Motorky a o motorkách všeobecně

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
PUO
Příspěvky: 250
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od PUO »

Myslím si, že minimálne v strihovej stabilite a odolnosti sú na tom moto oleje lepšie. Neviem či by aj kvalitný auto olej dlhodobo zvládol otáčky cca 10 - 15 t.+ mokrá spojka. Ktovie?
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28505
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

Vysoké otáčky jsou ztížené podmínky - při správném intervalu (což by bylo 7-8 tkm max) by to olej skup. IV (příp. V) dal. Kde by mohl být problém je mokrá spojka. Proto moto olej do suta lze, ale auto olej do moto (s mokrou spojkou) ne.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 4055
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Dávat motoolej do auta je blbost hned ze 2 důvodu. Jednak z důvodu Jaso MA2 tedy normy pro mokrou spojku. Takže z hlediska lehkoběžnosti jsou na tom autooleje lip. A pak je to celková životnost oleje resp tím,že má nízkou TBN. Pokud by to mělo jezdit v běžném provozu s kratkými jízdami,tak by byl hodně brzo hotovej.

Jasně,autoolej zvládne otáčky. Ty nejsou problém. Spojka by smekala. A umazat převodovku by to taky zvladlo. Jsou tam jen přímé zuby
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2116
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od kornel »

Moto olej pre vysokootáčkové stroje potrebuje mať pevnosť filmu naviazaný hlavne v samotnom base oil.. v druhom slede v kvalitných odolných modifikátoroch viskozity a až ako posledná záchranná brzda pre absolútne kritické podmienky kedy ak by došlo lokálne medzi párovými plochami k takej degradácii viskozity až by to prechádzalo k medznému treniu..
Nielen tá alkalická rezerva je u moto olejov nižsia, zároveň aj antioxidačné vlastnosti.. rýchlejšie dochádza k degradácii jednotlivých vlastností oleja v zťažených podmienkach (už len tým, že moto oleje majú často v základe vyššie množstva rôznych druhov esterov).

Auto oleje su celkovo vyváženejšie, no strihovú odolnosť majú v zásade vyššiu moto oleje.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 4055
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Já bych se na ty estery tak neupínal. Třeba toto:
Divinol Multilight Racer 10W-40 is a modern, partly synthetic multipurpose engine especially for motorbikes or quads
oil which reduces sludge due to special hydrocrack-raffinates. High alkaline reserves guarantee good corrosion
protection. The new formulation saves fuel and reduces oil consumption. A multipurpose oil for every season.
Specification
API SL/CF; ACEA A3-12/B3-12; JASO MA 2

To je obyčejný olej. Vlastně z tech listu je to víc autoolej, než moto nebýt JASO MA2. A ona esterovost je rozšířená u motoolejů posledních pár let. A jak jsem psal, pak je tu to procento toho, jak je to moc esterové ... Motul 7100 poznám po čuchu hned. Ostatní oleje nemají onu typickou vůni toho motulu.

Jinak střihová stabilita u motoolejů je dána hlavně tím, že krom motoru a spojky mažou taky převodovku a tam dostává olej nálož. Proto ty rozdílné hodnoty od autoolejů, které mažou jen motor a jeho příslušenství. Třeba turbo. Kde se dostáváme taky k šíleným otáčkám a teplotám a proto jsou ty oleje od sebe tak odlišné
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
PUO
Příspěvky: 250
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od PUO »

Podľa technických listov majú motooleje RAVENOL sakra dobré parametre 👍.
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2116
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od kornel »

Estery som v predošlom spomenul nie tak ani z dôvodu kvality základového oleja a odolnosti voči strihu oleja, ale v súvislosti práve s tou mnou spomenutou oxidáciou oleja.. Estery prítomné v oleji majú schopnosť za zťažených neideálnych prevádzkových podmienkach (hlavne prítomný kondenzát v oleji) tvoriť rozne kyslikate zlúčeniny, peroxidy a pod. ktoré reagujú s ostatnými prvkami/aditívami v oleji a degradujú ich. Preto sa aj všeobecne neodporúča použivať oleje s významnejším obsahom esterov pre takéto podmienky prevádzky.. a ke%d už, tak ten olej meniť často ako ponožky (u niekoho ženy :lol: )
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10591
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Colommbo »

Ponožky si měním jako Pitris oleje - na jaře a na podzim, tož by to bylo akorát. :mrgreen: A prosím, vraťme se k motocyklům, díky!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 4055
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Takhle bychom se mohli bavit i o dekarbonizaci motoru nebo jeho částí. Osobně sem zastáncem poctivé staré klasiky,kdy můžu zhodnotit napáchané škody a můžu s tím dál pracovat. U starších moto motorů,kdy mě jde olej hlavně přes gufera ventilů žádná alchymie nepomůže. Vlastně ani nedoporučuji žádné koktejly na proplachy motoru.

https://www.rajce.idnes.cz/durex1300/al ... 1661245753

https://www.rajce.idnes.cz/durex1300/al ... 1661245685

https://www.rajce.idnes.cz/durex1300/al ... 1661245675

https://www.rajce.idnes.cz/durex1300/al ... 1661245669

https://www.rajce.idnes.cz/durex1300/al ... 1661245670

https://www.rajce.idnes.cz/durex1300/al ... 1661245663

https://www.rajce.idnes.cz/durex1300/al ... 1661245661

https://www.rajce.idnes.cz/durex1300/al ... 1661245660
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2386
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od tonny »

Při shlédnutí tohoto you-tube jsem si vzpomněl na Jirku. Asi nebudu sám, i když loutka ale super. :wink:
https://www.youtube.com/shorts/F91JcOlB9vk
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 10W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10591
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Colommbo »

Máš pravdu, Toníku, je mi trochu podobnej... :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28505
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

Trochu :?: :?: :P :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2386
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od tonny »

I ten styl jízdy s cigárem. :D :wink: Mosel jsem se podělit. :D
Hezkej avatar. :wink:
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28505
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

Dívám se že Colommbo už je podle nové profilové fotky taky motorkář :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10591
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Colommbo »

Lidi říkali, že ta podoba tam je, tož jsem to zkusil... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět