Oleje.cz

 

kompresorový olej Orlik 2JSK

Fórum o průmyslových mazivech

Moderátoři: Demo, Pitris

kompresorový olej Orlik 2JSK

Příspěvekod MatesAN » stř úno 24, 2021 14:37

Mám uvedený kompresor s 300l nádobou, nově po výbrusu válců a kliky, nějak se nemohu dopátrat patřičného oleje, běh kompresoru bude spíš sporadický, víkendový. Mazání je zajištěno rozstřikem. Coby jste do toho nalili a proč, jak se postavit k záběhu?

Děkuju za odpovědi.
MatesAN
 
Příspěvky: 9
Registrován: čtv bře 01, 2018 12:55

Re: kompresorový olej Orlik 2JSK

Příspěvekod Brembo » stř úno 24, 2021 14:47

Možete použit kompresorové oleje,spravidla sa predávaju v 5l,10l,20l a 200 l balení. 1l balenia má len málo výrobcov a su spravidla drahé. Alebo možete použit motorový olej-budete ho musiet menit ročne. Použitie vhodnej viskozit závisí od toho,či je kompresor v temperovanej miestnosti a od zátaže. Pokial bude kompresor v nevykurovanej mistnosti,použil by som viskozitu ISO VG32,ked bude v temperovanej miestnosti tak VG 46 alebo 68. Ked bude kompresor zatažovaný v dlhšej prevádzke,napríklad používaný celodenne tak VG 100 alebo VG 150. Motorový olej pre nevykurované miestnosti OW-30 a 5W-30,vykurované miestnosti 10W-30,10W-40 alebo 15W-40 eventuálne SAE 30 alebo SEA 40.
https://www.prodejoleju.cz/vzduchove-kompresory/
https://www.olejservis.cz/kompresorove-oleje
https://www.oleje.cz/k/kompresorove-a-vyvevove-oleje
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
 
Příspěvky: 2245
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: kompresorový olej Orlik 2JSK

Příspěvekod František Smíšek » čtv úno 25, 2021 13:52

A teď něco z praxe.......Máme v práci kompresorovou stanici Orlík PKS50, s kompresorem 3JSK75 (což je to samé, ale o jeden válec víc). Stojí v nevytápěném přístřešku před dílnou, a to od roku 1992 (t.j. pomalu 30 let), naběhá denně cca 2 - 4 hodiny (podle práce). Je v něm olej 10W40, SL/CI-4, který se mění cca jednou za 3 - 4 roky, kontroluje se dvakrát za rok, přičemž se dolévá cca 1 - 2 deci. Při provozu tohoto kompresoru je potřeba dbát na správný směr otáčení (sled fází), pokud se napájí z různých zásuvek různě zapojených. Při obráceném chodu se zadře.
Franta
František Smíšek
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: kompresorový olej Orlik 2JSK

Příspěvekod MatesAN » čtv úno 25, 2021 16:21

Ano, o směru otáčení vím, nabírací otvor oleje pro ojniční ložiska je jen na jedné straně ojnice, tedy je důležitý směr otáčení a taky správná montáž ojnic :-) No vzhledem k mému spíš řídkému využití to vidím na něco řidšího co bude ve skříni pěkně cákat i pod provozní teplotou, třeba nějaký ravenol s wolframem a dušička bude mít klid (snad).
MatesAN
 
Příspěvky: 9
Registrován: čtv bře 01, 2018 12:55

Re: kompresorový olej Orlik 2JSK

Příspěvekod Brembo » pon bře 22, 2021 10:20

to,že kompresor stále funguje nič nevypovedá o jeho technickom stave.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
 
Příspěvky: 2245
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: kompresorový olej Orlik 2JSK

Příspěvekod hape » stř kvě 12, 2021 9:16

V návodu k obsluze kompresoru Orlík 3 JSK 75-2 je uveden druh oleje M6AD v množství 1 000g. Pro kompresor 2 JSK to bude asi stejný druh oleje, akorát v menším množství.
hape
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv led 07, 2010 22:33

Re: kompresorový olej Orlik 2JSK

Příspěvekod Tesař » ned zář 26, 2021 8:10

Ano v návodu k obsluze kompresoru Orlík JSK 75 je skutečně uveden druh oleje M6AD ,ale je to protože to odpovídá době vzniku onoho manuálu a dostupnosti olejů v ČSSR 70 a 80 let.
M6AD je klasický motorový olej střední výkonnosti pro méně zatěžované motory, který lze výjimečně použít pro méně výkoné pístové kompresory. Čili použít ho lze, bude to podle návodu,ale dnes už přeci jen jsou výrazně lepší oleje.
Zrovna repasuji jednoho Orlíka JSK 75 a tak řeším co tam naliju. Nejraději bych použil kompresorový ISO VG32, ale ten je prakticky nemožné sehnat v litrovém balení nebo jako rozlévaný. Čili bud
Mogul Komprimo VDL 46 nebo se na to vybodnu a neleji tam klasicky motorový olej bud 0W30 , který, ale nemám a tak tam nejspíš skončí MOTUL 8100 5W40, kterého mám dost. Kompesor bude stát v nevytápěném prostoru použití spíše nárazové.
Tesař
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned úno 16, 2020 13:27


Zpět na Průmyslová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků