0w-40 c3 zakazane do DPF?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Mi_t_is
Příspěvky: 4
Registrován: sob zář 17, 2022 12:21

0w-40 c3 zakazane do DPF?

Příspěvek od Mi_t_is »

Caute, podla original service manual ide do jeep 2.8 crd (motor povodom z 2005) toto odporucanie:

Engine Oil - Diesel (without
Particulate Filter)

Use SAE 0W-40 diesel engine oils confirming to API Quality CI-4 or
CJ-4. For countries that use the ACEA European Oil Categories for
Service Fill Oils, use engine oils meeting the requirements of ACEA C3
and approved to MB 229.31 or MB 229.51.

Engine Oil - Diesel (with
Particulate Filter)

Use SAE 5W-30 diesel engine oils conforming to API Quality CI-4 or
CJ-4. For countries that use the ACEA European Oil Categories for
Service Fill Oils, use engine oils meeting the requirements of ACEA C3
(LOW ASH) and approved to MB 229.31 or MB 229.51.

zvyraznil som tucnym pismom rozdiely, pride mi cudne ze do auta bez DPF pchaju ACEA c3 a rovnake normy ako do auta s DPF filtrom.

Preco nemozem pouzit pre druhu moznost a teda 2.8 crd s DPF olej napriklad:
Valvoline SYNPOWER MST C3 5W-40 ktore splna MB 229.51 + ACEA C3
pripadne
Mobil 1 ESP X3 0W-40?

pripadne na hulvata :) DYNAMAX PREMIUM ULTRA PLUS PD 5W-40, ktory splna vsetko
SAE 5W-40
ACEA A3/B4/C3
API SM/CF
VW 502.00/505.00/505.01
BMW Longlife-04
MB 229.51
Ford WSS-M2C917-A
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: 0w-40 c3 zakazane do DPF?

Příspěvek od rousini »

Motor je stejný a filtru pevných částic je mimo zbytkové popela vše ostatní u paty.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 0w-40 c3 zakazane do DPF?

Příspěvek od Pitris »

Mi_t_is píše:Preco nemozem pouzit....
Můžeš. Jestli i ten servisní manuál je z doby před 15 - 20-ti lety, tak v té době oleje 0w40 s C3 (potažmo s nižším obsahem saps pro DPF) nebyly. Tehdy se to teprve "rozjíždělo" a oleje pro DPF byly k dispozici jen v 5w40 a 5w30. A pokud v té době některý výrobce požadoval pro olej přísnější parametry než obecná norma ACEA nebo API, specifikoval to firemní normou - např. ta MB norma.
Já jsem sice zastáncem toho že olej pro motory s DPF má přijít právě a jenom do motorů s DPF, leč tady se razí teorie že dnes je to už jedno, a že olej pro DPF se dá nejen tam, ale i do starších motorů bez DPF. Snad ano, bo v současné době ty oleje pro DPF jsou už prý stejně kvalitní jako ty které pro DPF nejsou. Dřiv však bylo v olejích pro DPF méně aditiv - hlavně ZDDP, které potřeboval motor, ale pro ten filtr to bylo špatně. A tak vznikly "low saps" oleje, ovšem ze začátku nebyly na ochranu motoru nic extra :( Tehdy to byly jen 5w30 a 5w40. Nyní jsou i v 0w30, 0w40, 5w50, a i v těch "obarvených vodách" 0w20. Co je však důležité je interval výměny toho oleje, a výrobcem uvedené kilometry nebo čas by mělo být maximum, a ve velké většině připadů je lepší olej vyměnit i dřív :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mi_t_is
Příspěvky: 4
Registrován: sob zář 17, 2022 12:21

Re: 0w-40 c3 zakazane do DPF?

Příspěvek od Mi_t_is »

Mozem pouzit teda:
VALVOLINE ALL CLIMATE DIESEL C3 5W-40
API SM SN/CF
ACEA C3
VW 502.00/505.0/505.01
Ford WSS-M2C917-A
MB 226.5/229.31
GM Dexos 2
BMW LL-4
Porsche A40
Renault RN0700/0710

pripadne:
Valvoline SYNPOWER MST C3 5W-40
ACEA A3/B4
ACEA C3
API SM
API SN/CF
BMW LL-04
DPF EURO 4
DPF EURO 5
FORD M2C917-A
GM dexos2
LPG
MB 229.51
PORSCHE A40
RENAULT RN 0700
RENAULT RN 0710
VW 502 00
VW 505 00
VW 505 01

nerad by som tam daval 5w30 alebo 0w40 - myslim ze 0w nebude vhodna a radsej pouzivam 5w ako dostatocny
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: 0w-40 c3 zakazane do DPF?

Příspěvek od rousini »

5W-něco je dostatečný, použít můžeš oba. MST firemní okecávačkou a cenově vypadá na vyšší produkt. TL jsem neviděl...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 0w-40 c3 zakazane do DPF?

Příspěvek od Pitris »

Z těch Valvolinů by SynPower měl být na kvalitnějším (plně syntetickém) základu, použít se ale (za předpokladu správně zvoleného intervalu výměn) dají bez obav oba.
A jen na upřesnění - olejů 0w40 netřeba se obávati. Ale ano, SAE 5w40 je u nás plně dostačující.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: 0w-40 c3 zakazane do DPF?

Příspěvek od Shi »

Já si myslím, že autoři manuálů ten popis vhodných olejů docela dost flákají.

0w mohlo být neoblíbené z důvodu obav zvýšeného pronikání oleje do paliva se studeným motorem - v době nástupu DPF asi nebylo dost zkušeností s kombinací 0w a DPF.
Některé "závodní" 5w-40 mohou mít tako vysokou viskozitu, že by to třeba už nemuselo dělat dobrotu.

Ale proč jednou lze pouze 0w-40 a podruhé pouze 5w-30, to smysl nedává, leda že by auto s DPF mělo nějak jinak udělaný tepelný management (jiný termostat, chladič oleje atd), ale i tak je to podivné.

Běžná 5w-40 C3 je k nerozeznání od 5w-30 C3, takže bych se uvedených 5w-40 vůbec nebál.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: 0w-40 c3 zakazane do DPF?

Příspěvek od jerome »

Ak tam máš DPF tak sa drž ACEA C3 :!: :idea: a...
Pitris píše: A co jde o SAE, tu zvol podle typu jízd:
0w30 - hodně mrazivé starty a kratší jízdy
0w40 - hodně mrazivé starty i delší jizdy
5w30 - časté starty, běžné ježdění
5w40 - časté starty, krátké i delší jízdy
10w30 - musel bys najít s B3/B4 a mít málo studených startů a nejezdit dálky
10w40 - málo studených startů a delší jízdy.
A co jde o interval výměny:
krátké jízdy do 10-ti tkm
delší s málo starty do 15-ti tkm nebo co rok. A ty kilometry jsou MAX. Raději po míň.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Mi_t_is
Příspěvky: 4
Registrován: sob zář 17, 2022 12:21

Re: 0w-40 c3 zakazane do DPF?

Příspěvek od Mi_t_is »

Ano mam DPF preto si davam na tom tak zalezat, keby som nemal DPF je to takmer jedno :)
Ok nabuduce siahnem namiesto 5w30 po 0w40 alebo 5w40. Skoda ze neviem najst moj oblubeny valvoline maxlife v 0w40 alebo 5w40 c3 :(

Dakujem za rady.

Ono pozeram to hlavne kvoli tomu co som nasiel v clankoch na internete :).

Vámi vyhlédnutý dieselový čtyřválec 2.8 CRD bohužel doporučit nemohu. Největším nebezpečím je zadírající se kliková hřídel. O tomto problému dnes všichni skalní fandové ví a motoru se (zvláště ve spojení s manuálem) raději vyhýbají. A to i z jiných důvodů.

Zdroj: https://www.tipcars.com/magazin/poradna ... 8-crd.html

Motor 2.8 CRD má sice dobrý mechanický základ, ale je velmi citlivý na stav a kvalitu oleje. Evropské modely měly interval rok nebo 20 000 km, při náročnějších podmínkách zkrácený na 10 000 km nebo půl roku. Od roku 2010 byl interval prodloužen až na 25 000 km a to už je moc. V motoru je pak 6,6 litru oleje. Mimochodem, olej musí plnit normy MB 229.31/229.51 a API/ACEA CJ/C3, pro verzi s DPF se používá viskozita SAE 5W-30 a samozřejmě typ oleje se sníženým množstvím popelu, pro starší verzi bez DPF pak SAE 0W-40.
Čtyřválec 2.8 CRD proslul zadíráním na klikové hřídeli, ale zpravidla jde o verze z terénního Jeepu Wrangler v kombinaci s krátkou manuální převodovkou (převod 4,1 místo 3,21). Také bude hodně záležet na způsobu používání auta. Tyhle velkoobjemové čtyřválcové diesely obecně nemají v oblibě vysokorychlostní přesuny po dálnicích s motory v otáčkách a nejde jen o tento 2.8 CRD od VM Motori, ale i o konkurenční motory podobné koncepce. Je potřeba tomu upravit servisní plán a měnit olej brzy, pokud se tak s autem často jezdí.

Pětistupňový automat má delší zpřevodování, což otáčky na dálnici sníží a motor nebude tolik zatěžován. Pětka má převod 0,67, finální převod je 3,73, a celkem je tak ten poměr na poslední rychlost 2,5. Na poslední převod v 1 000 otáčkách za minutu by tak auto teoreticky jelo 55,8 km/h. Naproti tomu manuál se šesti rychlostmi má převody nakrátko za sebou, šestka má převod 0,838 a finální převod je 3,55. Celý poměr je tak na šestku 3,0, tedy kratší. V 1 000 otáčkách tak pojede auto pomaleji, 46,7 km/h. To znamená, že na dálnici bude motor ve stejné rychlosti více točit, více řvát a více se namáhat.

zdroj: https://www.garaz.cz/clanek/testy-ojeta ... v-21008357
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: 0w-40 c3 zakazane do DPF?

Příspěvek od jerome »

Ďakujeme za technické okienko :) ja len doplním,že podobný problém mal aj bráška Sorenta a to Hyundai Santa Fe ale s verziou motora 2.2 CRDi. Skoro každá s týchto jazdeniek je "kočka v mechu" (hlavne starší užívatelia tohto fóra si určite pamätajú tento legendárny "chyták" na deti :mrgreen: ) Následná oprava týchto ročníkov je v tejto dobe prakticky nerentabilná. Zažil som to osobne a čo som čítal vtedy články okolo tohto problému tak výsledok bol upchaté sitko (tu skôr sito :) ) od karbónových nánosov. Samozrejme je to späté v dodržiavaní priblblých intrevalov :roll:
Hlavne nebuď smutný,že nemôžeš nájsť svoj oblúbený olej. Tomu motoru je to šuma fuk či tam dáš Valvoline alebo Shell atď... Dôležitá je jeho výmena v pravý čas :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: 0w-40 c3 zakazane do DPF?

Příspěvek od Shi »

Když výrobce píše že do auta s DPF patří 5w-30 a ví se že motor je na olej háklivý, tak bych šáhl po Mobil1 ESP 5w-30, protože v rozumné cenové hladině nic lepšího na trhu stejně není.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: 0w-40 c3 zakazane do DPF?

Příspěvek od jerome »

Súhlasím :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět