VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
maran5
Příspěvky: 220
Registrován: pát dub 07, 2017 18:45
Bydliště: ...vidím Tě dvojmo

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od maran5 »

Jo tak to +/- sedí,projel jsem už všechny hlavni značky LL olejů a nezaznamenal jsem významné rozdíly.

Za výjimečný považuji pouze Ravenol VSW,s nájezdem vůbec netmavne,neubývá,, nejtišší projev, po 14 tis byl tmavý jak ostatní po 7-8 tis,asi ta technologie USVO je fakt extrémně odolná proti oxidaci,jak slibuje.
Octavia II FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Motor:Mobil1 ESP 0W-30 API SP
Převodovka:Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2157
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od kornel »

To je ale nesprávne pochopenie skutočností.. Netmavnutie oleja nieje žiadnym znakom kvality oleja a odolnosti voči oxidácii.
.. toto je na ďalšiu tému ale :lol:
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2157
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od kornel »

tomxass píše: stř bře 26, 2025 12:58 Co za tym hladat?
Lepsie cistiace vlastnosti alebo lepsie zlozenie Ravenolu (PAO)?
"Lepšie" zloženie ravenolu určite nie.. PAO nieje žiaden zázrak.. mimo veľmi málo výhod ktoré tento základ samotnému oleju prináša , prináša niektoré dosť významné negatíva, ktoré naopak majú synergický a reťazovy vplyv na ďalšie vlastnosti. Samozrejme ja to teraz píšem veľmi veľmi zjednodušene a nekonkretne...
jarson1
Příspěvky: 2704
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

Ono s tym " tmavnutim" to nie je tak jednoduche. Dolezity je dovod . Preco stmavol ?
1, rozpustil necistoty a drzi ich " vo vznose" - ok
2, prepaluje sa, lebo ma nizky bod tepelneho rozkladu (v suvislosti so sposobom pouzivania/ zatazenia motora) - nie ok.
Diesle sem nemiesam , tam su dovodom proste sadze, co souvisí s principim fungovania diesla.
Takze ak mas inak motor cisty , napriklad dlhodobo ti olej " tmavne " tak nějak rovnakym tempom a zrazu pri nejakom " novom" oleju je to inak , potom mas pravdepodobne pripad 2.
Ak si ale dal olej do motora s nie prave dobrou predoslou olejovou udrzbou , pravdepodobne, ze ide o pripad 1.
Banality ako neporiadne vypustena stará napln alebo nebodaj zabudnuty stary filter nepocitam.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
tomxass
Příspěvky: 355
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tomxass »

Pri mojich vymenach neverim, ze je tam bordel, ale mozem skusit este vyplach?
A je to diesel, takze to ine nebude, akurat, ze ten Shell je ovela skor cierny.
Volkswagen Passat B8 2.0 TDI DFGA DSG DQ381
jarson1
Příspěvky: 2704
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

Chcel som tym povedat, ze diesel proste produkuje " bordel" tak nejak inak nez benzin. V dlhodobo opatrovanom benzine plati zhruba co som napisal.
Diesel proste tie sadze tvori viac. Snad sposob jazdy by mohol mat vplyv ale viacmenej je to tam furt.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
tomxass
Příspěvky: 355
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tomxass »

Ja som mal Toyotu Avensis 1.8 2005, po roku od vymeny bol olej medovy :D
Volkswagen Passat B8 2.0 TDI DFGA DSG DQ381
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2157
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od kornel »

shell ako aj mobil1 majú aditivné koncepty od infineum, ktorý pri vývoji kladie zvlášť veľký doraz na schopnosť olejov izolovať vznikajúci bordel z procesu spaľovania a nedovolení mu sa naviazať na kovové povrchy obsadzovať ich povrch a zvyšovať oter.. Toto je napokon snaha aj najnovsích API, ACEA, Ilsac noriem docieliť.. zároveň za každú cenu snaha udržať čistú oblasť krúžkov a ich plnú pohyblivosť :arrow: zabezpečenie najefektívnejšej činnosti spalovania a zároveň minimalizovať samotné spaľovanie oleja (čo najefektívnejšie stieranie).

Aj preto ma neprekvapuje že oleje týchto dvoch značiek (zaznamenávam to aj u MO rady olejov CFS) tmavnú akoby subjektívne trochu rýchlejšie..

Diesel bude vždy olej zakaľovať podstatne rýchlejšie, prakticky hneď.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2157
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od kornel »

tomxass píše: čtv bře 27, 2025 9:13 Ja som mal Toyotu Avensis 1.8 2005, po roku od vymeny bol olej medovy :D
to predpokladám asi nebol priamovstrek..
tomxass
Příspěvky: 355
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tomxass »

Este nie. :D
Len to zralo 13 litrov po meste :D
Volkswagen Passat B8 2.0 TDI DFGA DSG DQ381
jarson1
Příspěvky: 2704
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

pri popisovanom rezime jazd sa niet co cudovat :D Ten motor sa proste neohreje a toto je potom logický výsledok. A je jedno ci toyota alebo cokolvek ine .... verim , ze moja honda by to tiež "dokázala" :mrgreen: Tu mam rozdiel ked jazdim kombinovane a len mesto aj dva litre /100. A to vlastne RV nie je ani ziadne mesto ...ziadne kolony, zapchy, zelene vlny ...tu nie su. Len par kruhacov a 1 ( slovom jeden ) semafor :lol:
Na 4x1 km denne je aj taký Smart velke auto 8)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 196
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od sosko »

Po mojich výmenách v 131, 139, 147, 156, 171 sa mi nezdá, že by Shell AV-L čo celý čas používam, rýchlo tmavol, skôr naopak, vydrží nie úplne čierny aj pár tis. km. Nie raz som sa pozastavil nad tým, že či "dobre čistí" a keď náhodou nie, či to nemôže byť kvôli GTL základu. Aspoň bolo to tak keď som to sledoval.
Momentálne na 5l náplň najazdených 14tis, o 20 dní/1000km pýta výmenu. Skúsim to odsledovať kvapkovou metódou. Ani úbytok na ryske som nesledoval pekne dlho. Každopádne dolievať zatiaľ nepýtalo. :) a to malo letné Chorvátsko za sebou aj. O mesiac podám správu. :wink:
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016
Shell HU Professional AV-L 0W30 +Mann f.
Orlen Effecta/Shell FuelSave+Wynns Supremium/BG HP 2256

Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, Valvoline Maxlife 5W40, VIF SBA
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2157
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od kornel »

Nie každý Shell je na tom rovnako.. tuším len rada ultra používa/la dané "spešl" ušité balíčky od infineum (podobne ako pre M1 ESP ).. nie univerzálne recepty široko dostupné pre iných "výrobcov/miešačov"
GTL nemá priamo / primárne nič spoločné s úrovňou dispergačnych a detergentnych vlastností oleja... len nepriamo skrze úroveň zabezpečenia rozpustnosti jednotlivých aditív a prvkov v základovom oleji, pri tej ktorej teplote a tým vplyv na efektívne pracovné okno oleja (ako je široké) + koľko pomocných rozpúšťadiel je nutné do oleja ešte dodať.. tieto ale negatívne vplývajú na mazivosť.
tomxass
Příspěvky: 355
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tomxass »

Dnes som pozrel Ravenol mazací plán pre moje auto.
Okrem VSW VMP SMP, ktoré mali dávno pribudol nejaký nový HSW 0W-30.
Co je to za olej?
Lacnejšia alternatíva ku VSW ako je VMP-SMP?
Volkswagen Passat B8 2.0 TDI DFGA DSG DQ381
maran5
Příspěvky: 220
Registrován: pát dub 07, 2017 18:45
Bydliště: ...vidím Tě dvojmo

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od maran5 »

Je to asi něco jako VSW, ale bez USVO.
Octavia II FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Motor:Mobil1 ESP 0W-30 API SP
Převodovka:Ravenol MTF-3
Odpovědět