Opel 1,4 - čím namazat šachtu pro svíčku
Moderátor: Colommbo
Opel 1,4 - čím namazat šachtu pro svíčku
Ahoj. Prosím o radu - opel atmosfera 1,4, škubalo to na volnoběh, výměna svíček a cívky, kdy jedna ze svíček vypadala docela blbě - u závitu orezlé, nahoře uplně zelené - zoxidované. Po výměně vše v pořádku, teď asi po třech měsících to zase cuká. Vypadá to, že na svíčku asi jde někudy voda, soudě dle té oxidace a oreznutí. Na těch internetech jsem se dočetl, že se to děje vlivem kondenzace, protože na 4.válci z boku není nic, co by trochu zpomalilo změny teplot, tedy vznik kondenzátu, a že by tomu mohlo pomoct namazat šachtu oné zapalovací svíčky silikonovým tukem, který by neměl nijak měnit svoje skupenství vlivem rozdílných teplot motoru. Stačí jakýkoliv silikonový tuk? Máte s tím někdo zkušenost? Díky
Re: Opel 1,4 - čím namazat šachtu pro svíčku
v podstate ano, myslim , že zaklad je silikon. Musi to vsak byt odolne cca do 250-300C
Existuju specialne maziva. U nas casto narazis na maziva na vstrekovace a sviecky, ovsem sviecky zhaviace pre diesle .. To je ale nieco ine. Tu ide o lahsiu montaz a hlavne nasledujucu demontaz.
Ty zrejme mas na mysli nieco ine. Napriklad:
https://www.joom.com/sk/products/635f68 ... EMQAvD_BwE
Tymto sa maže keramicka cast tam kde nasadzujes kabel/cievku. Je izolacna. Jej ucelom je zabranit nechcenemu preskoku iskry.
Dalej je tu este mazivo na zavit- pouziva sa proti zadretiu ( hlavne pre hlinikove hlavy) a musi byt naopak vodive. Zavit plni funkciu kostry. Na toto sa ponuka medena pasta. Otazka ale je , ze akekolvek namazanie zavitu zmeni jeho spolahlivost pri dotiahnuti tak ako by bolo predpisane bez maziva. Myslim tým, že ak normálne dotahujes tzv.podla otáčky, asi by si v takomto pripade mal radej pouzit momentak. Myslim, že bude odlisny moment pri dotiahnuti podla otacky pri namazanom a nenamazanom zavite. Momentovym klucom by napr. 20Nm malo by proste 20Nm v oboch pripadoch. Teda ak sa nemýlim, strojar nie som. Ale pouziva sa to, tak to asi nijak kriticke nebude..
https://filtreaoleje.sk/detail-produktu ... p8QAvD_BwE
Vzhladom na to co popisujes by ti mohlo pomoct to izolacne. Ale ...ak by si mal nadmerny kondenz vody v motore, asi by si mal aj mliecny povlak pod vieckom oleja.
Existuju specialne maziva. U nas casto narazis na maziva na vstrekovace a sviecky, ovsem sviecky zhaviace pre diesle .. To je ale nieco ine. Tu ide o lahsiu montaz a hlavne nasledujucu demontaz.
Ty zrejme mas na mysli nieco ine. Napriklad:
https://www.joom.com/sk/products/635f68 ... EMQAvD_BwE
Tymto sa maže keramicka cast tam kde nasadzujes kabel/cievku. Je izolacna. Jej ucelom je zabranit nechcenemu preskoku iskry.
Dalej je tu este mazivo na zavit- pouziva sa proti zadretiu ( hlavne pre hlinikove hlavy) a musi byt naopak vodive. Zavit plni funkciu kostry. Na toto sa ponuka medena pasta. Otazka ale je , ze akekolvek namazanie zavitu zmeni jeho spolahlivost pri dotiahnuti tak ako by bolo predpisane bez maziva. Myslim tým, že ak normálne dotahujes tzv.podla otáčky, asi by si v takomto pripade mal radej pouzit momentak. Myslim, že bude odlisny moment pri dotiahnuti podla otacky pri namazanom a nenamazanom zavite. Momentovym klucom by napr. 20Nm malo by proste 20Nm v oboch pripadoch. Teda ak sa nemýlim, strojar nie som. Ale pouziva sa to, tak to asi nijak kriticke nebude..
https://filtreaoleje.sk/detail-produktu ... p8QAvD_BwE
Vzhladom na to co popisujes by ti mohlo pomoct to izolacne. Ale ...ak by si mal nadmerny kondenz vody v motore, asi by si mal aj mliecny povlak pod vieckom oleja.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan

Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey


Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey

Re: Opel 1,4 - čím namazat šachtu pro svíčku
Ještě bych se podíval, jestli ta voda nemůže být někde z venku. Zažil jsem porušenou mrazovou zátku přes kterou prolínala chladící kapalina na vrch svíček. Netěsnící hadičky ostřikovačů, ze kterých to zase teklo na svíčky. Může se tam objevovat z různých zdrojů.
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Spotřeba 5,4l/100 km.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Spotřeba 5,4l/100 km.
- Colommbo
- Příspěvky: 10639
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Opel 1,4 - čím namazat šachtu pro svíčku
maxx99: Ahoj! Co je to za oplíka a který ročník...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Opel 1,4 - čím namazat šachtu pro svíčku
Adam, rocnik presne nevim, kod motoru snad a14xer, jestli si dobre vzpominam…
- Colommbo
- Příspěvky: 10639
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Opel 1,4 - čím namazat šachtu pro svíčku
Aha. To je pro mě už moderna, do níž nevidím a o niž se nezajímám... Moje béčková Omega Y26SE mívala jeden čas dvě-tři svíčky ze šesti utopené, ale v oleji prolínajícím netěsností víka ventilů. Přitom na funkci motoru to nemělo vůbec žádný vliv. Pokud se do šachet svíček dostává voda, tipuju na vodu odněkud zvenčí. Nějakým (za)mazáním budeš řešit toliko následek a ne příčinu a to je špatně. Kdyby k tomu docházelo u nějaké staré vrány, budiž, ale u auta z let 2013-2019...? 

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Opel 1,4 - čím namazat šachtu pro svíčku
závity sviečky mazat medeným tukom. Silikon skvele funguje na plast a gumu alebo guma kov,kov plast. Ale kov kov už nie
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- BigBang
- Příspěvky: 2050
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opel 1,4 - čím namazat šachtu pro svíčku
Paradoxně to může být rozdíl znatelný a utažení " na otáčku", pokud to máš v ruce, bude možná i lepší než momenťákem. Jde totiž o to, že namazáním závitu snížíš tření a tím, že snížíš tření stejným utahovacím momentem dokážeš svíčku/šroub otočit o víc stupňů a tím pádem vyvodíš větší předpětí, tzn. axiální sílu, a tím pádem větší zatížení závitu.jarson1 píše: ↑pát říj 25, 2024 20:22...
Myslim tým, že ak normálne dotahujes tzv.podla otáčky, asi by si v takomto pripade mal radej pouzit momentak. Myslim, že bude odlisny moment pri dotiahnuti podla otacky pri namazanom a nenamazanom zavite. Momentovym klucom by napr. 20Nm malo by proste 20Nm v oboch pripadoch. Teda ak sa nemýlim, strojar nie som. Ale pouziva sa to, tak to asi nijak kriticke nebude..
...
A2 1.4TDI + T5 2.5TDI, 1.9TDI - Rav VMO
Cabrio 2.3E - 10w40
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
Ex: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Cabrio 2.3E - 10w40
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
Ex: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Opel 1,4 - čím namazat šachtu pro svíčku
Zavit drzi trenim. To je snad jasne. Ak ho namazes predsa trenie znizis. Potom by sa pri rovnakom utiahnuti ( napriklad na uhol) mohol lahsie uvolnit ako v pripade , ze namazany nie je.
Co je aj pointa preco zavit mazeme ak sa snazime skrutku povolit. Lenze ak to montujeme naspäť, tak uz nechceme aby sa samovolne uvolnil. Na to sa pre niektore druhy spojov pouziva tekuty poistovac zavitov. Toto ale urcite nie je pripad pre sviecku.
Takze ja by som zavit sviecky urcite nemazal naschval pri montazi. Ak mazanie a sviecka potom jej koncovka kde sa napaja kabel. A sem patri silikonova vazalina , ktoru som uviedol vyssie v prispevku. Je to na lahsie uvolnenie kabla pripadne cievky zo sviecky a lepsi prenos prudu. Urcite nejde o zavit sviecka / hlava.
Iste su iste aplikácie , kde to je ziaduce a aj ja to robim, ale ide skor o maziva " proti zadretiu.
Spominana medena napriklad na spoje vyfukov. Aj na svieckove zavity som videl pouzivat mazivo proti zadretiu...ale na akej baze to bolo to neviem. Obvykle uz su dodane namazané.
Nazory ci ano alebo nie su rozne. Na spominane vyfuky mne sa osvedcilo takyto spoj po montazi osetrit - v praveku vazelinou ( davam aj dnes napr na odvzdusnovaky brzd) alebo teraz zvyknem prave to medene alebo vosk. Ale az na zmontovany spoj nakoniec , aby sa zabranilo korozii.
Co sa vsak zavitov u sviecok tyka samotny vyrobcovia hovoria NIE.
Ja pouzivan Denso a tu je ich odpoved:
"Firma DENSO nedoporučuje používat mazivo na závity, protože by mohlo poškodit zapalovací svíčku a způsobit její uvolnění v důsledku vibrací. Pouze v několika výjimečných případech, jako jsou například vysokozdvižné vozíky na LPG, je zapotřebí malé množství maziva. V tomto případě však zapalovací svíčka DENSO bude již namazaná."
Viac o tomto nade clovak na nete....napriklad:
https://motofocus.sk/technika/37714,je- ... aci-svicky
Co je aj pointa preco zavit mazeme ak sa snazime skrutku povolit. Lenze ak to montujeme naspäť, tak uz nechceme aby sa samovolne uvolnil. Na to sa pre niektore druhy spojov pouziva tekuty poistovac zavitov. Toto ale urcite nie je pripad pre sviecku.
Takze ja by som zavit sviecky urcite nemazal naschval pri montazi. Ak mazanie a sviecka potom jej koncovka kde sa napaja kabel. A sem patri silikonova vazalina , ktoru som uviedol vyssie v prispevku. Je to na lahsie uvolnenie kabla pripadne cievky zo sviecky a lepsi prenos prudu. Urcite nejde o zavit sviecka / hlava.
Iste su iste aplikácie , kde to je ziaduce a aj ja to robim, ale ide skor o maziva " proti zadretiu.
Spominana medena napriklad na spoje vyfukov. Aj na svieckove zavity som videl pouzivat mazivo proti zadretiu...ale na akej baze to bolo to neviem. Obvykle uz su dodane namazané.
Nazory ci ano alebo nie su rozne. Na spominane vyfuky mne sa osvedcilo takyto spoj po montazi osetrit - v praveku vazelinou ( davam aj dnes napr na odvzdusnovaky brzd) alebo teraz zvyknem prave to medene alebo vosk. Ale az na zmontovany spoj nakoniec , aby sa zabranilo korozii.
Co sa vsak zavitov u sviecok tyka samotny vyrobcovia hovoria NIE.
Ja pouzivan Denso a tu je ich odpoved:
"Firma DENSO nedoporučuje používat mazivo na závity, protože by mohlo poškodit zapalovací svíčku a způsobit její uvolnění v důsledku vibrací. Pouze v několika výjimečných případech, jako jsou například vysokozdvižné vozíky na LPG, je zapotřebí malé množství maziva. V tomto případě však zapalovací svíčka DENSO bude již namazaná."
Viac o tomto nade clovak na nete....napriklad:
https://motofocus.sk/technika/37714,je- ... aci-svicky
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan

Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey


Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey

Re: Opel 1,4 - čím namazat šachtu pro svíčku
Osobně jsem závit svíčky nikdy nemazal.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Opel 1,4 - čím namazat šachtu pro svíčku
to ale je neúplná pravda... nie je to len o samotnom trení v závite.. ak sa teda bavíme vo všeobecnosti. Napr. uťahovanie svorníkov na mnohých aplikáciach (trebárs aj spojenie hlavy motora s blokom), tam ide vyslovene o vytvorenie predpatia na závit a tým vytvorenie dostatočnej prítlačnej sily.
Samozrejme v prípade sviečky nijaké väčšie pnutie na bezpečné ukotvenie stabilizáciu a utesnenie otvoru sviečky, potrebné nie je... stačí len také, ktoré vytvorí mierne stlačenie pružnej podložky na sviečke.. vďaka tomu závit na sviečke ťahá proti závitu v hlave v osi sviečky.
P.S na závit sviečky sa nemá nič mazať.. Len v prípade presne určených aplikáciach.. viď. aj citát DENSO: "Na zapaľovaciu sviečku nenanášajte mazivo na skrutkové závity, pretože by mohlo dôjsť k nadmernému utiahnutiu zapaľovacej sviečky a prasknutiu skrutky. Mazivo so závitmi sa však už aplikuje na niektoré zátky pre motory na LPG. V takom prípade utiahnite zátku podľa návodu na údržbu".
Re: Opel 1,4 - čím namazat šachtu pro svíčku
to je jasné, akurát ta samotná trecia sila ktorá sa tým pnutím na závite vytvorí, nie je to čo drží pokope zošrobovane dva diely, v prípade sviečky zabezpečenie tesnosti otvoru. Ale to sú už asi úplne detaily, prakticky nepodstatné.
Základ je meniť pri vychladenom motore, uťahovať na predpísaný moment a nepatlať žiadne pasty na závit.
Základ je meniť pri vychladenom motore, uťahovať na predpísaný moment a nepatlať žiadne pasty na závit.
- Durex
- Příspěvky: 4061
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opel 1,4 - čím namazat šachtu pro svíčku
Závit svíčky ničím nemazat. A ono cukáni nebude lehkým oreznutím. Z motorek a třeba ze starých bmw se vytahovali už po 2 sezonách úplně rezaté svíce. V dešti na ně šli hektolitry vody a nebyl problem. Kostří se přes závit,který těsní kompresi tedy tam voda nemůže a zároveň je kontakt s hlavou a kostrou...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Opel 1,4 - čím namazat šachtu pro svíčku
ANO a bodka.Niet viac co dodat.
Howgh

Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan

Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey


Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
