Olej PSA dle B71 2312

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od Colommbo »

jerome píše:...Pane bože,kam tento svet speje... :?: :| :cry:
Na tvou otázku ti rád odpovím, ale až po 22. hodině... :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Zahradaa
Příspěvky: 8
Registrován: úte úno 07, 2023 14:40

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od Zahradaa »

No k tomu VVT myslel jsem, především u studených startů, aby se včas dostal olej do napínáku (a do vvt) řetěz byl napnutý co nejdříve jestli se chápeme. Mimo jiné tento motor trpí na skákání a dokonce i praskání řetězů, tak bych ho moc nepokoušel. Každopádně mám aktuálně najeto 132xxxkm. Já osobně to nepodtáčím a nechodím pod 2k pokud nepočítám nějaký šudlání na parkovišti atd.. taky tankuju 98. Ale jsem 3. majitel a mám to teprve nějakých 10 000. Takže už to moc neovlivním :( A k pístním kroužkům chystám se na kompletní dekarbo od BG na stanici.
Zahradaa
Příspěvky: 8
Registrován: úte úno 07, 2023 14:40

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od Zahradaa »

Shi píše:ACEA 2016 má pro kategorii C3 všechny požadavky ohledně čistoty nebo opotřebení motoru stejné jako klade na oleje A3/B4. Takže stačí aby si u C3 člověk pohlídal TBN a mělo by to být v pohodě.
Zahradaa píše: A taky taková vsuvka ... spotřeba oleje je hrozná 1L na 1600km , výrobce to považuje za normální co vím. Od ostatních uživatelů jsem bohužel slyšel totéž .. je to prostě normální
Kolik má to auto najeto? Pokud takto ty motory nebral olej, když měly najeto kolem 30 000 -50 000 km (zajetý motor dosud nezalepený karbonem), tak to normální není a je vhodné řešit uvolnění pístních kroužků dříve, než kroužky zanesené karbonem napáchají škody na honování válců.

Právě že je sranda že se dají dohledat uživatelé, kteří u tohoto skvostného motoru měli už během prvních 20 000km spotřebu přesně jakou uvádím .. :D :D Pak co si pamatuju, tak na jednom fóru byl pán co měl nějakou C4 nebo možná C5 nevím a ve 12 000km volal do servisu kvůli spotřebě oleje že má 1L na 2000km, tak ho poslali do pryč ...že to je v normě
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od Pitris »

Zahradaa píše:No k tomu VVT myslel jsem, především u studených startů, aby se včas dostal olej do napínáku (a do vvt) řetěz byl napnutý co nejdříve jestli se chápeme....
No já to pochopil, jen že 0w30 2290 a 0w30 A3/C3 jsou na tom při studeném startu nastejno. A když není -15 tak je i celkem jedno jestli 0w nebo 5w. Ale když chceš 0w30 s normální HTHS (ano, dá se, a na ty delší jizdy je to i vhodnější), dá se zkusit Elf.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zahradaa
Příspěvky: 8
Registrován: úte úno 07, 2023 14:40

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od Zahradaa »

Jako neříkám, že myšlenka omezit spotřebu oleje zvýšením viskozity mírně mi nezní dobře, ale ta 5w40 mi přijde dost, kor když s tím ještě budu jezdit teď chvíli v mrazech. Už jsem řetěz měnil, tak aby mi chvíli vydržel .. :D.
Brodys
Příspěvky: 152
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od Brodys »

Taky jde o to a já to nehledal, jestli se řetěz vytahá a přeskočí kvůli nedostatečné konstrukci nebo opravdu mazáním jeho v nevhodném oleji. Chápej, jestli ty jako uživatel máš vůbec šanci životnost ovlivnit ;-)
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Zahradaa
Příspěvky: 8
Registrován: úte úno 07, 2023 14:40

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od Zahradaa »

To je dobrá pointa .. :( a nemůžu přesvědčivě říct, že to je tak, či onak. THP prošlo několika generacemi úpravy rozvodů, protože samo PSA uznalo, že v prvních motorech ten řetěz byl špatně navrhnutý. Předělávaly se vodítka, napínák i samotný řetěz.. Takže si myslím že z větší části je to konstrukčně špatně, ale napomáhá tomu i olej.. Jelikož motor má tendenci karbonovat a může tak časem docházet k LSPI a postupně se vytahávat. V kombinaci s oběma faktory je to destruktivní .. :D :cry: .. Jsou případy kdy prasknul v nájezdu 50000.. Já ho měnil ve 125 a řekli mi že byl trochu vytahaný ale nic hrozného, což mě potěšilo do jisté míry.
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od Shi »

Zahradaa píše: Právě že je sranda že se dají dohledat uživatelé, kteří u tohoto skvostného motoru měli už během prvních 20 000km spotřebu přesně jakou uvádím .. :D :D Pak co si pamatuju, tak na jednom fóru byl pán co měl nějakou C4 nebo možná C5 nevím a ve 12 000km volal do servisu kvůli spotřebě oleje že má 1L na 2000km, tak ho poslali do pryč ...že to je v normě
Prvních 20 000 km není moc vypovídajících protože probíhá záběh a spotřeba oleje je u všech aut trochu vyšší. Proto jsem jako referenci stav uváděl těch cca 30 až 50 tisíc Kč, to je motor v nejlepším stavu.

1L na 2000km sice je podle výrobce v normě, ale normální to teda není. Mé oblíbené značce se to povedlo když ve výrobě kdosi nasazoval pístní kroužky vzhůru nohama - postiženým zákazníkům taky zpočátku tvrdili, že do 1L/1000 km to je v normě ...

Pokud motor baští takto olej, tak je rozumné držet se olejů C3 coby alespoň částečná zvýšená ochrana katalyzátoru.

Každopádně bych doporučil používat čistící aditivum do paliva (třeba VIF) a používat olej, kde se výrobce chlubí ne čistotou motoru, ale čistícími účinky - není to bohužel totéž. Moje oblíbená značka to má v popisu v angličtině jako "excellent/very good detergent and dispersant properties".
Naposledy upravil(a) Shi dne stř úno 08, 2023 14:06, celkem upraveno 1 x.
Zahradaa
Příspěvky: 8
Registrován: úte úno 07, 2023 14:40

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od Zahradaa »

Tak teď popravdě nevím jakou cestou se vydat. Ideálně bych chtěl co nejvíc omezit spotřebu oleje a zároveň neohrozit motor. Tudíž se jeví tam dát něco viskóznějšího než je ten standard 0w30 Ineo first. Ale zároveň to nesmí být moc husté aby se včas napnul řetěz .. :D A jako bonus bych tam viděl API SN kvůli LSPI . Jestli to teda chápu správně z předchozích příspěvků ...
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od jarson1 »

...lspi....chcel si napesat SP nie?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od Shi »

Šáhněte po Mobil 1 ESP 5W-30 - dá se koupit za dobrou cenu a je to zatraceně dobrý olej. Nevím jaký máte předepsaný interval výměn oleje, ale určitě nepřekračujte 10 000 km. Pokud nevíte jak často byl olej měněn, tak prvních pár výměn bych výměnu zkrátil na 5000 km, protože kolem 10000 km má olej i v čistém motoru dost a začíná to postupně vzdávat. A přidávejte do benzínu ten VIF nebo nějaký podobný přípravek.

Spotřebu oleje sledujte a kdyby se to zhoršovalo, tak je potřeba to řešit radikálnějšími prostředky - dekarbonziace BG je dobrý nápad.

0w nebo 5w nemá smysl v našich klimatických podmínkách moc řešit - mělo by to nějaký malý význam, kdybyste jezdil krátké trasy.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od Pitris »

Asi by šel i Mobil1 ESP 0w40 (já bych však v tom případě šáhnul po FS bo pokud výrobce motoru připouští tak brutální spotřebu oleje, tak by to katíku vadit nemělo), ale netuším, jak dalece je složení podobné s olejem ESP 5w30 bo "céčkové" oleje jsem nikdy neřešil.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od Shi »

Katíku to úplně dobře nedělá, protože nám odešel v cca 150 000 km katalyzátor a souvislost s tím, že auto kvůli konstrukční vadě začalo žrát olej tam vidím - používaly se A3/B4 oleje a to auto jezdilo převážně dlouhé trasy. Aby toho nebylo málo, tak aftermarketový katalyzátor Bosal vydržel 15 000 km/1 rok a pak se rozsypal, takže jsme pokorně uvalili ranec za originální a ten funguje dle očekávání už sedmý rok bez problémů.

Tak brutální spotřebu připouští každý výrobce a katalyzátor tomu přizpůsoben nebude, protože ho není jak přizpůsobit. Takže snaha používat oleje C3 mi přidej rozumná a naopak pokud auto olej nežere, tak je podle mě jedno jestli je olej "A/B" nebo "C".

Hloupé je, že když jsem prolezl nabídku Ravenolu, tak olejů s deklarovaným vysokým čistícím účinkem, které by byly C3 je jako šafránu a patří k tomu nejdražšímu, co se u Ravenolu dá najít. (Ravenol REP, Ravenol RNV).
Zahradaa
Příspěvky: 8
Registrován: úte úno 07, 2023 14:40

Re: Olej PSA dle B71 2312

Příspěvek od Zahradaa »

Díky všem za rady, ještě si nechám projít hlavou co to bude, ale určitě to bude něco z doporučeného :wink:
Odpovědět