Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Mirec 29 »

ESP formula už nekúpiš takže tento problém nerieš :) už je len ESP a tých 7,9 je :wink: ale pri intervale cca 3tkm. by stačil aj lacnejší olej...toto mi príde možno trošku až moc :mrgreen: ale zase proti gustu...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Michail
Příspěvky: 7
Registrován: stř říj 13, 2021 9:55

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Michail »

Jsem se právě díval, že by ještě šel koupit, ale teď na to koukám znovu a sice píšou Formula, ale na fotce je ESP bez Formule...

Okay, to tedy neřeším a na léto bude nájezd trochu větší. 3k jsou na zimu na to Ineo, na léto bude cca 5-6k a trochu ostřejší tempo :twisted:
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1741
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od kornel »

pepoh píše: sob bře 05, 2022 15:26 https://mcusercontent.com/f641390cba421 ... Feb_22.pdf
Obrázek
na poslednej strane je modelovy pripad, ked subaru brz 2,0 200k slo do kytek uz po 120 zavodnych mil.
motul 300v 0w20,,,,, mimochodom, viskozita doporucena vyrobcom...

predtym nez zacnes zas pisat blbosti, uvedom si ze je to sportove auto, s tocivym motorom - max krutak >6400; nie fabia.
jednoducho mastna voda nevydrzi zatazenie. ani ked je to ester 300v

motor "vybuchol" (doslovny preklad), ojnicne lozisko sa komplet rozpadlo..
https://www.car.info/en-se/subaru/brz/b ... 16-6440206
tu by som len podotkol.. že niekedy netreba prehnane vyvodzovať závery a ukazovať priskoro prstom na "jasného" vinníka (v tomto prípade vynález diabla 0w-20) bez relevantne preukázaných príčin, pretože nejaká osobná animozita.... nakoľko popraviť športovo navrhnutý motor už po 150-200km (aj na trati) to rozhodne nie je a nebýva problém samotného oleja (alebo LEN oleja) a dvojnásobne ak sa ešte jedná o výrobcom povolenú či dokonca až predpísanú SAE.

Ide o to.. že sú známe (a intenzívne sa to rieši v kuloároch a medzi užívateľmi) už množstvá prípadov užívateľov týchto motorov (prevažne USA) ako v 1. gen subaru BRZ (aj Toyota) tak aj a hlavne u tej druhej, kde z konštrukčných dôvodov a dizajnu týchto motorov (výrobca to zrejme nezvládol úplne na 100%) dochádza pri ostrej jazde v určitých kombináciach pravotočivých zákrut a prechode zároveň cez mierne horizonty :arrow: k výraznému-priam až drastickému padaniu tlaku oleja :arrow: čo asi netreba zvlášť rozoberať čo pre motor znamená :D
pepoh píše: sob bře 05, 2022 15:26 predtym nez zacnes zas pisat blbosti, uvedom si ze je to sportove auto, s tocivym motorom - max krutak >6400; nie fabia.
jednoducho mastna voda nevydrzi zatazenie. ani ked je to ester 300v
tu to ale vnímaš nie úplne správne.. problém pre nizkoviskózny olej (napr. aj 0w-20) vôbec nie sú vysoké otáčky pretože pri nich sa dokáže jednak vytvoriť dostatočne únosný olejový klin pre dané podmienky na ktorý ale práve potrebuješ správnu-dostatočnú tekutosť oleja (pre danú konštrukciu a dizajn motora), aby ten olej vôbec stíhal natekať na kritické miesta a zároveň nekavitoval na čo má samozrejme vplyv nie len viskozita (treba podotknúť) (to by napr. tisíce CT-R FK2/FK8 drtiacich mnoho majiteľov na okruhoch vkuse v hornom pásme otáčok 5000-7200 na 0W-20, nemali na hrbe bez problémov už fakt aj veľké porcie km a agregátom nič nie je...). Problémom pre tieto nizkoviskózne "tenšie" oleje sú práveže tie nízke pásma otáčok v kombinácii s vysokým zaťažením a plným krútiacim momentom v daných otáčkach (a tu sa k tomu často pridá este aj problém u "odborne" nachipovaných motorov :arrow: kedy premotivovaný neznalý užívateľ požaduje, aby to ťahalo už vocpoda a tuner jeho želaniu vyhovie a aj turbobenzín dostane MAPU že ma pomaly charakter TDI PD.. veď predsa prečo motor točiť a hľadať výkon a záťah vo vyšších otáčkach keď sa to dá posadiť už dole :?: :)

trocha omáčky k raňajkám :D
Odpovědět