Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

maran5
Příspěvky: 127
Registrován: pát dub 07, 2017 18:45
Bydliště: ...vidím Tě dvojmo

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od maran5 »

pjotr píše:...pokud vyžadují vyšlápnutou spojku tak musí být zajištěno dostatečné promazání kliky
Colommbo píše: s axiálním uložením klikové hřídele jsem nikdy neměl problém.
S použítím střihově stabilních olejů ani myslím nemůže nastat,jenom by zajímalo jak došli k tomu závěru,že za to opotřebení může zrovna jenom sešláplá spojka při startu.Ta Fabie jezdila dozajista na LL interval a ty kruhy musí být vyrobeny z "měkčího" materiálu než klika samotná,když vymezují její vůli.
Takže toto doporučení bych bral s rezervou.

Co na to ostatní?
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od bio »

sešlápnutí spojky při startu dnes chce celá řada aut, a nikdo nehlásí problémy....
a u starých vehiklů se taky startovalo.....
a mezi náma posunout kliku - o kolik? 0,01 mm, 0,001 mm? nebo 0,0001 mm?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od Pitris »

A ještě k tomudlenc tomudle
Colommbo píše:....jak píše kolega, olejové čerpadlo je čistě mechanické (povětšinou zubové), tedy se začíná točit a tlačit olej až PŘI startování....
Pohon toho olejového čerpadla bývá nejčastěji přímo od klikové hřidele.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od Hombre »

Přidám trochu do mlýna.
Velmi důležitá je jedna věc, po startu nechat na místě prohřát, kdy ŘJ sundá volnoběźné otáčky na teplotu zahřátého motoru.
Je rozdíl , když motor jde na bohatší směs na volnoběh nebo po startu vyjet, tam se do oleje dostává benzínu nejvíce.
Ps: nehleď na teplotu na budíku, ten nesignalizuje stejnoměrné zahřátí motoru, orientovat se zvýšeným volnoběhem.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9849
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od Colommbo »

Hombre píše:...Velmi důležitá je jedna věc, po startu nechat na místě prohřát, kdy ŘJ sundá volnoběžné otáčky na teplotu zahřátého motoru...
Praktikuju po každém studeném startu a mám na to dokonce svědky - Lefort und Big Bang při mém večerním odjezdu z loňských srpnových Jiřic... :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od tonny »

Jsem taktéž svědkem u jiných odjezdů, minimálně jedna cigareta. :D
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
pjotr
Příspěvky: 51
Registrován: sob úno 05, 2022 17:29

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od pjotr »

No ale to mi zcela měníte moje chápání světa.
Rozumím a bohužel mi to i dává logiku, že když ŘJ nechá spadnout otáčky studeného motoru na úroveň volnoběhu tak se tolik neusazuje benzin ze vstřiků na studených stěnách válce a nedostává se ho tolik do oleje. Takže jako na volnoběh necháte ohřát jen stěny válce (pár minut), pak už se na nich benzin neusazuje a je možné vyrazit ?
Bylo by fajn takto nechat ohřát motor, ale doteď jsem přebíral názor jiných, že moderní motory mají tak malý odpor, že k zahřátí na volnoběh dojde až za hodně dlouho, jestli vůbec. Naproti tomu za jízdy vlivem dalších odporů se motor musí více snažit a k prohřátí dojde daleko dříve. A tedy že dlouhé zahřívání na volnoběh i přes menší ředění oleje benzínem (na jednu otáčku motoru) v konečném důsledku vlivem dlouhé doby způsobí celkově větší ředění než hned vyrazit a ohřát jízdou daleko rychleji.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9849
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! Pamatuješ legendárního fotbalového trenéra Tomáše Pospíchala (kupř. Bohemians Praha) a jeho neméně legendární výrok "fotbal nemá logiku"...? Podobně je to prakticky se vším - zahřát trochu motor na místě/hned vyrazit, startovat s vyšlápnutou spojkou či bez, husté oleje/řídké oleje, výměnné lhůty dle výrobce vozu kontra zkušenosti starých mekániků a mohl bych pokračovat. Názory se různí a je jen na vkusu každého soudruha, k čemu se přikloní nebo sám vypozoruje. U mého současného motoru je to díkybohu zcela jednoznačné - po studeném startu motor naskočí jakoby "na sytič" při nějakých 1200/min., po zhruba 30-40 vteřinách (podle aktuální teploty okolí) motor změní zvuk, otáčky klesnou na cca 800-900 a to je přesně ten okamžik, kdy starej Colommbo vyjíždí. Tedy pokud si ještě nedá retko a neprohodí pár posledních slov s kamarády z olejfóra... 8)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
kater
Příspěvky: 220
Registrován: ned úno 09, 2020 21:59

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od kater »

Presne tak ako píšeš Colommbo,nie si starý, ale skúsený a hlavne rozmýšľaš a nedáš na každú 3,14čovinu ktorú niekto napíše.
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od dany01 »

Ku vyslapavaniu/nevyslapavaniu spojky pri štarte je video na Auto.cz aj ku ohrievaniu na volnobehu od Vaculika. Spomínal aj konkretne motory kde trpeli loziska. To krátke počkanie kým padnú otáčky sa snažím praktizovať aj ja pri Dieseloch- jeden to urobí celkom rýchlo , E 6 d to trvá dlhšie. Vaculik hovorí o prvých minútach štartu studeného motoru ako o sprchovaní, kedy nielen RJ leje veľa paliva ale ešte aj vznikajúci kondenz , kedy sa môže degradovat olej .
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9849
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od Colommbo »

O videu M.V. (jehož znalostí si vážím) týkajícím se spojky při startování se tu ví, taky se už prob(p)íralo. Dovolím si jen maličko rýpnout - dělají všichni všechno (či chovají se) dycky jen a jen správně...? Je to nezdravé, přesto se kouří, chlast rozvrací charaktery a rodiny, přesto se pije, na silnicích se má jezdit jen rychlostmi dovolenými předpisy či značkami, přesto... A tak i někteří při startování vyšlapávají spojku. #Me too... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od abc »

a někteří bez té spojky ani nenastartují... :) a není co řešit. :)
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9849
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od Colommbo »

abc píše:a někteří bez té spojky ani nenastartují... :) a není co řešit. :)
Ano, máš pravdu, v těchto případech však důvodem není obava z opotřebení axiálních ložisek kliky. Tedy jen doplním, že
Colommbo píše:...někteří při startování vyšlapávají spojku. #Me too... :)
ač nemusí/neměli by... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od abc »

Já to pochopil, neboj. :)
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Odpovědět