Spojka, montáž - čistota práce

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Ferdinand
Příspěvky: 82
Registrován: ned bře 14, 2021 17:32

Spojka, montáž - čistota práce

Příspěvek od Ferdinand »

Zdravím, mám dotaz ohledně čistoty práce obecně na motoru. Měnil jsem spojku a kolega mi pracoval holými rukami. Asi to dělá kde kdo, ale mně by zajímalo, jestli nějaké ty otisky z páky s ložiskem, přítlačáku a lamely zmizí provozem a vlivem teplot?

Pak jsem dumal nad tím, jestli je potřeba dodržovat původní pozice šroubů třeba u přítlačáku nebo poloos nebo to není nutné. Dílenské příručky často hovoří, že je třeba dávat vždy šrouby nové, což mi někdy přijde škoda, když původní jsou dobré.

Díky
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka, montáž - čistota práce

Příspěvek od BigBang »

Asi bych se vyvaroval zbytečného matlání holýma rukama na třecí plochu přítlačáku a setrváku, ale na funkci rostlináře to ve výsledku mít nebude. Co se týče šroubů, tak dávat je na původní pozici, je zbytečné. Ve výrobní toleranci je tak malá odchylka, že je to zbytečný řešit. A co se týče používání nových šroubů, tak ty se mění z důvodu utahování na "mez kluzu". Samořejmě záleží, ale když to bude M10 utažená na 90 Nm, tak bych jí vyměnil, kdyby to byla M12 utažená na 50 Nm, tak bych jí opakovaně použil, i když by návod hovořil jinak...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Odpovědět