšťadiel je nutné do oleja ešte dodať.. tieto ale negatívne vplývajú na mazivosť.
GTL nemá priamo / primárne nič spoločné s úrovňou dispergačnych a detergentnych vlastností oleja... len nepriamo skrze úroveň zabezpečenia rozpustnosti jednotlivých aditív a prvkov v základovom oleji, pri tej ktorej teplote a tým vplyv na efektívne pracovné okno oleja (ako je široké) + koľko pomocných rozpúšťadiel je nutné do oleja ešte dodať.. tieto ale negatívne vplývajú na mazivosť.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Dnes som pozrel Ravenol mazací plán pre moje auto.
Okrem VSW VMP SMP, ktoré mali dávno pribudol nejaký nový HSW 0W-30.
Co je to za olej?
Lacnejšia alternatíva ku VSW ako je VMP-SMP?
Okrem VSW VMP SMP, ktoré mali dávno pribudol nejaký nový HSW 0W-30.
Co je to za olej?
Lacnejšia alternatíva ku VSW ako je VMP-SMP?
Volkswagen Passat B8 2.0 TDI DFGA DSG DQ381
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Je to asi něco jako VSW, ale bez USVO.
Octavia II FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Motor:Mobil1 ESP 0W-30 API SP
Převodovka:Ravenol MTF-3
Motor:Mobil1 ESP 0W-30 API SP
Převodovka:Ravenol MTF-3