Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

HeimdallCZ píše:Pokud by byly zapečené stírací kroužky jak zmiňuje Jarson, tak je mi jasné, že by nebylo od věci spíš vyzkoušet něco na uvolnění/vyčištění....
Na uvolnění pístních kroužků nabízí něco třeba značka BG, nebo (dražší) Bishop's.
A tuším že i Millers
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jarson1 »

No, aby bolo nedoslo k nedorozumeniu. Ja netvrdim, ze problem v tomto pripade je v kruzkoch.Diagnostiku cez net bez toho aby sa to videlo si fakt nedovolim. Je to ale jedna z troch hlavnych / najcastejsich pricin. Dalsia velmi častá su tie gufera a tretia, menej znama , ale casta, je porucha odvetrania klukovej skrine, ked sa olej vo zvysenej miere dostava do sania cez system recirkulacie spalin.
Tu ako H...CZ sam vyssie uviedol sa uz teraz priklanam k verzii s ventilovymi guferami. Uroven spotreby by tomu aj zodpovedala. Myslim , ze ostatne by teda malo byt este v dobrom stave, aj ked nemozno samozrejme takto vylucit , ze aj tu uz isty podiel bude.
Teda by som postupoval tak, ze by som dal opravit / vymenit tie gufera. Podla toho , ci to technicky pojde bez demontaze hlavy alebo bude nutne ju zhodit, by som nasledne riesil bud hned aj vymenu stieracich kruzkov( ak uz bude hlava dole) alebo len pouzitie niecoho na vycistenie ( kludne preventivne) . Bud spomenuty na to urceny pripravok, alebo olej s cistiacimi vlastnostami a to na 2-3 skratene intervaly. Tu mam dobre skusenosti s shell olejmi.
Toto by som urobil ja.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9849
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Colommbo »

Netvrdím, že kolegovi tazateli změna viskozity oleje (i v případě že jsou příčinou ventilová gufera) nepomůže, jen jsem napsal, že v mém případ se minula účinkem. Jako nejjednodušší zkoušku bych volil už Pitrisem zmíněný Valvoline MaxLife 5W40 s aditivy pro motory s vyšším nájezdem, Shell HX Ultra bude asi mít lepší čistící oučinek, v tomto případě však ztvrdlá gufera ventilů netřeba čistit.
Sám jsem výměnu gufírek odkládal jen a pouze z důvodu nutnosti demontáže hlav motoru V6. Jakmile jsem však dostal nabídku mekánika, že to umí bez demontáže hlav, šel jsem okamžitě do toho a vyplatilo se to. Pouze mekánik pak prohlásil, že takovou výměnu na V6 motoru už radši nikomu slibovat nebude, bo to byl, zejm. na dvou zadních válcích, neskutečný voser... :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jarson1 »

Ano, max life ma v sebe prisady na "ozivenie stvrdnutych " tesneni, zial myslim , ze na vec ako je gufero bude kratky. Nakoniec mam pocit , ze aj ty si ho skusal ...a nakoniec predsa došlo na vymenu geferok.
Myslim, ze by som gufera vymenil rovno a usetril cas na experimenty. Nehovoriac o tom , ze ak zatial nie su piestoch a krúžkoch nejake vaznejsie usady, tak ponejakej dobe takto spalovaného oleja by vysoko pravdepodobne uz boli.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jerome »

HeimdallCZ píše: Forda vlastním 7let najel jsem sním 160tkm a slouží věrně, tak
se ho úplně ještě zbavovat nechci, na druhou stranu pouštět se u r.v 2002 do GO motoru, nevím jestli se mi to vyplatí. :( Spíš mě teda zajímalo, jestli by eventuálně mohla změna oleje trochu pomoc, nebo naopak uškodit. Díky
Záleží v akom stave je. Ak je zachovalý, tak možno by nebolo na škodu spraviť GO a potom už používať "poriadny" olej :) :wink: Takýchto kúskov už bude menej a menej :|
Či ti pomôže zmena oleja ti nezaručí nik. Chce to len skúsiť :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9849
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Colommbo »

J1: Však o MaxLife píšu jako o nejjednodušší zkoušce, taky nutno počítat s tím, že případná změna se neprojeví hned. Prostě zkusit a uvidí se. MaxLife jsem použil na první dva intervaly až u současného eMBéčka, do motoru Omči jsem jej nelil.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jarson1 »

Ach tak. Tak sa mi to trochu poplietlo.
Takze ok. Jeden interval s tymto olejom myslim by mal stacit aby sa zistilo, ci to ucinkuje alebo nie. Za pokus to stoji, alebo ako vravievala tvoja babicka "za skusku nic nedas" :)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od tonny »

HeimdallCZ píše: Forda vlastním 7let najel jsem sním 160tkm a slouží věrně, tak
se ho úplně ještě zbavovat nechci, na druhou stranu pouštět se u r.v 2002 do GO motoru, nevím jestli se mi to vyplatí. :( Spíš mě teda zajímalo, jestli by eventuálně mohla změna oleje trochu pomoc, nebo naopak uškodit. Díky
Škoda, že jsi 5W-40 A3 nedával již od začátku, co ho vlastníš. Dal bych klidně VV MaxLife 10W-40, pokud u Vás teploty nejdou pod -20°C, pak na zimu ML 5W-40.

Čističe používám celý motoristický život, vždy bez problémů do loňska, kdy jsem druhý den po koupi ojetiny do Ford Maverick 2,3i 200tis km dal jen půl lahvičky přípravku od MO a SSL 0W-40, začal chrastit rozvodový řetěz (domnívám se) na volnoběh, buď to mohlo mít vliv nebo jsem si toho předtím nevšiml. Původní olej 5W-30 byl už na měrce černý, přitom najeto na něj 10tis km, do plánované výměny ještě 5tis km. Co vyteklo s 1/2 čističe, černota jak u nafťáku. 0W-40 jsem vylil po 300km a také černý. Nyní najeto asi 7tkm, půjde ven a místo něj ML 10W-40 ale nečekám, že se zvuk změní. Chtělo by to vyměnit ten rozvodový řetěz ale až bude doma Explorer. Na fórech jsem zjistil, že ty řetězy často mění při těch 200tis km.

Pístní kroužky jsem uvolňoval dle návodu s produkty Bishops´u Toyoty Camry 2,4VVTi najeto přes 400tis km, to bylo ale díky majiteli, který tam od autorizovaného servisu (do 320tis km) neudělal nic, možná ani nevyměnil olej, zapečeno nahoře pod víkem ventilů, hrůza. Ale motor šlapal (Japan Toyota) bez problémů dál a nekouřil. U výměny po 10tis km chyběl asi 1l. I rozvodový řetěz v pořádku.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Pokud bych já něco použil, tak asi Millers. Působí na mě nejvěrohodněji....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Markez
Příspěvky: 8
Registrován: čtv pro 23, 2021 11:46

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Markez »

motory mondeo 18i znám jsou i v Mazdě 6 mám dvě mondea dávám jedině 5w40 A3 tu vodu at si strčí do prdele u jednoho jsem si dělal go dělají to kroužky but špatnej olej F 5w30 nebo ho tam majitel auta nechával dlouho tak jak to chtějí výrobci a po pěti letech třeba koupit zas nové auto v jednom mám Elf NF5w40 SL,druhej dostal Total energy 900 5w40 SN měnit 8-9 tis vic olejum nevěřím pokud má olej i chladit motor a nechá se tam dlouho /hlavně v letních podmínkách / tak začne motor karbonovat a zapejkat a to je ten průser.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jerome »

Amen ! Tak nejako to vidím aj ja ;)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
taven
Příspěvky: 7
Registrován: sob dub 08, 2023 11:10

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od taven »

Mám takový velmi specifický dotaz týkající se vhodného oleje pro Ford Fiesta s čtyřválcem Sigma 1.25. Hledal jsem, několikrát tu tyto motory už padly, nicméně jsem v trochu specifické situaci. Kupuji totiž tak trochu raritní auto z roku 2013, ovšem s nájezdem pouhopouhých 9 tisíc kilometrů a trvale garážované. Ponechme stranou úvahy o tom, jestli jsou kilometry pravé a té paní co to prodává je opravdu 80 :mrgreen: Auto po celou dobu jezdilo poměrně pravidelně přes léto, výhradně velmi krátké městské trasy. V zimě nejezdilo prakticky vůbec.

Auto má za sebou 2 garančky v autorizáku, poslední v roce 2018 při nájezdu asi 4500km, při kterém podle štítku u motoru nalili Ford Formula 5W-40.... což by mohlo být Ford Formula S/SD SAE 5W-40, ACEA C3, API SN/CF, Ford WSS-M2C917-A.

Manuál říká používat olej s normou WSS-M2C948-B a viskozitou 5W-20, alternativně WSS-M2C913-C a 5W-30. Pokud nelze použít olej splňující specifikaci WSS-M2C913-C nebo WSS-M2C948-B, použijte olej SAE 5W-30, vyhovující specifikaci ACEA A5/B5. Tedy už od začátku se tam asi leje olej v rozporu s výrobcovým doporučením.

Aktuálně jsem spokojený majitel dosavadního Fordu Focus MK2 1.6 74kw 2009 ze stejné rodiny motorů Sigma a před 3 lety jsem přešel z fordácké vodičky 5W-30 na 5W-40 ACEA A3/B3 (Ravenol VSI a Millers EE) a spokojenost. Ovšem to bylo u auta s nájezdem 200 tisíc km.

Ale teď babo raď, co nalít do Fiesty. Určitě né 5W-20, to je olej pro 1.0 ecoboost podle mě, né pro motory vyvinuté v 90. letech. Ale jinak, nalili byste fordí vodu 5W-30 a nebo něco plnotučného? Auto je sice defakto nové, stěží zajeté, ale přecejen má už 10 let... Teď bude z 95% jezdit denně 2x25km v kombinovaném provozu mimo město + popojíždění v pražských kolonách a to i se studeným motorem a a minimem dálnice. Olej si měním sám, takže bych rád interval max. 10 tisíc km na výměnu a první výměnu bych zkrátil maximálně na polovinu. Rád se svezu a 60 koňový motor bude nutné točit, dám mu teď pár tisíc km na "druhý" zájezd, ale pak počítám, že se pravidelně na 5 tisíc ot. podívám.

Zvažuji následující:
Ravenol FO 5W-30 ... plní výrobcovu normu
Ravenol HCL 5W-30 ... docela drahý
Ravenol VSI 5W-40 ... mám vyzkoušený, ale je drahý
Repsol Elite Competicion 5W-40 ... super cena
Fuchs Titan SuperSyn 5W-40 ... super cena
Valvoline Maxlife 5W-40 ... mám koupený na další výměnu do Focuse, ale třeba by desetiletá těsnění Fiesty také nebyly proti, nevím nevím...

Děkuji za vaše názory, co byste použili vy. Je to sice můj první příspěvek sem, ale už delší dobu forum pravidelně čtu, takže jsem snad trochu v obraze a úplně mimo můj dotaz není, takže se jen omlouvám za jeho délku :roll:
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rousini »

Ford normu klidně ignoruj, použij 5W-(30)40 a klidně sjednoť olejové hospodářství...
Vůbec nehledej svatý grál, dej tam slušný olej a měň 5/10 kkm (městský/kombinovaný provoz).
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jerome »

Pri tomto motore a jazdnych podmienkach je prakticky jedno, ktorý olej pouziješ. Či už z tých spomenutých,alebo ten čo lial servis,ba aj odporúčaný FF 5W30. Hlavné je, že si zvolil rozumný interval jeho výmeny a keď sem tam kukneš na mierku,tak ho po rokoch môžeš predať v stave akom je dnes :)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Viděl bych to stejně jako rousini a jerome :wink:
A z těch Tebou psaných bych já nevybral ten Ravenol FO a dal třeba ten Valvoline Maxlife (když už ho máš doma, a do Focuse koupíš další) :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět