Jaký nový AKU?
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Jaký nový AKU?
Mam v aute rok a pul doporucenou Exide a top.
Re: Jaký nový AKU?
Napětí do sítě auta je dle nastavení ŘJ. V případě nějaké poruchy, jde alternátor napřímo přes Grécův můstek
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Jaký nový AKU?
Jsem se dokopal vyměnit aku. Asi 8 let stará Varta Silver Dynamic 77Ah už začínala pomalu protáčet motor a tak ji děkuji, že nevydechla náhle. Už jsem nechtěl riskovat, že nenastartuji. Nicméně jistou odvahu jsem projevil, protože už asi rok a půl mě na displeji vyskakovalo po pár minutách bez dobíjení Battery Low.
Vzal jsem Bannerku 72Ah místo původně zamýšlené Exide Premium. Prodavač ve speciálce mě zviklal tvrzením, že fordy přebíjejí a tahleta nebo ještě nějaká modrá Varta to údajně snáší líp. Nekecal, protože mě to dobíjí 14,9V.
Navíc ta Bannerka má pod samolepkou klasické zátky, takže jde dolívat, což je při přebíjení žádoucí - vyšší odpar.
Vzal jsem Bannerku 72Ah místo původně zamýšlené Exide Premium. Prodavač ve speciálce mě zviklal tvrzením, že fordy přebíjejí a tahleta nebo ještě nějaká modrá Varta to údajně snáší líp. Nekecal, protože mě to dobíjí 14,9V.
Navíc ta Bannerka má pod samolepkou klasické zátky, takže jde dolívat, což je při přebíjení žádoucí - vyšší odpar.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaký nový AKU?
Ahoj, Vláďo! Jen tak na okraj - vyšší odpar - kam že se ten elektrolyt odpařuje, když je akumulátor "uzavřený systém" a třeba u výrobků Varta píšou, že co se odpaří, zas jako kondenzát steče zpět do elektrolytu...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaký nový AKU?
Čau Jiříku, ty mi dáváš . Víš, jak to na mě vysypal, tak jsem o tom nepřemýšlel. Ale je-li ta konstrukce aku trošku staromódní, tak má možná děravé zátky. Uvádí se nějaký max. náklon 45 nebo 55˚.
Nemaje SUV ani crossover šla ta hodnota jen kolem mě.
Kdysi dávno mi taky nešlo na rozum, co se děje v bezúdržbovém aku, když jsem byl zvyklý dolívat destilku.
Svojí leností jsa proslaven jsem to vzal, jako fakt
Nemaje SUV ani crossover šla ta hodnota jen kolem mě.
Kdysi dávno mi taky nešlo na rozum, co se děje v bezúdržbovém aku, když jsem byl zvyklý dolívat destilku.
Svojí leností jsa proslaven jsem to vzal, jako fakt
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaký nový AKU?
Nic si z toho nedělej, dopadl bych stejně. A jednak po bitvě je každej generál a druhak třeba si to, aspoň u "bezúdržbových" aku typu Varta Silver Dynamic, představuju špatně...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- BigBang
- Příspěvky: 1862
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký nový AKU?
Ale proč se pak takové baterie nesmí používat v interiéru vozidla? Nic není 100% těsné...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Jaký nový AKU?
Jen 2 případy, na které si vzpomenu. Renaul Scénic - baterie pod sedačkou, Ford Galaxy s nezávislým topením - baterie pod sedačkou spolujezdce. A podobných bude více. Dělá se z toho větší věda než skutečně je. Mimochodem pro citlivky, baterie je u motoru. A kde má povětšinou vstup kabinový filtr?BigBang píše:Ale proč se pak takové baterie nesmí používat v interiéru vozidla? Nic není 100% těsné...
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaký nový AKU?
Viděl bych to stejně. Ostatně dneska se velká věda dá udělat prakticky z čehokoli...torro píše:...Dělá se z toho větší věda než skutečně je...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaký nový AKU?
Ona v principe uplne hermeticky uzavreta nie je. Kvoli moznosti poruchy , ked sa natolko prebije, ze by zacala plynovat. Otazka bezpecnosti. Na druhej strane je tam konstrukcne vytvarovany ten priestor tak aby naozaj maximum odparu prirodzeneho sa vratilo späť ako kondenz a teda aby sa voda nestracala a netrebalo ju dolievat ( udrziavat).
Inak to fakt ziadna veda nie je. A este k tomu sa tyka len klasickych " zaplavenych".
Dnes uz spusta aut ma gelovky a tie dalsie specialitky.
Inak to fakt ziadna veda nie je. A este k tomu sa tyka len klasickych " zaplavenych".
Dnes uz spusta aut ma gelovky a tie dalsie specialitky.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Jaký nový AKU?
No, tak nová baterka startuje jinak, dalo se čekat...
Starou potvoru jsem vzal do tepla, došťouchl a mrcha drží 12,8V. Ale asi to bude jen měkké napětí. V autě po dojetí 12,6 jenže tam asi 10 min po vypnutí motoru furt dobíhají nějaké procesy a i ten malý odběr hned snížil napětí.
Starou potvoru jsem vzal do tepla, došťouchl a mrcha drží 12,8V. Ale asi to bude jen měkké napětí. V autě po dojetí 12,6 jenže tam asi 10 min po vypnutí motoru furt dobíhají nějaké procesy a i ten malý odběr hned snížil napětí.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaký nový AKU?
Možná tu starou baterku už jen nebavilo mrznout v autě a začala trucovat s vidinou dobití a pobytu v teplém pokojíčku. A tobě patří poděkování, žes jí její přání splnil.
P.S. Sám mám Vartu Silver Dynamic 74Ah od prosince 2019 (do té doby dva a půl roku v Omče) taky v suchém a tmavém sklepě jako záložní. Tak dvakrát ročně ji dobiju a zase spí a čeká, Růženka.
P.S. Sám mám Vartu Silver Dynamic 74Ah od prosince 2019 (do té doby dva a půl roku v Omče) taky v suchém a tmavém sklepě jako záložní. Tak dvakrát ročně ji dobiju a zase spí a čeká, Růženka.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaký nový AKU?
To co se vyfouka z baterky v motoru se podle me do kabiny dostane v naprosto minimalni koncentraci, pokud vubec. Baterka byva vetsinou na strane ridice a nadech vzduchu do kabiny zase v prostoru u spolujezdce (tedy na te strane, kde se meni kabinovy filtr).torro píše:Jen 2 případy, na které si vzpomenu. Renaul Scénic - baterie pod sedačkou, Ford Galaxy s nezávislým topením - baterie pod sedačkou spolujezdce. A podobných bude více. Dělá se z toho větší věda než skutečně je. Mimochodem pro citlivky, baterie je u motoru. A kde má povětšinou vstup kabinový filtr?BigBang píše:Ale proč se pak takové baterie nesmí používat v interiéru vozidla? Nic není 100% těsné...
Co se tyka druhych baterek v kabine vozidla, tak tam ve byva otvor, na ktery se pripoji odplynovaci hadicka. Stejne tak BMW ktere maji startovaci baterku v kufru maji primo na odvetravani privedenou hadicku. Je teda pravda, ze treba moje VW T4 (s tovarnim druhym aku pod sedadlem ridice) to tam nema (nebo jsem blbe koukal), ale zase je to zapojene pres tenke vodice, pres ktere se druha baterka dobiji docela dost pomalu. A cim pomalejsi dobijeni, tim mensi plynovani, tim mensi riziko narustu koncentrace voditku na nebezpecnou hladinu? Pro srovnani, jsou tam cca 4 mm2 vodice a do baterky tece kolem 8 A pri jizde, a kdyz stejnou baterku pripojim 10 mm2 vodicem, tak si cucne i pres 30 A (dodelaval jsem druhou baterku do kufru Oktavky, tak jsem si s tim v lete celkem dost hral ).
V oktavce jsem to vyvedl ven pres odvetravaci klapku proti vyskleni pri zabouchnuti dveri. Ta hranice koncentrace vodiku, kdy to zacina byt zdravi nebezpecny, je docela nizka (1000-4000 ppm?), ale uz jsem moc nepatral co vsechno by se muselo sejit, aby jich bylo realne dosazeno. Pak je tu riziko vybuchu, ale tam je nebezpecne koncentrace o dva rady vys.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Jaký nový AKU?
Mám retro sadu žárovek (H4), tam mají dálková vlákna tuším 60W, tak se to bude dobře počítat v zátěžovém testu. Zapojím 2 paralelně a půjdu na kafé.Colommbo píše:Možná tu starou baterku už jen nebavilo mrznout v autě...
Podle toho si ji nechám nebo výkup 15Kč/kg.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaký nový AKU?
H4 mám normálně ve světlech, tož jakýpak retro...? Nebudou to spíš hen ty "asymetrické"...?
https://www.bvm.cz/zarovka-12v-45-40w-p ... ka+zarovka
https://www.bvm.cz/zarovka-12v-45-40w-p ... ka+zarovka
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90