Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od tonny »

Iridiový svíčky měnit s olejem? To je docela luxus. Já Denso IK16TT v Exploreru s lpg měním kolem 50tis.km, no problém.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Petr
Příspěvky: 50
Registrován: pát pro 13, 2019 12:47

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Petr »

Psal jsem že měním svíčky NGK s olejem každý rok. A ty Ukrainsko russké Bosche iridia jsem vyzkoušel poprvé a naposled. A už jsem je vyhodil do KOŠE. :wink:
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od BigBang »

Colommbo píše:Úplně netuším, co přesně znamená zkratka EPC, mám jen dojem, že je to snad něco kolem palivové směsi a jejího řízení...
EPC bylo na jedničkových fabiích (na čem dalším od koncernu netuším), a byla to kontrolka signalizující chyby elektroniky motoru, ale taky se třeba rozsvítila, když odešel spínač brzd. světla apod. Vzhledem k tomu, že se rozsvítila, tak mi moc neštymuje, že nebyla uložena žádná závada... Samozřejmě neplést s MIL kontrolkou (grilované kuře, ponorka, vrtulník)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Colommbo »

BigBang píše:EPC ... byla to kontrolka signalizující chyby elektroniky motoru, ale taky se třeba rozsvítila, když odešel spínač brzd. světla apod...
Tedy něco jako kupř. u Oplů oranžová kontrolka "autíčko s montážním klíčem" - krom kontrolky MIL, která signalizovala spíš problém s řízením emisí.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od BigBang »

tak tak :wink:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Libor »

O víkendu jsem měnil svíčky v motoru K20C1. Původně jsem to měl v plánu až na jaře, ale stav svíček po 35.000 km (od výroby auta) ve mě moc důvěry nezanechal. Jsou to iridiové svíce NGK ILZKAR8H8S a výrobce stanoví výměnu až po 120.000 ujetých km. Nevím, ale tohle bych si v autě po takovou metu nenechal.

Obrázek
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Colommbo »

Libor píše:...v motoru K20C1...
Ahoj, pane! Nemohl bys to, prosím, napsat normálně, abych tomu rozuměl i já...? :) Díky!
P.S. Když napíšu motor M104.992, budeš taky hned vědět, vo co go...?
P.P.S. Myslím, že s iridiovými Denso bys byl co do životnosti spokojenější. :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Libor »

Ahoj, samozřejmě.
Omlouvám se, jedná se o přeplňovaný "dvoulitr" řady K, od Hondy, v tomto případě implementovaný v modelu Civic.

Nad Denso jsem samozřejmě uvažoval :roll: Mám je ve veškeré technice doma, jenže...

Vlezl jsem jak do papírového katalogu, tak do internetového a jako alternativu k těmto NGK ILZKAR8H8S, mi to v obou případech našlo Densa VXEHC24G (řada Iridium Tought), které lze za jistých okolností zaměnit za svíce v základní řadě iridiovek (Longlife) SGHE24HCR8S. Jenže prvně jmenované nejsou nijde v ČR k sehnání a nejsem si úplně jistý, zda by základní řada Denso byla lepší, než "vrchol" od NGK. To je do diskuse.... :?:

Řadu TT, Racing, nebo Power na mé auto Denso bohužel nevyrábí.

Takže jsem zatím objednal a použil svíce identické s prvovýrobou, čili ta NGKáčka na fotce.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od BigBang »

Asi jsem slepej, ale co se ti na tý svíci nelíbí :?:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Shi »

Možná se ta svíčka trochu přehřívá, ale to bude souviset se způsobem používání auta :lol:
Seriová produkce musí vydržet i používání typu "auto, kterým se jezdí na nákup" a to platí i pro CTR, takže u CTR, kde se stabilně využívá potenciál motoru, by déle vydržely studenější svíčky.

Možná zkus výběr svíček zkonzultovat s Danym: http://typer.cz/
-----
P.S. Co bych dal za takhle hezky vypadající svíčky na své motorové pile :P
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od yosemitak »

tonny píše:Iridiový svíčky měnit s olejem? To je docela luxus. Já Denso IK16TT v Exploreru s lpg měním kolem 50tis.km, no problém.
O par desitek stranek zpet v tomhle tematu kdysi Jerry3 psal, ze iridiovy Densa vydrzi strasne navaly kilometru, z hlavy si tedka cislo netipnu (a takhle narychlo jsem to nenasel), ale i nad 100 tis. km. Ja je tehdy na jeho radu taky dal do 1.6 MPI (dnes maji cca 75 tis. km) a zcela bez problemu. Primo po vymene se motor tak neskutecne uklidnil, ze jsem se nekolikrat pri cekani v nastartovanem aute pristihl, jak jsem si rikal, ze "ty vole, ono mi to zdechlo". Motor pritom v poklidu bezel na volnobeh. :D

Necham je tam jak jen dlouho to pujde, protoze vymena na tom motoru je neskutecnej oprc (prostredni dve svicky jsou pod sanim a je to docela akrobacie s kloubovou hlavici na racne, jen jsem trnul jak mi to tam spadne a rozhodi se odtrh).
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
nomacorc
Příspěvky: 87
Registrován: úte led 30, 2018 14:50

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od nomacorc »

Ano, například Subaru má výměnný interval zapalovacích svíček s iridiovou elektrodou předepsaný na 100k km, teď z hlavy nevím jestli Denso nebo NGK, ale je to asi jedno. Samozřejmě při provozu na benzín, u LPG to bude zhruba polovina.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od jarson1 »

Myslim , ze nie je podstatne ci denso alebo ngk.

U oboch mojich japoncov mam v predpise oboje alternativy.
U toyoty su to platinky, interval 100tkm, u hondy iridiove a interval taky isty.
Pouzivam ale denso. Raz som mal v toyote este predoslej aj ngk ale uz po cca.80tkm boli tie platinove spicky dost opalene. Mozno boli falosne, neviem. V tom case sa o tom dost pisalo, ze su tu ngk falzifikaty, takze preto som ostal u densa zo spolahliveho zdroja.
Mimochodom mal som aj ngk kable a tiez sklamali. Jedna fajfka sa pri vyberani odtrhla. Ale mohla to byt vynimka. Zas tak vela skusenosti s kablami nemam. Vlastne iba tuto jednu. V terajsej toyote mam tiez ngk kable ale nejake ine - modre. Uz som to ale s tym kupil a nejako to neriesim.
Povodne na starej toyote boli bougicord ( francuzsko myslim) a boli by asi večné, lenze mi jeden nejake zvieratko načalo, takže preto ta vymena.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Hombre »

Záleží,jaký provoz svíčka absolvuje. Jestli více dlouhé trasy vesměs dálnice, okrsky a nebo vesměs město a kolem města. Jde o počet zápalů. Jestli převažuje městský provoz a kolem komína bude iridiová na 50 tisících v takovém stavu, jako ta ve 100 tisících po dálnici a okrskách. Švíčka, která má již něco za sebou se projevuje horšíma starty a taky jde spotřeba o něco nahoru.
Opotřebením se zvyšuje odtrh, ve vyšších otáčkách to nějak znát není, ale volnoběh a v nižších točkách to má tvrdší chod.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1741
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od kornel »

hlavne viac poladený upravený motor s vyššími tlakmi môže mať za určitých podmienok "problém" s vyšším odtrhom... viem že u týchto motorov hlavne v USA niektorí dosť laborujú a skúšajú vyššie odtrhy v kombinácii so snahou o silnejšiu iskru ( plasma boostre)
ja v CT-R každých 20tis.km nové originály (teraz v rámci projektu a finálneho skladania motora boli posledné sviečky vymenené po 7tis.km :D ) Podľa skúsenosti originály sú v K20C1 viac než dostačujúce a efektívne aj pre okruhové jazdy a poladené motory. Nad 500ps sa vraj už prechádza na rhutenium a upravuje odtrh.

edit.. tie Denso Iridium Tough v ničom lepšie pre tento konkrétny motor ako original nebudú.. keď už uvažovať nad niečim "lepším" tak OKADA plasma coils.. Nad čím v rámci projektu dosť vážne uvažujem (možno ako taká úplne záverečná čerešnička na veeeeľmi drahej torte :lol: )
Naposledy upravil(a) kornel dne pát pro 23, 2022 17:40, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět