FORD 2.0 TDCi r.v. 2016 s nájezdem 250 tis. km - jaký olej?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
vedmen
Příspěvky: 3
Registrován: úte zář 14, 2021 14:24

FORD 2.0 TDCi r.v. 2016 s nájezdem 250 tis. km - jaký olej?

Příspěvek od vedmen »

Prosím o radu jaký olej použít pro FORD Galaxy III MKIV r.v. 2016, FWD, typ motoru 2.0 TDCi Duratorq 110KW (150 HP), kod motoru T7CJ. (výroba 2015-2018). DPF, katalyzátor (možná dokonce TWC) bez AD-Blue srandiček. Najeto 250 tis. Km.
Tedy žádný ECOBoost, ECOBlue ale také už ne původní 103KW verze se schválením pro plné používání A5/B5.

Dle specifikace FORD se má používat olej jediné specifikace a to WSS-M2C950-A (to jsou vždy 0W-30 ACEA C2)

Dále se v manuálu z r. 2016 uvádí, že
Pokud máte problémy s nalezením motorového oleje, který splňuje specifikace stanovené v dokumentu WSS-M2C950-A, lze použít motorový olej SAE 0W-30 definovaný normou ACEA A5/B5. Poznámka:   Mezi pravidelnými servisními intervaly nepoužívejte více než 1 L alternativního motorového oleje.
Tedy provoz čistě na A5/B5 0W-30 výrobce nedovoluje a už vůbec ne 5W-30.

Auto jsme nedávno pořídili ovšem zjistili jsme, že v motoru je štítek výměny oleje FINKE 5W-30 a bez přesného určení typu. V nabídce výrobce do tohoto ovšem spadá 6 rozdílných olejů (AVIATICON) od ACEA C1 po C4, a od A1/B1 po A5/B5.
Konzultoval jsem s prodejcem i při prohlídce vozu v autorizovaném servisu FORD a bylo mi řečeno, že to možná trochu teklo, a "lijte tam 5W-30" s tím že servisák z FORDU by tam lil jejich Fordí 5W30. (což je tuším ponovu teď FORD MOTORCRAFT A5 5W-30). A že máme do oleje dát Oil Booster od Pro-TECu. Jenže se mi to úplně nezdá. Nejde přeci jen o SAE normu, ale i další parametry s vlivem na opotřebení motoru, ale i DPF a katalyzátoru, jako popel, viskosity při různých teplotách, FlashPoint a další (aditivace výrobce).

S ohledem na nájezd motoru mi jde primárně o udržení životnosti motoru s ohledem na častější starty a kratší pojížďky. S autem bychom potřebovali najezdit ideálně ještě tak 100 tis. km v příštích 10-15 letech. :shock: Většinou město, dálky sporadicky, tak 3x za měsíc po 100 km, 3x za rok někam dál. Na odhalení spotřeby oleje nebo zda neteče jsme ještě asi nenajeli dost.

Prošel jsem všechny příslušné normy, specifikace mnoha olejů ale s ohledem na různě promíchané parametry z toho všeho stejně ve výsledku nejsem moudrý. C2/C3 olej HTHS 3,5? Kvalitní výrobce...

Prosím tedy o radu a doporučení jaký konkrétní vhodný olej nasadit.

Mírně zvýšena spotřeba paliva pokud by to bylo HSHT 3,5 nevadí ale nesmí to mít samozřejmě dopad na emise při STK aby auto prošlo. Ideálně aby také nerozežral rozvodový řemen, který se co jsem tak vyčetl v diskusích u tohoto auta asi koupe v oleji.

Obrázek

*15.09.2021 14:39 edit
FORD Galaxy III (CK) MK3 r.v. 2016 MK, FWD, typ motoru 2.0 TDCi 110KW (150 HP), . DPF, katalyzátor, bez AD-Blue srandiček. Najeto 250 tis. Km.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: FORD 2.0 TDCi r.v. 2016 s nájezdem 250 tis. km - jaký ol

Příspěvek od Pitris »

Že to možná trochu teklo....:roll: A proč :?: Kombinace předepsaných (dlouhých) intervalů výměn a oleje C2....:(
Nebál bych se zvolit SAE 0w40, 5w30 nebo 5w40 s ACEA C3, a měnil po 10-ti tkm.
A jestli si to teď koupil a nevíš co a jak dlouho tam bylo (a řekl bych že olej tam byl / býval dlouho), první olej bych měnil po 5-ti tkm. Pročistíš motor a zjistíš spotřebu toho oleje. A klidně teď do oleje použít (třeba) Engine Flush od Millerse na vyčištění.
S tím rozvodovým řemenem to tak horké nebude bo ad1) byl s tim problém před r. 2016 (pak změnili dodavatele / materiál, a ad2) když přímo ve Fordu dávali jiný olej....:?

Osobně bych dal Mobil1 ESP 0w40 nebo 5w30, nebo Valvoline MaxLife 5w30 C3.
A pokud to má čtvrt mega, řešil bych i převoďák a chladicí kapalinu. Aspoň.
A brát kvalitní naftu a nepodtáčet :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
vedmen
Příspěvky: 3
Registrován: úte zář 14, 2021 14:24

Re: FORD 2.0 TDCi r.v. 2016 s nájezdem 250 tis. km - jaký ol

Příspěvek od vedmen »

Děkuji za doporučení. :wink:
Převoďák a chladící je dobrý tip za pár korun.
Mobil 1 ESP 5w-30 byl můj skrytý favorit. Co se týká Mobil 1 ESP 0w-40 tak jsem narazil na trhu i na variantu označenou jako MOBIL 1 ESP X3 0W-40 1L, což je zřejmě nějaká vylepšená verze, s ještě vyšší viskositou při 100°C.
Proplach jsem také zvažoval. Uvažoval jsem teď, pokud olej co je v motoru není ještě dojetý, tam před vypuštěním dát ten Millers Engine flush. Potom tam nalít Mannol 7715 O.E.M. 5W-30 (C3) a udělat hned 2. proplach od BG (ze sady BG 6575 pro dekarbonizaci dieselu). Nakonec tam dát ten Mobile 5W-30 a aplikovat zbytek BG sady (aditiva olej a paliva). Ono čerpadlo je dle měření autorizovaného servisu také s parametry na hraně. Co na to odborník? :?:
Děkuji.

edit oprava Mannol 7707 na 7715
Naposledy upravil(a) vedmen dne čtv zář 16, 2021 9:38, celkem upraveno 1 x.
FORD Galaxy III (CK) MK3 r.v. 2016 MK, FWD, typ motoru 2.0 TDCi 110KW (150 HP), . DPF, katalyzátor, bez AD-Blue srandiček. Najeto 250 tis. Km.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: FORD 2.0 TDCi r.v. 2016 s nájezdem 250 tis. km - jaký ol

Příspěvek od Pitris »

Mobil1 5w30 ESP i Millers Engine Flush ano (příp. něco od BG do oleje před vypuštěním), BG do paliva taky ano (a pak pokračovat třeba s VIF-em), ale ten Mannol 7707 O.E.M. 5w30 je A5/B5....:? Co na to DPF :?: Asi bych (hle)dal olej s C3. A já bych do nového oleje nic navíc nedával, bo v něm všechno (a i ve správném poměru) už je.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
vedmen
Příspěvky: 3
Registrován: úte zář 14, 2021 14:24

Re: FORD 2.0 TDCi r.v. 2016 s nájezdem 250 tis. km - jaký ol

Příspěvek od vedmen »

S tím Mannolem 7707 jsem se sekl. Mělo to být 7715 což je C3. (Akorát jsem to opravoval). Ale každopádně stejně jen na těch 30 minut na 2. proplach (Mannol proto že je levný)
Říkal jsem si, že to aditivum do čerstvého oleje možná kompenzuje zbytky toho engine flush, které se z motoru dokonale nevypustí a zůstanou v něm i do nového oleje. Ale to už je asi moc akademická spekulace :D
FORD Galaxy III (CK) MK3 r.v. 2016 MK, FWD, typ motoru 2.0 TDCi 110KW (150 HP), . DPF, katalyzátor, bez AD-Blue srandiček. Najeto 250 tis. Km.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: FORD 2.0 TDCi r.v. 2016 s nájezdem 250 tis. km - jaký ol

Příspěvek od Pitris »

Ten Mannol na 30 minut? To je snad i škoda - klidně bych ho tam 2-3 tkm nechal. Nový olej čistí taky. Ale pomaleji, a šetrněji....
Malý zbytek proplachového "něčeho" sice v motoru po vypuštění zůstane, ale třeba ten Millers Engine Flush je vlastně řidký olej, ale pokud by si ho chtěl dostat (téměř všechen, a ten zbyteček už ničemu nevadí) ven, stačí na půl minuty prohnat motorem litr dva oleje a pak vylít. A když bychom se bavili opravdu "akademicky", dá se vyměnit u toho "prolití" i filtr, ale to už je opravdu "vyšší dívčí" výměny oleje :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět