Alfa Romeo Giulietta 125kW Multiair

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
multiair
Příspěvky: 2
Registrován: čtv říj 28, 2021 10:26

Alfa Romeo Giulietta 125kW Multiair

Příspěvek od multiair »

Ahoj všem,
na podzim jsem si pořídil Giuliettu Multiair 125kw 2010. 5let je historie známá, že auto jezdilo na Selenii s výměnou něco mezi 10-15tis. Předtím je období temna. Teď najeto 140tis.
Já jsem hned vyměnil olej a dal jsem tam doporučovaný Selenia STAR Pure Energy 5W-40 ACEA C3 FIAT 9.55535-S2. Rovnou jsem vyměnil i sítko multiair modulu. Nějaký binec na něm byl.
Teď přemýšlím, jestli udělat proplah motoru nějakým čističem a nebo ne. https://granex.cz/millers-oils-engine-flush-250-ml
Nevím, ale co na to bude říkat MA modul, když do oleje naleju tohle rozpouštědlo.

Proto mě ještě napadlo, že místo těchto čističů bych použil jiný olej než selenii a měnil jednou ročně s nájezdem 5-10tis. Odhaduji, že každý olej má trochu jiné detergentní účinky, tak by to mohlo něco vyčistit. V příručce Alfy je napsáno mazivo třídy SAE 5W-40 ACEA A3. Předpis FIAT 9.55535-S2. Tady si trochu protiřečí, protože FIAT 9.55535-S2 bývá s ACEA C3.
Díval jsem se na Motul:
Motul - 8100 X-Clean 5W-40 ACEA C3 FIAT 9.55535-S2 Tento splňuje požadovanou Fiat normu.
Motul - 8100 X-cess 5W-40 ACEA A3/B4, FIAT 9.55535-H2 /M2/N2.
Auto nemá filtr pevných částic, tak by mohl být vhodnější díky vyššímu obsahu SAPS Motul 8100 X-cess 5W-40 ACEA A3/B4.
Ještě bych klidně vzal i něco od Yacco, Millers oils nebo Ravenolu.
Nevíte, jaký olej má lepší čistící účinky?
Ještě mě překvapuje, jak alfisti doporučují hlavně Selenii. Vždyť, když olej splňuje firemní specifikaci FIAT 9.55535-S2, tak můžu snad s klidem použít od různých značek. Motul, Yacco atd.. To tam má selenia něco lepšího než ostatní výrobci?
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Alfa Romeo Giulietta 125kW Multiair

Příspěvek od pepoh »

znackove cistice podla navodu, v tom problem neni.
su pripady kedy to pomohlo na motor v zlom stave. neni nutne to demonizovat.
oleje maju standard cistiaci ucinok, ale netreba to chapat ako nejaky zazrak.
pretoze potom tie vyplachy by nemali co cistit a po vypusteni by boli ciste, ale opak je pravdou.
bol na to test, kratky interval zanedbany motor nezachrani, vyhodene peniaze.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Alfa Romeo Giulietta 125kW Multiair

Příspěvek od Pitris »

Pokud byly teď minulé výměny provaděny jak píšeš, je čistič zbytečný, nicméně použít se dá, a když to bude podle návodu neviděl bych s Millersem nebo třeba s BG problém.
A pokud tam ještě není DPF, taky bych tam dal spíš než C3 olej A3/B4. A netřeba ani Fiatnormu S2 (bo to tuším jsou právě ty oleje C3), stačí N2 nebo Z2. A vedle toho Motulu X-CESS třeba Shell Helix Ultra 5w40 - dost dobrý olej za dobrý peníze, (a snad s posíleným čisticím účinkem). Nebo Ravenol VST, Yacco VX 1000 či Valvoline SynPower.
Když budeš měnit po/do 10-ti tkm / po roce, bude to :wink: Ber kvalitní palivo, a nepodtáčej.

PS: při intervalu výměn oleje po/do 10-ti tkm (a když tam nebudou jen krátké jízdy) se dá dát i olej C3 (příp. normy FIAT 9.55535-S2). Jde totiž o to, že oleje C3 - mid saps - mají (kvůli DPF) snížený obsah těch "dobrých" aditiv a je ho vhodné měnit dřív než A3/B4.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
multiair
Příspěvky: 2
Registrován: čtv říj 28, 2021 10:26

Re: Alfa Romeo Giulietta 125kW Multiair

Příspěvek od multiair »

Díky za objasnění. Dám tam některý olej z jmenovaných s normou ACEA A3. Motor jede, jak má, tak čištění motoru s nějakou přísadou nakonec dělat nebudu. Olej budu měnit jednou do roka s nájezdem max do 10tis. To bude ideál.
Ještě plánuji na jaro i výměnu oleje v převodovce. Řadit jde v pohodě, převodovka nehučí, ale byl bych rád, kdyby řadící páka šla trochu hladčeji.
Příručka předepisuje mazivo třídy SAE 75W. Předpis FIAT 9.55550-MZ6. Tutela Transmission Gearforce 75W.
Tyto dva splňují FIAT 9.55550-MZ6
Yacco BVX FE SAE 75W
https://yacco.com/en/our-products/gearb ... ae-75w-273
RAVENOL MTF-3 SAE 75W
https://www.ravenol.de/en/product/getri ... -3-sae-75w
Castrol podle jejich vyhledavače doporučuje Castrol Transmax Manual V 75W-80, ale je s jinou viskozitou a nemá FIAT 9.55550-MZ6.
Tak nevím, jestli zkusit jiného výrobce a nebo tam dát Tutelu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Alfa Romeo Giulietta 125kW Multiair

Příspěvek od Pitris »

S převodovkou bych nešpekuloval a dal tam přesně to co tam patří....
https://www.autodily-pema.cz/prevodovy- ... jbEALw_wcB
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Alfa Romeo Giulietta 125kW Multiair

Příspěvek od lefort »

Do převodovky jedině Tutelu a do motoru bych dal Selenii, to je u Italky rána jistoty.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Odpovědět