Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Moderátor: Colommbo
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Ano. Aj ja . Mtf 3 bude na rade uz tento mesiac Dva litriky uz cakaju v garazi na polici.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Ehm. Naměřených 20ppm má k pilinám hodně daleko, navíc ten motor byl v podstatě ještě v záběhu a majitel uvádí četné velmi krátké trasy. Výsledek s olejem s vyšší viskozitou by pravděpodobně nebyl o moc lepší.Brodys píše:Já teda nijak skvěle německy neumím, nicméně ten člověk s Yarisem GR by rád přešel na olej s vyšší viskozitou, protože se mu ta 0w20 nepozdává a je tam i zmínka o měděných pilinách. A to na ten vzorek najel 8tkm celkem piánko.....
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Já budu potřebovat ještě litr dokoupit, protože FK7 1.5T má v almaře 1,9litru, kdežto FK8 téměř 2,3litru. A jak to tak bývá, mám jen dva, že...jarson1 píše:Ano. Aj ja . Mtf 3 bude na rade uz tento mesiac Dva litriky uz cakaju v garazi na polici.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Hmmm a ja mám v polici doma zalepenú (zapečatenú) litrovku od minulého roka kde je ešte asi polovica....mne je na nič...ak budeš mať cestu okolo MT v SR ozvi sa
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Díky, ale to mám od baráku, co by kamenem dohodil
Nu což, stavím se do Hondy, litr MT-3 výjde do 600,- Kč, to pro milovaného plecháče obětuji.
Nu což, stavím se do Hondy, litr MT-3 výjde do 600,- Kč, to pro milovaného plecháče obětuji.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Chlapi, zasielkovbou to mate vybavene za 3,50 eur.
Alebo tu:
https://www.jedetoshop.cz/produkt/honda ... odovy-olej
...ale s dopravou si asi na tom istom ako u hondy.
Alebo tu:
https://www.jedetoshop.cz/produkt/honda ... odovy-olej
...ale s dopravou si asi na tom istom ako u hondy.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Od nich už jsem bral rozpěru do motoráku, nemám to daleko. Dík ta tip.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Zdravím přátele s láskou k této asijské značce
Okolnosti se nakonec vyvrbily krapet jinak, než jsem původně plánoval a doma je nakonec sice jiné auto, ale naštěstí stejný model (facelift).
K věci. V pondělí jsem byl na garanční prohlídce (A = výměna motorového oleje+filtru, diagnostika) a "nepochodil" jsem s vlastním olejem (Mobil 1 ESP SAE 0W30). Opět mi majitel servisu kladl na srdce, že do motoru K20C1 by v žádném případě nedoporučoval jiný motorový olej, než HGO Type 2.0, čili SAE 0W20. Podotýkám, že v daném autorizáku dávají do ostatních motorů oleje SAE 0W30/5W30, čili zákazníkům v těchto případech striktně "nenutí" Type 2.0.
Jsem z toho "trochu" v rozpacích, co si budeme vykládat. Na druhou stranu, tohle auto bude sloužit jako víkendovka, což odpovídá ročnímu nájezdu do 5.000 km a olej půjde poté z motoru ven, takže tohle mě "trochu" uklidňuje.
Samozřejmě, pátral jsem, jak jsou na tom kamarádi se stejnými auty a naprostá většina je na tom stejně, takže uklidnění č. 2. Chabé, ale je
Jsem zvědavý, jak to dopadne. Tohle bude totiž první auto, kde budu mít (nedobrovolně) takovýto olej.
Okolnosti se nakonec vyvrbily krapet jinak, než jsem původně plánoval a doma je nakonec sice jiné auto, ale naštěstí stejný model (facelift).
K věci. V pondělí jsem byl na garanční prohlídce (A = výměna motorového oleje+filtru, diagnostika) a "nepochodil" jsem s vlastním olejem (Mobil 1 ESP SAE 0W30). Opět mi majitel servisu kladl na srdce, že do motoru K20C1 by v žádném případě nedoporučoval jiný motorový olej, než HGO Type 2.0, čili SAE 0W20. Podotýkám, že v daném autorizáku dávají do ostatních motorů oleje SAE 0W30/5W30, čili zákazníkům v těchto případech striktně "nenutí" Type 2.0.
Jsem z toho "trochu" v rozpacích, co si budeme vykládat. Na druhou stranu, tohle auto bude sloužit jako víkendovka, což odpovídá ročnímu nájezdu do 5.000 km a olej půjde poté z motoru ven, takže tohle mě "trochu" uklidňuje.
Samozřejmě, pátral jsem, jak jsou na tom kamarádi se stejnými auty a naprostá většina je na tom stejně, takže uklidnění č. 2. Chabé, ale je
Jsem zvědavý, jak to dopadne. Tohle bude totiž první auto, kde budu mít (nedobrovolně) takovýto olej.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
No neboj se.... On Ti tady Mirec 29 určitě vysvětlí že ta nízkoviskózní ekosrač*a je to to nejlepší co tam může být
Nicméně jako víkendovku, a na 5 tkm to ta 0w20 dá. Motoru zřejmě nepomůže ale umaže ho. On ten HGO Type 2.0 by měl být od Idemitsu, a ve své SAE třídě snad stejně dobrý jako jejich HFS 5w40 (který je stejně dobrý jako drahý).
Nicméně jako víkendovku, a na 5 tkm to ta 0w20 dá. Motoru zřejmě nepomůže ale umaže ho. On ten HGO Type 2.0 by měl být od Idemitsu, a ve své SAE třídě snad stejně dobrý jako jejich HFS 5w40 (který je stejně dobrý jako drahý).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Pitris: neviem čo ťa stále žere...nikdy som nikde nenapísal že sae 20 je to najlepšie čo môže byť v Tom či inom motore Než už ťa trápi čokoľvek skús si prosím nabudúce zahryznúť do jazyka ďakujem
Za druhé choď sám presviedčať či inak argumentovať spomínanému majiteľovi servisu že je mimo a že čo tam vlastne patrí (podľa teba)
Libor: za prvé určite si vieš dohľadať na oilcluboch analýzu oleja sae20 v Honda motore...bol by som v kľude....
Za druhé vždy sa dá olej doma vyliať a naliať tam niečo iné....servis pri ďalšej výmene nič nepozná...
Za druhé choď sám presviedčať či inak argumentovať spomínanému majiteľovi servisu že je mimo a že čo tam vlastne patrí (podľa teba)
Libor: za prvé určite si vieš dohľadať na oilcluboch analýzu oleja sae20 v Honda motore...bol by som v kľude....
Za druhé vždy sa dá olej doma vyliať a naliať tam niečo iné....servis pri ďalšej výmene nič nepozná...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Pitris:
To víš, že z toho neskáču radostí. Řekl mi doslova, že mi tam tu 0W30 klidně nalijou, ale že mi to výrazně nedoporučuje. To pak brouk hlodá.
Mám známého, který má s FK8 najeto přes 120.000 km, z toho často na okruzích. Celou dobu s HGO 0W20. Motor bez vad, měněny pouze tlumiče. Aut mezi 80.000-100.000 km by se taky pár našlo. Také jezdí, bez vad...
Dalšímu známému v autorizáku Hondy (v jiném, než jezdím já), chtějí zrušit prodlouženou pětiletou záruku, protože před jejím započetím používal 3 roky 0W30. Odvolávají se na to, že návod k obsluze je sice pro 1.0T, 1.5T a 2.0T společný, ale předpis pro 2.0T s ním nekoresponduje. Prostě mazec, no.
Pídil jsem se i na Slovensku, kde mám s FK8 také známé, a to samé, HGO 0W20. Minulý týden jsme se s jedním známým ze SR, opět bavili na toto téma a dokonce i FK8 demo auta na Slovakiaringu jezdí jen HGO. V minulosti s olejem laborovali a na olej s jinou viskositou se jim TajPáry přehřívaly. Po přechodu na HGO klid. Auta servisují až v Čechách, u Danyho ve Slaném (specializuhe se na stavbu závodních Hond) a ten nechce o jiném oleji v motoru ani slyšet. Jak jsem koupil, tak prodávám.
Samozřejmě jsem koukal i na ruská i americká fóra, abych se dopídil k nějaký testům HGO, ty už mám stažené. Mezi nimi je i rozbor po lítání na Severní smyčce. Výsledek překvapil...
Takže, ač mám vnitřně s HGO problém, s mými ročními nájezdy a stylem jízdy by mi motor mohl vydržet, doufám.
To víš, že z toho neskáču radostí. Řekl mi doslova, že mi tam tu 0W30 klidně nalijou, ale že mi to výrazně nedoporučuje. To pak brouk hlodá.
Mám známého, který má s FK8 najeto přes 120.000 km, z toho často na okruzích. Celou dobu s HGO 0W20. Motor bez vad, měněny pouze tlumiče. Aut mezi 80.000-100.000 km by se taky pár našlo. Také jezdí, bez vad...
Dalšímu známému v autorizáku Hondy (v jiném, než jezdím já), chtějí zrušit prodlouženou pětiletou záruku, protože před jejím započetím používal 3 roky 0W30. Odvolávají se na to, že návod k obsluze je sice pro 1.0T, 1.5T a 2.0T společný, ale předpis pro 2.0T s ním nekoresponduje. Prostě mazec, no.
Pídil jsem se i na Slovensku, kde mám s FK8 také známé, a to samé, HGO 0W20. Minulý týden jsme se s jedním známým ze SR, opět bavili na toto téma a dokonce i FK8 demo auta na Slovakiaringu jezdí jen HGO. V minulosti s olejem laborovali a na olej s jinou viskositou se jim TajPáry přehřívaly. Po přechodu na HGO klid. Auta servisují až v Čechách, u Danyho ve Slaném (specializuhe se na stavbu závodních Hond) a ten nechce o jiném oleji v motoru ani slyšet. Jak jsem koupil, tak prodávám.
Samozřejmě jsem koukal i na ruská i americká fóra, abych se dopídil k nějaký testům HGO, ty už mám stažené. Mezi nimi je i rozbor po lítání na Severní smyčce. Výsledek překvapil...
Takže, ač mám vnitřně s HGO problém, s mými ročními nájezdy a stylem jízdy by mi motor mohl vydržet, doufám.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Ale však jsem napsal že to origo HGO Type 2.0 to dá. V olejích 0w20 (kterých je mraky) jsou hodně velké kvalitativní rozdíly, a HGO Type 2.0 je jeden z nejlepších. A 'uvařen' na ten motor. A fungovat to bude, ale.... I tady měl hlavní slovo ekolog, a ne technik
Ovšem do těchto extra nízkoviskózních "vod" já už nepatřím. A ani patřit nechci.
Ovšem do těchto extra nízkoviskózních "vod" já už nepatřím. A ani patřit nechci.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Keď som dávnejšie častejšie brázdil Honda fórum, písali tam majitelia Type R-ov,že používajú predpísanú 0W20 a bez problémov Ono tie oleje sú technologicky aj kvalitatívne niekde úplne inde, ako napr. môj Divinol Ďaľšia vec. Pochybujem,že by si chcela Honda pošramotiť meno tým,že vyvinie turbo motor s 235kw (jak sa s tým preboha jazdí trebárs po meste, resp po okreskách ? ) a nechá ho zabiť eko vodičkou, ktorá by ho nestíhala mazať ? Neviem podľa mňa by si to nedovolili
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Pitris:
Právě, nebýt honu na čarodějnice (co nejnižší emise v dopravě), tak jezdíme dodnes na 10W40
Pokecáme na sraze, příteli
jerome:
Jj, graf z analýzy + zkušenosti ostatních potrvzují, že se dá za jistých okolností žít i s HTHS pod 2.9
V autě máš tři jízdní módy, Comfort/Sport/R+. No a na jízdu s okolním provozem přepneš na Comfort, podvozek změkne, motor ztratí pocitově 100HP, takže se z něj stane vyklidněný beránek
Právě, nebýt honu na čarodějnice (co nejnižší emise v dopravě), tak jezdíme dodnes na 10W40
Pokecáme na sraze, příteli
jerome:
Jj, graf z analýzy + zkušenosti ostatních potrvzují, že se dá za jistých okolností žít i s HTHS pod 2.9
V autě máš tři jízdní módy, Comfort/Sport/R+. No a na jízdu s okolním provozem přepneš na Comfort, podvozek změkne, motor ztratí pocitově 100HP, takže se z něj stane vyklidněný beránek
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Ale prdlajz. Všetko sa posúva mílovými krokmi vpred. Aj technika aj oleje. Túto istú vetu mohol povedať človek v 80 rokoch keď sa liala M6ADS II Možno o pár desiatok rokov budeme môcť aj do áut používat Fritol či Raciol. Proste vyberieš z kuchynskej linky bandasku a šup ju do motora a čo zostane na tom žena večer ufrituje šnicleLibor píše:Pitris:
Právě, nebýt honu na čarodějnice (co nejnižší emise v dopravě), tak jezdíme dodnes na 10W40
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30