Zmena na olej bez normy.
Moderátor: Colommbo
Zmena na olej bez normy.
Zdravim vsetkych.
Chcel by som poprosit o vyjadrenie kompetentnych. Skoda kodiaq 2.0 Tdi 110kw DFGA 2018,77tkm DSG 7, DQ500, bez 4x4.
Momentalne pouzivam olej VMP 5w 30 C3, meni sa 2x za rok, jar.. jesen z najazdom 7..10tkm, pouzivanie, striedave mix, kratke.. dlhsie, ale obcas aj velmi rychle,( viem, usmevne diesel).
Motor presiel profesionalnou upravou, odmerany vykon, 146kw, 460nm,( pred upravou namerane 128kw 360nm) rovnako upravena aj DSG, podtacanie, zbytocne podradovanie.
Otazka, mohol by som prejst na olej RUP 5w 40 C3? Vedie ma k tomu predpoklad vyssieho tepelneho zatazenia motora.
Chcel by som poprosit o vyjadrenie kompetentnych. Skoda kodiaq 2.0 Tdi 110kw DFGA 2018,77tkm DSG 7, DQ500, bez 4x4.
Momentalne pouzivam olej VMP 5w 30 C3, meni sa 2x za rok, jar.. jesen z najazdom 7..10tkm, pouzivanie, striedave mix, kratke.. dlhsie, ale obcas aj velmi rychle,( viem, usmevne diesel).
Motor presiel profesionalnou upravou, odmerany vykon, 146kw, 460nm,( pred upravou namerane 128kw 360nm) rovnako upravena aj DSG, podtacanie, zbytocne podradovanie.
Otazka, mohol by som prejst na olej RUP 5w 40 C3? Vedie ma k tomu predpoklad vyssieho tepelneho zatazenia motora.
Re: Zmena na olej bez normy.
Ja by som na to išiel takto a pridám úvahu na diskusiu.
Odsledovať na palubnom pc, či teplota oleja v akomkoľvek režime prekračuje 120st C a na ako dlho.
Ak prekračuje, skrátiť interval výmeny na 7500km, s akýmkoľvek predpísaným olejom.
Ak neprekračuje, max. interval 15tis/1 rok s prehľadom, alebo pre kľud na duši výmeny ako doteraz.
Zachraňovať viskóznejším olejom bez normy za mňa nie.
V skratke, radšej skrátiť výmeny toho čo je predpísané (norma), ako dvíhať SAE.
Prečo to píšem, aj napr. podľa článkov olejárskych mýtov z tejto stránky :
- výhoda lepšieho oleja napr. s estermi (ak také v 5W30 s 507.00 sú), bude až pri vysokej teplote, ktorú pri bežnom jazdení nedosahujeme, nakoľko esterová zložka sa "aktivuje" až pri vysokých teplotách. Teda úvaha by bola, pri častejších teplotách nad 120st a viac , skrátená výmena a použiť esterový olej
- 5W30 má vo všeobecnosti lepšiu strihovú stabilitu ako 5W40 vďaka lepšiemu základovému oleju. Tu asi (určite) veľmi záleží na značke a receptúre
- z 5W40 bude po 6tis km "hustejšia" 5W30 plus väčší bordel z rozložených modifikátorov viskozity
Podľa analýz bežných predpísaných olejov v čipovaných motoroch (BITOG alebo oilclub) nenastali zvýšené hodnoty opotrebenia (železo, hliník atď) , ani vyčerpané TBN , ani veľa paliva/vody/kontaminantov. Má to jedno ale, nájazd neprekročil práve tých 15tis km resp. 250 motohodín.
Odsledovať na palubnom pc, či teplota oleja v akomkoľvek režime prekračuje 120st C a na ako dlho.
Ak prekračuje, skrátiť interval výmeny na 7500km, s akýmkoľvek predpísaným olejom.
Ak neprekračuje, max. interval 15tis/1 rok s prehľadom, alebo pre kľud na duši výmeny ako doteraz.
Zachraňovať viskóznejším olejom bez normy za mňa nie.
V skratke, radšej skrátiť výmeny toho čo je predpísané (norma), ako dvíhať SAE.
Prečo to píšem, aj napr. podľa článkov olejárskych mýtov z tejto stránky :
- výhoda lepšieho oleja napr. s estermi (ak také v 5W30 s 507.00 sú), bude až pri vysokej teplote, ktorú pri bežnom jazdení nedosahujeme, nakoľko esterová zložka sa "aktivuje" až pri vysokých teplotách. Teda úvaha by bola, pri častejších teplotách nad 120st a viac , skrátená výmena a použiť esterový olej
- 5W30 má vo všeobecnosti lepšiu strihovú stabilitu ako 5W40 vďaka lepšiemu základovému oleju. Tu asi (určite) veľmi záleží na značke a receptúre
- z 5W40 bude po 6tis km "hustejšia" 5W30 plus väčší bordel z rozložených modifikátorov viskozity
Podľa analýz bežných predpísaných olejov v čipovaných motoroch (BITOG alebo oilclub) nenastali zvýšené hodnoty opotrebenia (železo, hliník atď) , ani vyčerpané TBN , ani veľa paliva/vody/kontaminantov. Má to jedno ale, nájazd neprekročil práve tých 15tis km resp. 250 motohodín.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Re: Zmena na olej bez normy.
V prvom rade máš DQ381 pri DFGA nie DQ500.
V ďalšom rade tie DFGA majú pod 110kW reálne v sérii neviem kto to meral ale zle nameral.
To iste po chipe max 135kW.
Ale o to nejde.
Pri tých km dávať neschvaleny olej nemá zmysel.
VMP je najkvalitnejší VW 507.00 olej na trhu a nič na neho nemá čo sa týka zloženia, toľko PAO nemá nič možno nejaký ruský olej Extreme AMG VR2 5W-30 GTI ale to sa nedá kúpiť.
Ja osobne dávam VMP už tretí krát, tiež mam DFGA po 3000km ďalej budem po 7 a motor nebol nikdy spokojnejší než teraz.
Za mňa ostaň pri VMP.
P.S. Rad by som videl graf a vedel kto robil chip.
V ďalšom rade tie DFGA majú pod 110kW reálne v sérii neviem kto to meral ale zle nameral.
To iste po chipe max 135kW.
Ale o to nejde.
Pri tých km dávať neschvaleny olej nemá zmysel.
VMP je najkvalitnejší VW 507.00 olej na trhu a nič na neho nemá čo sa týka zloženia, toľko PAO nemá nič možno nejaký ruský olej Extreme AMG VR2 5W-30 GTI ale to sa nedá kúpiť.
Ja osobne dávam VMP už tretí krát, tiež mam DFGA po 3000km ďalej budem po 7 a motor nebol nikdy spokojnejší než teraz.
Za mňa ostaň pri VMP.
P.S. Rad by som videl graf a vedel kto robil chip.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Re: Zmena na olej bez normy.
Len v skratke
Osobne som za sae 30...kľudne zostaň u vmp ( hths3.7 a usvo ) používa sa aj v závodoch...
Dávať racing olej skutočne nemá zmysel...
Nikdy by som si nedovolil povedať že je to najlepší olej v 507 pretože množstvo pao nerozhoduje o kvalite produktu...
Nie je náhodou extreme Made in Germany?
Sezónna výmena oleja je to naj čo môžeš urobiť
Osobne som za sae 30...kľudne zostaň u vmp ( hths3.7 a usvo ) používa sa aj v závodoch...
Dávať racing olej skutočne nemá zmysel...
Nikdy by som si nedovolil povedať že je to najlepší olej v 507 pretože množstvo pao nerozhoduje o kvalite produktu...
Nie je náhodou extreme Made in Germany?
Sezónna výmena oleja je to naj čo môžeš urobiť
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Zmena na olej bez normy.
dik za vyjadrenia...
tomxass.... snad viem, co mam v aute a ano s absolutnou istotou DQ500 a ano, je tam 146kw a 457nm, merane 2x, pri druhom merani korigovane zo 150, merane zrychlenie 7,8 ( DQ381 ma superb, preto tie 140kw idu v nizsich rychlostiach porovnatelne s 110kw, maju skrteny tocivy moment prave kvoli prevodovke 381.
sosko....teplotu sledujem, pri beznom jazdeni 95..100, dialnica okolo 170.. 180tke leti na 115..120 v kopcoch pri zatazi zrychlovani tiez.
olej dlhsie ako 10tkm, este v aute nebol.
tomxass.... snad viem, co mam v aute a ano s absolutnou istotou DQ500 a ano, je tam 146kw a 457nm, merane 2x, pri druhom merani korigovane zo 150, merane zrychlenie 7,8 ( DQ381 ma superb, preto tie 140kw idu v nizsich rychlostiach porovnatelne s 110kw, maju skrteny tocivy moment prave kvoli prevodovke 381.
sosko....teplotu sledujem, pri beznom jazdeni 95..100, dialnica okolo 170.. 180tke leti na 115..120 v kopcoch pri zatazi zrychlovani tiez.
olej dlhsie ako 10tkm, este v aute nebol.
Re: Zmena na olej bez normy.
140kW mal len DQ250 6st.
DQ381 dostal až 147kW a to išlo ako raketa nakoľko nebol skrteny tocak.
Ty máš asi DQ500 len kvôli váhe kotkodaka aby mohol ťahať príves 2,5ton.
To iste tiguan ale napr. Passat len bitdi a superb nikdy.
Každopádne som aj tak prekvapený koľko ti namerali nakoľko z 10ks co robili v Profituningu ani jeden DFGA nemal nad 110kW v sérii.
Olej určite nemeň, VMP nemá konkurenciu.
DQ381 dostal až 147kW a to išlo ako raketa nakoľko nebol skrteny tocak.
Ty máš asi DQ500 len kvôli váhe kotkodaka aby mohol ťahať príves 2,5ton.
To iste tiguan ale napr. Passat len bitdi a superb nikdy.
Každopádne som aj tak prekvapený koľko ti namerali nakoľko z 10ks co robili v Profituningu ani jeden DFGA nemal nad 110kW v sérii.
Olej určite nemeň, VMP nemá konkurenciu.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Re: Zmena na olej bez normy.
Tak ostanem asi pri tom VMP 5w 30, Hoci si teoreticky myslim, ze leto, vysoke teploty, by 5w 40, bola mozno lepsia, ohladom chladenia a zvyseneho vykonu.
Kazdy kodiaq 110kw, ma pri merani viac, zalezi od kondicie motora a tiez myslim, ze tam svoje urobi aj prevodovka DQ 500 po jej uprave je to ozaj vyborne, nepada pod 1500ot, nabeh tociveho momentu je plynuly, ziadne kopance, slapat na plynovy pedal viac, ako do jeho 2/3, nema zmysel,neveril by som, ze to moze byt tak dobre.
Aka ale bude cena, ci to zvladne, alebo umrie, ukaze az cas...
Kazdy kodiaq 110kw, ma pri merani viac, zalezi od kondicie motora a tiez myslim, ze tam svoje urobi aj prevodovka DQ 500 po jej uprave je to ozaj vyborne, nepada pod 1500ot, nabeh tociveho momentu je plynuly, ziadne kopance, slapat na plynovy pedal viac, ako do jeho 2/3, nema zmysel,neveril by som, ze to moze byt tak dobre.
Aka ale bude cena, ci to zvladne, alebo umrie, ukaze az cas...
Re: Zmena na olej bez normy.
Kto a kde robil chip?
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Re: Zmena na olej bez normy.
Na pobocke profitunningu Poprad, Kosice Rastislavova 88.
Mal som v umysle upravyt prevodovku,( podtacanie) a dopadlo to takto..
Mal som v umysle upravyt prevodovku,( podtacanie) a dopadlo to takto..
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zmena na olej bez normy.
Pohybuješ se do 120°C v „extrémech“, při běžné jízdě do 100°C. Neřeš a jezdi
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Zmena na olej bez normy.
Ravenol VMP má výborné parametry (velmi nízká odparnost a slušný flash point).
Ten RUP má sice ještě lepší odolnost proti vysokým teplotám, ale současně může podstatně hůř snášet krátké jízdy (reakce na kondenzát), což jsou u dieselu všechny jízdy pod cca 30-40 km. Navíc s vyšší vyskozitou by mohl klesnout průtok a tím by se mohlo trochu zhoršit chlazení.
Ten RUP má sice ještě lepší odolnost proti vysokým teplotám, ale současně může podstatně hůř snášet krátké jízdy (reakce na kondenzát), což jsou u dieselu všechny jízdy pod cca 30-40 km. Navíc s vyšší vyskozitou by mohl klesnout průtok a tím by se mohlo trochu zhoršit chlazení.
Re: Zmena na olej bez normy.
Pri vysokej zaťaží môžeš aj tak olej vymeniť po 5 7 tisíc a motor bude spokojny.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30