tc-w3 (2t marine)

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od pepoh »

http://w.vif.cz/files/files/bezpecnostn ... aditiv.pdf
Přípravek poskytuje dokonalou ochranu celého systému proti korozi, udržuje maximální výkon motoru a neškodí katalyzátoru ani l sondě.
asi myslel toto.
v tom pripade deaktivator kovu,antikoroziv, atd, obsahuje aj tcw3.
2t olej je maly klon 4t oleja, tzn obsahuje vapnik, bor,zinok,sodik(antikoroziv),horcik,, ale su to minimalne mnozstva 2-10ppm.
4t olej obsahuje stovky az tisice ppm.
pjotr píše:A myslíte že to neuškodí (nezanese) GPF (benzínový filtr pevných částic) ?
pri 600-700:1 je to zanedbatelne voci vyrobcom aut, co hovoria ze spotreba motoroveho oleja 1l/1000km je este v norme :mrgreen: (vratane acea c_)
odvetranie motora bere aj olejove vypary , pri nizkoviskoznych je to viac. tuto vec nikdo neriesi z hladiska gpf.

tcw3 nema mnozstvo popola ako olej pre skuter, ci historicky "m2t". vzduchove motory maju vysoke teploty, preto viac popolu je treba na ochranu. asi do kosacky tcw3 nebude uplne ok.

uplne nula popola to nebude, ak nie je napisane "ashless". ale pri takom pomere riedenia, je to zanedbatelne a tento olej je dizajnovany na spalenie.
kto ma obavy, kludne pokracujte s vif. to je garantovane a overene.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od Colommbo »

Já děkuji pánovi, vyjádřils to naprosto pregnantně, včetně poslední věty! :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od Durex »

No asi taky vstoupím do diskuze.

V první řadě bych nenapsal 2T olej malým klonem 4T oleje. Protože se jedná o 2 diametrálně rozlišné způsoby použití... Sice ano, dřív se používal a někde ještě používá klasický 10w40 4t olej k mazání dvoutaktu, ale ty motory svoji konstrukcí jsou ze 70 let ...

V dnešních 2T motorech by to dlouho spolehlivě nefungovalo.

Taky sem za svoji kariéru mechanika a olejošílence nenašel skútrový (vlastně jakykoliv) olej, který by se dělil pro vzduchem a nebo vodou chlazené motory. Co se 2T olejů týká, tak jsou dva. Buď nepředředěný sae 50, který je určen pro míchání přímo do benzinu a pak předředěný sae 30, který je pro systémy odděleného mazání.

Ano 2T olej shoří,ale taky ne všechen. Někdy dost litá i z výfuku. Bavím se teď o klasickém 2T mazání 1:50. Ono taky dost záleží na teplotě. Některé špičkové oleje potřebuji vysoké otáčky a teploty,aby dobře fungovaly a moc nekarbonovaly.

Co je tedy cílem? Mazat palivové čerpadlo? Ano bude se mu to líbit. Prodloužím životnost? Nevím, stejně umře elektrická část...

Zlepšit mazání? No nevím, s klasickym olejem vydrží motory osobáků přes milion km. Je to málo?

Eliminovat biosložku? To stejně 2T olej neumí. Nehledě na to, že třeba po 2 měsících se 2T olej v palivu rozkládá...

Dekarbonizovat? Jezdím hodně dobrej olej ve 2T motoru. ( 300 cm3 a 60 koni) a samozřejmě dnešní olej je minimum karbonu. Ale pořád je. Na přívěře, v kolenu, v koncovce. A ten olej sám sebe nevyčistí. Naopak. Ten karbon je z něho...

Takže bych to asi úplně nehrotil:)
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od Colommbo »

Čím víc názorů (a zkušeností), tím líp a nemusí být dycky všecky stejné, díky, Jene! Já osobně budu "spoléhat" hlavně na čistící schopnosti té směsky, ač to bez rozborky hlavy či motoru stejně nepoznám. Ale věř a víra tvá... Člověk by měl v životě něčemu věřit, doprdelepráce... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od pepoh »

Durex píše:No asi taky vstoupím do diskuze.

V první řadě bych nenapsal 2T olej malým klonem 4T oleje. Protože se jedná o 2 diametrálně rozlišné způsoby použití...
moja veta bola dost nestastna, malo to byt o mnozstve aditiv v porovnani 2t a 4t.
2t ma ho minimum.

Obrázek

https://www.nmma.org/certification/oil/tc-w3
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od Durex »

Ano, je tam rozdíl ve složení.

Ještě dotaz k obrázku. Co je důvodem jeho vložení nebo prezentace? Je tam vidět dost použity jednokroužkový píst z malého motoru a vedle je úplně nový nepoužitý...

A v případě toho prvního se jezdilo na né moc kvalitní olej. Taky ho bylo možná moc. Ale to už je spekulace. Každopádně ten píst vypadá strašně... sice má jen jeden kroužek, ale stejně
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od Colommbo »

Včera pošta ten dvoutaktní zázrak dovezla, dnes už je první dávka v nádrži a teď děj se vůle Páně... :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od jarson1 »

tak jak pane?
Nejaka tá skusenost už je?
Myslim, že po 10dnoch už by mohla byt prva nadrž preč , tak cakam ( a myslím , že aj ostatní) ake su teda dojmy a pojmy :)
Inak ja som to tam chrstol prvý krat až dnes. zatial mam len taky ten svoj " previnilý" pocit, že čo som im to chudatkám japonským petrolovým urobil. Ale tak ide to...že by to ale bolo nejaké zlepšenie to nie. Skor by som to popísal slovami " preboha, dufam, že to nezdochne..."No na jednom som s tým zatial dal cca.150km a druhe len asi 70. Takže jasne, zatial sa nemohlo ( možno nastastie :) ) nič extra prejavit.
No srandujem si, ale ...neviem , nejaký som z toho rozpacitý.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! Zrovna dnes dopoledne jsem u EO dotankoval nádrž a podruhé přidal ten 2T elixír (VIF odměrka na 10 litrů, aby to bylo 1:500.) Z minulé nádrže jsem "odjel" na 578km necelých 45 litrů, spotřeba víceméně pořád stejná kolem sedmi a třičtvrtě a hlavně jak už jsem v předchozích letech při podobných experimentech (olej i benzín) psal - subjektivně jsem nepoznal nic... :? Vysvětlení se nabízejí dvě - buď jsem úplný tupoun nebo je to motoru jedno. Měl jsem čekat změnu? Upřímně, nevím, beru to tak, že snad, doufám, věřím, motoru prospěju, objektivně to zhodnotit nedokážu. Olej by měl v první řadě čistit, je-li co (nepřímý vstřik, kvalitní palivo, snad optimální režim), případně ulehčit práci podávacímu čerpadlu. V některých chvílích (při některých jízdách) se mi zdá chod motoru takový hladší, jemnější, to však může být jen můj dojem a vliv mohlo mít ještě něco jiného (kupř. aktuální teplota a vlhkost vzduchu.) Při příštím doplnění nádrže dám asi zase VIF a budu to tak nějak střídat. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od jarson1 »

no jo...pozeram, že pre nas niektorých je týchto "revolucionárskych" riešení škoda :mrgreen:
Prd poznáme a furt si jazdíme ako by sa nechmulelilo.
Ale nakoniec - i tak dobre :wink:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od Colommbo »

Jestli ono to nebude možná taky tím, že v nejlepším slova smyslu "normálnímu" motoru (v dobrém stavu) je to opravdu jedno... :D A hlavně - na nějaké závěry je opravdu ještě moc brzo.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od Colommbo »

Od začátku dubna jsem s čistícím olejem v nádrži po čtyřech dotankováních doplna spotřeboval cca 200 litrů benzínu (z lahve ubyly podle stupnice čtyři deci, takže to tak nějak poměrově vychází) a rozhodl jsem se, že tomu svému šestihrnku dopřeju na nějakou dobu (maybe forever...?) oddech, tož dnes u EO pouze N95 a VIF. Dospěl jsem totiž k jisté domněnce, kteroužto abych mohl sám pro sebe zobecnit, musím počkat aspoň na dvě-tři další tankování bez oleje... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od pepoh »

plyn na nule, tak beham na starych zbytkoch e10 s tcw3.
motor ide krasne, jak s cerstvym. (za studena kedysi bola nepravidelnost chodu)
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od Durex »

Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
pjotr
Příspěvky: 51
Registrován: sob úno 05, 2022 17:29

Re: tc-w3 (2t marine)

Příspěvek od pjotr »

Colommbo píše:Dospěl jsem totiž k jisté domněnce, kteroužto abych mohl sám pro sebe zobecnit, musím počkat aspoň na dvě-tři další tankování bez oleje... :)
Tak jak ? Těším se na tvůj názor. Jaké máš pocity ?
Odpovědět