Olej 2t pro vysoké zatížení.

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
hanz95
Příspěvky: 5
Registrován: ned bře 05, 2023 13:33

Olej 2t pro vysoké zatížení.

Příspěvek od hanz95 »

Řeším 2t olej pro modelářský motor (5,1ccm-30 000ot). Na originál dodávaný olej motory odcházely - přidíraly se ojnice a následně praskaly oka, proto řeším nějaký opravdu pořádný olej. Koukal jsem na oleje s přídavkem ricinu, předpokládám, že nic jiného to není schopné umazat. Máte někdo zkušenost s olejem, který umaže tolik otáček?
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Olej 2t pro vysoké zatížení.

Příspěvek od bio »

Modelářské motory se mazaly/mažou směsí ricinového oleje. Výrobce motoru by měl vědět nejlépe, čím a jak namazat.... https://profimodel.cz/cs/car/304190-kav ... 16491.html
hanz95
Příspěvky: 5
Registrován: ned bře 05, 2023 13:33

Re: Olej 2t pro vysoké zatížení.

Příspěvek od hanz95 »

Posíláš mi odkaz na palivo, ale já řeším olej pro zážehový 2t v téhle velikosti, nikoliv nitro.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Olej 2t pro vysoké zatížení.

Příspěvek od bio »

hanz95
Příspěvky: 5
Registrován: ned bře 05, 2023 13:33

Re: Olej 2t pro vysoké zatížení.

Příspěvek od hanz95 »

Ne, tohle je také palivo. Také pro žhavík, ale bez obsahu nitra (nitro je v palivu kvůli okysličení a chlazení). Mě se jedná o motor na benzín (dle ČSN EN 228) + 2t olej. Nicméně si nejsem jistý, jaký olej to je schopný umazat.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Olej 2t pro vysoké zatížení.

Příspěvek od bio »

Žhavící motor je přeci taky 2T, chápu že s jinou svíčkou. Konkrétní motor výrobce umožňuje provozovat na palivo dle EN 228? Pokud ano určitě doporučil vhodný 2T olej.
No a pokud se přidíraly byl použit správný poměr ve směsi a hlavně čerstvý benzín ?
co totok? https://www.rcprofi.cz/olej-klotz-pro-b ... akty-200ml
Pokud už tady nikdo neví, doporučím spíš modelářské forum.
hanz95
Příspěvky: 5
Registrován: ned bře 05, 2023 13:33

Re: Olej 2t pro vysoké zatížení.

Příspěvek od hanz95 »

Ano výrobce určil palivo benzín + olej. Akorát originál dodávaný olej je spíše podobný petroleji a vím o dvou kusech co se zadřeli na klice. Proto se sháním po pořádném oleji, který to zvládne umazat, což bude zřejmě nějaký 2t olej s příměsí ricinu. Ale který?
Na modelárškém fóru se nedozvíme pořádně nic, protože jestli těch motorů je v republice pět, tak je to hodně.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej 2t pro vysoké zatížení.

Příspěvek od Pitris »

Něco jsem hledal a vybaflo :) na mne toto: https://www.jino.cz/power-model-2t-s-ol ... 500ml_3373
Jestli je to ale pro Tebe vhodné fakt netuším
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej 2t pro vysoké zatížení.

Příspěvek od Durex »

Doporučím olej ELF HTX 976+
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej 2t pro vysoké zatížení.

Příspěvek od Durex »

Asi to nejlepší z klasických 2t olejů pro závody a karting
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
hanz95
Příspěvky: 5
Registrován: ned bře 05, 2023 13:33

Re: Olej 2t pro vysoké zatížení.

Příspěvek od hanz95 »

Pitris: U tohohle oleje se bojím, že by se film nemusel vydržet, motory pro 1/5 jsou v podstatě motory z pily a točí do nějakých 10-12tis.

Durex: Díky za tip, pokud patří ke špičce, tak by to mohl zvládnout.

Ještě jsem dostal tip ze zahraničí na Maxima Castor 927, údajně by měl být na ricinovém základu, víme o něm něco více?
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej 2t pro vysoké zatížení.

Příspěvek od Durex »

Tak je to závodní olej pro motokáry a jezdí to kluci co jezdí přírodní okruhy na ostrých 2T. Je to vyzkoušeno závody ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět