BMW 330i (N53)

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
St4nda
Příspěvky: 2
Registrován: ned črc 11, 2021 18:14

BMW 330i (N53)

Příspěvek od St4nda »

Oleje do tohoto motoru se tu už řešily, ale rád bych se zeptal trochu konkrétněji pro můj případ. Motor má za sebou 250000 km, momentálně je v tom Castrol 5W-30 Titanium M, který do toho dali automaticky po dovezení z DE. Na oleji je teď ujeto cca 5000 km. Bohužel ho to žere docela dost, je to někde mezi 0,5-0,75l na 1000km. Podle BMW ještě ok, ale podle mě je to sakra hodně. Trochu pomohla výměna PCV, ale očekával jsem lepší výsledek. Mám podezření, že nový ventil sice už není děravý, ale možná nezavírá, jak by měl, takže ještě půjde ven.

Chtěl bych tam teď zkusit nalít něco lepšího, co by v tom vydrželo déle a ideálně to bude mít i pozitivní vliv na hlučnost motoru. Podle BMW do toho jde nalít kromě 5W-30 ještě 5W-40 a myslím 0W-30/40. Můžete mi doporučit nějaký olej, jako poslední pokus, než se u toho vraku rozebere motor?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BMW 330i (N53)

Příspěvek od Pitris »

Dovezeno z DE. Po doktorovi v důchodu a s pravidelným servisem. :( Pak to tak vypadá :oops: 250 tkm a snad už 5x měněný olej. Ať žijí longlife intervaly :evil:
Tohle bude parketa pro bramboráka -> adame, máš tu kolegu :)

Osobně bych zkusil 5w50, nebo jestli málo mrazivých startů, jde i 10w60. Ten Castrol bych hned vypustil, a bral ho jako proplach motoru po těch "LL" výměnách. A další olej tam nenechával déle jak 10 tkm (a i méně).
Napřiklad Elf 5w50, nebo Valvoline 10w60. Nebo olej přimo pro jetější motory - Ravenol HVT. A snad bych teď do toho Castrolu před vylitím dal i třeba todlenctodle :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: BMW 330i (N53)

Příspěvek od Bramborak3 »

Noo nejake zkusenosti ze žravostí oleje u 330i mam..D. jaky to je rok vyroby ? N53 ? Auu. Ten motor ma tolik drahych bolistek, prime vstrikovani je peklo atd..A tim padem i vice se usazujici karbon nez ve starsi N52. A zvlast kdyz motor jezdil na longlife oleje. Ale nicmene 5w30 tam vubec po tolika km nepatri. Pak se nediv ze zere olej. Klasika. Nemecti lide co to auto maji jen jako spotrebak tam delaji olej 5w30 ( ti lepsi 0w40 ) po 20-25 tis km. A po 200 tis km, kdyz je motor v hajzlu to prodaji..Pokud to je na kruzich, jdou trochu uvolnit Tim Bgr ep 109. A dat olej na snizeni spotreby oleje. Mobil 1 5w50, ravenol hvt 5w50. Tyto muzes jezdit celorocne. 10w50 hve od ravenolu spis kdyz je v zime garaz. A proste tomu motoru obcas dat pekne do otacek. At se kruhy povoli. A jinak nevim co je pcv ale udelat komplet olej separator i s hadicema neni spatny. Kuknout zda to netece pod tesnenim u vany, nebo tzv domku pod nadobou od serva oleje. A taky zjistit zda po jizde z kopce bez plynu na jizdu s kvaltem po 2km a pridani plynu zakouri. Pak gufera ventilu. Material 400kc ale prace s hlavou 15 tis...D. me to zere u 330i e46 cca 0.5 L na 1000km. Zelezi na jaky olej. Nekdy nesedne tak vic, nekdy lehce min. Najeto mam uz 400 tis km. Pres leto muzes zkusit i obyc sunoco marathon 10w40. Na ten to bralo docela malo oleje a i starty v - 9st venku bez zeklepani hyder. Potom je i pro snizeni spotreby oleje motul 6100 synergie 10w40. Zelezi co das spis za viskozitu a podle toho vyber. Docela dobre funguje i Valvoline maxlife 5w40 10w40. No a pokud je to N53 a vse ostatni zatim funguje, tak bych ten 5w30 castrol bral jen jako proplach a po 3- 4tis km dal ven. Nalil tu dekarbonizaci Bg epr 109 a dal Valvoline maxlife 5w40 a uvidel kolik se spotreba pohybuje. Pokud porad dost, tak 5w50. Na vyber 2 oleje. A potom se smirit s dolivanim nebo oprava. Na 5w30 od castrolu by me to ted taky bralo 1 L....oleje na 1000km..
St4nda
Příspěvky: 2
Registrován: ned črc 11, 2021 18:14

Re: BMW 330i (N53)

Příspěvek od St4nda »

Díky za tipy. Nejdříve tedy zkusím ten výplach a 5w-40. Pak se případně bude pokračovat dále.

Jinak to nebylo kupováno jako leštěnka z DE po dědovi. :-) Byl jsem si dobře vědom, co od toho čekat a byl to risk. Ale celkem to jde.

PCV = ventil odvětrání klikovky. Byl na hadry, takže to přisávalo nezvážený vzduch do sání a nedalo se jezdit pod 3000 rpm - dost komplikace po městě. :-) Po výměně už jsou otáčky stabilní, ale možná nezavírá, jak má, takže se olej může ztrácet i přes něj, musím to zkontrolovat. Ventil i separátor jsou u N53 integrovány do ventildeklu, takže je to trochu komplikovanější.

Až budu mít nějaké další výsledky snažení, doplním, zda to pomohlo.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: BMW 330i (N53)

Příspěvek od Bramborak3 »

Ten Valvoline maxlife 5w40 je dobry olej. Nejakou tu decku dolu stahne. Vem 2x 5L. Pak se ozvi kolik to na nej bere.
Odpovědět