Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Mirec 29 »

takto...Tan ( kyseliny ) môžu/nemusia rásť...ide o to ako sa s týmto dokáže olej vysporiadať pretože "kyselín" je veľa druhov a nie s každým typom sa dokážu oleje rovnako dobre popasovať...toto už je ale na dlhú debatu a to teraz netreba.
Napr. videl som mobil 1 fs 0w40 a mnohé iné s tbn ( čerstvé ) 10-11 či 12. tan niekde okolo 2-3 neviem presne nechce sa mi to...hladať to dôležité je že na oleji najazdili cez 15 tkm a tbn bolo stále na hodnote cca 8 ale tan stúplo na cca 4-5 :!: toto nie je dobré...to ale neznamená že to nie je dobrý olej práve naopak...len sa môže stretnúť viacero faktorov preto je ťažké o tom hovoriť...
iné oleje mám odsledovaný napr. shell / mobil mali na konci intervalov (7-10 tkm) tan +-na rovnakej úrovni ako čerství olej dokonca som videl aj menšiu hodnotu pričom tbn rapídne kleslo ale stále bolo mierne nad tan a takto je to podľa mňa správne.
Takže ešte raz Tan nemusí rásť počas zimy ale schopnosť neutralizovať kyslé prostredie bude rýchlejšie klesať asi počas zimy kedy bude motor prakticky stále studený...
osobne by som na tvojom mieste olej menil pred zimou a straty ktoré utrpí by mali stačiť na letnú prevádzku...ťažko ale povedať...hodne záleží aj na jazdnom profile ale v prípade krátkych jázd kedy napr. motor poriadne neprehreješ aspoň raz za týždeň by som olej menil leto/zima a hoc jaký lacný ale dobrý :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
pjotr
Příspěvky: 51
Registrován: sob úno 05, 2022 17:29

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od pjotr »

OK, dík moc za objasnění
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od jarson1 »

Bez ohladu na TAN, TBN a dalsie vedecke analyzy ( nepochybne teda dolezite ) , asi hlavny dovod preco menit pred zimou je ten, ze v zime je podiel jazd so studenym motorom logicky vyssi než v lete a ako vieme jazda so studenym motorom a na kratke trasy predstavuje pre olej ( okrem ineho ) hlavne zvysene riziko riedenia oleja palivom a zvysenu kontaminaciu vodou z kondenzu. Tieto dve veci by mali byt jasne asi kazdemu, aj laikovi, ktory nikdy o TBN ani TAN nepočul.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Colommbo »

j1: Henten názor mi príde múdry... :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od rousini »

Jenomže je potřeba říct i B. A to, že takto zrasovaný olej po zimě nemá co dělat v motoru v létě, kdy se jede víc palba.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Bramborak3 »

Proto ti co mají své auto fakt rádi, tak mění olej třeba v říjnu a po zimě před létem v dubnu. Ten kdo ví že v zimě jezdí 20km trasy s benzínem může být v klidu. U nafty i tech 20km je málo, protože když je venku -8 - 10st, tak se voda dostane na 90st tak tak po 13km. A olej a prohřátí motoru ještě neví o ničem. Záleží teda na konstrukci motoru. Já mám 3litr benzín a díky 2 termostatum jsem v zimě v -8st na 90st vody za 5-6km..
pjotr
Příspěvky: 51
Registrován: sob úno 05, 2022 17:29

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od pjotr »

To je líbivý doporučení měnit olej jaro a podzim pokud jsou jen krátký trasy. Jenže já teď najezdím 3-5 tkm za rok a i když mám motor rád tak 2x ročně nebudu měnit oleje + filtr. Proto jsem se ptal zda je lepší měnit olej na jaře nebo na podzim.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od jarson1 »

Tak keby islo o motorku, jasne, že na jar.
V pripade celorocneho uzivania pri aute osobne sa prikláňam k jesennej vymene, aby bol olej na zimu cerstvy.
Naposledy upravil(a) jarson1 dne čtv srp 04, 2022 9:24, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Mirec 29 »

pjotr píše: Jenže já teď najezdím 3-5 tkm za rok
A to všetko sú len krátke trasy ? Ako často prehreješ motor aspoň cca 30 min. jazdou ? Hlavne sa jedná o zimnú prevádzku
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od jarson1 »

Tak keby islo o motorku , jasne ,ze na jar.
V pripade celorocneho uzivania pri aute ak to ma byt iba raz rocne, potom osobne sa prikláňam k jesennej vymene, aby bol olej na zimu cerstvy. Podka môjho nazoru sa sice poriadne namaka v zime a bude zrejme na jar teoreticky dost kontaminovany jak palivom , tak vlhkostou ( samozrejme myslene oproti letnej prevadzka, nie v zmysle , ze by to neustal) , ale prave s prichodom tepla na jar ma sancu sa prehriatim pri prevadzke tychto veci zbavit a myslim , ze do dalsej jesene by mal vydrzat v dobrej kondicii. Teda pri danom najazde ako tu bol spominany. Takze jarnu vymenu nepovazujem v tomto pripade za bezpodmienecne nutnu.
Na druhej strane - mam 30-rocnu toyotu , ktora uz teraz ma najazd iba 10t cca.rocne. Aj tak menim dva krat. Lebo predpis je 10/15t podla podmienok ale sucasne raz za 6 mesiacov. A rok ma furt 12 mesiacov, nech najazdis kolko chces. Ale sem sa pouziva 10w40A3 co sa da zohnat v pohode okolo 4eur za liter a teda aj s filtrom neprekrocim naklady 20eur na vymenu. Menim si samozrejme sam.
Ale to som ja :)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
pjotr
Příspěvky: 51
Registrován: sob úno 05, 2022 17:29

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od pjotr »

chápu a děkuju všem, budu to dělat na podzim.
Jen pro vysvětlení, dříve jsem jezdil více, ale teď opravdu drtivá převaha krátkých jízd (5km). V Zimě jednou Alpy (ale loni kvůli covídku ne) a 1-2 výlety s cestou přes 30". V létě to samé ale výletů je trochu více.
Na druhou stranu při mém nájezdu odejde auto asi na něco jiného než motor (spodek mám ošetřený), takže je to spíše o dobrém pocitu, že když si mohu vybrat tak volím tu lepší možnost.
samir
Příspěvky: 45
Registrován: stř bře 02, 2022 14:14

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od samir »

Ahojte.
Po prejdeni cca 1500km na Ravenol DXG v motore 1.4TGDI bez GPF sa chcem podelit o par postrehov.
Zasadny je hrubsi prejav motora. Ci to ma alebo nema nejaky negativny dopad na motor netusim. Tak isto netusim, ci tam ten olej nechat alebo nie.
Pozitivny postreh je ochota ist do otacok. Subjektivne mam pocit, ze je sviznejsi.
Spotrebu nejako neriesim. Zatial je rovnaka ako bola doposial, mozno o nieco horsia tym, ze akceleracia je zabavnejsia.

Premyslam co by bolo pre uvedeny motor to najlepsie.
Zostat pri vyrobcom odporucanej norme A5/B5 a viskozite 5W-30.
Alebo podla porovnavaca specifikacii noriem :
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html

Skusit naliat nieco, co splna normu MB 229.52 pripadne 229.6 popripade ine?

Ako sa na to pozeraju skuseni olejari na fore?
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Mirec 29 »

Neviem čo chceš :D sťažuješ sa na hrubší prejav motora na druhej strane sa ti páči že je motor svižnejší a "ochotnejší"...zaujímalo by ma s čím porovnavaš ten hrubší prejav... čo si mal pred tým?
Máš 1.4 tgdi osobne by som hľadal medzi olejmi s nižším obsahom Ca bud C2 alebo ilsac s dexos 1 gen.2 niečo ako napr. Valvo dx1 či total gfc alebo Wolf vítal Tech všetko 5w30...
Inak toho ravenolu by som sa nebál neverím že by motoru vyslovene škodil... iný akustický prejav osobne neriešim je to normálne... pokiaľ to teda nie je vyslovene niečo čo "píly" uši :D
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
samir
Příspěvky: 45
Registrován: stř bře 02, 2022 14:14

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od samir »

Ahoj Mirec.
Praveze sa nestazujem, len som skonstatoval co pozorujem.
Je to .oje sukromne auto tak by som sa nerad podpisal na nejakej zavade.
Predtym tam bol Total Quartz Future 9000 NFC, po nom Ravenol FDS.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Mirec 29 »

Z tých čo si menoval mi príde dxg-čko ako najvhodnejšie....samozrejme skúsiť sa dá všeličo iné...
Závady by som sa nebál...na to nevidím jediný dôvod...v pohode by som si odjazdil svoj teda tvoj interval a potom skús kľudne niečo iné.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Odpovědět