Převodový olej 75W-85, GL4
Moderátor: Colommbo
Převodový olej 75W-85, GL4
Zdravím všechny diskutující, v manuálu k autu (Hyundai) mám uvedený jako převodový olej 75W-85 GL-4. Takových olejů v nabídce moc není, tak se ptám, půjde tento olej nahradit olejem 75W-90 GL4+? Co třeba vychvalovaný Castrol TAF-X 75W-90, nebo Mogul Syntrans 75W-90 a pod.
Díky za informaci.
Díky za informaci.
-
- Příspěvky: 676
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Petronas Tutela Matryx splňuje vše co Hyundai žádá....
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -Matryx-1l
nebo
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=597
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -Matryx-1l
nebo
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=597
-
- Příspěvky: 676
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
V teoretické a i praktické rovině ano. Důležité je, ale důkladně prostudovat technické listy nahrazovaných olejů, protože nízkoteplotní i vysokoteplotní vlastnosti dvou různých olejů v jedné SAE třídě mohou být diamerálně odlišné. Na toto téma již zde mnoho napsal modelář a já s ním vceku souhlasím(v tomto případě )
-
- Příspěvky: 676
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Re: Převodový olej 75W-85, GL4
Dobrý večer,testus píše:Zdravím všechny diskutující, v manuálu k autu (Hyundai) mám uvedený jako převodový olej 75W-85 GL-4. Takových olejů v nabídce moc není, tak se ptám, půjde tento olej nahradit olejem 75W-90 GL4+? Co třeba vychvalovaný Castrol TAF-X 75W-90, nebo Mogul Syntrans 75W-90 a pod.
Díky za informaci.
když jsem se o to zajímal, tak mi renomovaný odborník řekl, že se u převodovek dodržovat přesně daná specifikace. Dám-li GL4+, tak jí poničím, a nebude dobře řadit. Jedná se o výrobní tolerance + použité materiály + povrchové úpravy a na to vše navazující kombinace chemikálií ve vysokotlakých přísadách. Toto Know-how si každý chrání.
Taky jsem si myslel, že když dám olej s lepší specifikací, tak tomu pomůžu, ale těžce jsem se mýlil, ať u převodovky, nebo motoru u sekačky a trávu.
Jiná situace je ale u přídavků, tady se každý může vyřádit.....
To Mav: Nevím, přes co byl ten dotyčný "odborník", ale o převodových olejích toho zřejmě mnoho neví. Zde platí to, co už napsal Alfi a já s ním v tomto případě plně souhlasím!
Ale aby to bylo jasné: GL4+ je plně kompatibilní s GL4, jen obsahuje navíc vysokotlaké přísady, ovšem bezsirnaté, které se pro změnu obvykle používají v GL5. Proto lze ve většině případů GL5 nahradit GL4+, ale nikoli naopak! Se schopností řadit tohle v krátkodobém horizontu nijak nesouvisí, neboť to je primárně o viskozitních vlastnostech oleje při konkrétní teplotě.
Ale aby to bylo jasné: GL4+ je plně kompatibilní s GL4, jen obsahuje navíc vysokotlaké přísady, ovšem bezsirnaté, které se pro změnu obvykle používají v GL5. Proto lze ve většině případů GL5 nahradit GL4+, ale nikoli naopak! Se schopností řadit tohle v krátkodobém horizontu nijak nesouvisí, neboť to je primárně o viskozitních vlastnostech oleje při konkrétní teplotě.
Protože ty třídy jsou dnes v podstatě pouze tři, GL3, GL4 a GL5, a do nich se musí "vejít" často diametrálně odlišné požadavky na mazání převodovek nejrůznějších konstrukcí, povrchů, materiálů, výrobních tolerancí... Ale také zatížení a rozsahu provozních teplot. Takže např. do vysoce zatížených převodovek se synchrony z určitého materiálu nelze nalít GL5 s velkým podílem EP přísad na sirnaté bázi, jelikož ty by odrovnaly synchronizaci, takže je nutno použít GL4 nebo - ještě lépe - GL4+.
No a proto také může existovat olej, který plní všechny tři shora zmíněné normy a ještě k tomu je hypoidní a navíc dokonce teplotně širokorozsahový, s mimořádným rozsahem mezi "studenou" a "teplou" hodnotou viskozity: neobsahuje totiž látky, které by v rámci kterékoli z norem "vadily" převodovce. Ale to zároveň ještě ani zdaleka neznamená, že je vhodný do každé převodovky: rozhodně však platí, že přinejmenším nehrozí její poškození. Prostě výběr nejvhodnějšího oleje do převodovky je jedna velká alchymie...
No a proto také může existovat olej, který plní všechny tři shora zmíněné normy a ještě k tomu je hypoidní a navíc dokonce teplotně širokorozsahový, s mimořádným rozsahem mezi "studenou" a "teplou" hodnotou viskozity: neobsahuje totiž látky, které by v rámci kterékoli z norem "vadily" převodovce. Ale to zároveň ještě ani zdaleka neznamená, že je vhodný do každé převodovky: rozhodně však platí, že přinejmenším nehrozí její poškození. Prostě výběr nejvhodnějšího oleje do převodovky je jedna velká alchymie...
Re: Převodový olej 75W-85, GL4
Nechcem zakladať novú tému napíšem to sem. Potrebujem vymeniť olej v prevodovke Hyundai i30 2016 a 2017 1,6 88kw 6qalt. Podľa návodu je tam predpísaný 75W85, GL4. Nie je ich veľa na trhu čo by ste mi odporučili? Potom dám info po výmene jedno auto má 40 000km a druhé 84 000km.
Re: Převodový olej 75W-85, GL4
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Převodový olej 75W-85, GL4
Ravenolom nespravíš krok vedľa preto by som odporúčal ich 75W85
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
Re: Převodový olej 75W-85, GL4
jerome dik za odpoveď objednám ten ravenol a som zvedavý aký olej bude po 40tkm a 84tkm. Olej sa mení preventívne prevodovky nemajú žiaden problém...
Re: Převodový olej 75W-85, GL4
Má okrem iných aj štyri Hyundai normy,tak snáď bude ok Ďaľšia možnosť je zavolať do Hyundai servisu či neponúkajú OEM prevodový olej
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
Re: Převodový olej 75W-85, GL4
Budem rád za skúsenosť po výmene pri studených štartoch pri teplotách 5st.C a nižšie
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 + Mann f.
Orlen Effecta, Shell FuelSave+Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, Valvoline Maxlife 5W40, VIF SBA
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 + Mann f.
Orlen Effecta, Shell FuelSave+Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, Valvoline Maxlife 5W40, VIF SBA