Zdraví všechny,
Přecházím na dvoutaktní motocykl a zajímalo by mě, dle jakých kritérií zvolit olej dle použítí obecně. Na jaké vlastnosti či složení se zaměřit?
Jaký údaj je důležitý pro určení jakých vlastností? Znamená vyšší obsah popela více sazí? Ukazuje vyšší viskozita při 100 stupních nižší opotřebení? Je vyšší bod vzplanutí důkazem kvality produktu?
Jak vybrat 2T olej
Moderátor: Colommbo
Re: Jak vybrat 2T olej
Normy JASO FD, API TC a olej renomovaného výrobce. Víc hledat netřeba.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak vybrat 2T olej
A viskozita? Motocykly nebo stroje s odděleným mazáním budou potřebovat nejspíš s ředěným olejem s viskozitou maximálně kolem 10 @ 100°C. Hodně se data v technických listech liší a rád bych věděl jak správně zvolit dle použití.
Dále jsou v nabídce ricinové oleje, syntetické s ricinovým oleje, syntetické s esterem, syntetické....
Dále jsou v nabídce ricinové oleje, syntetické s ricinovým oleje, syntetické s esterem, syntetické....
Re: Jak vybrat 2T olej
Nejsem odborník na 2T ale osobně se držím tohoto: / bez dalších upřesnění/
Jaký údaj je důležitý pro určení jakých vlastností? Hledal bych dle výkonnostní normy JASO, API, ISO-L-EGx, případně firemní ......
Znamená vyšší obsah popela více sazí? Možná.....
Ukazuje vyšší viskozita při 100 stupních nižší opotřebení? Určitě ne, protože benzín ve kterém je olej rozpuštěn ve směsi má tak 20-40°C..... Pro opotřebení budou hrát jiné činitele, hlavně ten za řídítky a ten v depu.....
Je vyšší bod vzplanutí důkazem kvality produktu? Za mne nižší kvality produktu - protože olej ve směsi by měl shořet, pokud bude vyšší bod vzplanutí olej nedokonale shoří a budou se tvořit úsady.... Ovšem máme tady několik bodů vzplanutí - standartní - v otevřeném kelímku a další.
Jaký údaj je důležitý pro určení jakých vlastností? Hledal bych dle výkonnostní normy JASO, API, ISO-L-EGx, případně firemní ......
Znamená vyšší obsah popela více sazí? Možná.....
Ukazuje vyšší viskozita při 100 stupních nižší opotřebení? Určitě ne, protože benzín ve kterém je olej rozpuštěn ve směsi má tak 20-40°C..... Pro opotřebení budou hrát jiné činitele, hlavně ten za řídítky a ten v depu.....
Je vyšší bod vzplanutí důkazem kvality produktu? Za mne nižší kvality produktu - protože olej ve směsi by měl shořet, pokud bude vyšší bod vzplanutí olej nedokonale shoří a budou se tvořit úsady.... Ovšem máme tady několik bodů vzplanutí - standartní - v otevřeném kelímku a další.
Re: Jak vybrat 2T olej
Mezitím co hledám tak pro motory, které pracují ve vysokých otáčkách jsou všechny oleje 15 až 21 viskozita při 100 stupních.
Bod vzplanutí je většinou při otevřeném kelímku, co jsem zatím viděl a nemyslím si, že by měl všechen olej shořet, co by pak mazalo ostatní části? Klika bude namazaná, ale zbytek?
Bod vzplanutí je většinou při otevřeném kelímku, co jsem zatím viděl a nemyslím si, že by měl všechen olej shořet, co by pak mazalo ostatní části? Klika bude namazaná, ale zbytek?