Doporučená viskozita oleje u zahradní techniky

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
flukas
Příspěvky: 2
Registrován: ned kvě 29, 2022 11:36

Doporučená viskozita oleje u zahradní techniky

Příspěvek od flukas »

Dva nezávislí výrobci motorů do zahradní techniky (Kohler a Briggs&Stratton) doporučují pro mazání vzduchem chlazených motorů do zahradní techniky podle teplot oleje 0W-30,10W30,SAE30, nebo vlastní s viskozitou 10W50 (Kohler PRO, Vanguard) - ten má prodloužený interval.
Proč?
Vždycky je tam i výkonostní třída, ale proč má ten zvláštní olej jinou viskozitu? Není pak ideální něco mezi - jako 10W-40?
torro
Příspěvky: 583
Registrován: ned led 15, 2017 19:19

Re: Doporučená viskozita oleje u zahradní techniky

Příspěvek od torro »

Protože chtějí, abys kupoval od nich předražený olej. Osobně tam dávám 5W30, co mně vždy zbude po výměně a měním jednou za 2 roky. No a sekačka jede 25 let a nenaříká si.
flukas
Příspěvky: 2
Registrován: ned kvě 29, 2022 11:36

Re: Doporučená viskozita oleje u zahradní techniky

Příspěvek od flukas »

Ta motivace je celkem jasná, otázka je, proč se liší viskozita?
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Doporučená viskozita oleje u zahradní techniky

Příspěvek od pepoh »

do 2cv ide 20w50 mineral, vzduch 2val. :lol:
vseobecne vzduchovy motor topi viac. u zahradnej techniky teploty budu asi podobne.
preto neviem ako sa s tym popasuje xw30. nove eko auta naschval maju termostat nastaveny nizko....s vyssimi teplotami sa nepocita.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Doporučená viskozita oleje u zahradní techniky

Příspěvek od bio »

Protože to jsou Američané, jeden z důvodů ......
filip.díky
Příspěvky: 67
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: Doporučená viskozita oleje u zahradní techniky

Příspěvek od filip.díky »

Neřeším, dal jsem zdejší stáčenku 5w40 od Molu. A šlape to parádně. Řekl bych, že do zahradních 4 taktu je to tak něják jedno. Prodejci tam cpou jejich předraženiny a tuhle hru se mi nechce hrát...
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 126
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: Doporučená viskozita oleje u zahradní techniky

Příspěvek od sosko »

Hm zaujímavé. V ročnej 4T 196cc kosačke mám tretiu náplň (kosím 15á), podľa návodu prvá výmena po 5MH, ďalšie po 50MH, v sťažených podmienkach (vysoké teploty,veľká prašnosť,...) skrátiť na 25MH, dodržiavam ten. Predpísaná SAE 30/40 s dodatkom "nepoužívať v zimných mesiacoch, v tom prípade použiť SAE 10W30".
Na druhej strane sused, keď ma videl ako mením olej a smial čo robím, má 10ročnú kosačku a olej ešte nemenil :mrgreen: Vo vypúštacom/nalievacom otvore čierny mazut. Pravda, on kosí áre dva.
A to ja dávam ešte aj benzínový VIF alebo Motul Stabilizer .
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3 CVT 2006
ex OctaviaII 1.9TDI 77KW 2005,ARAL Hightronic 5W40
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Doporučená viskozita oleje u zahradní techniky

Příspěvek od dany01 »

Keď sa mi minuli zásoby SAE30 od Paramo , som prešiel na auto olej 5w40 . Verím že sa jej to viac páči ako SAE 30, aj keď sa nesťažovala ani pri ňom. Mám tam ešte liter 10w60, keď nebude 5w40- čo bude keďze ho auto dostáva tiež tak tam 10w60 kľudne dám.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Doporučená viskozita oleje u zahradní techniky

Příspěvek od Brembo »

tiež sa mi zdá usmevné,ked Kohler do rotovátora Stihl predpisuje olej SAE 10W-30 pre teploty od -18 a SAE 5W-30 len pod 0. SAE 30 predpisuje pre teploty nad +12. V krovinoreze 4T som použil olej 10W-30 len ako prvu nápln,všetky ostatné boli 10w-40 alebo 5W-40 a teraz má motor nejakých 250 prevádzkových hodín a je uplne v pohode. Nemal problém s mazaním ani pri teplotách +33 a to som mu dával do tela. No pravdu povediac,krovinorez to zvládal lepšie ako ja.
U zážihových motorov postupne olej degraduje a znižuje svoju viskozitu za prevádzkových teplot. 4ím vyšší rozsah viskozít olej má olej,tým viacej klesá jeho viskozita. To ale neznamená,že sa z 5W-40 stane 5W-20,v najhoršom 5W-30,ked sa olej mení v rozumných intervaloch. Preto sa domnievam,že i toto je dovod odporučaných olejov SAE 10W-30 . Druhý dovod je samozrejme jasný-cena ich olejov,ked za 1 l pýtaju nad 13 €,pričom v takejto cene kupite už špičkový ester pre racing.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Odpovědět