Test olejů

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Test olejů

Příspěvek od Shi »

tomxass píše:Vyhral shell AV-L alias origo VW 0W-30.
Výborný olej, za super cenu.
Mňa mrzí, že tam nie je mobil 1, ravenol ale čo už.
Millers nič moc.
Nejsem fanoušek Millerse, ale podívej se na to ve kterých parametrech je Millers horší než onen "nejlepší" Total a o kolik. A taky jak si Millers (na 8 místě) reálně stojí oproti MOL, který je na 2/3 místě.
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 126
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: Test olejů

Příspěvek od sosko »

Tak po prečítaní testu mi ostali v hlave
a) jednak šnúrka, ktorá drží uši na mieste :lol:
b) a myšlienky, že

1. Test mazivosti HFRR prebiehal veľmi podobným spôsobom, ktorým testujú oterovú plochu rôzne Youtube kanály. Podľa popisu testovacej metodiky, sa testuje oter dvoch plôch pod určitou danou rovnakou záťažou za určenej (vyššej) teploty oleja a porovnaná oterová plocha. Akurát jedno je na amatérskych "zariadeniach", druhé na profi. Ale ako porovnanie rôznych olejov medzi sebou, prečo nie, aj keď sa to prezentuje ako hlúposti z youtube, princíp je rovnaký. :?:

2. Navzdory tuná všeobecne prezentovanému názoru, že viac HTHS viac Adidas (no offence), článok hovorí o možnom zhoršení a poškodení motora s už väčšími vymedzenými vôlami pri použití oleja s vyššou viskozitou v dôsledku väčšieho trenia než na akú bol stavaný, tým pádom vzniku väčšieho tepla, čo znamená pokles viskozity, čo znamená tenší olejový film, čo znamená... :idea:

3. Olej s najnižšou HTHS mal zároveň najlepší výsledok HFRR, a naopak. :shock:

4. Pri výbere oleja nešpekulovať, a vyberať len tie s oficiálnym schválením, nie iba "Meet requirements". :wink:

5. Jediný olej a to VW originál mal HTHS takú, ako udáva norma. Zároveň má aj najvyšší viskozitný index, čiže je veľký predpoklad udržania HTHS vo väčšom priebehu teplôt (a v extrémoch) v porovnaní napr . s olejmi Pemco-Carlson, ktoré dosiahli hodnotu HTHS blížiacej sa norme A5/B5 ! a zároveň majú najnižší VI, tzn. aká asi bude ich HTHS pri extrémoch (leto, klíma, karavan, olej vo vani cez 120st. a pod) ?

6. Podľa TBN sa nedá veľmi orientovať a vyberať viac a menej kvalitný olej, viď napr. Eurol vs. Carlson, tj. olej v poradí miesto 2. a miesto posledné.

7. Drahý olej neznamená kvalitnejší , alebo prinášajúci pridanú hodnotu (Castrol, Millers, ..). Zároveň ale najlacnejší (resp. dolná cenová úroveň) skôr indikuje horší produkt.

8. Oleje na konci rebríčka Pemco a Carlson navzdory najnižšej HTHS, majú najmenšiu HFRR a koeficient trenia, zaujímavé a znovu trochu v rozpore s bodom 2 (viac HTHS = lepšie). Vo výsledkoch je to prezentované ako zásluha esterov (Pemco) a molybdému (Carlson).

9. V nadväznosti na bod 8. a navzdory všeobecnému presvedčeniu, že do oleja sa nič navyše pridávať nemá, predsa len pridanie vhodného moly aditíva napr. Liqui Moly MOS2 napr. do originál VW oleja, nevylepší HFRR a koeficient trenia ?

10. Podľa spektometrie sú si oleje MOL, Orlen a Millers veľmi podobné, čo "poteší" hlavne Millers fajnšmekrov :mrgreen: . Zároveň sú aditivačne zhodné so Shell a VW originálom, znovu zamňa dávať viac za Millers nemá prínos.

11. Vlastne všetky oleje od 1. po 8. miesto sú prašť jak uhoď a ani s jedným používateľ neurobí chybu.

https://www.auto.cz/unikatni-test-oleju ... kem-148468
Naposledy upravil(a) sosko dne ned dub 30, 2023 7:26, celkem upraveno 1 x.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3 CVT 2006
ex OctaviaII 1.9TDI 77KW 2005,ARAL Hightronic 5W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test olejů

Příspěvek od Pitris »

Tento test jsem nečetl bo olej VW 504/507 nikdy potřebovat nebudu ale jestli je pravda co píše sosko, tak se za rok něco změnilo :( Dole je loňský výsledek testu olejů 5w40 a konkrétně třeba ona zmínka o TBN (sosko v bodě 6) je jaksi si odporující :( A dále jak píše sosko v bodě 2 o HTHS, tak co měřili nevím když 504/507 jsou všechny nad 3,5 mPa.s. a v SAE 0w30 a 5w30 se pohybuje defakto na stejné úrovni. A zmínka o tom že vyšší HTHS není moc vhodná :?: pro jetější motory je taky asi mimo bo jinde (a i sám p. Vaculík) se doporučuje zvednout letní čislo SAE - s čímž obecně jde i vyšší HTHS. A dál jak sosko píše si odporují i podle bodu 2 a 8. A v bodu 1 ten test mazivosti HFRR má vypovídající hodnotu asi taky nevelkou....
Čemu pak nerozumím je bod 9 že " navzdory všeobecnému presvedčeniu, že do oleja sa nič navyše pridávať nemá, predsa len pridanie vhodného moly aditíva napr. Liqui Moly MOS2 napr. do originál VW oleja, nevylepší HFRR a koeficient trenia" :idea:
Navzdory, přece jen, a stejně nevylepší :? Krom toho ten sirník (sulfid) molybdeničitý se s hydroštely moc rád nemá :x
Pitris píše:K tomu testu olejů ve SM 8/2022:
Čekal jsem tedy víc vzorků 5w40 s VW 502, ale v podstatě to potvrdilo to, co tu píšeme. Nejdražší nemusí být nejlepší. A taky že základní parametr je hodnota TBN - čím vyšší, tím lepší chemická ochrana. Dále že hodnota popela u VW 502/505 je mezi 1,6 a 1,0%, že vysoká odparnost vytváří úsady, aj.
Jinak vápník a hořčík má detergentní, zinek, fostor a síra protioděrové a antioxidační vlastnosti, a molybden, bor, titan (i wolfram) upravuje tření, a křemík zase snižuje pěnění.

A umístění....
1) Eurol Super Lite
2) Sunoco Synturo Gold
3-4) Shell Helix HX7 a origo VW
5) Castrol Edge (s C3)
6) Orlen Platinum (s C3)
7-8) Carlson Millenium a MOL Essence

Dál mimo test, resp. pořadí, a ku srovnání....

Olej 0w16 sice dobře maže, ale má velkou odparnost, a je vhodný na kratší jízdy (přímo napsáno pro nižší tepelné zatížení). A může JEN tam, kde to výrobce motoru povoluje.

Penrite Racing 10w40 sice obsahuje víc síry a má dost ZDDP, ale i ester. (A já se nedivím, páč u racing oleje jsou než eko jiné priority).

(Origo) olej 0w30 VW 504/507 se se svým nízkoviskózním základem a (taktéž přímo napsáno) ekologickou recepturou nehodí pro starší motory a motory čerpadlo-tryska.

Koho to zajímá víc, časopis je za 30 peněz.

Jo, a je tam zmínka o tom že Mogul skončil, resp. byl "sežrán" polským Orlenem :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Test olejů

Příspěvek od bio »

Nic proti takovým testům /levné, rychlé/, ovšem ať už v reálných nebo laboratorních podmínkách, výsledky mohou být diametrálně jiné. Třeba to může být také tím, že se změnila základny ropy a jejich polotovarů pro míchání olejů v důsledku změn na trhu s ropou a plynem.
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Test olejů

Příspěvek od Shi »

V okamžiku, kdy vidím, že v HFRR dopadají hůř oleje, které mají certifikaci MB229.51 nebo Porsche C30, než low-cost oleje, které ji nemají, tak je mi jasné, že ten test z hlediska opotřebení motoru nemá žádnou vypovídací hodnotu.
-----
Odparnost olejů 0w-16 je ve většině případů tak brutální, že bych to do auta strkal jen s největším sebezapřením, protože skoro každé auto dřív nebo později vyrazí na nějakou trasu kde bude vystaveno většímu tepelnému zatížení. V pomalu jedoucí letní koloně nebo na letní dálnici ...
Do auta, kde je povoleno 0w-16, je podle mě rozumnou volbou 0w-20.
Markez
Příspěvky: 8
Registrován: čtv pro 23, 2021 11:46

Re: Test olejů

Příspěvek od Markez »

má někdo zkušenosti se značkou Mol ?? oleje paliva ??
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Test olejů

Příspěvek od BigBang »

Oleje ne, ale paliva jezdím povětšinou v motorce, na zimu dávám Evo 100 a vždycky po zimě ta moje babička karburátorová chytí :wink:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Test olejů

Příspěvek od Shi »

Všechna jejich paliva by v současné době měla být aspoň trochu dodatečně aditivovaná, takže když mi dojde VIF, tak je to lepší než úplně základní Natural 95.Na výjezdu z Brna-Bohunic směr dálnice D1 mívá MOLka překvapivě normální a rozumné ceny, nikoliv dálniční, takže tam bez váhání tankuji.

Oleje MOL jsem zkoumal jen jednou a dospěl jsem k závěru, že jsou to levné oleje - co nejlevnější základ, aditivační balíček taky bude silně optimalizovaný na cenu, takže když už bych musel olej kupovat na benzince, tak zastavím u Shellu a ne u Molu :-)

Dlouhodobě platí, že když hledám především levný avšak opravdu dobrý olej z e-shopu, tak začnu hledat u značky Q8 a až když si tam nevyberu, tak se dívám jinde. A vybírám si oleje, které plní nějakou buď MB 229 nebo Porsche, ideálně oboje.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test olejů

Příspěvek od Pitris »

Markez píše: stř srp 23, 2023 20:48 má někdo zkušenosti se značkou Mol ?? oleje paliva ??
Už tu zaznělo - MOL paliva klidně ano, oleje spíš ne....
Vloni proběhl ve Světě motorů test olejů 5w40. Výběr vzorků sice nebyl nejreprezentativnější ani nejšťastnější ale (i tak) MOL skončil jako chvostík....
1) Eurol Super Lite
2) Sunoco Synturo Gold
3-4) Shell Helix HX7 a origo VW
5) Castrol Edge (s C3)
6) Orlen Platinum (s C3)
7-8) Carlson Millenium a MOL Essence
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1749
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Test olejů

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Paliva na pohodu, beru, jak říká Shi, na vjezdu na D1 v Bohunicích a autu šmakuje 👍
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
vik2
Příspěvky: 19
Registrován: pát čer 17, 2022 7:21

Re: Test olejů

Příspěvek od vik2 »

Ještě k tomu testu, součástí hodnocení bylo:
schválení VW, plomba originality - Millers přišel o 2x10 bodů
info na etiketě měl Millers také nízké body.

úplně nechápu, jak toto souvisí z kvalitou oleje.
A nebo, když nemá schválení, proč ho řadím do testu a hned strhnu body...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test olejů

Příspěvek od Pitris »

Tak ona jejich řada EE Performance by zřejmě dopadla lépe, nicméně asi máš pravdu. Vypadá to jako by třeba se v testu dojezdu na nádrž umístila Oktávka protože má největší kufr...☹️

To aspoň v tom minulém testu olejů 5w40 VW502/505 sice měli i Penrite Racing 10w40 a ekožbrďolu 0w16, leč psali že "mimo soutěž".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Test olejů

Příspěvek od jerome »

Preto netreba brať tieto testy moc vážne a radšej použiť vlastný rozum :mrgreen: Keď vidím/počúvam tú dnešnú mládež,tak rozum používajú menej a menej :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Test olejů

Příspěvek od Colommbo »

Vůbec bych se nedivil, kdyby podobný názor měli oni na nás... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test olejů

Příspěvek od Pitris »

Pravdu máte asi oba. Ale jak člověk vidí před sebou "auto" (a nejčastěji TDI) s černou skvrnou okolo výfuku či s křídlem vzadu jak z formule a za volantem nahnutý a o středovou opěrku opřený ovládač s kapucí nebo s kšiltovkou dozadu, tak se ani nediví že v současných návodech k obsluze auta bývá i varování před vypitím elektrolytu z akumulátoru. Takovej pak ale neřeší olej ale spíš rozšiřovací podložky pod kola anebo neon pod autem ☹️ Čest vyjímkám....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět