Možná jsem divný, ale rád nakupuju z oficiálních distribučních kanálů.
Dle mě cokoliv lepší než panč teoreticky kosmického oleje.
To je pak u Mobilu trochu problém s cenou
V záruce tam chci dávat i olej s oficiálním schválením RN0710.
Jinak bych asi nalil Rowe RSi 5W40 A3/B4 co mi ještě zbývá v 20 litrovém kanystru.
Používal jsem ho i do Civicu Type-R.
Dle servisní brožurky (nikoliv v manuálu, tam nic není) jsou přípustné pouze 0W40, 5W40 a 10W40.
Auto zažívá všechny režimy, teď co jsem koupil Mégana dCi s Cliem sice většinou jezdí lepší polovička kolem komína, ale potřebuju aby to přežilo i nějakou tu zátěž v redline v kopcích.
Z těch 66 kW člověk musí velmi často zapřáhnout všechny aby to nějak jelo
Každopádně třeba FS 0W-40 vypadá luxusně:
https://www.mobil.co.uk/en-gb/product/mobil-1-fs-0w-40/
Bod skápnutí -60°C naznačuje něco o použitých základových olejích.
Ale nežijeme za polárním kruhem a já věřím že oldschool motoru postačí oldschool olej, měněný v rozumných intervalech.
Právě ve vyšší zátěži a otáčkách jsem měl u ELF SXR 5W40 pocit hladšího chodu než u Ravenolu VST.
Takže se k ELFu pořád vracím jako k jakési referenci.