Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Mirec 29 »

M6ADS 2 v 80 rokoch....kin. visko. pri 100 stupňov cca 11 :wink: a to bolo všetkým normálne...a čo dnes... :mrgreen: :idea:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jerome »

Pri 100°bolo všetko fajn,no zimné štarty katastrofa :mrgreen: Generálky na 105-kách boli bežná vec, pritom im v žilách koloval dá sa povedať plnotučný olej :idea: :!:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Mirec 29 »

Príliš viskózny monograde olej na zimu :) stále s úsmevom spomínam na 100 peťku žehličku kde mi nefungoval ( ale som nemal nepametám ) automatický sytič...kŕče v nohe každé ráno pri štarte :D
plnotučný olej jasňé viskozita pri 40 atakujúca hodnotu 100 a za tepla by to bola dnešná A5 :D tož minerál...dnes už sme na míľe ďaleko jak s motormi tak s olejmi pričom tie letné čísla sú plus mínus rovnaké ale zimné sa rapídne znižujú vďaka kvalitnejšiemu základu atď.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jarson1 »

Bol tam rucny sytic. Cierna kovova packa za rucnou medzi prednymi sedackami.
A olej? Bud som ho nemenil vobec aj roky, maximalne dolial, alebo taky , ktory mi niekto dal, zohnal, dodal....vsak vieme ako to bolo. Neskor ma uz zasoboval svokor zo zdrojov JRD kde pracoval ako traktorista a ine ako sa vravi, tak som sa co sa toho tyka trochu polepsil. Ale nepamatam sa , ze by som za tych 110t km s uzovkou menil olej viac ako dva -tri krat. Z toho raz ked som ho prevaril - prdlo tesnenie pod hlavou , a raz keď sa mi po dlhej ceste (TV-PHA -TV) zapiekol klavir na ventiloch. Vtedy som aj schytal od mojho mechanika , lebo miesto oleja tam bol slivkovy lekvar....
To boli casy :)
Aby som nebol celkom OT - ventily sa nastavovali rovnako ako u mojej terajsej hondy. Asi to japonci odkukali zo starych skodoviek :lol:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jerome »

Snáď to Colommbo trochu uprace, ale moja 120 LS - tak jak som ju miloval, tak veľmi mi aj pila krv :D Odvtedy mám averziu na autá s okridlenym šípom :lol:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jarson1 »

Clovek ma od prirody taky dar, ze na zle rad zabuda. :)
Posledny srpnovy vikend cestou na veteran zraz do Smizian.
Obrázek
...nie ten social tunning nie je moj. Patri takemu mlademu od vedla z garaze. Ma ju po otcovi a opatruje ju ako rodinny klenot. Ale bol som sa s nim previezt. To je ten co meni olej po 500km ( uz som to tu niekde pisal).
Ale uz mlcim , lebo sme v honde....no nedalo mi, sorry.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Colommbo »

Upratovať sa nebude nič, aj toto patrí k Fóru. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jerome »

Jako pardón,ale henten výdobytok socáku ma v téme o Hondach uráža :lol: :lol: :lol:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jarson1 »

Dobre. Tak pre zmenu....bude to v ramci casti nazvu "....vše kolem"
Ktoru spojku by ste si vybrali do civica 8g 103kw ?
Mam doma dve. Prosim neovplyvnujme sa znackou, cenou...
Zaujma ma nazor na prevedenie z pohladu funkcnosti a zivotnosti ( ak je vobec mozne to z foto posudit).
Ale mozno niekto, kto uz menil alebo dokonca ak sa najde mechanik, ktory to ma " osahane" , by mohol nejaky nazor mat.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Tak mozete hlasovat :)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jerome »

Ja som za tú Made in Japan :)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Libor »

Po dalším průzkumu mezi uživateli, vyhodnocování podkladů a testů, jsem se rozhodl, že to nebudu už řešit a zůstanu u HGO Type 2.0.
Definitivní rozhodnutí padlo včera, když jsem si vzpomněl na známého, který má TypeR 9. generace.
Zjistil jsem totiž, že nedávno překročil metu 210.000 km (!) s původním motorem, a přitom s autem jezdí i zmiňovanou Severní smyčku. Samozřejmě, tomu je náležitě přizpůsoben i zkrácený servisní interval.
Jeden ze "strašáků" s olejem SAE 0W20, který mám v hlavě, je spojený s ředěním oleje palivem, no a tento se u K20C je facto (logicky) nevyskytuje.
Takže to neřeším a budu si užívat života :mrgreen:
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Colommbo »

Ano, pronikání benzínu do oleje (ředění, degradace) je bolestí moderních přímovstřikových motorů. Myslím si to já a tvrdí to dokonce i sám pan Martin Vaculík. :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Libor »

Colommbo:
Ano, je to strašák, bez debat.
Právě proto jsem si vloni k "přímovstřiku" pořídil i starou Hondu, s nepřímým vstřikem paliva. Tam mě tolik nemusí trápit kratší jízdy a odparnost nashromážděného benzínu z olejové náplně.
Tady je zásadní mít možnost/čas po několika kratších trasách auto pořádně projet/prohřát. A na to není vždy čas. Navíc, veškeré prvky z benzínu se neodpaří ani delší jízdou. Každopádně, ani u 1.5T mě to nijak zásadně "netrápilo". Olej jsem měnil nejpozději po 6.000 km a při správném zacházení jsem na rysce neviděl víc, než cenťák pod horní ryskou.
Přesto mi tam "Cétřióčkový" olej dával opravdu smysl. Tady už o tom tak přesvědčený nejsem :wink:
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Colommbo »

Libor píše:...Tady je zásadní mít možnost/čas po několika kratších trasách auto pořádně projet/prohřát. A na to není vždy čas. Navíc, veškeré prvky z benzínu se neodpaří ani delší jízdou...
Přeeesně! Zrovna před pár dny to M.V. zmiňoval - některé frakce benzínu mají bod varu kolem 200°C, kteréžto hodnoty olej nikdy nedosáhne. Proto velmi apeloval na majitele takových motorů, aby aspoň jednou za čas motoru pořádně naložili a pokusili se tak benzínu z oleje dostat pryč co nejvíc. :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Libor »

Colommbo:
Přesně tak :wink:
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Odpovědět