VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

Tož ok :wink:
Mas pravdu historia europskych motocyklov je bohata - hlavne taliani, briti , nemci. Pred vojnou. Japonsko sa v tomto zobudilo az po vojne. Kym sa v 1959 v Man neobjavila prva Honda nikto o nich nevedel. To je fakt. Iste na niecom museli stavat. Ako ked spisovatel sa najprv musel v skole naucit pisat.
Ale dostudujem...hlavne ma zaujma kde
ti figliari okopirovali v-tec :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od yosemitak »

Tak zpet k tematu a pro zopakovani a pro ty, co to nevi: (nektere) VW prevodovky maji skutecne kontrolni sroub technicky jenom tak na okrasu, resp. po jeho otevreni muze vytect trochu oleje, ktery v te provodovce ale ma spravne byt. Pokud se plni olej dokud nezacne vytekat kontrolnim otvorem, tak v ten moment ho tam muze byt stale malo. Zalezi podle konkretniho modelu a prevodovky.

Na dovysvetlenou viz pan Sixta:
Výška hladiny oleje v převodovce se musí kontrolovat pouze tak, že olej vypustíte (výpustní otvor + jeden ze spodních čepů vidlic – obrázky nahoře) a poté nalijete do převodovky předepsanou olejovou náplň tj. 2,1l +0,1. Olej se nalévá do převodovky po demontáži jednoho z horních čepů vidlic nebo odvzdušňovací zátkou (zdlouhavé pracné – malý průtok 6mm) – nedoporučuji.

Na tomto obrázku jasně zřetelný rozdíl ve výšce olejové náplně. Informace o této změně platí již od roku 2011 pro převodovku 5°- 6° MQ200 – 02T, 0AF a dalších podobné koncernové VW konstrukce.

Obrázek
Osobne jsem tam zbyvajicich cca 2-3 deci tlacil prave pres odvzdusnovaci nipl (velkou 100 ml strikackou puvodne na proplach usi, a cca 5-6 mm silikonovou hadickou), bylo to pomale, ale zase ne tak dramaticky.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od dany01 »

tu Pitris: pozri ja nemam nič proti Japoncovi - zatial so ho nevlastnil, ale jazdil som ich-napr. Type R na Slovakiaringu. Proti Korea som nemal tiež nič (fandil som im)i ked to boli kopie Japan - bohužial pokial som si ho nekupil za svoje a neskutočne sa nepopalil....(čo poznam ludí a tiež kupili Koreu, viac si ju nechcu kupiť, okrem vtedy dobrej ceny nič viac...., bohužial teraz už aj Korea je draha). Mne neskutočne vadí hluk v aute, ja radio nepočuvam, chcem mať ticho, a nikdy som sa nezastaval VW-preto ma vytáča ked mna niekto nazyva - "koncernak"alebo ako to nadavate...( v principe mi to je jedno, kazdy sa ukaže nejako , ked nema argument). Kedže som mal dlhoročnu realnu skusenosť s autoparkom - 300 a viac aut, viem posudiť aky je feeling z jazdy na roznych značkach, od VW, cez Francuzov, ostatnych nemcov, Korei, atd.
Mam grupu lebo mi najviac sedí jej spracovanie, kvalita vypracovania, ticho na palube, pohodlnosť a jednoznačne uživatelsky dobrý feeling pre mna. Ano zabludil som aj inam ale velmi rychlo som pochopil , že "tudy cesta nevede...", ale to neznamená že z Grupy budem "posrany" a bojovať za ňu do krve....
Co sa tyka dielov , nechcem sa s Tebou priet , ale hoci sa aj stavim o Deluxe že na Japan/Korea nezoženieš diely v takom rozsahu ako na EU autá-znova mam skusenosť bracho mal Toyotu, ja som mal Koreu - tak niečo o tom viem. Nechcem sa rozpisovať- aj tak som napísal viac než dosť, ale ak chceš a maš čas tak si pozri sem tam volant.tv, kde teraz posledné video je o prusere Mazdy, už sa chystá pruser Toyota, Subaru, atd. Točí sa to v Japgarage - vychyrený servis na Japan autá, kde chalan nestranne-nezaujato rozpráva hlavne o Japonských autách, aj voči iným a kedže je nestranny nešetrí Japan a ked vie povie aj na EU autá. A aj on spomina sem tam diely na Japan, že vela krat origo za "raketu", lebo kvalita a dostupnosť je problém pri aftermarkete.....
Nedavna skusenosť - Renault Megane, vcelku sa mi tie autá zvonka pačia, tak jazda par 100 km a vedel som že to neni ono.Proste nie, rychosti akoby som varil s varechou v hrnci,spracovanie nič moc, jazda nič moc, bracho ma Kadjar tiež tiche,spracovanie otras za tu cenu- stary Avensis čo mal bol na tom lepšie ale značka zla..., je rad že ma radšej Renaulta. Peugeot 308 - tichučké, spracovanie nič moc ale lepšie ako Renault. Takto by som vedel pokračovať, ale neni dôvod.., ani obsah fora.....
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1741
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od kornel »

dany... japgarage poznam veľmi dobre a osobne :D (Zdeno Luknár je pán mechanik virtuóz a špecialista na JAP a tiež kvalitné cukrik-prestavby agregátov aj na závodné účely)
Mazda :arrow: má prúser len ten dízel (dizle u JAP ma vôbec nezaujímaju, keďže JAP a nafta to je len vynútené zlo... kto chce dizla, mal by sa pozrieť iným smerom to je fakt)
Toyota :arrow: (prúser bol znova v podstate len dízel... detto)
Subaru :arrow: (tu áno, to uznávam.. Subi je prúser sám o sebe :lol: ... blato motory a to aj tie skvosty v STI, ktoré sú v drvivej väčšie plne zrelé na veľku GO do 100tis.km :roll: )

P.S. čo som zmienil o TSI je proste tak (mimo to že 2.0TSi mám v jednom z mojich áut).. sú to bohužial aj po 15 rokoch stále nedotiahnuté "skvosty"... no aspoň tie rozvody už nezlyhávajú a nežerú olej viac ako benzín už aj po 50tis.km
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od dany01 »

ano to sedí, všetky automobilky majú s niečím problém, to by sme mohli písať do aleluja .....,preto poukazovanie na jednu značku ma vytača. prusery majú Peugeot-a jeho grupa, MB, BMW, taliani,Japan, Korea, no všetci.
moj nazor je, že 99% ludí nevie autá používať, za čo ani to neštastné TSI nemôže - vymenné intervaly, plný plyn po štarte, jedno či teplý-studený motor, kratke jazdy, atd.
a ked sa začneme baviť, o typoch motorov - bez priameho vstrekovania , tak je jedno či to je motor z EU, USA, Japan, Korea, lebo tie motory su jednoduche-(nech mi je prepáčené,zas uvediem fakt, na plyn Japan/Korea neboli vhodné ,mali "blatové"materiály), primitívne , na ktorých sa nemá čo pokaziť.
ja sa držím mojej skusenosti-vačšinou som mal grupu - oleje mením 10 tis. km, mal som Polo TDI, Roomster TDI, oct 1 tdi, oct 2 - stale u mna, golf tdi, Kia crdi, clio benzin, felicia benzin, každé auto dostalo čo má a nebol s ním problém. Kia aj ked by dostala čo treba to proste nedala - omyl vyroby.
V rodine a okolí sa to hemžilo kadečím, aj odtial získané info o problémoch.
kazdé TDI malo vysoké najazdy , bez problémov, u posledného uvidím. OCT 2 momentál 383 tis. km , motor nechytený, OCT 1 išla do sveta s 1/2 mega na hrbe origo všetko na motore, preto gro vydrže každeho auta je na užívatelovi ako sa k nemu stavia.
Každy z nas ma iné požiadavky na auto, ja sa držím zažitého a naštudovaného.....
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1741
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od kornel »

- pokiaľ motor nie je vyslovene konštrukčný či materiálový prúser, tak dobrým nadštandardným servisovaním a rozumným prístupom majiteľa k štýlu prevádzkovaniu :arrow: motor sa dožije celkom dosť..
- materiálovo kvalitný a konštrukčne dobre navrhnutý motor s nedostatočným servisovaním a nedbalým prístupom majiteľa k prevádzkovaniu :arrow: motor sa dožije pomerne slušnú porciu km
- materiálovo kvalitný a konštrukčne dobre navrhnutý motor s nadštandardným servisovaním a rozumným prístupom majiteľa k štýlu prevádzkovania :arrow: motor prežije 10 krát kasňu :D
- blato motor :arrow: môžes robiť čo chceš :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

dany01 píše:tu Pitris:
Já už neříkám vůbec nic. Mám auto víc než jako spotřebák, a nestřídám je jak ponožky.
dany01 píše:....mal som Polo TDI, Roomster TDI, oct 1 tdi, oct 2 - stale u mna, golf tdi, Kia crdi, clio benzin, felicia benzin, každé auto dostalo čo má a nebol s ním problém. Kia aj ked by dostala čo treba to proste nedala - omyl vyroby....
No vidíš. Syn má roky Kiu, a nestěžuje si. A pokud si měl tolik aut tak o kvalitě těch aut toho víš málo. Každej jsme jiná člověci....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

No jo...hlavnou nevýhodou vlastníctva japonského auta je, že ich za život nestihneš dosť vystriedať.
keď nepočítam nejaponcov - moje prvé - Fiat z roku 68 a jednu Škodovečku z roku 83, tak za 35 rokov čo mam vodičák som mal vlastne iba 3 autá. resp. dve z nich stále mám. A kedže su to ako na zlosť japonci, tak zrejme zostanem skoro panic čo sa týka automobilových skúseností s inými značkami :?
Lenže ja som takto spokojný. Nevlastnil som ale jazdil aj iné samozrejme. Iste, nie 300 ako Dany01 ( oproti nemu som ako mních oproti Cassanovovi), ale aký taký prehlad mám. A je to asi fakt o preferenciách. Mne tak nejak vseobecne nesedí nič po roku 2000. A je jedno co by to bolo...Aj na svojho terajsieho civica som si pol roka zvykal.
A koncernové bolo hlavne služobaky a proste nie. Ale ako bolo povedané, každý za volantom hladá niečo iné.
Naposledy upravil(a) jarson1 dne čtv led 26, 2023 20:32, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od dany01 »

prečo zas robiš zavery, škatulkuješ ked nevieš ako to bolo.
Polo fiemné- nasledne nejaku dobu sukromné /vysoko cez 200 tis.km , prišla možnosť si kupiť znova firemné,vymena za OCT 2- už má u mna 383 tis.km, dojazdím - lepšie auto som nemal, Roomster firemné - cez 250 tis.km, super auto, jedno krivé slovo nemôžem povedať, neskutočné veci prežilo,bez ujmy, OCT1 kupené ako jazdené, odišlo s 1/2 mega kvôli hrdzi - predošlý majitel sa asi nestaral (podbehy), ale ony trpely na ne, KIA kupená nová s 0 km - velký pruser, všetci čo sme to kupili sme sa chytali za hlavu a KIA na nas "srala". Co sa týky KIA , je dôležité čo od auta čakaš a na čo si zvyknuty, Felicia držiak vystriedala Clio- išlo do sveta , ked bola možnosť kupiť firemné-super stav a cena.
čo je vela a čo je malo - za 27 rokov čo jazdím sa aj niečo prestriedalo, vec pohladu - nemam pocit že ich striedam ako papauče.....
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

...no môžem vediet iba to co napíšeš. Nie som telepat. Prepáč. Písal si o "dlhorocnej skusenosti s autoparkom o viac nez 300 autách".... následné vysvetlenie tento udaj naozaj značne okresalo. Ale to som nemal ako vediet, ze ano. Už som si fakt myslel , že máme dočinenia s ďalším broukom Pytlíkom :D
O tvojej peripetii s Kiou viem. Je to na nasratie.
A nechcem sa natahovat na hlúpostiach. Ja som stará škola a mam rad staré auta a hotovo.
Ty to mas zase tak nejak praktickejšie ako vidím a aj to je v poriadku.
Takže čo? necháme toho?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

jarson1 píše:...som stará škola a mam rad staré auta a hotovo...
#me too... :) Od r. 1976, co mám noty na auto, vlastním šesté...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od dany01 »

skusenosť s autoparkom u mna znamenala že som pracoval vo firme a staral sa o autopark - najviac bolo cez 300 aut - nakup, predaj, servis, poistenie, poistné udalosti, komplet starostlivoť - od kupy cez pridelenie až po vyradeníe, predaj. či sa to niekomu páči alebo nie s grupou bol najmenší problém, ak aj boli , dostupnosť servisu na každom rohu, diely okamžite, nakup za dobré ceny (firma robila pre automotive) - nasledný predaj tiež. Samože sme mali širšiu škalu značiek - ked sa robilo pre Peugeot, technici nemohli jazdiť na SKode, ked sa robilo pre Kia, musel som nakupovať KIE, atd. Gro bola grupa ale boli aj Ople, Fordy,
tiež ma rad staré autá a byť možnosť ich kam zaparkovať- tak mam určite Trabanta, Wartburga-z dectva, z nostalgie Tatru 613, MB W 124, Piano - tuším W 123, UAZ-posledné vojenské čo tu boli, mal som tú česť s nimi jazdiť, ked boli za babku kade tade, teraz nedostupné autíčka v dobrom stave.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

Uf...to znie skoro strašidelne...skoro ako AAA :D
Inak na vojne som bol tiez v autoparku. Ale iba ako " hotovostny vodic a strojnik elektrocentral"
Ale skladba tam bola samozrejme ina.
"Moje boli Pv3s a jedna " buchanka" :D
A moc sme toho teda nenajazdili. Niektore masiny vychadzali z hangarov len na jarne a jesenne prechody. 300 metrov na plac a 300 metrov spät. :mrgreen:
Inak este do nedavna sa dali kupit z tzv.nevyuzitych zasob. Stav - totalne uloženky, len utriet prach :)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od yosemitak »

yosemitak píše:Tak zpet k tematu...
No dobre, tak ne. :D
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

Sorry 8)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět