Pitris píše:Tak. A proto "spokojení" majitelé třeba starších Fordů, kteří v dobré víře dostáli předpisu výrobce 5w30 A1/B1, A5/B5 po nějaké době začali z důvodu vyšší spotřeby oleje přecházet na 5w40, 10w40 A3/B3....
Sorry za off topic Výrobce přece ví nejlíp jaký olej Zvlášť když mu radi ekolog....
Mirec 29 píše:a ja len vyzdvihnem to čo si sám napísal ...majitelia starších fordov...snáď sa to už aj u nich za tie roky zlepšilo...
"vychytať" muchy niečo trvá
šikmooký sú podstatne ďalej...
V sobotu jsem absolvoval první servisní prohlídku, najeto 11.000 km. Olej jsem měl vlastní, ale musel jsem dát 0W/20 dle požadavku servisu (Ravenol DFE 0W-20). Původně jsem chtěl dát RavenoL DXF 5W-30 ale jinou viskozitu by mi nevzali bez problému se zárukou. Doufám, že to byla dobrá volba.
tato3 píše:Pred 10 rokmi tu bola "hysteria" lebo nízkoviskozne 5W30 neumažú motor - umazali v pohode Dnes tú máme ďalšiu vlnu s "0W20" - aj tá to umaže....
Jak jsem zde referoval, olej 0w-20 po cca 7000 km přestal zvládat v letních vedrech vyšší dálniční tempo. Normálně býval zahřátý motor prakticky neslyšný, ale při uvedeném nájezdu, dálniční zátěži a letním vedru došlo k tomu, že horký motor byl slyšet podobně jako byl slyšet motor studený.
S 0W-30 ACEA A3 jsem pak už podobného jevu nikdy nedosáhl.
orinoko píše:V sobotu jsem absolvoval první servisní prohlídku, najeto 11.000 km. Olej jsem měl vlastní, ale musel jsem dát 0W/20 dle požadavku servisu (Ravenol DFE 0W-20). Původně jsem chtěl dát RavenoL DXF 5W-30 ale jinou viskozitu by mi nevzali bez problému se zárukou. Doufám, že to byla dobrá volba.
nemusis sa nikomu prosit, nech si naleju svoj, a potom (1-2 mes) cerpadlom vytiahnem a dam svoj...
mam razitko bez rizika.
sic drahy "preplach" ale funguje.
LPG X-CESS VST MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
V prvej časti vety máš absolútne pravdu...
Chcel som konkrétnejšie o aké auto a motor išlo o aký olej išlo popr. celkový nájazd alebo doporučene výrobcu atď.
Vieš to máš tak ako som tu aj ja písal že aj ja mám negatívnu skúsenosť s olejom Shell helix ultra 5w40...to ale neznamená že sa jedná o špatný olej
Ja len aby sa tu nezovšebnecovalo.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Mirec sorry,ale už si si mohol za nejaký ten čas všimnúť,že pokiaľ sa bavíme o nízko-viskóznych olejoch tu na fóre sa hooodne zovšeobecnuje Hlavne ak je skúsenosť negatívneho charakteru
Inak tiež ma napadlo,že ak by použil možno 0W20 iného výrobcu možno by nepocítil až takú zmenu v chovaní motoru. (myslím,že sa jednalo o Civic 1.8 ale olej aký tam dal netuším)