Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983
Moderátor: Colommbo
Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983
Tak dobře. Zjednodušeně.
Áčkový olej maže, ÁDéčkový olej nejen maže ale i čistí motor a rozpouští karbon a k tomu nečistoty jednak udržuje ve vznosu a druhak jim nedovolí se usadit. Proto !! olej AD nesmí po oleji A. Jinak určitě od API SD jsou už AD.
Áčkový olej maže, ÁDéčkový olej nejen maže ale i čistí motor a rozpouští karbon a k tomu nečistoty jednak udržuje ve vznosu a druhak jim nedovolí se usadit. Proto !! olej AD nesmí po oleji A. Jinak určitě od API SD jsou už AD.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983
Jasně tohle už chápu.
Takže s velkou pravděpodobností tam už byl olej AD. To by bylo dobré. V tom případě by pod víkama nebyl žádný bordel.
Takže s velkou pravděpodobností tam už byl olej AD. To by bylo dobré. V tom případě by pod víkama nebyl žádný bordel.
Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983
Dá se to tak říct i když záleží i na intervalu dřívějších vyměn. Zanedbané výměny jsou ale spíš černý mazlavý měkký bordel. Úsady po "áčkovém" oleji jsou spíš tvrdé.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 2032
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983
Zkusil bych sehnat nekoho s kvalitní kamerou na káblu a mrknout přes víčko oleje, případně i přes měrku do olejové vany, nebo prostě to víko oddělat a rovnou přetěsnit
Bude to jistota
Bude to jistota
Kia CEED 1.6 GDI 99kW
N98 + Mannol 9950
PENRITE HPR 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R16 XL 94V
Kumho Wintercraft WP52 205/55 R16 91H
N98 + Mannol 9950
PENRITE HPR 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R16 XL 94V
Kumho Wintercraft WP52 205/55 R16 91H
Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983
Ten měkký mazlavý bordel samozřejmě musí pryč. Kdyby tam byl, je nějaká možnost to dostat pryč bez rozebrání komplet motoru?
Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983
To bude jednodušší sundat ty víka a dát nový těsněníPitris JUNIOR píše: ↑pát pro 01, 2023 20:58 Zkusil bych sehnat nekoho s kvalitní kamerou na káblu a mrknout přes víčko oleje, případně i přes měrku do olejové vany, nebo prostě to víko oddělat a rovnou přetěsnit
Bude to jistota
Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983
Měkké úsady (většinou trochu jich tam je - to by se dříve olej musel měnit co 5 tkm aby nebyly) je v podstatě běžný jev, a lze to vyčistit oněma zkrácenými několika výměnami oleje. Do zhruba 5 tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983
Tak to by bylo dobré
Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983
Údajně posílené čistící schopnosti má třeba Shell Helix HX7; a pro starší motory je i např. Valvoline MaxLife.
Edit: trochu mě to leží v hlavě. Asi zbytečně jsem zasel sémě pochybností - to by musel být totální úlet aby tam byl "áčkový" olej
Na 99,9 % tam byl už běžný olej a když dáš nějakou tu dříve zmíněnou 10w40 nebo 50, tak to bude gut
PS: a nevím či nezapadlo varování o novém benzínu E10....
Edit: trochu mě to leží v hlavě. Asi zbytečně jsem zasel sémě pochybností - to by musel být totální úlet aby tam byl "áčkový" olej
Na 99,9 % tam byl už běžný olej a když dáš nějakou tu dříve zmíněnou 10w40 nebo 50, tak to bude gut
PS: a nevím či nezapadlo varování o novém benzínu E10....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983
To nebyli pochybnosti, to byl strach
Tohle mě uklidnilo. O tom benzínu jsem to četl. Budu dávat ty aditiva.
Díky moc za rady
Tohle mě uklidnilo. O tom benzínu jsem to četl. Budu dávat ty aditiva.
Díky moc za rady
Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983
Sorry
....nebo N98.
A doporučim první olej vypustit po 1 - 2 tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983
To by asi chtělo vyměnit ten olej do 2000km když se neví co tam vlastně je teď.
Nejdřív to ale propláchnu.
Ten benzín 98 nebude špatný stejně jako 95?
Nejdřív to ale propláchnu.
Ten benzín 98 nebude špatný stejně jako 95?
Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983
Neměl by být. N98 obsahuje jinou složku (ETBE), která nemá ty negativní vlastnosti jako etanol v N95.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 2032
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983
S olejem na 2tkm bylo myšleno, že okamžitě vyměnit a to, co tam naliješ, tam nech max ty 2tkm , to proto, že olej má maximální čistící účinek.
A ano, E10 se týká jen N95 a Verva 100 (byť zde to není
10% ethanolu). Každá N98 bude výrazně lepší. Ovšem stále doporučím, jako každému, benzín aditivovat
Třeba VIF super benzin aditiv nebo Millers Oils Petrol Power EcoMax. Pro stabilizaci a vylepšení PHM a hlavně čištění palivového systému
A ano, E10 se týká jen N95 a Verva 100 (byť zde to není
10% ethanolu). Každá N98 bude výrazně lepší. Ovšem stále doporučím, jako každému, benzín aditivovat
Třeba VIF super benzin aditiv nebo Millers Oils Petrol Power EcoMax. Pro stabilizaci a vylepšení PHM a hlavně čištění palivového systému
Kia CEED 1.6 GDI 99kW
N98 + Mannol 9950
PENRITE HPR 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R16 XL 94V
Kumho Wintercraft WP52 205/55 R16 91H
N98 + Mannol 9950
PENRITE HPR 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R16 XL 94V
Kumho Wintercraft WP52 205/55 R16 91H
Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983
Jen doplním k té Vervě 100:
„U prémiového benzínu Verva 100, který neobsahuje biolíh, jsme od ledna zvýšili podíl ETBE, což vede k vylepšení jeho vlastností, jako jsou například vyšší oktanové číslo nebo delší skladovatelnost. Zároveň s navýšeným podílem ETBE se zvýšil poměr kyslíkatých látek, takže Verva 100 nyní spadá do kategorie E10 i přesto, že neobsahuje biolíh,“ vyjádřil se pro Lidovky.cz mluvčí Unipetrolu Michal Procházka.
„U prémiového benzínu Verva 100, který neobsahuje biolíh, jsme od ledna zvýšili podíl ETBE, což vede k vylepšení jeho vlastností, jako jsou například vyšší oktanové číslo nebo delší skladovatelnost. Zároveň s navýšeným podílem ETBE se zvýšil poměr kyslíkatých látek, takže Verva 100 nyní spadá do kategorie E10 i přesto, že neobsahuje biolíh,“ vyjádřil se pro Lidovky.cz mluvčí Unipetrolu Michal Procházka.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF