Olej Ford F-150 V8 5,4L r.v. 2000

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Ford F-150
Příspěvky: 1
Registrován: pát říj 22, 2021 19:25

Olej Ford F-150 V8 5,4L r.v. 2000

Příspěvek od Ford F-150 »

Dobry den, poradte, jaky olej do motoru Fordu F- 150 5,4L V8 rok 2000? Vyrobce uvadi 5W30 a WSS-M2C153-G. Nikde jsem specifikaci nenasel a ani olej, ktery ji plni. Procetl jsem zde asi 25 stran fora a nic. Jezdim denne 100km a o vikendu 300km plus 20km nalozeny off- road na zahradku. Nerad bych zadrel, tak se radeji hloupe ptam. Mnohokrat dekuji.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Olej Ford F-150 V8 5,4L r.v. 2000

Příspěvek od bio »

Větší vliv na zadření má spíše nedostatek oleje než nedodržení specifikace....
https://www.fordforumsonline.com/ tady nic?
Nejsem Fordař, ale podle všeho jde o nějakou starší specifikaci, která byla nahrazena. Je fakt, že ani strýček Gugl nenalezl :?:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Ford F-150 V8 5,4L r.v. 2000

Příspěvek od Pitris »

A já doplním že nejen nedostatek oleje, ale i jeho přejíždění (resp. nechání ho dlouho v motoru) přivolavá přidření motoru....
Zmíněná norma WSS vycháží z ILSAC GF-2, která časově odpovídá API SJ - vybral bych olej 5w30, 5w40 nebo 10w40 API SJ a/nebo výš a měnil po max 15-ti tkm (já teda dřív :))
Pokud by si vybral 5w30, doporučím s ACEA A3. U 5w40 a 10w40 jsou s normální HTHS všechny.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Olej Ford F-150 V8 5,4L r.v. 2000

Příspěvek od tonny »

Ona je to Amerika tam jsou výměny poloviční oproti Evropě. Já mám (V6 4,0) předpis výměny 5tkm těžký provoz (město ap.) a běžný provoz 8tkm, u V8 to bude stejný. Snažím se API SL, určitě ACEA A3, 5-10W-30,40. Není potřeba plnit jejich eko normy, blbnou také kvůli emisím. Měl bys tam mít 5,7l. Nedávat origo FORD 5W-30. Jaká viskozita tam je od minula? Třeba Valvoline MaxLife. Zůstal jsem i na zimu (Jižní Morava) u 10W-40. Nemá cenu ten nej olej, raději častější výměnu. Kvalitní filtry s dobrým zpětným ventilem.

Nezapomenout také na automatickou převodovku, 13,1 - 15,5l (podle typu převodovky) po 25-45tkm, záleží co taháš, také přídavnou převodovku, třeba VV ATF, a diferáky 75W-90 dávám dopředu, vzadu mám samosvor tak 75W-140 od Castrol.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Ford F-150 V8 5,4L r.v. 2000

Příspěvek od Pitris »

No ono "za velkou louží" jsou zvyklí měnit olej s každou třetí nádrží benzinu a jejich oleje nemusí být proto tak kvalitní (co se týče výdrže), a navíc tady se píše o dlouhých jízdách. Sice občas naloženej, ale ta V8 5.4 o tom nákladu nebude ani vědět :) :wink: Těch 15 tkm by olej asi dal, ale je pravda že bych taky měnil dřív.... (jak jsem i napsal).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Olej Ford F-150 V8 5,4L r.v. 2000

Příspěvek od tonny »

Jakože ve státech nejsou kvalitní oleje nebo u našich našlapaných motůrků musí být speciální normy aby to olej ustál? Třeba u mého typu motory servisované dle Evropských zvyklostí s doporučenými origo Ford oleji A1/A5 (výměny 15tkm) byly docela průsery. Ve státech problémy nebyly.

Že by třeba oleje MOPAR nebo Amsoil byly nekvalitní? Pro Evropu jsou jen jiné požadavky na oleje ale nemusí fungovat lépe a déle aby se přejíždělo. U velkých motorů je sice nižší zatížení na materiály ale mají třeba více obvodové délky na pístní skupině, takže tam může projít více bordelu, třeba. Mají to prostě tak nastaveno, dělají to tak a tak nešpekuluji, nešetřím na nesprávném místě. Pokud budu jezdit s benzínovým pětilitrem, nebudu už šetřit na intervalu výměny oleje a ani to zkoušet. To je právě to riziko koupi ojetiny u nás nebo v Německu, kde si myslí, že ten velký motor vydrží vše s minimálními nároky. Na benzín jsou nevybíravý, jen žerou.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Ford F-150 V8 5,4L r.v. 2000

Příspěvek od Pitris »

Já to asi formuloval blbě. Myslel jsem to tak že dřív byly oleje A3 kvalitnější než A1. Nyní už jsou A5 (jako např. ten Amsoil, Mopar nebo Petro-Canada) minimálně na stejné úrovni jak A3. (A1 a A2 už ofiko ani není).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Olej Ford F-150 V8 5,4L r.v. 2000

Příspěvek od tonny »

Je asi jedno jestli A5 nebo A3 ale i 10tkm je už přejíždění, natož 15tkm. Měl by mít manuál nebo si ho najít na netu. Do Explorerů v těch ročnících také dávaly V8 5,4 ale s výkonem 178kW a vanou 4,7l. Dával se u Ford/Lincoln/Mercury v té době.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Odpovědět