aditiva do oleja
Moderátor: Colommbo
- Durex
- Příspěvky: 4061
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: aditiva do oleja
Sice se to sem nehodí obsahem na 100%,ale z části ano. Poslední dobou se množí případy doslova vydřených válců motorů Harley Davidson. Vzduchem chlazené. Vodníci trpí na jiné věci a podstatně hůř. Ale dochází k tomu, že motory jezdící na plně syntetické hitech oleje kapou jak rampouchy v zimě po oteplení. Kdežto motory, které jezdí na minerální jednorozsahový olej SAE 50, nemají absolutně problém a znaky opotřebení. Takže né vždy lepší znamená pro motor lepší ... A né vždy syntetika bude mít lepší střihovou stabilitu.
Jinak co se životnosti motoru obecně týká, tak si myslím, že největší zásek udělají lidé, kteří s autem jezdí jinak, než bylo původně zamýšleno . Resp. než předpokládali inženýři. Třeba případ motoru 1.2 htp, kde z městského auta udělali lidé dálniční služební a nebo rodinnou střelu. Nebo si pořídí výkonný vůz a jezdí s tím jako s hnojem.
Další zásek bývá v tom, že naopak poslechnu výrobce vozidla a dávám olej A1/B1 a nebo ho poslechnu v oblasti řazení, kdy drtivá většina motorů jezdí podtočených. Nebýt toho, není tu problém LSPI.
Když se pak k tomu ještě přihodí natažený interval, ježdění s nezahřátým agregátem a to dost zostra, nedokončení regenerace filtru pevných částic, tak tu pak máme spoustu problémů. Prostě dnes pokud chci vozidlu dopřát, co by se mělo, tak se stávám otrokem auta.
Je chvályhodné, že vždy kolem oleje je ohromná diskuze a že to řeší hodně lidí. Alespoň mezi motorkáři. Protože motorka je skoro vždy pro motorkáře milenka a auto děvka. Takže moto se snaží dopřát. Takže super olej, aditivace, proplachy atd. Ale pak kolikrát se úplně kašle na ostatní věci. Vzduchové filtry, ložiska, brzdy, gumy, svíčky, chladící kapaliny, brzdové kapaliny, řetězové sady ...
Kdybychom se ponořili třeba do těch ložisek jako do olejů, můžeme otevřít jen nové fórum o ložiskách. Takže za mě by bylo lepší zaměřit se na stroj komplexně a někdy ubrat pozornosti při výběru oleje a věnovat ji jiným částem vozidla. Protože kolikrát co naplat, že se mi v motoru rozstřikuje Motul 300V, když zbytek je úplně tragickej a servis podvozku a výměnu oleje v tlumičích jsem neřešil 5 let a víc...
Jinak co se životnosti motoru obecně týká, tak si myslím, že největší zásek udělají lidé, kteří s autem jezdí jinak, než bylo původně zamýšleno . Resp. než předpokládali inženýři. Třeba případ motoru 1.2 htp, kde z městského auta udělali lidé dálniční služební a nebo rodinnou střelu. Nebo si pořídí výkonný vůz a jezdí s tím jako s hnojem.
Další zásek bývá v tom, že naopak poslechnu výrobce vozidla a dávám olej A1/B1 a nebo ho poslechnu v oblasti řazení, kdy drtivá většina motorů jezdí podtočených. Nebýt toho, není tu problém LSPI.
Když se pak k tomu ještě přihodí natažený interval, ježdění s nezahřátým agregátem a to dost zostra, nedokončení regenerace filtru pevných částic, tak tu pak máme spoustu problémů. Prostě dnes pokud chci vozidlu dopřát, co by se mělo, tak se stávám otrokem auta.
Je chvályhodné, že vždy kolem oleje je ohromná diskuze a že to řeší hodně lidí. Alespoň mezi motorkáři. Protože motorka je skoro vždy pro motorkáře milenka a auto děvka. Takže moto se snaží dopřát. Takže super olej, aditivace, proplachy atd. Ale pak kolikrát se úplně kašle na ostatní věci. Vzduchové filtry, ložiska, brzdy, gumy, svíčky, chladící kapaliny, brzdové kapaliny, řetězové sady ...
Kdybychom se ponořili třeba do těch ložisek jako do olejů, můžeme otevřít jen nové fórum o ložiskách. Takže za mě by bylo lepší zaměřit se na stroj komplexně a někdy ubrat pozornosti při výběru oleje a věnovat ji jiným částem vozidla. Protože kolikrát co naplat, že se mi v motoru rozstřikuje Motul 300V, když zbytek je úplně tragickej a servis podvozku a výměnu oleje v tlumičích jsem neřešil 5 let a víc...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: aditiva do oleja

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: aditiva do oleja
a sme doma.. mne osobne je sympatické čím ďalej tým viac používať oleje (v rámci povolených noriem pre daný motor ) s čím užšou SAE triedou a myslím, že je snáď každému jasné prečo asi
Mimochodom zaujímať sa len olej a ostatok auta (a tým myslím nie len podvozkové diely a plechy, ale napr. aj raz za trebárs 10 rokov skontrolovať stav prípadne obmeniť rôzne čidlá okolo manažmentu motora, vahu vzduchu, cievky, odlučovač oleja, škritacu klapku atd atd...) mať na háku alebo o tom ani netušiť.. to už je ťažko na to čosi trefné povedať

Mimochodom zaujímať sa len olej a ostatok auta (a tým myslím nie len podvozkové diely a plechy, ale napr. aj raz za trebárs 10 rokov skontrolovať stav prípadne obmeniť rôzne čidlá okolo manažmentu motora, vahu vzduchu, cievky, odlučovač oleja, škritacu klapku atd atd...) mať na háku alebo o tom ani netušiť.. to už je ťažko na to čosi trefné povedať
- Colommbo
- Příspěvky: 10639
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: aditiva do oleja
Odvolávám, co jsem slíbil, už mi nikdy nic nevěřte a když se mnou nikdo nebude chtít být v Jiřicích na pokoji, nebudu se divit...


P.S. Když mi kamoš-mekánik vypouštěl Shell HU 5W40 (po 10t.km), říkal, že je to škoda, že by mohl klidně jet ještě jedno kolo. Halt benzín, no...

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Durex
- Příspěvky: 4061
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: aditiva do oleja
Tak tvoje starosti bych chtěl mít. Bát se,že kvůli aditivu v oleji spolu nebudeme na pokoji
Mě je to úplně jedno
Já jen vím,že to funguje i bez toho. A taky vím,že motorům dělá dobře,když se pořádně proženou a vypálí. Jenže pro to nemají někteří moc pochopení. Třeba u mého bývalého MB bylo fajn to protáhnout kolem 3000 ot. Jenže to sem jel už dost přes 200 km/h.
A tím se dostáváme k velkému problému. Motory jsou čím dál výkonější s delšími převody a na druhé straně vznikající silniční dohled měřící emise v provozu vlastně vyžaduje pokud chceme projít,jezdit svižně a pod plynem. Jenže budeme tím hodně překračovat rychlost a pak ty úžasné papírové spotřeby díky roztočenému turbu nebude dosahováno. Ale budou čisté trubky ... A pokud pojedeme podle předpisů a ještě k tomu na spotřebu,tak nikdy nemůžeme projít na silniční měření emisí,kdy nám příslušník zhurta šlápne na plyn ... Tomu nepomůžou žádná aditiva





A tím se dostáváme k velkému problému. Motory jsou čím dál výkonější s delšími převody a na druhé straně vznikající silniční dohled měřící emise v provozu vlastně vyžaduje pokud chceme projít,jezdit svižně a pod plynem. Jenže budeme tím hodně překračovat rychlost a pak ty úžasné papírové spotřeby díky roztočenému turbu nebude dosahováno. Ale budou čisté trubky ... A pokud pojedeme podle předpisů a ještě k tomu na spotřebu,tak nikdy nemůžeme projít na silniční měření emisí,kdy nám příslušník zhurta šlápne na plyn ... Tomu nepomůžou žádná aditiva
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Colommbo
- Příspěvky: 10639
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: aditiva do oleja
Dyť já vím, že to funguje i bez toho. Asi jsem fakt postiženej.
Ve smyslu zkusím a snad, doufám, věřím, neuškodím... 


W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: aditiva do oleja
to je prípad bohužial drvivej väčšiny majiteľov/ovládačov autDurex píše: ↑čtv led 09, 2025 15:43 Jinak co se životnosti motoru obecně týká, tak si myslím, že největší zásek udělají lidé, kteří s autem jezdí jinak, než bylo původně zamýšleno . Resp. než předpokládali inženýři. Třeba případ motoru 1.2 htp, kde z městského auta udělali lidé dálniční služební a nebo rodinnou střelu. Nebo si pořídí výkonný vůz a jezdí s tím jako s hnojem.

Už som v nejakej téme písal, že pre tieto nizkoviskózne oleje sú práve oveľa rizikovejšie a horšie tie nízke otáčky v kombinácii s vysokým prevodom a zaťažením napr. snaha svižnejšie akcelerovať, jazda do kopca na vyšších pr. stupnoch a nízkych ot., než naopak jazda v otáčkach a hoci aj točenie k červenému.
Práve v tomto režime a pri takejto prevádzke je mazanie "tenkým" olejom hlavne na ložiskách riadne na hovno, zmiešané až medzne mazanie tu vôbec nie je hoax

Re: aditiva do oleja
Tak ono se to dá protáhnout i na dvojku - nemusíš na ty vyšší kvalty.
Já třeba když jedu do Jiřic tak ze Štěpánova n.S. do Lesoňovic za dvě a do kopce kilem v 7 t.ot.
I když > Busa i na tu dvojka dá přes 200

I Ty, Brute


Onehdy si psal že všechno je jednou poprvé

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 4061
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: aditiva do oleja
to ano, ideální by byl kopec,kde bych držel 2 plnej alespoň minutu. Takže takový závody do vrchu. Ale kde tohle najdeš? A představa,že tam necháš jen 2ku a vysoké otáčky,tak to sice ano,ale motor pojede bez zátěže,takže zase nic moc výsledek. Ideální je dálnice a nebo kusanec rovný silnice a plnej na poslední kvalt. To se z motoru doluje úplně všechno a ten karbon nám hezky hoří. Ale to máme trochu prekérku...
To je i důvod,proč motorky nikdy moc neměli problém s karbonem a úsadami. A většinou když se motor rozdělá,tak veškeré plochy jsou čisté. Vesměs obyčejný olej,interval výměny 6000 km nebo rok a nejezdí se jako z hnojem. Naproti tomu auta plné závodní technologie jako turbo,přímej vstřik a chceme po tom,aby se jezdilo na 1500 otáček a 50/90 ... vždyť je to úplný nesmysl ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: aditiva do oleja
Teda Colombo, prekvapil si


Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
- Colommbo
- Příspěvky: 10639
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: aditiva do oleja
Jak se znám a jaké mám zkušenosti, tož jako obvykle nic nepoznám...
Každopádně ne hned.

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: aditiva do oleja
chlapi a čo by ste také konkrétne od aplikovania tohto konkrétneho aditíva očakávali alebo chceli očakávať alebo ako to nazvať



- Colommbo
- Příspěvky: 10639
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: aditiva do oleja
Očekávání víceméně nemám, mooožná se třeba pocitově zlepší/zpříjemní/"zakulatí" projev motoru (což může být placebo efekt), mooožná něco zaregistruju na dlouhodobé spotřebě, to už se dá spočítat. Spíš si říkám, že si NĚČEHO všimnou "vnitřní orgány" motoru a třeba budou rády. Tož tak.
Notabene pocit, že svému miláčkovi dopřeješ něco dobrého, je k nezaplacení...
Stejně za to můžeš ty, korneli! 
Notabene pocit, že svému miláčkovi dopřeješ něco dobrého, je k nezaplacení...


W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: aditiva do oleja
a ako prebiehalo cistenie tym tec2000?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: aditiva do oleja
do bodky sa stotožňujem s týmto prístupom

pán vedúci minimálne si môžeš byť istý, že absolútne ničomu to neuškodí

- naviac ostatné AW/FM prvky v oleji vydržia viac - pomalšie degradujú, pretože tento organowolfram výrazne znižuje oxidáciu oleja
- dokonca pôsobí aj protikorozívne, znižuje chemickú koróziu olova a medi
- má aj čistiace účinky
- zo všetkých AW/FM/EP prvkov vytvára najmenej nespáleného bordelu
- pri teplotách nad 140°C v mieste trenia prudko znižuje aj samotný koeficient trenia, nie len chráni pred opotrebením
- nemá žiadne antagonistické reakcie s ostatnými prvkami v oleji, naopak zistená veľmi dobrá vzájomná synergia s Molybdénom aj ZDDP
Mal som 170ml LM Molygenu aj v CT-R 5500km.. a momentálne už aj druhú výmenu v TSi.. obidva agregáty idú ako víno, žiadne negatíva, skôr tam vzhľadom na moj stýl prevádzkvoania vnímam o chlp posun "k lepšiemu"