Výměna oleje.

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Colommbo »

BMW: Ahoj! Tohle je něco podobného v bleděmodrém:
tomxass píše:Názor na toto?
https://youtu.be/hjuK7WEh_ds
Z tých 3 je VMP zložením najlepší, ale toto video má veľmi nepotešilo.
Liqui som tu dosť krát čítal, že čistý marketing.
Lidičky (a teď se nechci nikoho dotknout), prosímvás, nekoukejte tolik na ty internety nebo se z toho zblázníte... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
BMW
Příspěvky: 126
Registrován: úte lis 28, 2017 16:15

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od BMW »

Mirec 29 píše:Neviem aký je zmysel tohto pokusu...
Ak som to správne pochopil išlo o zahriatie na 400 stupňov /jedna hodina a uzavretý priestor...povedzte mi v ktorej časti motora sú takéto podmienky? Ľahké frakcie sa odparia ako prvé ťažké neskôr...toto je skôr o zložení oleja ako o samotnej kvalite...povedal by som.
Spomeniem skúšku NOACK ktorá ale prebieha inak a toto zmysel má...aj keď samotná opäť o kvalite produktu veľa nevypovedá... takýchto videí je na nete neúrekom...podobne ako mnoho iných hlúpostí :mrgreen:
Vsak preto som pisal ze kto ma doma sporak je "odbornik" na motorove oleje.Samozrejme ze 400 stupnov bude tazko pod kapotou motora. :mrgreen:
Colommbo píše:BMW: Ahoj! Tohle je něco podobného v bleděmodrém:
tomxass píše:Názor na toto?
https://youtu.be/hjuK7WEh_ds
Z tých 3 je VMP zložením najlepší, ale toto video má veľmi nepotešilo.
Liqui som tu dosť krát čítal, že čistý marketing.
Lidičky (a teď se nechci nikoho dotknout), prosímvás, nekoukejte tolik na ty internety nebo se z toho zblázníte... :)
Ale ved sranda musi byť :mrgreen: (legrace) Nechapem preco tie oleje zohrievaju na 400 stupnov ked pod kapotou taku uroven motor nedosiahne. :roll:
BMW X1 (E84) xdrive 18d
Ravenol VMP 5W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Colommbo »

V místě prvního (horního) pístního kroužku může být, pokud se nepletu, v okamžiku hoření směsi ve válci teplota ještě vyšší a motorový olej je tam v malém množství přítomen, avšak jen krátkodobě a při sacím cyklu se zase ochlazuje. Navíc olej v motoru koluje, ne tak při intenzivním zahřívání na vařiči, kde dříve či později "odejde" prakticky každý olej. Tyhle garážové hokuspokusy jsou k ničemu - věřím však, že mnoha lidem dokážou zamotat hlavu.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Brembo »

chlapy mám dilemu :roll: . Nechcel som zakladat novu tému,tých už tu je dost. Takže k veci. Stojím pred dilemou výberu oleja,či íst do 2x drahšieho MO-Miller Oils 73€ alebo do štandardného,napríklad GM 5W-30 Dexos2 25€alebo niečo podobné Motul 36€. Auto je používané denne,na trasy 40 km do práce a potom spat-predpísaný interval výrobcom samozrejme long life 30 tisíc. Motor má chiptuning od EDS Motosport. BRS na svojich stránkách predpisuje skrátit interval na 15 tisíc,čo i hodlám robit. Nikdy som v motore nemal olej dlhšie ako 20 tisíc. Motor je čistý,bez karbonu,aspon vana a spodok motora-výmena tesnenia sacieho koša. DPF a EGR tam su-info pre rýpalov. Vdaka
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
kater
Příspěvky: 220
Registrován: ned úno 09, 2020 21:59

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od kater »

Ja už žiadnu dilemu nemám, všade olej MO Nanodrive 5w40 ,aj keď výrobca predpisuje napr W30 A3/B3/B4 ,kde je filter pevných častíc tak C3.Nikdy problém s motormi a EK excelentné výsledky, čo sa včera čudoval aj technik na emisnej, keď meral synove auto.Takže oleje mám porušené.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od jerome »

Neviem či je to olejom, skôr by som povedal štýlom jazdy. Keď som bol na EK s Accordom povedal technik, že nové auto (má 13) :D a koluje v ňom obyčajný Shell :P
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
kater
Příspěvky: 220
Registrován: ned úno 09, 2020 21:59

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od kater »

Jerome,tak u tohto auta som sa EK obával najviac.Jazdí s ním synova priateľka, diesel, krátke trasy,EGR,DPF,automat, takže podtáčanie motora,denno denne kolóny... takže pre motor všetko zle.Štýlom jazdy to nebude.No a ako kedysi napísal mladý Pitris,že to tu je antiCastrol a antiVAG fórum,tak je to Škoda Superb.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od jerome »

Aha myslel som,že sa jedná o benzín. Tie majú väčšie problémy na EK :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
tomxass
Příspěvky: 326
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od tomxass »

Ahoj, vždy som dával olej po vrch rysky pri výmene, kolega mi ale odporúča dat v zime menej oleja na spodok rysky, menej oleja sa skôr ohreje.
Vas názor?
1l mam vždy v kufri na doliatie.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Colommbo »

Sám jsem vždy udržoval hladinu na měrce zhruba uprostřed mezi ryskami, rada tvého kamaráda se mi zdá už příliš puntičkářská... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od jerome »

Záleží na tom aj aký olej tam je. Možno pri 15W40 by to malo zmysel, ale pri 0/5W30 ... :?: 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
tomxass
Příspěvky: 326
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od tomxass »

Tak to nechám medzi ryskami kompromis
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
torro
Příspěvky: 583
Registrován: ned led 15, 2017 19:19

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od torro »

tomxass píše:...... kolega mi ale odporúča dat v zime menej oleja na spodok rysky, menej oleja sa skôr ohreje. .........
Jestli se nemýlím a předpokládám, že moc ne, máš rozdíl mezi horní a spodní ryskou tak maximálně 1,5 dcl. Takže rozdíl v ohřívání v našich končinách na horní a spodní rysce bude tak bezvýznamný, že ho lze s klidem označit číslovkou 0. Možná by se s tím dalo počítat někde na východě Sibiře, kde jsou v létě +třicítky a v zimě -třicítky. Ale tady ...... :?
tomxass
Příspěvky: 326
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od tomxass »

Niekto písal ze medzi vrchom a spodkom je 1l
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Brodys
Příspěvky: 152
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Brodys »

Jak u kterého auta, ale u náplně 4,2 l je rozdíl mezi spodní a horní ryskou téměř 0,75 l.
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Odpovědět