Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového kotle?
Moderátor: Colommbo
Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového kotle?
Provozní teplota ložiska bude odhadem 100 až 120stC.
Jde o malé kombinované závěsné kotle 24kW Buderus, 10 let v provozu.
Ložiska spalinových ventilátorů začala být hlučná, tak bych nerad zanedbal prevenci.
Zatím jsem zkusil bílý minerální olej pro šicí stroje FORtexOIL, ale nejsem si jistý jeho vhodností.
Servisní technik by to mazal WD40, ale tomu už bych nevěřil vůbec.
Děkuji za radu!
Jde o malé kombinované závěsné kotle 24kW Buderus, 10 let v provozu.
Ložiska spalinových ventilátorů začala být hlučná, tak bych nerad zanedbal prevenci.
Zatím jsem zkusil bílý minerální olej pro šicí stroje FORtexOIL, ale nejsem si jistý jeho vhodností.
Servisní technik by to mazal WD40, ale tomu už bych nevěřil vůbec.
Děkuji za radu!
Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového ko
Co třeba toto?
http://www.oleje.cz/p/mobil-unirex-n2-400-g--20302
WD-40 je dobré tak na štípačky, protože to rozpustí a odplaví nečistoty a i to se musí opakovat dost často, jelikož je dost těkavé.
Zkrátka je to hloupost. Řekněte mu, ať Vám to tam přijde nastříkat za provozu kotle, ale pro jistotu mu nechte klíče pod rohožkou a procházejte se po okolí.
http://www.oleje.cz/p/mobil-unirex-n2-400-g--20302
WD-40 je dobré tak na štípačky, protože to rozpustí a odplaví nečistoty a i to se musí opakovat dost často, jelikož je dost těkavé.
Zkrátka je to hloupost. Řekněte mu, ať Vám to tam přijde nastříkat za provozu kotle, ale pro jistotu mu nechte klíče pod rohožkou a procházejte se po okolí.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového ko
Toto bych raději vyřešil výměnou ložiska, v druhé řadě možná doplněním mazacího tuku, ale i toto bude dočasné řešení, které výměnu pouze oddálí. Olej a WD budou určitě ta špatná řešení.
Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového ko
Mazelina do vodních cerpadel starších motoru je pitchovina?
S ni mazu cokoliv, kde je horko.
S ni mazu cokoliv, kde je horko.
Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového ko
Pokud je myšlen tuk (plastické mazivo) A4, tak pro vyšší provozní teploty je to nejméně vhodná varianta, má bod skápnutí pouze 95°C, má však vysokou odolnost proti působení horké vody a nízkou penetraci - výborný pro nalepení jehel při montáži jehlových ložisek. Pro dotazovaný účel je vhodný např. MOGUL LA2, pokud jsou ovšem ve ventilátoru kuličková ložiska. Mohou v něm být ale i samomazná ložiska ze spékaného bronzu, ta jsou ve výrobě impregnována nízkotuhnoucím olejem (OLN-J22), jako vhodnou dostupnou náhražku pro domazání možno použít KONKOR 101 ve spreji. V daném případě by vzhledem k požadované spolehlivosti bylo nejlepší minimálně vyměnit celá ložiska, ne-li celý ventilátor.Pedro píše:Mazelina do vodních cerpadel starších motoru je pitchovina?
S ni mazu cokoliv, kde je horko.
Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového ko
Me se A4 osvědčila všude kde je horko, asi mam lepsi, protože s ni mazem i ložiska spalinaku a falesny turbo u velkeho kotle u kámoše v horach. Hafo let se kotelnictvim zivil, v dilne a baráku si vse zmakl sam.
Ale samozřejmě netvrdím, že neexistují lepší, vhodnější produkty.
Konkor 101 pouzivam uz
minimalne, bo se mi zdá, že po určité době vázne a v soucastkach, ktere jsou v sobě posuvné, pak zvyšuje treni.
Leta jsem ho pouzival všude, vc.brzd, na trmeny a pohyblivé dily, ovsem bud se zmenilo slozeni nebo neco jinyho. Uz zas musim nekde pouzivat WD
nebo produkty Veidec.
Ale kotlar nejsem, jen na to nekdy cumim. Na světě je fura věcí, co me nezajímají.
Ale samozřejmě netvrdím, že neexistují lepší, vhodnější produkty.
Konkor 101 pouzivam uz
minimalne, bo se mi zdá, že po určité době vázne a v soucastkach, ktere jsou v sobě posuvné, pak zvyšuje treni.
Leta jsem ho pouzival všude, vc.brzd, na trmeny a pohyblivé dily, ovsem bud se zmenilo slozeni nebo neco jinyho. Uz zas musim nekde pouzivat WD
nebo produkty Veidec.
Ale kotlar nejsem, jen na to nekdy cumim. Na světě je fura věcí, co me nezajímají.

Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového ko
Omlouvám se. Popletl jsem si to.
Mluvil jsem s tim kamosem kotlarem a nemaze to nicim. Az loziska zdechnou, meni se cely ventilátor. Vydrzi ale dlouho.
I u zákazníků to tak delal. Trochu zalezi na typu, ale nevyplati se loziska menit.
Sorry, spletl jsem si to.
Mluvil jsem s tim kamosem kotlarem a nemaze to nicim. Az loziska zdechnou, meni se cely ventilátor. Vydrzi ale dlouho.
I u zákazníků to tak delal. Trochu zalezi na typu, ale nevyplati se loziska menit.
Sorry, spletl jsem si to.
Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového ko
Návštěvník píše:
V daném případě by vzhledem k požadované spolehlivosti bylo nejlepší minimálně vyměnit celá ložiska, ne-li celý ventilátor.
Když to říkám, tak je to jako když to povídám...Pedro píše:
Az loziska zdechnou, meni se cely ventilátor. Vydrzi ale dlouho.
I u zákazníků to tak delal. Trochu zalezi na typu, ale nevyplati se loziska menit.
.
Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového ko
Začít s prevencí po 10-ti letech je docela zajímavé. Technik kotlů by asi řekl, že po 10-ti letech se ventilátor normálně mění, dneska normální. Ještěže doma máme odtah do komína a systém samotížný bez čerpadla. Bez starostí s hejblátky.
Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového ko
Jináč je to analogie s hlučnými ložisky u auta. Ložisko se vymění nebo dnes už častěji se mění celý díl (náboj kola, kladka, ventilátor atd.) nebo je možno zkoušet, jak dlouho to ještě vydrží a třeba i zkoušet mazat. Někdy to vydrží dost dlouho, někdy ne.
Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového kotle?
Pro ložiska spalinových ventilátorů kotle Buderus bych doporučil použít mazivo, které je určeno pro vysoké teploty. Ložiska budou pracovat v rozmezí 100–120 °C, takže je důležité použít mazivo, které se při těchto teplotách nerozloží. Samozřejmě se také můžete dozvědět více o ložiskách na https://en.tradebearings.com/bearing.html nebo https://www.tradebearings.com/slewing-bearings-catalogue.html. To je stále velmi užitečné pro to, jak správně instalovat ložiska a jak nakupovat cenově výhodná ložiska.
Dobrou volbou by bylo mazivo na bázi lithia, které je určeno pro vysokoteplotní aplikace. Tato maziva jsou obvykle k dispozici v obchodech s autodíly nebo v železářstvích.
Dobrou volbou by bylo mazivo na bázi lithia, které je určeno pro vysokoteplotní aplikace. Tato maziva jsou obvykle k dispozici v obchodech s autodíly nebo v železářstvích.
Naposledy upravil(a) jannickz dne pon úno 26, 2024 3:52, celkem upraveno 1 x.
Re: Čím mazat ložisko spalinového ventilátoru u plynového kotle?
XXX...
Chráni pred hrdzavením, koróziou, oxidáciou, vymytím a ponúka vynikajúcu stabilitu (s možnosťou obrátenia) v teplotných oblastiach - 40 °C a + 205 °C. Kratšiu dobu zabezpečuje ideálne mazanie aj do teploty 300 °C (!). Mieša sa s väčšinami plastickými mazivami, je vhodný na domazanie plastických mazív na akejkoľvek báze.
LINK nedávam nech nemá zas niekto problém.
Chráni pred hrdzavením, koróziou, oxidáciou, vymytím a ponúka vynikajúcu stabilitu (s možnosťou obrátenia) v teplotných oblastiach - 40 °C a + 205 °C. Kratšiu dobu zabezpečuje ideálne mazanie aj do teploty 300 °C (!). Mieša sa s väčšinami plastickými mazivami, je vhodný na domazanie plastických mazív na akejkoľvek báze.
LINK nedávam nech nemá zas niekto problém.