Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Moderátor: Colommbo
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Pěkné téma akorát k oživení. Mám zmíněné motorizace (dva kousky prosím) a válčím s rosením oleje kolem zátky. Na jedné bylo měděné, na druhé hliníkové. Obě zátky těsnily. Vyměnil jsem olej, dal jsem že Škoda díly nová měděná těsnění (Elring 16x22x1,5). Oba kroužky vyžíhány (nad sporákem do ruda a pak hned zchlazeny v ledové vodě) - jestli je to správně, to si jist nejsem :-/ Ve finále zátky dotazeny na 30Nm (nemám cit na velké momenty, jen na malé z kola
Kde je chyba, proč mi to kape? Dokáže vykapat třeba půl deci přes noc.
Kde je chyba, proč mi to kape? Dokáže vykapat třeba půl deci přes noc.
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Zřejmě i v tomto případě platí, že čím víc se s tím člověk sere, tím hůř to dopadne. Těsnění pod vypouštěcím šroubem - což není zátka jsem nikdy neměnil, jen nasazoval se stejnou "polaritou". Prozatím bych povolil šroub o pár otoček, navinul konopí a zatáhl. Příští výměnu s novým těsněním bez experimentů.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
alebo naky borec pred tebou poskodil zavity
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Postup vyžíhání je podle mě v pořádku a obecně se to před nasazením doporučuje. Nikdy jsem to však nedělal a dokonce nový těsnění dával opravdu jen výjimečně. Je-li v pořádku závit, musí těsnit i tak. Velký panák za noc je hodně, to není rosení...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Pri takom veľkom úniku asi netreba otáľať osobne by som olej ihneď vypustil do čistej nádoby aby sa dal zase použiť...zátka von a skontrolovať závit na zátke aj vo vani prípadne dosadaciu plochu na vani... ak zle tak zátka nová alebo závit vo vani prerezať ( v prípade prerezania vaňu prepláchnuť)...na medenú podložku sa v tomto prípade vykašli chcelo by to niečo širokoplošné...hliníkovú origo podložku alebo "papierovú" napr. Temafast...veľa štastia
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Díky vám za příspěvky. K tomu závitu. Šroub jde do vany v obou autech lehce a dotáhnout jde bez problému.
Originální podložka na MPI byla hliníková nebo měděná?
S tím žíháním mědi to ani nebyl můj nápad. Vyčetl jsem to v diskuzích, že měď je jinak tvrdá. Kupoval jsem podložku novou na Škoda díly Elring měděná 16x22.
Ještě mě napadlo, že jsem dal špatnou stranou podložku. Na jedné straně je strojově zabroušená do roviny. Na druhé ne.
Jinak, když povolím trochu šroub, tak už olej teče. To je v pořádku nebo ne? Dělají to obě auta. Divil bych se, když by obě měly závity špatné.
Originální podložka na MPI byla hliníková nebo měděná?
S tím žíháním mědi to ani nebyl můj nápad. Vyčetl jsem to v diskuzích, že měď je jinak tvrdá. Kupoval jsem podložku novou na Škoda díly Elring měděná 16x22.
Ještě mě napadlo, že jsem dal špatnou stranou podložku. Na jedné straně je strojově zabroušená do roviny. Na druhé ne.
Jinak, když povolím trochu šroub, tak už olej teče. To je v pořádku nebo ne? Dělají to obě auta. Divil bych se, když by obě měly závity špatné.
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
nezdá sa mi pravdepodobné, že by takto náhle odisli závity na dvoch autách naraz. Navyše predpokladám, že ( kedže si menil tesnenia) boli tieto už X krát vyberané a zase zasrobované pri predchadzajucich výmenách.
Takže - pises "vyměnil jsem" - teda asi si to robil ty. Nemyslím , že by si si sám sebe strhol naraz oba závity. Mne sa to teda este nikdy nepodarilo - najprv to dam rukou až na koniec a potom len zlahka dotiahnem klucom. A nie je tam zase nejaký ultra citlivý špeci závit aby sa to strhlo nechtiac. To by si musel fakt silno zatahovať, či by nikto s rozumom nerobil.
Takže to bud vidim na tie podložky - neviem ako veris dodavatelovi, alebo teda ci ked si ich mal v ruke veríš tomu , že su naozaj medené - ale mne sa stalo, že "medené" matky k výfuku medené neboli. Len tak trochu zafarbené do medena. To som ale tistil pomerne lahko - boli o dost tažšie než origo a tá farba po pošúchaní náhle mizla. To len ci to nemáš podobne.
S tými stranami si nie som istý, ale asi by som tu rovnu dal k šroubu.
Mne pri povolovaní zacne olej tiect až pri posledných otáčkach. Ale oba ( toyota aj honda ) su vodorovne a nie zvislo dole. Neviem ako to mas ty a ci to ma v tejto suvislosti nejaký význam.
A potom ma este napadlo - možno blbost - ak si to robil sucasne na oboch , nemohol si tie zatky zamenit? Možno su rovnaké , možno ale nie - neviem...len taká myšlienka.
Inak netuším ako vysvetliť tento paranormálny jav.
Takže - pises "vyměnil jsem" - teda asi si to robil ty. Nemyslím , že by si si sám sebe strhol naraz oba závity. Mne sa to teda este nikdy nepodarilo - najprv to dam rukou až na koniec a potom len zlahka dotiahnem klucom. A nie je tam zase nejaký ultra citlivý špeci závit aby sa to strhlo nechtiac. To by si musel fakt silno zatahovať, či by nikto s rozumom nerobil.
Takže to bud vidim na tie podložky - neviem ako veris dodavatelovi, alebo teda ci ked si ich mal v ruke veríš tomu , že su naozaj medené - ale mne sa stalo, že "medené" matky k výfuku medené neboli. Len tak trochu zafarbené do medena. To som ale tistil pomerne lahko - boli o dost tažšie než origo a tá farba po pošúchaní náhle mizla. To len ci to nemáš podobne.
S tými stranami si nie som istý, ale asi by som tu rovnu dal k šroubu.
Mne pri povolovaní zacne olej tiect až pri posledných otáčkach. Ale oba ( toyota aj honda ) su vodorovne a nie zvislo dole. Neviem ako to mas ty a ci to ma v tejto suvislosti nejaký význam.
A potom ma este napadlo - možno blbost - ak si to robil sucasne na oboch , nemohol si tie zatky zamenit? Možno su rovnaké , možno ale nie - neviem...len taká myšlienka.
Inak netuším ako vysvetliť tento paranormálny jav.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Jojo, já to prováděl. Dotahuji momenťákem (už jsem pár závitů zrakvil, tak pro jistotu). Těsnění jsem kupoval podle VINka na shopu Škoda-díly, kde beru všechno. Tam mi dali elring. V Mototechně s díly Škoda mi zase řekl pamětník za pultem, že na 1.4 MPI se dávalo hliníkové. Nemůže to být tedy v tom, že tam dávám měď, která tam nepatří?
V DP ani není popsané, jaké to těsnění má být.
V DP ani není popsané, jaké to těsnění má být.
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
ja neviem...v živote som tesnenie pod týmto šrobom nenenil. A vlastne ani neviem ake tam mám.
Ale co sa tvojho problemu týka - tak trochu vseobecne - hovorí sa, že hlinik tesni lepšie ( lahšie sa prisposobí a netreba tak dotahovat), a potom este existuju take "duté" akoby rurkoveho profilu podložky z medi - no oni zase doslova duté nie su, je tam nejaký asi plast alebo co...a toto že funguje tam , kde normalna podložka nestačí.
A potom rana istoty - teflonova paska na zavit.
Tak si teda vyber.
Ale co sa tvojho problemu týka - tak trochu vseobecne - hovorí sa, že hlinik tesni lepšie ( lahšie sa prisposobí a netreba tak dotahovat), a potom este existuju take "duté" akoby rurkoveho profilu podložky z medi - no oni zase doslova duté nie su, je tam nejaký asi plast alebo co...a toto že funguje tam , kde normalna podložka nestačí.
A potom rana istoty - teflonova paska na zavit.
Tak si teda vyber.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Já bych tam nejraději dal to, co tam bylo z výroby, akorát to nemůžu dohledat, co tam dávali. Páč asi věděli, co a proč tam použili. Vana jako taková vypadá dobře. Kolem šroubů není ani oprýskaná barva. Závity vizuálně OK.
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
asi kup novy aj s tesnením a hotovo. Vyzera to na hlinik podla fotky :
https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 29527.html
...len skoda oleja. ja by som aj ked neviem ako opatrne vypustený, asi znova nelial.
https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 29527.html
...len skoda oleja. ja by som aj ked neviem ako opatrne vypustený, asi znova nelial.
Naposledy upravil(a) jarson1 dne pát črc 30, 2021 10:33, celkem upraveno 2 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Na to jsem už koukal, ale to je na 16V. Já mám MPI a i vypadá jinak :-/
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
alebo mas tento? Lebbo tu je zase ta medená...čert aby sa v tom vyznal.
https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 38894.html
https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 38894.html
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Přesně, čert aby se v tom vyznal. Úplně by stačilo, aby v DP bylo napsáno, o jaké těsnění se jedná, číslo dílu, anebo aspoň rozměr a materiál. Je tam jenom, že se má vždy vyměnit. Nechci tu plevelit. Díky moc aspoň za ty tipy s konopím atd. Zkusím v Mototechně vyšetřit to hliníkové a dám tomu šanci ještě.
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
No ono to konopí zní jako ptákovina, ale nemusíš vypouštět olej. Hlavně to chce dát pod podložku a ne až mezi podložku a šroub.
Nějaké origo těsnění bych nehrotil. Potřebuješ jen správný vnitřní průměr...
Nějaké origo těsnění bych nehrotil. Potřebuješ jen správný vnitřní průměr...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40