Nafta na Slovensku

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Brembo
Příspěvky: 2497
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Nafta na Slovensku

Příspěvek od Brembo »

sosko píše: čtv bře 02, 2023 18:02 aditiva-nafta-t7325-30.html
...a cenovo raz tak drahšie ako VIF.
Ale aspon niečo robí,na rozdiel od vifu
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 192
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: Nafta na Slovensku

Příspěvek od sosko »

To si až tak nedovolím tvrdiť (že "aspoň" niečo robí, ak sa bavíme o Wynns Supremium, ale aspoň -> viz. bod 4 nižšie). Je to ale zaujímavé tieto aditíva a palivá, už sme tu toho písali po fóre a moje skúsenosti.
1. Najlepšie mi pocitovo motor funguje na Maxxmotion
2. Po novom, na moje prekvapenie, veľmi podobne, až nie lepšie, sa motor chová s Orlen Effectou. Určite pri odozve na pedál podobné ako Maxxmotion, ale ! , tichšie. Testované celý min. rok na striedačku Orlen Effecta (bez pridaných aditív) a Shell FuelSave s pridaným Wynnsom, min. 12 plných nádrží, asi aj viac.
3. Čo je prekvapivé, keďže Orlen používa VIF,
4. ale pri Effecte som necítil negatíva ako pri VIFe pri vlastnej aditivácii (lenivosť, väčšia dymivosť a aj smrad z výfuku). Jediné rovnaké je ten tichší chod.
5. Zároveň sa veľmi rozchádzajú názory v tom, či ľudia pociťujú tieto veci alebo nie.

Či to nebude aj tým, že ten Orlen je z rafinériek z Čiech a nie zo Slovnaftu, a teda asi je to lepšie kompatibilné voči sebe. Dožvie. Vysvetlenie som nenašiel, pretože mnou popisované skúsensoti s VIFom, písali aj ľudia z ČR. Ešte je možné, že to boli ľudia z Moravy predovšetkým (?), kde je väčšia pravdepodobnosť, že čapovali phm kúpené od Slovnaftu.
VIF s tým novým zložením raz vyskúšam.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016
Shell HU Professional AV-L 0W30 +Mann f.
Orlen Effecta/Shell FuelSave+Wynns Supremium/BG HP 2256

Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, Valvoline Maxlife 5W40, VIF SBA
tomxass
Příspěvky: 352
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: Nafta na Slovensku

Příspěvek od tomxass »

Ahojte, OMV začalo ponukat HVO100 diesel.
Zaujíma ma aký máte nato názor?
Bude to lepšie ako nafta s bio? (na SK bez nemáme).
Volkswagen Passat B8 2.0 TDI DFGA DSG DQ381
jarson1
Příspěvky: 2650
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Nafta na Slovensku

Příspěvek od jarson1 »

Nie som naftak, ale minimalne pred emiskou sa toto palivo odporuca.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Brembo
Příspěvky: 2497
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Nafta na Slovensku

Příspěvek od Brembo »

tomxass píše: stř úno 12, 2025 15:44 Ahojte, OMV začalo ponukat HVO100 diesel.
Zaujíma ma aký máte nato názor?
Bude to lepšie ako nafta s bio (na SK bez nemáme).
je použitelná len na autách s označením XTL u nalievacieho hrdla
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Egorich
Příspěvky: 107
Registrován: stř kvě 25, 2022 9:32

Re: Nafta na Slovensku

Příspěvek od Egorich »

Zajímalo by mě, jestli se to dá míchat třeba 50/50 s nějakou běžnou naftou. Například nafta EuroOil bez bio. Mělo by to nějaký smysl?
Myslím pro diesely bez XTL
BMW E91 320d m47n204d4 120kw 12/2006, Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel +
BG 2256 DFC HP - DIESEL FUEL CONDITIONER
Egorich
Příspěvky: 107
Registrován: stř kvě 25, 2022 9:32

Re: Nafta na Slovensku

Příspěvek od Egorich »

Ptal se Gemini
Ano, motorovou naftu XTL lze míchat s běžnou motorovou naftou bez biosložky. XTL (X-to-Liquids) je syntetická motorová nafta, která se získává z různých zdrojů, jako je zemní plyn, uhlí nebo biomasa. Od běžné motorové nafty se liší svým chemickým složením a ekologickými vlastnostmi.
Oba druhy motorové nafty jsou vzájemně kompatibilní, protože mají podobné fyzikální vlastnosti. Smíchání XTL s běžnou motorovou naftou nepovede k žádným negativním následkům pro motor nebo palivový systém vozidla.
Je však třeba poznamenat, že při smíchání XTL s běžnou motorovou naftou budou výsledné vlastnosti směsi záviset na poměru míchání. Čím více XTL je ve směsi, tím vyšší budou ekologické parametry paliva a jeho cetanové číslo.
Celkově je míchání motorové nafty XTL s běžnou motorovou naftou bez biosložky přípustné a může být dokonce prospěšné pro zlepšení ekologických vlastností paliva.
BMW E91 320d m47n204d4 120kw 12/2006, Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel +
BG 2256 DFC HP - DIESEL FUEL CONDITIONER
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 192
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: Nafta na Slovensku

Příspěvek od sosko »

Pokiaľ si dobre spomínam na dokumenty o HVO od Neste (alebo niekoho iného), tak pre autá nekompatibilných s HVO (bez označenia na viečku nádrže) bol pomer miešania s bežnou naftou max. 20% HVO ako maximálne bezpečný.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016
Shell HU Professional AV-L 0W30 +Mann f.
Orlen Effecta/Shell FuelSave+Wynns Supremium/BG HP 2256

Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, Valvoline Maxlife 5W40, VIF SBA
Egorich
Příspěvky: 107
Registrován: stř kvě 25, 2022 9:32

Re: Nafta na Slovensku

Příspěvek od Egorich »

sosko píše: čtv úno 13, 2025 13:01 Pokiaľ si dobre spomínam na dokumenty o HVO od Neste (alebo niekoho iného), tak pre autá nekompatibilných s HVO (bez označenia na viečku nádrže) bol pomer miešania s bežnou naftou max. 20% HVO ako maximálne bezpečný.
Jaké může být nebezpečí vysokého podílu HVO, vysokého citanového čísla a vyhoření pístu?
BMW E91 320d m47n204d4 120kw 12/2006, Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel +
BG 2256 DFC HP - DIESEL FUEL CONDITIONER
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 192
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: Nafta na Slovensku

Příspěvek od sosko »

A čo ja viem, treba sa spýtať tých, čo robia na palivá štúdie. Hľadať to znovu nemienim, pokecal som hodinu s GPT nech to skúsi pohľadať, a odpovede som dostal podobné. Pre Euro5 a vyššie by to nemal byť až taký problém v hociakej koncentrácii, treba si ale postrážiť mazivosť. Pred Euro5 motory resp. pred common rail odporúča mix max. 50% , HVO má napr inú hustotu, výhrevnosť tak pumpa resp RJ nemusí mať presnú mapu na správne dávkovanie v správnom čase. Pre úplne staršie diesle potom mix 10-30% ako maximálne odporúčané. Vo všetkých prípadoch treba dbať na dostatočnú mazivosť, ktorú samotné HVO nemá.
Nejde o to, že by sa motory kazili, skôr ide o zmenu niektorých vlastností typu spotreba výkon emisie. Plus kompatibilta s materiálmi ale to bude problém iba v exotických prípadoch.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016
Shell HU Professional AV-L 0W30 +Mann f.
Orlen Effecta/Shell FuelSave+Wynns Supremium/BG HP 2256

Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, Valvoline Maxlife 5W40, VIF SBA
jarson1
Příspěvky: 2650
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Nafta na Slovensku

Příspěvek od jarson1 »

Par dni dozadu mi v maili pristala reklama na tuto naftu. Maju hu zatial na dvoch miestach niekde pri Ba a dalej neviem.
Každopádne reklama hovori, ze moze kazdy a bez uprav.
Otazka je ci tomu mozno verit.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 192
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: Nafta na Slovensku

Příspěvek od sosko »

Jo jo, veď aj AI najprv odpovedala oficiálne naratívy v superlatívoch o zelených bio eko riešeniach, rekukcii CO2 apod., a použiteľnosti takmer všade bez problémov, po niekoľkých správne trafených otázkach s vynechaním marketingových prehlásení sme sa dostali k niečomu, z čoho veľmi krátky výcuc som popísal vyššie a zároveň priznanie, že HVO sa zatiaľ viac vyrába a vozí z Číny v podobe sójového oleja, na ktorého výrobu najprv padol zdravý (pra)les, aby na jeho mieste vyrástli sójové plantáže a že je eko použitie je zatiaľ otázne asi tak, ako použitie elektromobilu miesto tradičného a zatiaľ takisto spadá pod green-washing.
Podobné to bude aj s tou použiteľnosťou, aj keď v EU to musí plniť normy tak či tak takže aj tak tú naftu musia najprv trošku upraviť, napr primazať.
Osobne by som sa asi nebál a do auta to nalial. Akurát s aditívom napr. BG pre vylepšenie mazivosti nad rámec normy.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016
Shell HU Professional AV-L 0W30 +Mann f.
Orlen Effecta/Shell FuelSave+Wynns Supremium/BG HP 2256

Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, Valvoline Maxlife 5W40, VIF SBA
jarson1
Příspěvky: 2650
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Nafta na Slovensku

Příspěvek od jarson1 »

No minimalne to sposobi pokles spotreby antidepresiv u majitelov dieslov pri priprave na EK :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Egorich
Příspěvky: 107
Registrován: stř kvě 25, 2022 9:32

Re: Nafta na Slovensku

Příspěvek od Egorich »

sosko píše: sob úno 15, 2025 13:40 A čo ja viem, treba sa spýtať tých, čo robia na palivá štúdie. Hľadať to znovu nemienim, pokecal som hodinu s GPT nech to skúsi pohľadať, a odpovede som dostal podobné. Pre Euro5 a vyššie by to nemal byť až taký problém v hociakej koncentrácii, treba si ale postrážiť mazivosť. Pred Euro5 motory resp. pred common rail odporúča mix max. 50% , HVO má napr inú hustotu, výhrevnosť tak pumpa resp RJ nemusí mať presnú mapu na správne dávkovanie v správnom čase. Pre úplne staršie diesle potom mix 10-30% ako maximálne odporúčané. Vo všetkých prípadoch treba dbať na dostatočnú mazivosť, ktorú samotné HVO nemá.
Nejde o to, že by sa motory kazili, skôr ide o zmenu niektorých vlastností typu spotreba výkon emisie. Plus kompatibilta s materiálmi ale to bude problém iba v exotických prípadoch.
Z nějakého důvodu jsem si myslel, že mazací vlastnosti HVO jsou lepší než u běžné motorové nafty, alespoň lepší než u motorové nafty bez BIO :| :cry:
BMW E91 320d m47n204d4 120kw 12/2006, Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel +
BG 2256 DFC HP - DIESEL FUEL CONDITIONER
bjukemen
Příspěvky: 5196
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Nafta na Slovensku

Příspěvek od bjukemen »

mazacie vlastnosti su bohuzial horsie
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět