Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27267
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Pitris »

Colommbo píše: ned pro 10, 2023 17:25 Vy tomu taky rozumíte jak koza petrželi... Má-li motor dostatečný počet válců (šest a víc) a dostatečný objem, otáčky v rozmezí nějakých 1200-1500 mu za běžných provozních podmínek nevadí... :P
Pane Jiří 😄 Je sice pravdou že 6 je víc než 4 a že šestihrnek běží tak nějak kulatěji než čtyřválec nebo nedejbože ťříválec, ale ani 6 není zas tak moc. A 1200 je málo ☹️
Jak říkal Harry - motor se musí točit lehce, což rozhodně čtyřválcová jednačtverka do kopečka na pětku 60 s plynem na podlaze nepůjde, a bylo by mu daleko líp když by tam v těch 60-ti byla trojka nebo i dvojka 👍 Od toho je tam almara s ozubenýma kolečkama a fofrklacek 🤣

Jó, mít 5,7 HEMI V8 a přes 500 N.m krouťák, tak by stačila jenom ta dvojka a pětka 😄
Na druhou stranu ale i takový čtyřlitrový V8 umí přes 8000 👍
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Yacco BVX 500 X 75w80
Uživatelský avatar
1.9JTD
Příspěvky: 339
Registrován: úte pro 05, 2023 18:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od 1.9JTD »

Už sme mimo... K tej spotrebe oleja - liter na 10 000 by bol akotak ok no na 1 000 je moc. Už tu tuším bolo - zmerať kompresie valcov, odkarbónovať motor. Podľa toho rozhodnúť, čo ďalej.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT PLUS
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9745
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! Nie že by liter bol akotak, liter na 10tis.km JE akotak... :) U benzínového motoru určitě. To majitelé naftových motorů, kterým proniká nafta z válců do oleje, zůstává v něm a tedy úbytek doplňuje, moc neznají... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
1.9JTD
Příspěvky: 339
Registrován: úte pro 05, 2023 18:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od 1.9JTD »

Niektorým pribúda - pre blbú konštrukciu konkrétneho motora alebo ak jazdia na klobúka. No nech neodbieham od benzínu - jednotkové benzínové Punto moc nežralo, zato 4-svetlová pomsta s motorom HTP všetko - olej, benzín aj trávu pri ceste :D
Zaujalo ma v recenzii benzínového Dobla (tuším), že je postavené na mestkú prevádzku, časté krátke jazdy za studena a preto má o nova pomerne vysokú spotrebu oleja. Detaily presne nepamätám. No a potom sú úžasné "das Auto", kde výrobca povoľuje spotrebu oleja takú, že uvažujem prečo neostali pri Wartburgu (mal som) :D To ani Škoda 120 LS toľko oleja nežrala (mal som).
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT PLUS
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9745
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Colommbo »

Jó, Warťas...! :wink: Tata měl postupně tři (353) a já s ním mám spojené svoje řidičské začátky, než jsem si někdy v roce 1978 pořídil první svoje auto (Moskvič 408.) Omča měla v návodu k obsluze uvedenu alibistickou spotřebu oleje 0,6/1000 a tolik i žrala do doby, než jsem nechal vyměnit ventilová gufera, pak klesla na necelé deci.
Mimochodem, Martin V. Fiat Dobló hodně chválí... :) https://www.youtube.com/watch?v=vjnpubKQk98
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
1.9JTD
Příspěvky: 339
Registrován: úte pro 05, 2023 18:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od 1.9JTD »

Nech to nezatoto - nenašiel som, aká spotreba oleja Fiat 1.4 t jet je ešte "v norme". Každopádne ak je podstatne vyššia - bolo by dobré to riešiť. Môže predznamenávať (alebo vzniknúť) väčší a drahší problém :(
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT PLUS
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
jarson1
Příspěvky: 2000
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od jarson1 »

1.9, uz je to v rieseni :wink:
Teraz len s napätim ocakavame buduce spravy o zazracnom zlepseni :D
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
1.9JTD
Příspěvky: 339
Registrován: úte pro 05, 2023 18:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od 1.9JTD »

:wink:
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT PLUS
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Petr212
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 25, 2023 4:18

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Petr212 »

Zdravím,
jak jsem psal výše, kilometry nejdou zase tak nahoru, ale jak najedu první 1000, dám vědět kolik jsem dolel.
Petr212
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 25, 2023 4:18

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Petr212 »

Zdravím.
Tak prvních 1000km najetých a zatím doleto 0.5 litru oleje. Pokud se to v téhle míře udrží, budu vlastně spokojený. :)
bjukemen
Příspěvky: 4828
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od bjukemen »

ahoj, tak ja keby mam spotrebu 0,5l na 1000km tak auto predam :mrgreen:
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
jarson1
Příspěvky: 2000
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od jarson1 »

Teoria relativity v praxi :D
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
1.9JTD
Příspěvky: 339
Registrován: úte pro 05, 2023 18:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od 1.9JTD »

Veď to je dobrá spotreba oleja - na dvojtakt :D
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT PLUS
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27267
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Pitris »

Petr212 píše: sob lis 25, 2023 19:32....motor Fiat 1.4 T-jet (turbo benzín. motor s nepřímým vstřikem), který žere dost olej- na 1000km 1litr oleje....
Já teda nevím, ale když se vezme v potaz že ta spotřeba oleje je teď....
Petr212 píše: sob pro 23, 2023 22:40Tak prvních 1000km najetých a zatím doleto 0.5 litru oleje....
vlastně poloviční - a bez mechanické opravy, tak je to úspěch, ne?

Ono ale pokud je motor od nova ničen nesmyslně dlouhými intervaly výměn oleje
Petr212 píše: sob lis 25, 2023 19:32....původní majitelka jezdila na výměnu co 30tis.km
....
tak se té spotřebě oleje není co divit :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Yacco BVX 500 X 75w80
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3934
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Durex »

Já s dovolením vstoupím do diskuze. Jsou svátky a tak mám víc času ztrácet čas :D Berte to v dobrém míněno. Padlo toho tady dost a dal jsem si tu práci a přečetl vlákno celé. Kde začít....

No, obecně italský motory mají zvýšenou spotřebu oleje a to hlavně, pokud se jezdí krátký trasy. A proč? Vychází to ze způsobu myšlení a zacházení Italů s auty. Nikdo moc neohřívá a dávají tomu bídu hned od prvních metrů. Takže vůle za studena je větší aby to přežilo bez úhony toto zacházení. Po ohřátí je vůle v pořádku a olej to nebere, pokud je vše ostatní v pořádku ...

Pak tady padlo měření komprese. Tam je potřeba si neplést kompresní poměr a kompresi. Kompresní poměr je neměnný za celou životnost motoru a mění se s opotřebením jen komprese. Pokud lítá komprese na válcích od 11 do 13 (měřil si to správně za tepla a s plným plynem), tak to není ideální. Ale nejde z toho zjistit, zda ti netěsní ventily, svíčka, kroužky a nebo zda ti chybí kus pístu. Obecně tipuji na sedla ventilů.

Na druhé stránce se tu kristian snažil působit odborně, ale bohužel to nebylo úplně přesné. Už ono "Zakalení motoru" je takový svérázný pojem (Hrdobec :D )

"Motor, který je silně zakarbonovaný, má sníženou schopnost spalovat palivo a olej. To může vést k tomu, že se olej dostává do spalovacího prostoru a spaluje se spolu s palivem." Zakarbonovaný motor je zakarbonovaný motor. To ještě o spalování nic nevypovídá. Kde je karbon? Ve vaně? Na vačce? V domečku vačky? Jo, pokud je na talíři sacích ventilů, na pístu a to i jeho dně, tak to je problém. To pak část paliva se opravdu nedostane do spalovacího prostoru a máme tu zvýšenou spotřebu paliva a snížení výkonu. Ale to nám ještě nemusí vůbec začít žrát olej.

"Opotřebení pístních kroužků: Pístní kroužky jsou odpovědné za utěsnění spalovacího prostoru. Pokud jsou opotřebované, mohou docházet k únikům oleje do spalovacího prostoru." Ano, ty těsní. Taky je ale potřeba rozlišovat těsnící a stírací kroužky a taky stav válce a jeho opotřebování nebo deformování. Protože kroužky můžou být v pořádku a bude prostě jen vyběhaný válec...

"Opotřebení ventilů a sedel ventilů: Ventily a sedla ventilů jsou také důležité pro utěsnění spalovacího prostoru. Pokud jsou opotřebované, mohou docházet k únikům oleje do spalovacího prostoru." Ano, ventily nám opravdu musí těsnit spalovací prostor, ale můžete mi vysvětlit, jak by netěsný ventil způsobil únik oleje do spalovacího prostoru, když mám gufero ventilu v pořádku? Ventil nemusí mít celý talíř, ale přesto mi olej nikde nepoteče ...

No a abych nebyl jen v roli někoho, kdo je v opozici, tak je potřeba zjistit, kdy ti to olej bere. Zda za studena, za tepla, pod plynem nebo při deceleraci. Pokud to má nalítáno čtvrt mega a výměny po 30 000 km, tak karbon někde určitě bude. Ale zase bych se ho nesnažil brutálními proplachy odstranit. Aby ti to někde nezačalo sáknout ... Podíval bych se na sací ventily, dekarbonizovat mechanickou cestou, zabrousit sedla ventilů, nová gufera ventilů. To je základ. Proměřit ovalitu válců a mezeru kroužků ve válci. Případně vyměnit, udělat výbrus...

pokud je tam mechanická závada, tak ostatní opravy nefungují. Pokud to nechci řešit, tak dám olej s vyšší viskozitou (letní) a smířím se s dolíváním oleje ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět