Převodový olej 1,5 dCi / skříň JR5

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Převodový olej 1,5 dCi / skříň JR5

Příspěvek od Zajda »

Ahojte, přihodilo se mi že jsem začal provozovat Renault 1,5 dCi s 5rychlostní skříní JR5.

V autě byla předchozím majitelem měněna převodovka za repasovaný kousek. Ten řadí hůř než bych si představoval, tj. synchronizace drhne asi stejně blbě jako ostatní auta s touto skříní kolem 200 000 km.
Ne že bych počítal zuby ale není to hladké.
Dvojitá spojka nahoru a meziplyn dolů tomu dokáže pomoct.

Teď když bylo kolem 0°C převodovka řadila o poznání hladčeji hned po startu, takže mě napadlo že tam nejspíš není optimální olej.

Teď babo raď co tam dát.
Historicky tam měl být TRANSELF TRJ 75W80, už se dlouho nevyrábí, data jsem nedohledal.

ELF vyhledávač doporučuje NFJ 75W80 jako nejlepší volbu:
https://total-cdn-lmdb.afineo.io/tds/TD ... 410_EN.pdf
Alternativně NFP 75W80:
https://total-cdn-lmdb.afineo.io/tds/TD ... 903_EN.pdf
Oba jsou ještě někde dostupné.

Ale v Deckenbachu (eshop fina oleje) mi napsali, že všechny nahrazuje NFX 75W
https://total-cdn-lmdb.afineo.io/tds/TD ... 007_EN.pdf

Vzhledem k pozorovanému chování převodovky bych normálně volil to "nejhustší", tj. NFJ.
NFP má zase vyšší viskozitní index a někdo na Renault fóru léta páně psal že snad vyšší únosnost a vůbec jde o kvalitnější olej.
A NFX je zase jediný pořádně dostupný z oficiální distribuce, ale v nejnižší viskozitní třídě.

S převoďáky mám minimální zkušenosti takže netuším, jestli i nejřidší ELF mi nějakou zázračnou specifickou vlastností může pomoct v situaci kdy mi řadí nejlépe převodovka ve vymrzlém autě :-)

Mohla by se takto projevit i nizká hladina oleje? Jakože menší rozstřik a lepší funkce za studena.
Než se dostanu na audienci k mechanikovi bude chvíli trvat.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Převodový olej 1,5 dCi / skříň JR5

Příspěvek od Pitris »

V převodovkách se sice taky moc nevyznám ale podle jejího projevu bych řekl že by mohl trochu pomoci (z předepsaných) olej s vyššim viskozitním indexem. SAE bych nechal 75w80, a třeba zkusil přidat aditiva. Např. Lubrifilm B2 nebo Bishop's 451.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: Převodový olej 1,5 dCi / skříň JR5

Příspěvek od Zajda »

Díky za tip.
Ale máš s těmi aditivy nějakou zkušenost?

Já jsem věčný skeptik - věřím kolikrát i těm zázračným vlastnostem, ale ptám se jestli nám něco neuniká. Třeba u Militecu jsem zaslechl pozitivní ohlas od místního závodního týmu. Nabržděný výkon mluvil jasně. Stejně jako zprávy US armády už někdy z 80.let, kam se chtěl Militec protlačit původně jako mazivo na zbraně a ztroskotalo to kvůli korozivním vlastnostem :-)

Nakonec tedy původní náhradu NFJ 75W80 nedodá ani druhý oficiální distributor.
Vzal jsem poslední dostupné 5l balení řidšího NFP 75W80.
Holt mi více než půlka zbyde.
Teď pořešit výměnu, rovnou se podívat jestli převodovka těsní atd. a uvidíme.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Převodový olej 1,5 dCi / skříň JR5

Příspěvek od Pitris »

No tak třeba ten Militec obsahuje chlór, a asi zvedne výkon, resp. zlepší mazání, páč chlorované parafíny mají jedny z nejlepších mazivostních vlastností, jenže bohužel jsou taky silně korozivní :( To jsme ale off topic.

A k věci - já 2 x použil ten Lubrifilm. Ale spíš preventivně, ty almary fungovaly. Ale potom dlouho taky :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: Převodový olej 1,5 dCi / skříň JR5

Příspěvek od Zajda »

Když už jsem to tady založil tak zde dám i update.

Oleje v převodovce bylo dost, byl hustší konzistence než TRANSELF.
S TRANSELFem NFP 75W80 se řazení o poznání zhladčilo ve všech režimech, ale ještě to bude chtít poštelovat táhla.
K tomu se dostaneme v rámci řešení průsaku motorového oleje guferem klikovky, pravděpodobným to následkem opakované výměny převodovky v minulosti :-)
Rozjímání nad aditivy vyřešil mechanik když mě přijal na audienci dříve než jsem myslel :-)
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Převodový olej 1,5 dCi / skříň JR5

Příspěvek od Pitris »

A to tam mechanik nějaké "své" aditivum dal, nebo skončil práci dřív než sis donesl svoje?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: Převodový olej 1,5 dCi / skříň JR5

Příspěvek od Zajda »

Ne, nedávalo se tam. Prostě zavelel že má volno, já přijel s autem a olejem a další den jsem si auto vyzvedl se seznamem prací na příště :-)
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Odpovědět